Ga naar inhoud

Beste NES Game: Halve Finale 1


Halve Finale 1  

6 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk spel vind jij beter?

    • Metroid (1986)
      0
    • Super Mario Bros. (1985)


Aanbevolen berichten

Metroid (1986)

Samus Aran moet de Metroids uit de klauwen van de Space Pirates bevrijden, voordat zij deze als biowapens in kunnen zetten.

 

vs.

 

Super Mario Bros. (1985)

Mario moet voor de eerste keer de ontvoerde Princess Toadstool zien te redden uit de klauwen van Bowser.

 

 

Stem op het spel dat jij het leukste vindt en laat een reactie achter!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik kies voor Mario.

 

Er valt inhoudelijk natuurlijk weinig meer toe te voegen op wat de afgelopen weken al over beide titels is verteld.

 

Super Mario Bros, dé all-time revolutionaire platformgame en de meesterlijke uitvinding/ontdekking van Nintendo.

 

Metroid, de start van een zeer succesvolle reeks maar zoals gebleken minder toegankelijk/bekend bij het bredere publiek (en volgens sommigen hier zelfs onterecht in de halve finale). Dat laatste ben ik het niet zó sterk mee oneens, want het had veel erger gekund en het is gewoon een goede NES klassieker.

 

Toch moet het zijn meerdere erkennen in de grootse sympathieke loodgieter: 'Mario' doet bij iedereen een belletje rinkelen, dat geldt niet voor 'Samus' ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Metroid was de start van een toffe reeks, maar zoals eerder gezegd zijn vooral de navolgers op de SNES en de GBA geweldig. Deze was nog erg pittig, net als deel 2 op de Game Boy. Maar het misstaat zeker niet in de top 4, al zou ik hem er persoonlijk ook niet in zetten hoor. Maar goed, Metroid staat hier tegenover Super Mario Bros. en dat is wat mij betreft een kansloze missie. Alles is inmiddels ook wel gezegd daarover denk ik. :P 

 

Stem voor Super Mario Bros.!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...