Ga naar inhoud

(NL) De tovenaar van Oz (1986)


Aanbevolen berichten

Er was nog geen onderwerp voor aangemaakt. Vraag me niet om precies na te vertellen hoe déze versie ging, maar ik heb er vroeger gefascineerd naar zitten kijken. Andere landen kregen ingekorte filmversies, maar NL/BE hebben de hele serie gekregen.

Op koopvideo geweest, hoewel ik niet weet hoever ze daarmee zijn gekomen uiteindelijk.

Geen Nederlandse DVD.

Streaming bij mijn weten niet. (Maar ik weet niet alles.)

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Of alle 52 afleveringen ook echt op koopvideo zijn verschenen, weet ik niet zeker. Dat is toch wel echt een zaak van de zeer lange adem.

 

Hoe dan ook is alles op kindernet geweest (meer dan eens, denk ik) en het is in het verleden op DVDR verkocht op marktplaats voordat er ingegrepen werd tegen dat soort dingen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 uur geleden, Spiny Norman zei:

Of alle 52 afleveringen ook echt op koopvideo zijn verschenen, weet ik niet zeker. Dat is toch wel echt een zaak van de zeer lange adem.

 

Hoe dan ook is alles op kindernet geweest (meer dan eens, denk ik) en het is in het verleden op DVDR verkocht op marktplaats voordat er ingegrepen werd tegen dat soort dingen.

 

Volgens mij is niet alles op koopvideo verschenen en al zeker niet op officiele dvd's, dus dat zullen los opgenomen afleveringen zijn vermoed ik.

Link naar bericht
Delen op andere sites
14 hours ago, Spiny Norman said:

In Nederland geen DVD geweest toch?

 

Waren idd. duidelijk iemand z'n thuisopnames. Nou zou je de DVD box kunnen kopen en de audio kunnen vervangen... maar dat is wel even werk!!

 

Nope.

En alleen de eerste 5 afleveringen zijn op VHS verschenen;

 

https://www.televisiegeheugen.nl/televisieseries-en-programmas/tovenaar-van-oz-de-1986-1987#dvd

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Trouwens, in Frankrijk zijn ze soms ook een beetje van het gele klinkerpad af zeg. Wat is de bedoeling achter deze intro? Ik vind 't niks.

Maar als je de DVD in Frankrijk bestelt dan is dat het dus.

Jammer, nu heb ik geen goede versie van de Nederlandse opening.

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 hour ago, samba-boy said:

Wat een heerlijk primitieve 3D-effecten :D Wel ziek misplaatst, maar man man man. Je hebt gedateerd en je hebt gedateerd.

 

Wel zit álles erin: de boerderij, het gele stenen pad, alles... Maar het is wel compleet buiten de verdere stijl van de reeks. En de tune klinkt alsof BZN het gezongen kan hebben.

Ja het ligt dus niet aan mij!! Ik snap gewoon niet waarom iemand dit zou doen, tenzij ze per sé de aanschaf van hun animatiesoftware wilden rechtvaardigen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

PS De Fransen hebben dit trouwens niet zelf gedaan, zij hebben het via de Engels/Amerikaanse versie. De Nederlandse is dichter bij het Japanse origineel.

 

 

De Nederlandse dub is trouwens wel echt heel erg flauw zeg, jonge wat moeten die gasten melig zijn geweest. Een volle emmer? -> "Ik zou er niet te zwaar aan tillen." En op dat bedenkelijke niveau gaat het continu door...

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Toevallig heb ik vorige week een lading Betamax tapes afgetakeld waar sowieso al 28 afleveringen bij zitten in goede kwaliteit.
Zit verder ook enorm veel van de BRT bij oa. Merlina en PostbusX, Liegebeest enz.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nou ja, alle afleveringen circuleren sowieso al, alleen is de audio wat dof van de ouderdom. (Het beeld is makkelijker, dat kan vrij simpel vervangen worden door dat van de Japanse SD bluray.)

 

Voor andere kinderseries geldt dat echter niet, dus je kan daar best nog iets leuks in handen hebben! :D

(Dingen van de BRT als Xenon of Plons zijn slechts gedeeltelijk herhaald/uitgebracht.)

Link naar bericht
Delen op andere sites
12 uur geleden, GigaVideo zei:

Zit verder ook enorm veel van de BRT bij oa. Merlina en PostbusX, Liegebeest enz.

 

 

Niet toevallig 'Circus Rondau'? Dat is in '83 herhaald en ergens daarna zijn er wellicht twee afleveringen verdwenen bij de VRT.

Link naar bericht
Delen op andere sites

leuk, leuk, leuk!  Ja, dit kan ik me ook nog herinneren, hier keek ik ook ietwat naar. Vond ik best spannend en ook niet onbelangrijk: de serie had echt een einde, ze kwamen uiteindelijk in Oz en wisten de slechteriken te verslaan. Dit is overduidelijk een Anime en... ben ffkens gaan zoeken:

 

 

 

Ik vind de originele (Japanse) intro toch echt vele malen mooier gezongen dan dat Nederlandse gekoeterwaal, eeew.

 

En ik moet nu ook lachen om dingen die ik vroeger al ietwat apart vond (die hangende sokken) en nu dus ietwat beter kan plaatsen.  Hele aparte serie, op zich niet slecht getekend vind ik.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 months later...
Op 5-4-2021 om 23:15, GigaVideo zei:

Toevallig heb ik vorige week een lading Betamax tapes afgetakeld waar sowieso al 28 afleveringen bij zitten in goede kwaliteit.
Zit verder ook enorm veel van de BRT bij oa. Merlina en PostbusX, Liegebeest enz.

 

Zeer interessant, hebt ge een idee welke afleveringen het zijn ?

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 6 months later...

Hey! Ik lees hier dat mensen graag de japanse dvd zouden hebben met de Nederlandse dub. Ik kan hier bij helpen. Ik heb de audio overgeplaatst naar Japans beeld materiaal, en dit voor alle 52 afleveringen. Mijn audio komt ook van een ander opname dan die dat je je online vindt.

aangepast door KojiMoonMoon
Link naar bericht
Delen op andere sites

Hey, deze is gemaakt van een veel betere, heldere audio die niet dezelfde is als die dat er rond gaat op internet, youtube, enz. In deze kwaliteit heb ik 48 afleveringen, de ontbrekende afleveringen zijn overgenomen van de 2de audio opname die publiek is,

aangepast door KojiMoonMoon
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 year later...
On 4/5/2021 at 4:50 PM, Spiny Norman said:

Nou ja, alle afleveringen circuleren sowieso al, alleen is de audio wat dof van de ouderdom. (Het beeld is makkelijker, dat kan vrij simpel vervangen worden door dat van de Japanse SD bluray.)

 

Voor andere kinderseries geldt dat echter niet, dus je kan daar best nog iets leuks in handen hebben! :D

(Dingen van de BRT als Xenon of Plons zijn slechts gedeeltelijk herhaald/uitgebracht.)

De NL Audio bij het bluray beeld plakken heb ik al eens geprobeerd, maar helaas wijkt de NL serie af en ontbreken hier en daar scènes of is het net anders geknipt 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 8 months later...

Op YouTube staan 26 afleveringen die geremastered zijn en er schitterend uitzien! Maar na Corona werd de tweede helft van de serie daar helaas nooit aangevuld door de edelmoedige poster. Iemand nog een tip waar die resterende 26 afleveringen alsnog te vinden zijn? Dat derde luik rond de gnomenkoning is inhoudelijk veel sterker dan die eindeloze verhaallijn over Wanda 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...