Ga naar inhoud

Ronde 1-14  

6 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk spel vind jij beter?

    • Mega Man 5 (1992)
      0
    • Super Mario Bros. 3 (1988)


Aanbevolen berichten

Mega Man 5 (1992)

Dr. Wily heeft weer eens kwade plannen om de wereld over te nemen en moet gestopt worden.

 

vs.

 

Super Mario Bros. 3 (1988)

Bowser en de Koopalings hebben de koninkrijken van The Mushroom World veroverd en de koningen betoverd.

 

 

Stem op het spel dat jij het leukste vindt en laat een reactie achter!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er zijn maar weinig NES spellen die voor mij op gelijke hoogte komen met Super Mario Bros. 3 en de Mega Man spellen komen daarvoor helaas niet in aanmerking.

 

Een duidelijke stem voor Super Mario Bros. 3, een van mijn favoriete NES games.

Man, wat heb ik daar veel tijd mee doorgebracht. _O_ 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tja, dit is zo'n gevalletje "jammer dat ze al tegen elkaar staan in Ronde 1".

 

Mega Man 5 is 1 van mijn favoriete delen van de reeks en in tegenstelling tot Mega Man en Mega Man 3 is het ook een spel die nog redelijk te doen is (niet te lastig).

De robotleiders in dit spel zijn ook leuk uitziende figuren.

Wat ik vooral ook leuk vind aan dit deel is dat in ieder level van de robotleiders een letter is verborgen, die samen "MEGA MAN V" vormen.

Als je alle letters hebt gevonden en verzameld dan krijg je een geheim wapen: Beat (een vogeltje dat op commando voor jou de vijanden uitschakelt).

Beat kun je ook zeer goed gebruiken om uiteindelijk Dr. Wily uit te schakelen.

 

Ja en dan Super Mario Bros. 3.

Dit is gewoonweg een zeer geweldig spel, alleen al om de introductie van de Koopalings, maar zeker ook vanwege de opzet van de fantastische wereldkaarten.

Dit spel heeft ook een geweldige soundtrack en is goed voor uuuuren speelplezier.

Dit spel hebben we letterlijk he-le-maal kapot gespeeld; We begonnen dan 's ochtends vroeg en gingen van wereld 1 helemaal door naar wereld 8 om Bowser te verslaan.

Je moest ook wel, want je kunt je spel niet saven.

 

Als ik dan een keus moet maken, ja dan moet ik met pijn in het hart voor Super Mario Bros. 3 gaan; Dat spel is toch echt beter dan Mega Man 5...

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 minutes ago, Bananensap said:

Dat komt omdat ik nog niet helemaal wakker was en mijn stem niet gegeven heb :-D Gedaan!

 

Haha :D ^O^ 

 

Maar ik had vandaag ook dat ik mijn keuze aanklikte en dat hij gewoon niet reageerde. :P 

En MarsM had laatst dat de poll een andere keuze voor hem aangaf. De polls willen dus wel eens raar doen. ;) 

Een extra reden om je stem dus altijd even toe te lichten, zodat er geen misverstanden ontstaan. :P 

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 hours ago, Hinse said:

Net als de rest gestemd voor SMB3, wat een geweldig spel is dat! Laatst nog gespeeld, het zit echt steengoed in elkaar allemaal. Mega Man 5 heeft weinig daar tegen in te brengen denk ik, echter nog nooit gespeeld. :P 

 

Zou je eens moeten doen, het is echt een leuk spel ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mario Bros 3... omdat dit gewoon een revolutionair meesterwerk is voor die tijd en tevens een standaard heeft gezet voor wat we 25 jaar later nog steeds herkennen in het Mario concept. Dit spel was zó uitgebreid en uitdagend dat je gewoon steeds nieuwe dingen bleef ontdekken en de soundtrack is uitmuntend.

 

Mega Man 5 is ook een leuk spel, maar naast Mario Bros 3 ... Tja ik vermoed een beetje dat dit een finalist wordt van deze contest ;) 

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...