Ga naar inhoud

Jouw meest vermakelijke B&A-fragment!


Aanbevolen berichten

  • Reacties 125
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Nog 1tje uit de schatkaart die ik erg leuk vind:

*bas* Hehehehe, haha. Dames en heren, ladies en gentlepeoples. Hier voor u staat Bassie, de beste keeper van de gehele wereld en omstreken. Hij laat niet ene bal door.

*robin* Nee! Keeper Bassie laat niet 1 bal door, hij laat ze allemaal door. Hahahahahahaha!

*bas* Hehe, wat zijn we weer leuk Robin.

*robin* Ja, vindt ik zelf ook. Hahaha!

*bas* Ja als jij nog 1 keer lacht he dan zal ik jou eens eventjes.

*adriaan* Jongens stop nou!

*bas* en *robin* tegelijk: Hij begon!

*adriaan* Wie er begon interesseert me niet, maar als jullie weer beginnen doe ik mee.

*bas* en *robin* tegelijk: Hoeft niet Adriaan!

*adriaan* Dan is het goed!

Vervolgens nog geen minuut later na wat gepraat er tussendoor of verband bestaat tussen de brand van het clubgebouw en de schatkaart:

*adriaan* Waarom werd er tijdens de brand in het clubgebouw uit onze caravan een schilderij gestolen waar deze schatkaart in zat?

*bas* Wacht even, je hebt gelijk! Waarom denk ik nou nooit aan zulk soort dingen?

*robin* Omdat jij niet kunt denken, hahahaha!

*bas* Hé, wacht effetjes. (Heft dreigend zijn ene vuist op) Zie jij die? Dat is een broertje van die (heft dreigend ook zijn andere vuist erbij op) en wil je daar allebei mee kennismaken?

*adriaan* Stop nou met ruziemaken!

*bas* en *robin* tegelijk: Hij begon!

*adriaan* Zal ik beginnen?

*bas* en *robin* tegelijk: Hoeft niet Adriaan!

*adriaan* Dan is het goed!

Link naar bericht
Delen op andere sites
de mooiste scenes zitten in de schatkaart, dat stukkie dat japie in een geizer gaat seiken _O- echt toppie en dan word ie verderop ook achter zoon auto aan gesleept vette lol

Dit is trouwens precies andersom.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat vervolg is ook schitterend. Dat 'ie half zwartgeblakerd terugkeert bij zijn collega's met dat droge muziekje op de achtergrond. _O-

jah dat fragment vind ik SUBLIEM

*japie* maar dit doe ik hier noooit meeeeeerrrrrrrr (zakt door zn knieën)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wel jammer dat ze dat muziekje er hebben uitgehaald... want volgens mij heb ik dat de laatste keer er niet meer bijgehoord. (als je tenminste dat ene muziekje bedoelt dat je ook wel eens in het hoorspel van ''op schattenjacht'' hoort) :{

Ja, volgens mij bedoelt hij dat, want die nieuwe is Thema Bloopers, en die vind ik minder geslaagd, en er niet bij passen, en wat ben ik blij dat dat muziekje op de CD van Op Schattenjacht er nog wel op staat.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wel jammer dat ze dat muziekje er hebben uitgehaald... want volgens mij heb ik dat de laatste keer er niet meer bijgehoord. (als je tenminste dat ene muziekje bedoelt dat je ook wel eens in het hoorspel van ''op schattenjacht'' hoort) :{

Nee hoor, dit muziekje zit er nog gewoon in. Zowel op de DVD als op de oude (ingekorte) versie zit deze scene erin en in beiden hoor je dat muziekje. In het hoorspel van "Op schattenjacht" hoor je dat muziekje trouwens idd ook 2 keer maar dan op een iets andere (naar mijn idee juist een vrolijke) toon. Ook in de originele versie van de Verzonken Stad is dit te horen op de plaatsen waar eerst *adriaan* met *bas* op het terras en vervolgens *japie* met *b2* achter de rots de grap met het flesje uithaalt in die wat vrolijkere toon te horen. Maar ik vind dit muziekje sowieso ook erg leuk.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Heb je dat nagekeken op de DVD dan?

Want ik kan me ook niet herinneren dat dit muziekje op de DVD is terug te vinden. volgens mij is dat wel degelijk een ander riedeltje.

Ik heb het nog voor alle zekerheid een keer extra nagekeken maar ik heb het niet verkeerd onthouden, het zit er nog gewoon in. Volgens mij is dit echter wel de enige scene waarin dit muziekje nog te horen is.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ontzettend moeilijke vraag natuurlijk, om het meest vermakelijke fragment uit de hele Bassie en Adriaan reeks op te noemen.

