Ga naar inhoud

Beste SNES Game: Poule 02-03


Poule 02-03  

6 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Donkey Kong Country
    • Mortal Kombat II


Aanbevolen berichten

5a778956f1fd4_Poule02-03.thumb.png.279e3b943a9524d05195e86c1fd0c91a.png

 

Donkey Kong Country

Donkey Kong Country is een platformspel. Je speelt een aap (Donkey of Diddy) die de controle over zijn bananen opslagplaats terug moet winnen. Elk level heeft een eigen thema. Je moet diverse handelingen uitvoeren, zoals zwemmen, in een mijnkarretje rijden, uit kanonvaten gelanceerd worden en slingeren van boom naar boom. De speler verslaat zijn vijand door hem omver te rollen, er op te springen of een klap te geven. Sommige vijanden moeten verslagen worden door er een vat op te gooien of met hulp van een dier. Extra levens krijg je onder anderen door bananen of de vier letters: K-O-N-G te verzamelen.

 

Mortal Kombat II

Dit is het tweede deel van de serie 1 tegen 1 vechtspellen genaamd Mortal Kombat. Dit deel is een verbeterde versie van de originele Mortal Kombat. Je kunt nu ook bukkend stompen en draaiend schoppen. Er zit meer verschil tussen hoog en laag schoppen en diverse andere vechtmoves zijn sterker geworden. Wedstrijden zijn onderverdeeld in rondes. Degene die als eerste 2 rondes wint, wint de wedstrijd. De winnaar krijgt aan het einde de kans om de wedstrijd te eindigen met een speciale move, de Fatality.

 

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik verwacht niet veel van de uitslag, maar ik stem op Mortal Kombat II. Veel gespeeld bij vriendjes vroeger, ik vond het echt bruut in die tijd met al het bloed en stoere characters. Ik kon en kan er nog steeds weinig van, maar even 10 minuten spelen ben ik altijd voor in. :)

 

DKC heb ik eigenlijk pas voor het eerst op de SNES Mini gespeeld. Leuk spel en wil het nog eens wat langer gaan proberen, maar op korte termijn wint ie het zeker nog niet van de nostalgie. ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een zeer duidelijke stem op Donkey Kong voor mij.

Ondanks dat dit deel toch de minste van de drie delen is voor mij is het spel op een leuke manier opgezet en heeft het een prachtsound.

Hier en daar is het, zoals eerder al aangegeven, vij uitdagend (tot soms irritant) om alle geheimen te ontdekken, maar desondanks is het zeer vermakelijk.

 

Mortal Kombat II mag er van mij uit; 

Het is voor mij een beat 'em game waarbij ik het, naast dat het mij persoonlijk niet aanspreekt, veel eentoniger en niet in de buurt komen van Donkey Kong Country.

Ik ga dus voor Donkey Kong Country.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier is Donkey Kong de 'betere', maar niet per definitie om de naam of de faam. Alles is inmiddels wel over beide titels gezegd en beiden heb ik tot nu toe steeds mijn stem gegeven.

 

Het is qua type spellen compleet appels en peren (een sfeervol platform spel tegenover een veel duistere beat 'm up), met als enige échte overeenkomst dat je gehaaid/behendig moet zijn met de knoppen. Mortal Kombat II verliest het hier uiteindelijk voornamelijk op diepgang en toegankelijkheid voor een breder publiek. Ik ga het alleen niet 'inpeperen', want op zichzelf zijn het beiden prima games met enkele randjes ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...