Ga naar inhoud

Beste 32-1  

6 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Donkey Kong Country 2: Diddy's Kong Quest
    • Secret Of Evermore
      0


Aanbevolen berichten

5aca7303b9b16_Beste32-1.thumb.png.d63bbfd83a2121ae1ba276a4838d090e.png

 

Donkey Kong Country 2 - Diddy's Kong Quest

Donkey Kong Country 2 is het tweede deel in de Donkey Kong Country serie van platformspellen. In dit deel kun je spelen met Diddy Kong of Dixie Kong. Je speelt door 53 levels in 8 verschillende werelden. Er zijn diverse vijanden op het land, zoals reptielen, ratten, bijen en aasgieren. Vijanden onder water zijn onder anderen kogelvissen, palingen en haaien. Elke wereld eindigt met een eindbaas die verslagen moet worden om verder te kunnen. Vijanden kunnen verslagen worden door er op te springen of door een ton op ze te gooien. Je kunt één van de twee karakters besturen. Als er eentje geraakt wordt dan zal hij uit het beeld verdwijnen tot er een ton gepakt wordt met daarop de initialen "DK". Beide karakters hebben hun eigen speciale kenmerken. Er zijn levens te winnen door ballonnen of door 100 bananen te verzamelen.

 

Secret Of Evermore

Secret Of Evermore is een actie RPG. In dit spel speel je een jongen die met zijn hond naar een fantasiewereld wordt getransporteerd. De speler stuurt de jongen en de hond (die van gedaante kan wisselen) door een wereld die is opgedeeld is in diverse rijken. Als je de jongen bestuurt zal de hond door de computer bestuurd worden en als je de hond bestuurt zal de jongen bestuurd worden door de computer. Je gaat het gevecht aan met diverse vijanden. Je kunt schuilen in een grot. Er zijn diverse wapens zoals een zwaard, speer, bijl of bazooka. Elk wapen heeft zijn eigen specifieke kenmerken. Ook zijn er formules van toverspreuken te vinden.

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het wordt nu deels een loterij; toevallig zwakkere titels loten kan zomaar het verschil betekenen tussen direct uit de competitie of een kwartfinaleplaats.

 

Secret of Evermore is naar mijn mening één van de mooiste RPG's op de SNES, dus het heeft wel terecht de afvalronde gehaald. Ik had het ook best een ronde verder gegund, maar DKC 2 is gewoon één van mijn favoriete SNES titels (en voor mij ook minstens halve finale-waardig) met een enorme nostalgische waarde. Een RPG die ik zelf dus nooit heb gespeeld gaat het dus met grote afstand ook niet winnen van een spel dat ik meerdere keren opnieuw tot het bot heb uitgespeeld vanwege de perfecte sfeer, fantastische gameplay, memorabele soundtrack en collectibles-uitdagingen. DKC 2 moet door ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Same here...

Ik had Secret Of Evermore zeker een ronde verder gegund en liever tegenover een andere game gezien, maar helaas beslist het lot hier.

Secret Of Evermore is zéker geen slechte RPG en ziet er vet uit, maar helaas staat het tegenover in mijn ogen de beste SNES game en potentiële winnaar van de verkiezing, DKC2.

Dat spel zit gewoonweg in alle opzichten ontzettend goed in elkaar en heeft écht een fan-tas-ti-sche soundtrack... DKC2 hoort in de finale en anders mínstens in de halve finale te komen.   

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit wordt een moeilijke keuze. Ik vind het allebei interessante en goede games. Ik hou van het platform genre en van het RPG genre. Ondanks dat ik kan merken dat DKC2 goed is heb ik andere games leuker gevonden. De pre-rendered 3d graphics is ook iets waar ik moeite mee heb. Wat betreft RPG's houd ik meer van turn-based RPG's. Dus dat is een minpuntje bij Secret of Evermore. Omdat ik toch een keuze moet maken kies ik voor DKC2. Want op mijn classic games bucket list zo die hoger komen. Ik denk dat ik meer plezier zou beleven aan DKC2.

 

Ik kies voor DKC2.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...