Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan en het geheim van de schatkaart


Aanbevolen berichten

  • Reacties 258
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

En het vrolijke deuntje dat je hoort tijdens de voetbalscènses (o.a. in de tweede helft van de wedstrijd van de B&A Boys) zit dat er nog in of heeft dat ook moeten wijken voor Smorenburgs vrolijke melodieën?

Het laatste is helaas het geval :'(

Maar het B&A deuntje op het begin van de wedstrijd is er nog ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het laatste is helaas het geval :'(

Erg jammer dat ook dit vrolijk muziekje is gesneuveld. Hoorde er toch bij. Blijkt eens te meer dat nabewerking niet altijd een vooruitgang is. Nu is deze nabewerking natuurlijk om andere redenen gedaan, maar toch......

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Erg jammer dat ook dit vrolijk muziekje is gesneuveld. Hoorde er toch bij. Blijkt eens te meer dat nabewerking niet altijd een vooruitgang is. Nu is deze nabewerking natuurlijk om andere redenen gedaan, maar toch......

Alleen in de laatste scene is het nog te horen. De laatste aflevering heeft op een of andere manier al zijn orriginele muziek behouden. Het vrolijke muziekje, de spannende theme en Magnetic Fields zijn hier als enige te horen :{

Link naar bericht
Delen op andere sites
Alleen in de laatste scene is het nog te horen. De laatste aflevering heeft op een of andere manier al zijn orriginele muziek behouden. Het vrolijke muziekje, de spannende theme en Magnetic Fields zijn hier als enige te horen :{

Misschien kwam de bewerker in tijdnood en moest hij gedwongen sommige muziek handhaven ;)

Maar toch wel verheugend dat niet alle originele muziek is gesneuveld. Sommige scènes zijn onlosmakelijk verbonden met de muziek op de achtergrond. Dit blijft dan in enkele gevallen intact.

Link naar bericht
Delen op andere sites

*plaag* de videobanden duren 2 x 90 minuten...de dvds's totaal 280 minuten...dus 100 minuten langer dan de video's en niet 40 minuten zoals dj koelkast zegt.

En het zijn geen extra scenes maar gewoon de hele afleveringen achterelkaar

Link naar bericht
Delen op andere sites
*plaag* de videobanden duren 2 x 90 minuten...de dvds's totaal 280 minuten...dus 100 minuten langer dan de video's en niet 40 minuten zoals dj koelkast zegt.

En het zijn geen extra scenes maar gewoon de hele afleveringen achterelkaar

de originele 1e versie waarvan de hoes vertoond is in de OP van dit topic is idd 2x 90 minuten

maar de dubbelbox die later opnieuw is uitgegeven is 2x 120 minuten

de laatste video's die uitgegeven zijn, zijn hetzelfde als de dvd's

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

de originele 1e versie waarvan de hoes vertoond is in de OP van dit topic is idd 2x 90 minuten

maar de dubbelbox die later opnieuw is uitgegeven is 2x 120 minuten

de laatste video's die uitgegeven zijn, zijn hetzelfde als de dvd's

Ik heb de schatkaart nog nooit als dubbelbox gezien :? Heeft die nog de oude muziek?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat was zo ja. Al heb ik weer erg moeten lachen toen ik naar *japie* keek als *baron* zegt: Ze willen op ons schieten (als *bas* en *adriaan* met vuurwerk gaan gooien) dat gezicht van Japie is echt zo onwijs grappig ^O^

Oja dit is m'n eerste post 8-)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

de originele 1e versie waarvan de hoes vertoond is in de OP van dit topic is idd 2x 90 minuten

maar de dubbelbox die later opnieuw is uitgegeven is 2x 120 minuten

de laatste video's die uitgegeven zijn, zijn hetzelfde als de dvd's

Ik heb die dubbelbox, en dies toch echt 180 minuten vrind :)
Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

is dat de herziene uitgave?

dan heb ik mij vergist

ik heb zelf de originele CNR en de nabewerkte video's (de nieuwste dus)

De herziene versie ja, was een zware tegenvaller toen ik die keek en uiteindelijk bleek dat niet eens de scène van Japie en B2 in de cel erop stond :( Gelukkig gaf de DVD uitkomst, maar daar klopt de muziek dan weer niet, en het beginfilmpje geeft niet dat beeld waar in de originele serie de afleveringtitel in genoemd wordt :'(

Link naar bericht
Delen op andere sites

Groot voordeel is dan ook dat ze nog zingen:

*adriaan* We beleven avonturen, oh wat spannend wordt me dat

*bas* Maar er wordt ook veel gelachen bij het zoeken naar de schat

en...

