Ga naar inhoud

Beste SNES Game: Poule 05-01


Poule 05-01  

6 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Chrono Trigger
    • Mega Man 7


Aanbevolen berichten

5a5bcef09d5a2_Poule05-01.thumb.png.f3a503c852a0e25deb3c4e0d32df2f89.png

 

Chrono Trigger

Chrono Trigger is een turnbased RPG spel. Je beweegt door de wereld door middel van een wereldkaart. De karakters en vijanden zie je van bovenaf. Het spel heeft een aantal unieke eigenschappen ten opzichte van andere RPG’s. De gevechten zijn niet willekeurig; Een gevecht begint als je vlak bij de vijand bent en aanvallen kunnen fysiek of magisch zijn. De beurt wordt bepaald door middel van een timer. Is de timer vol dan is diegene aan de beurt. Ook kunnen 2 of 3 karakters hun aanval combineren en zo meer schade aanrichten. Hitpoints die bij een aanval omlaag gaan kun je weer herstellen met spreuken of toverdranken. Karakters die geen HP meer hebben zullen niet dood gaan maar flauw vallen. De karakters kunnen uitgerust worden met allerlei wapens, bepantsering, helmen en magische accessoires met speciale effecten, zoals verdediging tegen magie.

 

Mega Man 7

Mega Man 7 is het zevende deel in een serie platformspellen die begonnen is op de NES. De bedoeling is om je door levels heen te vechten om aan het einde een Robot master te verslaan. Bij het verslaan van een Robot master ontvangt de speler een nieuw wapen. Elke Robot heeft een zwakte voor één van deze wapens. Het spel begint met vier Robot masters: Freeze Man, Cloud Man, Burst Man en Junk Man. Als deze verslagen zijn dan komen er nog vier andere Robot masters: Slash Man, Spring Man, Shade Man en Turbo Man. Mega Man kan glijden over de grond. Hij kan zijn wapen opladen voor een enkel groot schot (blaster) en zijn hond Rush kan taken voor hem uitvoeren.

 

 

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Hmm... Chrono Trigger ken ik niet, dus ik heb het filmpje bekeken.

Qua graphics lijkt het mij echt een toptitel en ook de soundtrack is best in orde.

Waar ik alleen wel direct een minder gevoel bij heb zijn de eeuwig durend lijkende teksten en de "rare" battles die uitgevoerd moeten worden.

Ook dat die battles lijken niet op te schieten en iedere beurt gaat er ook slechts weinig HP van de speler af.

Dat geeft mij een langdradig gevoel en dan kan ik mij ook goed voorstellen dat dit speel zeeeer lang kan duren.

 

Tja en dan staat het tegenover Mega Man 7, want ook een goede titel is.

Hoewel ik meer fan van de NES reeks ben en dit 7e deel toch lastig is om te spelen, blijft het wel mijn aandacht schreeuwen om op te starten en om toch weer een poging te doen.

Daarnaast is de soundtrack van dit deel dik in orde.

Ik kies hier toch duidelijk voor nostalgie en daarom gaat mijn stem naar Mega Man 7

Link naar bericht
Delen op andere sites

Overtuigend stem voor Mega Man 7. Dit is de eerste Mega Man die qua uiterlijke stijl brak met de traditionele reeks die is gestart op de NES, maar buiten deze grafische upgrade die logischerwijs aansloot bij de mogelijkheden van de SNES is deze titel nog heel trouw gebleven aan het klassieke concept. Dit in tegenstelling tot de X reeks, waar Mega Man wel echt een transformatie onderging in alle opzichten t.o.v. de NES en er ook allerlei nieuwe personages en gameplay mogelijkheden werden toegevoegd (waaronder het dashen).

