Ga naar inhoud

[Foto] Wedstrijd - Retro - STEMMEN


[FOTO] Wedstrijd - Retro - STEMMEN  

10 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke retrofoto is het beste?

    • Auto (Ross)
    • Stationsbord (jeugdmemories)
    • Hoefijzer (djkoelkast)
    • Wegwijzer (keetie)
      0


Aanbevolen berichten

Welke foto met het onderwerp 'retro' vind jij het beste geslaagd?

Het zou leuk zijn als iedereen een wat uitgebreidere toelichting geeft, denkende aan dingen als:

- technisch (perspectief, focus, etc.)

- originaliteit

- passend binnen het onderwerp

- funfactor

We hebben 4 inzendingen!

Auto (Ross):

post-11-0-62443300-1350640507.jpg

Stationsbord (jeugdmemories):

post-11-0-14264300-1350640508.jpg

Hoefijzer (djkoelkast):

post-11-0-58392300-1350640508.jpg

Wegwijzer (keetie):

post-11-0-90159400-1350640508.jpg

Stemmen maar!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ze hebben allemaal hun charme:

Het stationsbord is echt ouderwets, scherpe foto, mooie lichtinval en de binnenkant van het dak van het station.

Het wegwijzerbord heeft een heel mooi contrast tegenover het donkere groen, wel jammer dat hij niet helemaal scherp is en hij is iets overbelicht.

Mijn keuze is voor de foto van Ross omdat veel details zichtbaar zijn, het een unieke auto is en de retro koperen lamp in de etalage/gallerij van het gebouw rechtsachter. Tot slot de balkonnetjes in de achtergrond maken het geheel af.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Qua fotoperspectief zeker het hoefijzer, alleen krijg ik niet echt een retrogevoel erbij. Meer een tijd ver voor retro, zoals de middeleeuwen. :P De wegwijzer is qua keuze erg goed, want de foto had net zo goed 40 jaar geleden genomen kunnen zijn. Jammer dat het resultaat qua belichting/scherpte niet zo goed is. De auto is heel cool, zoals samba-boys zegt: wat een foute bak! Maar ik ga uiteindelijk voor het stationsbord. Waarom? Het is een object dat nog steeds door de maatschappij (overheid) in gebruik wordt genomen en tegelijkertijd wekt het een nostalgisch gevoel op.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zat te twijfelen tussen de auto en het stationsbord.

Omdat de tweede foto een bepaald gevoel losmaakte (geluiden van het station, de geur e.d.) heb ik die gekozen.

Dit is puur op de afbeelding gebaseerd.

"Fototechnisch" vind ik het hoefijzer de beste.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Niet zo op de feiten vooruit lopen hè? Ik moet je nog even tot winnaar kronen! ;)

Bij dezen is jeugdmemories de winnaar geworden van de Retro Foto Contest!

Met in totaal 50% van alle stemmen was het stationsbord gekozen tot de mooiste foto.

post-11-0-24347100-1352193358.jpg

Gefeliciteerd! Ik ben benieuwd naar het volgende onderwerp. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...