Ga naar inhoud

Beste SNES Game: Poule 11-02


Poule 11-02  

6 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?



Aanbevolen berichten

5a650d691bfd0_Poule11-02.thumb.png.c0cc883151c16a9139c270a525faf60d.png

 

Plok

Dit is een platformspel met in de hoofdrol Plok. Plok kan ledematen naar zijn vijand gooien. Als je de vijand raakt zullen de ledematen weer terug keren naar zijn lijf. Bij sommige puzzels moet je een ledemaat opofferen om een schakelaar om te zetten. Als je de schakelaar raakt komt dat ledemaat aan een klerenhanger te hangen. Deze kan zich naast de switch bevinden of ergens anders in het level. Sommige schakelaars kun je alleen omzetten met een bepaald ledemaat. Er zijn ook power-ups over het level verspreid. Voorbeelden zijn een vlammenwerper, bokshandschoenen en raketwerpers, maar ook zijn er voertuigen zoals een tank of een helikopter.

 

Killer Instinct

Killer instinct is een 1 tegen 1 vechtspel. Het spel leent de set van aanvallen van Street Fighter en is ook erg geïnspireerd door Mortal Kombat, maar onderscheidt zich ook op diverse vlakken: Het spel heeft twee levensmeters. Als er één levensmeter leeg is stopt de ronde en de volgende ronde begint de winnaar met de hoeveelheid energie die hij over had. Combo's worden automatisch uitgevoerd door een combinatie van knoppen. Elke speler heeft twee eindmoves, genaamd "No Mercy". Deze moves zijn minder gewelddadig dan in Mortal Kombat. Ook is er "Humiliation", waarbij de tegenstander gaat dansen. Daarnaast is er een combo breaker waarmee een speler een combo kan onderbreken voordat deze afgerond is.

 

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Poeh, weer een lastige battle.

 

Plok is zo'n hidden gem die prima uitgewerkt is als platformer. Nergens wordt het subliem, maar het is een erg leuk karaktertje in een vrolijke spelwereld.

 

Killer Instinct was zo'n spel dat, toen het uit kwam, als een flagship title werd geïntroduceerd met voor een verchtspel uitstekende graphics en leuke gameplay met al die combo's. Zelf had ik de gameboy versie en die kan ik nog steeds met 2 vingers in m'n neus uitspelen. :P  Vooral die ultra combo's zijn vet.

 

 

Vanwege nostalgieredenen ga ik toch voor Killer Instinct. :) 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is voor mij een beetje de geen-voorkeur-week.

 

Plok staat hier feitelijk omdat het met een overtuigende 7-1 won van Doom, waarvan vrijwel iedereen eens was dat het op de SNES niet uit de verf komt. Velen, mezelf incluis, hadden Plok echter nooit gespeeld. De video ziet er wel uit als een leuke, vrolijke game die ik zelf zo zou kunnen spelen. De characters en het wereldje zijn originieel vormgegeven.

 

Killer Instinct is ook een heel degelijk spel en technisch / grafisch ook een stap vooruit t.o.v. concullega beat 'm ups, maar het blijft toch niets anders dan een zoveelste beat 'm up zonder verdere inhoud.

 

Nostalgie bij Killer Inatinct ontbreekt bij mij eigenlijk volledig, dus ik kies hier dan toch voor het meer creatieve Plok. Uiteindelijk verwacht ik mede door de onbekendheid van Plok en het 'zoveelste' beat 'm up spel Killer Instinct dat deze twee beiden evengoed gaan stranden tegenover Mario Kart en de Tiny Toons.... maar we zullen zien ;)

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Potje Plok versus potje Pok.

Ik ben geen fan van beat 'm ups en inhoudelijk ken ik Killer Instinct ook niet, maar het is voor mij vooral knopjes rammen en hopen dat je wint.

Beat 'm ups komen in alle eerlijkheid voor mij niet in aanmerking om een beste SNES game te worden, gezien het weinig inhoud heeft.

 

Plok komt kleurrijk over, heeft leuke muziek en qua gameplay lijkt het mij ook zeker niet onaardig.

Als ik dan moet kiezen tussen één van deze games dan wint voor mij Plok overtuigend.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...