Ga naar inhoud

Ronde 1-8  

6 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk spel vind jij beter?

    • Dig Dug (1982)
    • Ufouria: The Saga (1991)


Aanbevolen berichten

Dig Dug (1982)

Mijnwerker Taizo Hori (Dig Dug) moet alle monsters onder de grond zien op te blazen met een luchtpomp.

 

vs.

 

Ufouria: The Saga (1991)

Bop-Louie probeert zijn verloren vrienden terug te vinden die allen aan geheugenverlies lijden.

 

 

Stem op het spel dat jij het leukste vindt en laat een reactie achter!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dig Dug is een echte klassieker, maar Ufouria is mijn persoonlijke favoriet op de NES. Heb deze vroeger eens gehuurd en veel gespeeld toen, echter zelf nooit gekocht helaas. We kregen de password codes niet aan de praat. Waarschijnlijk deden we gewoon iets verkeerd. Later nog eens gespeeld bij anderen, maar helaas nooit zelf meer gevonden. Een tijdje geleden binnengehaald op de Wii U via de e-shop en echt weer enorm van genoten. Zeer soepele gameplay voor NES begrippen en ik ben echt dol op de zeer aanstekelijke muziek. Voor velen denk ik een onbekend spel, maar mijn stem voor Ufouria is gegarandeerd. :P 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ook hierbij moet ik aangeven beide spellen nooit te hebben gespeeld, dus ik ga weer op de filmpjes af.

Dig Dug spreekt dan veeel minder aan dan Ufouria (Ufouria doet mij een beetje denken aan McDonaldsland :P).

 

Ik kies hier dus voor Ufouria.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dig Dug is veel meer een klassieker (wat overigens op zichzelf niet perse een argument is...) en qua concept wat origineler. Is zo'n typisch zo'n spel dat steeds ietsje moeilijker wordt en door de eenvoud verslavend is om door te blijven proberen of je de hogere niveaus haalt.

 

Ufouria ziet er ook zeker niet verkeerd uit, maar qua originaliteit kan ik zo 5 NES games noemen die je bij elkaar kunt voegen en dan krijg je dit als resultaat... voor een 'beste voor de NES' verkiezing helaas niet heel bijzonder.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dig Dug ken ik maar vind NES niet het beste platform om deze game op te spelen. De muziek van de NTSC versie van Ufouria is vals. Heb daarna de PAL versie gedownload maar ik krijg de valse noten niet meer uit mijn hoofd en lijkt vals te blijven. Ik moet dus helaas toch voor Dig Dug kiezen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...