 

Mega Man 7 heeft nog trouw de robotleiders, Dr. Wily en Dr. light, Rush en de bekende vijanden (waaronder die irritante mannetjes met die gele hoofddeksels), die ook allemaal nog herkenbaar zijn. Ook zijn er naast het doorlopen van de levels weer een aantal uitdagingen in de vorm van collectibles, waaronder de RUSH letters en de technische onderdelen die Rush weer voor Mega Man kan opgraven. Nieuw is dat je vanaf het begin slechts 4 robotleiders kunt kiezen en pas ná dat je deze hebt verslagen verschijnen de volgende 4. Persoonlijk had ik ze liever gelijk alle 8 beschikbaar gehad, dat maakt het ook lastiger om de zwaktewapens van iedere robotleiders te ontdekken. Ook is deze titel op een aantal vlakken voor mooi te moeilijk. Freeze Man en Slash Man zijn eigenlijk bijv. al niet fatsoenlijk uit te spelen zonder meerdere energy tanks of zonder gebruik van zwaktewapens. Zelf vind ik het juist altijd de uitdaging om Mega Man’s uit te spelen uitsluitend met gebruik van de McBuster en zonder gebruik van energy tanks. Dat kan je dus sowieso vergeten. Toch voelt dit nog wel echt als een Mega Man spel met een heerlijk level-design; ik heb deze met veel plezier uitgespeeld.

 

Chrono Trigger heb ik nooit gespeeld, maar na uitgebreid de video te hebben bekeken vind ik deze lang niet zo goed als Mega Man 7. Het is veel tekstjes doorklikken, en saaie langdurige gevechten met ‘klik-wachten op een animatie-klik’. Ook lijkt het alsof de makers niet konden kiezen voor het genre; er zijn RPG elementen, er zijn platformstukken en er zijn stukken met ‘diepte’ terwijl de characters plat zijn. Wellicht dat het ook te maken heeft met dat de nostalgie bij mij ontbreekt, maar het doet me eigenlijk niet zoveel...

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Opvallend is wel dat als je naar algemene sentimenten op het web kijkt, dat Chrono Trigger absoluut tot 1 van de beste SNES-titels wordt gerekend (staat haast altijd in de top 10 van diverse lijstjes). Omdat de meesten op RF hier wat minder met RPG's hebben zal Chrono Trigger niet hoog eindigen in de eindstand, maar binnen het genre moet het spel toch iets goed doen. :) 

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 hours ago, Hinse said:

Opvallend is wel dat als je naar algemene sentimenten op het web kijkt, dat Chrono Trigger absoluut tot 1 van de beste SNES-titels wordt gerekend (staat haast altijd in de top 10 van diverse lijstjes). Omdat de meesten op RF hier wat minder met RPG's hebben zal Chrono Trigger niet hoog eindigen in de eindstand, maar binnen het genre moet het spel toch iets goed doen. :) 

Het zal ook zeker geen slecht spel zijn, maar als het tegen Mega Man uitkomt... 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Chrono Trigger is mijn nummer 1 SNES game. En 1 van de beste spellen die ik ooit heb gespeeld. Heel veel tijd in gestoken en uitgespeeld. Krijg nog steeds kippenvel als ik de muziek hoor. Het verhaal heeft zoveel facetten. Helaas voor Mega Man 7. Het is een leuk spel maar mijn stem gaat naar Chrono Trigger. Ik raad je aan er eens een uur voor te gaan zitten. Ook al houd je niet van RPG's. Ik kan me niet voorstellen dat het spel je niet zal boeien. Maar ja misschien zie ik dat helemaal verkeerd.

 

EDIT na het stemmen:

Met pijn in mijn hart kijk ik naar de huidige stand.

aangepast door Bananensap
Link naar bericht
Delen op andere sites
7 minutes ago, Bananensap said:

EDIT na het stemmen:

Met pijn in mijn hart kijk ik naar de huidige stand.

Het is een poule fase ;)

Er volgen nog 2 rondes, dus dan kun je Kirby uitschakelen en Chrono Trigger door stemmen :P  

Link naar bericht
Delen op andere sites

Lastig op zich. Mega man 7 vond ik erg leuk, al vond ik X persoonlijk nog beter. Chrono Trigger wordt door velen als de beste SNES RPG gezien. Ik heb deze zelf nooit gespeeld, maar ik ben wel al jaren verliefd op de muziek. De beelden bevallen me ook echt zeer goed.

 

Ik stem op Chrono Trigger. Wil die echt nog een keer gaan spelen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...