*adriaan* Want dit avontuur gaat verder en we weten zeker dat

*bas* We nog heel veel gaan beleven bij het zoeken van de schat

Weet ik niet of ik m letterlijk goed heb, maar deze is echt _O_ vind ik.

Trouwens, die schatkaart eindtune mag van mij op bassieenadriaan.nl komen hoor ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Groot voordeel is dan ook dat ze nog zingen:

*adriaan* We beleven avonturen, oh wat spannend wordt me dat

*bas* Maar er wordt ook veel gelachen bij het zoeken naar de schat

en...

*adriaan* Want dit avontuur gaat verder en we weten zeker dat

*bas* We nog heel veel gaan beleven bij het zoeken van de schat

Weet ik niet of ik m letterlijk goed heb, maar deze is echt _O_ vind ik.

Trouwens, die schatkaart eindtune mag van mij op bassieenadriaan.nl komen hoor ;)

inderdaad, ik vind het ook erg jammer dat ze deze tunes hebben weggelaten op de dvd.

Link naar bericht
Delen op andere sites

De DVD van dit avontuur is toch helemaal compleet of niet?

Ik meen namelijk het stukje dat *bas* en *adriaan* met de B&A Boys inkopen gaan doen en dan een liedje zingen er niet op staat.. Klopt dat?

Goedenavond trouwens, eerste post.. :W

Link naar bericht
Delen op andere sites
De DVD van dit avontuur is toch helemaal compleet of niet?

Ik meen namelijk het stukje dat *bas* en *adriaan* met de B&A Boys inkopen gaan doen en dan een liedje zingen er niet op staat.. Klopt dat?

Goedenavond trouwens, eerste post.. :W

Welkom :D

Dat stukje staat er ook op hoor, hij is helemaal volledig ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
De DVD van dit avontuur is toch helemaal compleet of niet?

Ik meen namelijk het stukje dat *bas* en *adriaan* met de B&A Boys inkopen gaan doen en dan een liedje zingen er niet op staat.. Klopt dat?

Goedenavond trouwens, eerste post.. :W

*b2* Vlugge Apie? Wat een gekke naam.

Alles staat er op, alleen zit er soms andere muziek achter.

Link naar bericht
Delen op andere sites
De DVD van dit avontuur is toch helemaal compleet of niet?

Ik meen namelijk het stukje dat *bas* en *adriaan* met de B&A Boys inkopen gaan doen en dan een liedje zingen er niet op staat.. Klopt dat?

Goedenavond trouwens, eerste post.. :W

volgens mij zijn alle dvd's helemaal compleet

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

volgens mij zijn alle dvd's helemaal compleet

Niet allemaal. Op de dvd van de Verzonken Stad ontbreekt bijvoorbeeld dat ontzettend slecht uitziende shot van B & A die over het water lopen. Maar goed, dit hoort eigenlijk in een ander topic thuis.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Niet allemaal. Op de dvd van de Verzonken Stad ontbreekt bijvoorbeeld dat ontzettend slecht uitziende shot van B & A die over het water lopen. Maar goed, dit hoort eigenlijk in een ander topic thuis.

bawater.jpg

Klopt, in die serie zie je alleen dit, niet het gedeelte dat van de zijkant is opgenomen. Maar zoals je zei: dit hoort in het andere topic :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

http://www.bassieenadriaan.nl/hinse/bawater.jpg

Klopt, in die serie zie je alleen dit, niet het gedeelte dat van de zijkant is opgenomen. Maar zoals je zei: dit hoort in het andere topic :P

Ja, dat is het vreemde aan de scene: het originele shot, zoals het in de serie zat, is weggehaald, en het shot dat er op de DVD voor in de plaats is gekomen zat weer niet in de serie.

Het is dan ook hetzelfde shot dat al iets eerder te zien is, waarin B&A naar het water toe lopen, alleen is het beeld van dat shot dus op het water geplakt, zodat het lijkt alsof B&A daarop lopen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja, dat is het vreemde aan de scene: het originele shot, zoals het in de serie zat, is weggehaald, en het shot dat er op de DVD voor in de plaats is gekomen zat weer niet in de serie.