Ik heb eventjes nagedacht en ga toch voor de scène uit De Verzonken Stad, waarin B2 en Vlugge Japie spullen gaan kopen voor de baas ("Kopen ? Hoe moet dat ? Ik heb nog nooit wat gekocht !")

Er zijn natuurlijk nog zo ontzettend veel meer vermakelijke fragmenten, maar dit is toch eentje waar ik ontzettend om heb moeten lachen (en nog steeds doe) en wees eerlijk, deze blijft natuurlijk legendarisch leuk ...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Heb je dat nagekeken op de DVD dan?

Want ik kan me ook niet herinneren dat dit muziekje op de DVD is terug te vinden. volgens mij is dat wel degelijk een ander riedeltje.

Om hier nog even op terug te komen. Dat muziekje zit er nog steeds in. Je hoort het ook als Japie en B2 met hun kapotte auto wegrijden nadat een B&A Boy een touw om een boom en de trekhaak van de auto heeft gebonden en Japie vervolgens wegrijdt. Bij de geiser hoor je een iets langere versie van het deuntje. Het is dus nog steeds te horen.

Overigens hoorde ik het in de afleveringen op tv (de versie die momenteel op Nick te zien is) van de dvd weet ik het niet, maar ik geloof dat die versies hetzelfde waren.

Link naar bericht
Delen op andere sites

mijne is ook deze uit de professor

als bassie de draad kapot heb getrap van de radio-peiler

*bas* ben je niet boos op me

*adriaan* nee natuurlijk ben ik nie boos

*bas* o dus ik kan weer gewoon doorgaan met grapjes maken

*adriaan* je kan weer gewoon doorgaan met grapjes maken

paar seconden stil

*bas* BEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEH!!!!

*adriaan* H..A..K

*adriaan* maar nu even geen grapjes

haha die vind ik ook wel leuk :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
mijne is ook deze uit de professor

als bassie de draad kapot heb getrap van de radio-peiler

*bas* ben je niet boos op me

*adriaan* nee natuurlijk ben ik nie boos

*bas* o dus ik kan weer gewoon doorgaan met grapjes maken

*adriaan* je kan weer gewoon doorgaan met grapjes maken

paar seconden stil

*bas* BEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEH!!!!

*adriaan* H..A..K

*adriaan* maar nu even geen grapjes

haha die vind ik ook wel leuk :P

Ik lig ALTIJD dubbel bij die scene. Ik vind hem gewoon supergrappig :D Die kop van Adriaan ook: "ik had het kunnen weten!" Geniaal gewoon ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik lig ALTIJD dubbel bij die scene. Ik vind hem gewoon supergrappig :D Die kop van Adriaan ook: "ik had het kunnen weten!" Geniaal gewoon ;)

ja ik zag hem gisteren weer op de dvd

geloof dat k em wel 10x teruggedraait heb om in een DEUK te liggen hahaahahah

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Ik keek gister thuis de Plaaggeest vond ik dit stukje heel droog, is in de garage.

B&A moeten een Kadettje controleren

*adriaan* Eeeh, handrem nakijken.

*bas* Handrem nakijken! Bassie trekt heel droog de handrem uit de auto Nou Adriaan geen vuiltje te bekennen.

*adriaan* Bassie blijf nou overal met je handen vanaf want je maakt meer kapot als heel.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik keek gister thuis de Plaaggeest vond ik dit stukje heel droog, is in de garage.

B&A moeten een Kadettje controleren

*adriaan* Eeeh, handrem nakijken.

*bas* Handrem nakijken! Bassie trekt heel droog de handrem uit de auto Nou Adriaan geen vuiltje te bekennen.

*adriaan* Bassie blijf nou overal met je handen vanaf want je maakt meer kapot als heel.

ja en verder

*bas* ik heb toch verstand van auto's

*adriaan* JIJ?

*bas* jaaaa heb je net zelf tegen de baas gezegt

haha ik vind dat wel een vette scene jah inderdados

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...
Mijn meest vermakelijke moment was tog wel de verloren aflevering nadat ik alles al heel vaak gezien heb was dat egt onwijs om te zien

dat vond ik idd erg leuk.

ik vond het erg indrukwekkend om de aflevering weer te zien!

nu hopen dat afl. 7 weer snel terug is :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
dat vond ik idd erg leuk.

ik vond het erg indrukwekkend om de aflevering weer te zien!

nu hopen dat afl. 7 weer snel terug is :)

Ja... mogen we nog meer geld uitgeven aan een extra-special-special-edition-DVD ;)

Maar ik zou niet klagen. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja... mogen we nog meer geld uitgeven aan een extra-special-special-edition-DVD ;)

Maar ik zou niet klagen. ;)

en ik ook niet :P

als de aflevering terug is, ligt ie zo snel mogelijk bij mijn andere b&a dvd's :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...