Ga naar inhoud

Beste SNES Game: Poule 16-04


Poule 16-04  

6 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Harvest Moon
    • Mega Man X2


Aanbevolen berichten

5a9343850cd34_Poule16-04.thumb.png.762040e2222cc441f7911b5cf02c849c.png

 

Harvest Moon

Harvest Moon is een landbouwsimulatie RPG. Je speelt een jonge jongen die na zijn vaders dood de boerderij moet overnemen. Het doel van het spel is om de boerderij te repareren en te onderhouden. De speler kiest zelf welke tijd hij besteed aan dagelijkse taken, zoals landbouw, vee fokken, vissen en verzamelen van voedsel. Elke dag moeten de planten water krijgen. Dieren moeten gevoerd worden. Koeien hebben zelfs nog meer aandacht nodig; Je moet tegen ze praten, ze borstelen en melken. De wereld is een vochtig subtropisch landschap en verandert met de seizoenen mee. Er zijn drie gebieden: De boerderij, het stadje en de berg. Er zijn diverse groenten en fruit te verbouwen. Ook heb je diverse gereedschappen, zoals een gieter, bijl of een schoffel. Je kunt diverse dieren houden, zoals een hond of een paard. Ook kun je trouwen en er zijn ook speciale gebeurtenissen, zoals festivals of natuurrampen.

 

Mega Man X2

Mega Man X2 is het tweede deel van de Mega Man serie op de SNES. Het is een actie platformspel. Het spel speelt zich af in het jaar 21XX, waarin mensen en “reploids” samenleven. X is een reploid die andere doorgeslagen reploids moet verslaan. De bedoeling is om de levels door te spelen, terwijl de speler diverse power-ups op kan pakken en een superwapen kan bemachtigen om de eindbaas te verslaan. In deze versie zit een Cx4 chip die de 3D wireframes in het spel mogelijk maakt. Deze 3D wireframes zie je op diverse plekken gebruikt worden. Bijvoorbeeld bij de eindbazen.

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Harvest Moon! Gewoon een heel tof spel met een zeer vermakelijke gameplay. In de vorige ronde heb ik mijn voorkeur voor deze titel al uitgebreid toegelicht en toen haalde het, naar mijn mening onterecht, helaas geen punten tegenover Super Mario World. Ik zie deze titel graag naar de volgende ronde gaan.

 

Mega Man X2 is een prima platformer, maar het is ook de eeuwige standaardformule. Simpelweg niet origineel genoeg tegenover Harvest Moon. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mega Man X2 ben ik afgelopen week begonnen te spelen! ...en ik vind 'm gewoon écht te moeilijk :O

 

Als je gewoon níet door de levelbazen heen komt zonder 3000x een savestate te laden (jaja, u weet hoe ik speel), dan heb je naar mijn idee geen moeilijk, maar een vervelend spel bedacht. De acties van die levelbazen zijn namelijk vaak gewoon smerig. Het contrast tussen de baas en het level is echt ook gewoon gigantisch; makkelijke platforming, een vervelende enemy net voor de deuren van de levelboss, en daarna wordt je volledig afgemaakt. En nee, de power-ups van andere bazen hebben weinig tot geen effect. Fuck.

 

Harvest Moon is altijd mijn jam geweest. :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier kies ik voor Mega Man X2. Platformers doen het bij mij altijd goed. Harvest Moon kan ik op een of ander manier niet inkomen. Ik zal het ooit nog eens proberen maar ik kan het nu helaas mijn stem niet geven.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb uiteindelijk ook de keuze gemaakt om te gaan voor Harvest Moon.

Ondanks dat ik een Mega Man fan kan ik helaas niet zeggen dat zoals eerder gezegd de reeks vernieuwend is.

Daarnaast is Harvest Moon een spel dat goed in elkaar zit en een verrassende gameplay heeft.

Die gun ik het dan toch net iets meer om de knock-out fase te halen, want ja.. Ik besef mij wel dat ik hiermee toch het definitieve nekschot al geef voor Mega Man X2.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...