Het is dan ook hetzelfde shot dat al iets eerder te zien is, waarin B&A naar het water toe lopen, alleen is het beeld van dat shot dus op het water geplakt, zodat het lijkt alsof B&A daarop lopen.

Ja, echt nep .......... :{ Hoewel dit er altijd nog beter uitziet.

Trouwens, zijn die dingen nou werkelijk zo handig in het echt?

Met andere woorden: Heeft iemand er ooit al eens op gelopen? :P

Edit: niet hier alsjeblief, neem dit mee naar De Verzonken Stad topic ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vinden jullie ook niet dat baron in deze serie meer Drammels dan Drommels zegt?

Ik vraag me eigenlijk af hoe ze bij het woord drommels zijn gekomen.

Deze reeks: Stommeling! Uilskuiken! Frikandel! Bal Gehakt, is min of meer al vanaf de Sleutel aanwezig met uitzondering van de huilende professor.

Maar drommels is toch wel het B&A woord vind ik.

Trouwens, in enkele afleveringen zegt de BB weleens drommels of voor de drommel geloof ik, maar in totaal maar een keer of 3 als ik het goed heb

Link naar bericht
Delen op andere sites
Vinden jullie ook niet dat baron in deze serie meer Drammels dan Drommels zegt?

Ik vraag me eigenlijk af hoe ze bij het woord drommels zijn gekomen.

Deze reeks: Stommeling! Uilskuiken! Frikandel! Bal Gehakt, is min of meer al vanaf de Sleutel aanwezig met uitzondering van de huilende professor.

Maar drommels is toch wel het B&A woord vind ik.

Trouwens, in enkele afleveringen zegt de BB weleens drommels of voor de drommel geloof ik, maar in totaal maar een keer of 3 als ik het goed heb

ja hij zegt vaker trommels trommels ja.

zelfs 1 keer zo hard dat de hele grond gaat schudden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Vinden jullie ook niet dat baron in deze serie meer Drammels dan Drommels zegt?

*baron* gebruikt het woord 'drommels' inderdaad een stuk minder 'deftig' maar dat komt natuurlijk ook omdat *aadbaron* helemaal een stuk bekakter overkomt qua praten. Wellicht heeft dat te maken met het feit dat Adriaan wel anders moest praten om herkenning van z'n stem te voorkomen. Paul van Gorcum heeft daar natuurlijk geen last van en kon daardoor meer z'n eigen stem gebruiken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Vinden jullie ook niet dat baron in deze serie meer Drammels dan Drommels zegt?

Ik vraag me eigenlijk af hoe ze bij het woord drommels zijn gekomen.

Deze reeks: Stommeling! Uilskuiken! Frikandel! Bal Gehakt, is min of meer al vanaf de Sleutel aanwezig met uitzondering van de huilende professor.

Maar drommels is toch wel het B&A woord vind ik.

Trouwens, in enkele afleveringen zegt de BB weleens drommels of voor de drommel geloof ik, maar in totaal maar een keer of 3 als ik het goed heb

Tot mijn verbazing kwam ik het tegen in de laatst herhaalde Vlaamse serie Johan en de Alverman. Hierin zegt Cipola op een moment: "Wat voor de drommel voeren die paarden uit?"

En die serie stamt uit de jaren 60.

Ik neem aan dat veel mensen dit vroeger gebruikten om niet de bekende GVD te gebruiken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Tot mijn verbazing kwam ik het tegen in de laatst herhaalde Vlaamse serie Johan en de Alverman. Hierin zegt Cipola op een moment: "Wat voor de drommel voeren die paarden uit?"

En die serie stamt uit de jaren 60.

Ik neem aan dat veel mensen dit vroeger gebruikten om niet de bekende GVD te gebruiken.

Wat grappig dat je dat toevallig tegenkwam. Als het echt een verganging is van vloeken, heeft de aadbaron impliciet heel wat afgescholden en gevloekt ;)

Is deze atavar die ik nu heb wel toegestaan?

groetjes Jos

En niet zo jage!

Perfect _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het geheim van de schatkaart vind ik een meesterlijke serie (hallo allemaal trouwens :W )

Aad als Baron is ^O^ , maar toch heb ik meer met de Paul van Gorcum versie van de Baron, wat jullie?

*aadbaron* Hier ben ik het absoluut niet mee eens. Aad speelt de Baron als een échte boef! Die stem is gewoon magistraal, echt geniaal gewoon. 'Japie, keer de wagen en snel!'

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...