Ga naar inhoud

Ronde 2-8  

6 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk spel vind jij beter?

    • BurgerTime (1982)
    • Teenage Mutant Ninja Turtles (1989)


Aanbevolen berichten

BurgerTime (1982)

Help Chef Pepper om hamburgers te maken, terwijl je de kwaadaardige etenswaren moet ontwijken.

 

vs.

 

Teenage Mutant Ninja Turtles (1989)

De Ninja Turtles moeten de Life Transformer Gun van Shredder terugpakken, die Splinter weer terug kan laten keren naar zijn menselijke vorm.

 

 

Stem op het spel dat jij het leukste vindt en laat een reactie achter!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ben nooit ver gekomen met de Turtles, maar gameplay is uitstekend en de muziek al helemaal. Duidelijk het betere spel voor mij, dus helaas voor de worstjes.

Bovendien mag Turtles er nu niet meteen uitvliegen, anders was de uitschakeling van Power Blade voor niets. :( :P 

 

Mijn stem gaat naar Teenage Mutant Ninja Turtles.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Burgertime had voor mij ronde 1 al die door hoeven komen :P

Mijn stem gaat dus voor volle 100% naar de Heroes in a half-shell, ofwel Teenage Mutant Ninja Turtles :P

 

Wellicht interessant om onderstaande ook eens te beluisteren.

Zoals ik vorige week in de battle van Megaman 2 aangaf en wat in ronde 1 van dit spel ook ter sprake is gekomen;

Er bestaan echt verschillende muzikale versies van het spel.

 

Het eerste filmpje hieronder is de OST van het spel zoals die in Amerika is uitgebracht.

Het tweede filmpje is de PAL versie, met de muziek zoals die in Europa is verschenen (en dat is echt een verschil - veel langzamer ;))

 

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
16 hours ago, RM said:

Burgertime had voor mij ronde 1 al die door hoeven komen :P

Mijn stem gaat dus voor volle 100% naar de Heroes in a half-shell, ofwel Teenage Mutant Ninja Turtles :P

 

Wellicht interessant om onderstaande ook eens te beluisteren.

Zoals ik vorige week in de battle van Megaman 2 aangaf en wat in ronde 1 van dit spel ook ter sprake is gekomen;

Er bestaan echt verschillende muzikale versies van het spel.

 

Het eerste filmpje hieronder is de OST van het spel zoals die in Amerika is uitgebracht.

Het tweede filmpje is de PAL versie, met de muziek zoals die in Europa is verschenen (en dat is echt een verschil - veel langzamer ;))

 

 

 

 

Geldt dat niet gewoon voor elke soundtrack die zowel in de VS als Europa is uitgebracht? 50hz vs 60hz zorgt nu eenmaal voor een verschil in (verversings)snelheid, dus elk spel had in Europa een langzamere soundtrack zover ik weet. Maar het zijn technisch niet echt verschillende muzikale versies, eerder de console die het anders afspeelt.

 

Of praat ik onzin? :P 

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 hour ago, Hinse said:

Het PAL-geluid is in alle gevallen langzamer (waarschijnlijk gewoon de 17.5% net als het hz-verschil).

 

Daarom speel ik mijn spellen op een AV Famicom 8))

 

Maar genoeg opgeschept: Ik ga voor TMNT, door de nostalgie en ik vind BurgerTime maar niks.

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 hours ago, Hinse said:

 

 

 

 

Het PAL-geluid is in alle gevallen langzamer (waarschijnlijk gewoon de 17.5% net als het hz-verschil).

 

Ik wil best geloven dat het PAL geluid langzamer is, maar het verschil bij TMNT is veel beter te horen. Daar is de PAL versie beduidend zeer veel trager.

Bij de spellen die je hierboven post valt het veel minder op en is het verschil verl kleiner ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites
7 hours ago, RM said:

 

Ik wil best geloven dat het PAL geluid langzamer is, maar het verschil bij TMNT is veel beter te horen. Daar is de PAL versie beduidend zeer veel trager.

Bij de spellen die je hierboven post valt het veel minder op en is het verschil verl kleiner ;) 

 

Niet alle ontwikkelaars staken evenveel energie in het omzetten van NTSC naar PAL. Daarom zijn de conversies soms wel goed en soms niet. Het is voor mij genoeg reden om van alle spellen en consoles de NTSC versie te bemachtigen. Of eigenlijk de versie van de console waarin de spellen oorspronkelijk gemaakt zijn. Dus een Famicom met US/JP spellen. En Amiga / Commodore met PAL spellen. De Game Boy sluit je niet aan op een TV en daarom heb je dat probleem daar niet. Er zijn overigens maar weinig Famicom spellen die van PAL naar NTSC zijn geconverteerd. Volgens mij is het probleem bij SEGA conversies van NTSC naar PAL nog veel groter. SMB is gelukkig netjes om gezet maar Sonic the Hedgehog is veel trager.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit is eenvoudig: absoluut Teenage Mutant Ninja Turtles.

 

Burgertime is geinig en vermakelijk, maar veel meer dan dat wordt het nooit.

 

Turtles is écht één van mijn favoriete NES titels, al zou het alleen al om de sfeer zijn. Je moet steeds strategisch kiezen met welke Turtles je speelt, met ieder hun specifieke eigenschappen. De soundtrack geeft mij ook echt een Turtles-gevoel (de grimmige kant van  New York). En het was gewoon een enorme uitdaging qua moeilijkheidsgraad. Dit is ook één van de weinige Turtles games die niet vooral gebaseerd was op het vechten, vechten, vechten in een 'arcade-achtige' setting zoals Street Fighter en Mortal Kombat. Deze titel was voor Turtles begrippen uniek, echt met een verhaallijn, wereldkaart en levels waar je doorheen moest zien te komen / uit moest zoeken welke kant je op moest. Veel plezier aan beleefd :) 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...