Ga naar inhoud

Poule 10-06  

6 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Earthbound
    • Sunset Riders


Aanbevolen berichten

5aaee5df7063f_Poule10-06.thumb.png.fffe854628b2a0395980c4a9696111a4.png

 

Earthbound

Earthbound is een RPG spel. Anders dan andere RPG’s speelt het spel zich niet af in een Fantasy omgeving. Je speelt als Ness; Een jongetje dat op onderzoek uit gaat naar een meteoriet, die dichtbij is neergestort. Daar vindt hij een buitenaardse kracht die diverse dieren en objecten omgezet heeft in vijanden. Gevechten zijn niet willekeurig maar starten als een vijand wordt aangeraakt. Bij het verslaan van een vijand is er een kans om een speciaal item te ontvangen. Als je geraakt wordt dan zal je leven langzaam achteruit lopen. Terwijl je levensmeter naar 0 gaat heb je nog kans om gauw gebruik te maken van iets dat je leven weer terugbrengt. Een aanval van achteren geeft je als eerste de beurt.

 

Sunset Riders

Deze conversie naar SNES van het gelijknamige arcadespel speelt zich af in het wilde westen. Het is een zogenaamde run and gun game. Op hoog tempo moet men rennen en over kisten en andere obstakels springen terwijl vijanden van allerlei hoeken aanvallen. Met een revolver kun je jezelf verdedigen. Bonussen kun je vinden in saloons of door zakdragende bandieten te overmeesteren. Ook zijn er power-ups te verdienen, zoals automatisch schieten of een tweede geweer die in een andere richting schiet. Het doel is om alle levels door te gaan en de “outlaw” aan het einde te verslaan.

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Earthbound! Naar mijn mening een veel mooier en uitgebreidere titel dan Sunset Riders en ook lekker veel bewegingsvrijheid. Daarnaast heeft Earthbound dat mystieke 'werd pas nadien beroemd' om zich heen hangen. Sunset Riders is mij toch net iets te veel hysterisch / strategieloos bullet-spree werk. Lijkt me wel leuk in de arcadehal, niet op de SNES ;)

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
29 minuten geleden, MarsM zei:

Earthbound! Naar mijn mening een veel mooier en uitgebreidere titel dan Sunset Riders en ook lekker veel bewegingsvrijheid. Daarnaast heeft Earthbound dat mystieke 'werd pas nadien beroemd' om zich heen hangen. Sunset Riders is mij toch net iets te veel hysterisch / strategieloos bullet-spree werk. Lijkt me wel leuk in de arcadehal, niet op de SNES ;)

Bewegingsvrijheid heb je in een RPG per definitie natuurlijk meer dan in een scrollende run-and-gun game. ;) Dan kun je ook Super Mario World 2 wegstemmen wegens beperkte bewegingsvrijheid t.o.v. bijvoorbeeld een Soul Blazer :P 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja. Klopt. Ik bedoelde eigenlijk dat je bij Earthbound op de bus kunt stappen en al gelijk veel vrijheid hebt. Bij de meeste klassieke Zelda's moest je altijd bijv. eerst specifieke items hebben om naar een volgende gebied te gaan en dat geldt voor veel rpg's. ;) 'Vergelijken' met Sunset Riders is het niet... kan ook inhoudelijk niet, totaal verschillende gameplay.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik maak er een gelijk stand van op dit moment door te gaan voor Sunset Riders.

Daarmee stem ik om dezelfde reden op dit spel als in de vorige ronde van deze poule fase, namelijk dat dit spel mij meer trekt dan een RPG waarbij je tientallen keren een schermpje geopend ziet worden en dat er een gevecht plaatsvindt door kaartjes die één voor één naar voren geschoven worden.

Sunset Riders is inderdaad eerder een arcade game, maar toch zou ik dit spel persoonlijk eerder spelen dan Earthbound.

 

Ik zal hiermee ongetwijfeld tegen de schenen van enkele mensen schoppen, maar dat is dan maar niet anders..

Ik zie persoonlijk Sunset Riders eerder doorgaan dan Earthbound, al denk ik gezien de stand dat dat niet gaat gebeuren (ook niet omdat Bananensap nog een stem heeft):P

Link naar bericht
Delen op andere sites

En ik ga weer voor Earthbound. Zelfs in de anti-piracy beveiliging van deze game weten ze de debiele stijl van het spel door te drukken: een drie-laagse beveiliging. Laag 1 is de game zelf, die in zijn volledigheid niet start als het een illegale kopie blijkt en de SNES dit opmerkt; dan komt er namelijk een redelijk standaard piracy-melding in beeld. Een slimme knutselaar kon hier in de 90s omheen hacken en voila presto, opgelost! Enter beveiligingslaag nummer 2. Het spel werd 'vervuild', met random enemies op random plaatsen, veel meer aanwezig dan de bedoeling is, ook op plaatsen waar ze niet horen voor te komen (met graphical glitches tot gevolg maar niks gamebreaking). Maargoed, zelfs als je je daar niet aan stoort is er altijd nog de ultieme smerige beveiligingslaag nummer 3. Ik noem 'm zelf nog altijd 'De pleurislijer der pleurisacties'. Je komt na dit ietwat moeilijkere spel aan bij de eindbaas, en net na de speech van eindbaas Giygas loopt het spel vast met een vreemd geluidseffect. Je moet de game wel resetten en behold: al je saves zijn gewist! _O_

 

Ja ik vind dat gewoon echt heerlijke douchebaggery van de bovenste plank, en dan heb ik het nog niet eens over de game gehad. :')

 

De reden dat ik niet voor Sunset Riders ga is eigenlijk heel simpel: ik ben een hypere multitasker pur sang, en zelfs ik vond het te druk. Verder vind ik de hoofdpersoon te 'lang' voor het scherm. Ik spoelde wat door de Let's Play video heen, en je hebt geen goed overzicht als je hoofdpersoon op een dak springt en daardoor krap bovenin beeld in het wilde weg staat te schieten. Vind ik niet prettig ogen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Sunset Riders is grappig maar ik speel deze liever op de Mega Drive. Earthbound vind ik een erg originele RPG. Heb er een stuk van gespeeld en wil er nog wel eens dieper in duiken. Dus ik kies Earthbound.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...