Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Het leek mij wel leuk om het hier eens even te hebben over wie er eigenlijk rond deze tijd nog meer ezamens moeten doen. Of wie dat al heeft gehad.

Zelf doe ik VMBO Kaderberoeps, richting bouwtecniek. Alleen de vakken die daarmee te maken hebben (praktijkvakken + bouwtekenen) doe ik niet meer omdat de bouw mij dus helemaal niet lag. Ik doe nu alleen nog maar 4 theoretische vakken, waarvoor ik dus (dat mag ik dan maar hopen) de nodige certificaten zal halen. Daarmee kan ik dan doorgaan naar het ID college in woerden. Daar ga ik de richting Administratie doen. Heel wat anders dus.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nou, ik mag er ook lekker tegenaan deze week. HAVO - profiel CM = 3 gehad, nog 3 te gaan ...... -0-

Frans 1,2 en Duits 1,2 gingen voortreffelijk, geschiedenis was echt drama!

Nu alleen nog Nederlands, Economie en Engels. GO! GO! GO! Het kan voor mijn gevoel niet meer misgaan. ^O^

Wie doeska of Frey of mij of iemand anders moed in wil praten of aan wil moedigen, ga je gang. We kunnen alles gebruiken. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nou, ik mag er ook lekker tegenaan deze week. HAVO - profiel CM = 3 gehad, nog 3 te gaan ...... -0-

Frans 1,2 en Duits 1,2 gingen voortreffelijk, geschiedenis was echt drama!

Nu alleen nog Nederlands, Economie en Engels. GO! GO! GO! Het kan voor mijn gevoel niet meer misgaan. ^O^

Wie doeska of Frey of mij of iemand anders moed in wil praten of aan wil moedigen, ga je gang. We kunnen alles gebruiken. :P

Ik ook Havo, profiel CM. Duits 1,2 en Ges al gehad. Ik moet ook nog Ned, Ec, Eng en daarbij nog Ak. Duits vond ik wel ook, maar geschiedenis wasbest pitiig, niet alleen feitjes kennen, maar ook inzicht hebben. Maar ja, we zullen zien. Als ik economie en aardrijkskunde goed maak dan moet het eigenlijk wel goed komen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
C&M met eco en aardrijkskunde :? Die combinatie kon je bij ons op school niet eens kiezen (omdat het roostertechnisch niet te combineren was ofzo) 8)7

Bij ons wel. Ik had te min uren. Ik kon kiezen tussen Wiskunde 1,2 (haat wiskunde), Lo2 (ik ben wel clown, maar ik ben geen acrobaat :P) en aardrijksunde. AK sluit het beste aan op mijn kunnen. Dus was de keuze gauw gemaakt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Voor alle examenkandidaten:

*O* Succes!!! *O*

En nu maar hopen dat ze niet bellen in juni (of bellen ze bij jullie altijd?) :)

Nee, ze bellen alleen als je gezakt bent (op mijn school dan). Dus hopelijk krijg je gelijk. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Succes!

en onthoud:

Je zit voor een examen en je weet je vragen niet (lijkt me stug want die liggen dan voor je)

zit dan niet bij de pakken neer, veel helpen doet dat niet!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Succes!

en onthoud:

Je zit voor een examen en je weet je vragen niet (lijkt me stug want die liggen dan voor je)

zit dan niet bij de pakken neer, veel helpen doet dat niet!

Precies. :)

En als ik zak, dan denk ik gewoon: Achter de wolken schijnt de zon! :D

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...
  • 10 months later...

KICK!

inmiddels is het een jaartje later ;) En eind deze maand zijn er weer examens |-)

Cold doet mee aan de VWO examens...

Nog andere kandidaten hier dit jaar?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Laat ik de mensen die dit jaar aan de beurt zijn ook maar even succes wensen :Y

Maar wat ik me wel af begin te vragen...hoe zit dat eigenlijk met dat Duits 1, 2 en Frans 1, 2? Wat is het verschil tussen 1 en 2?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Duits1 (en Frans1) krijg je in het vwo t/m het 5e jaar en houdt alleen maar tekstverklaring ed. in. (daarna sluit je die vakken af en krijg je geen examen)

Duits2 (en Frans2) krijg je t/m het 6e jaar en omvat meer dingen in de vorm van spreken, luisteren, schrijven. (dus mondeling, brieven kunnen schrijven, luistervaardigheid ed) Ook krijg je bij Frans2 en Duits2 een Centraal schriftelijk examen en dat is weer tekstverklaring.

(Duits2 en Frans2 zijn ook keuzevakken trouwens ;) )

Klinkt allemaal ingewikkeld maar is toch vrij logisch :P

Ik heb mn Duits2 er maar uit gegooid, aangezien dat weer scheelt als risicovak op mn examen ;)

Bedankt trouwens allemaal!! ^O^ (nu nog maar zien dat ik het haal O-) )

Link naar bericht
Delen op andere sites
Duits1 (en Frans1) krijg je in het vwo t/m het 5e jaar en houdt alleen maar tekstverklaring ed. in. (daarna sluit je die vakken af en krijg je geen examen)

Duits2 (en Frans2) krijg je t/m het 6e jaar en omvat meer dingen in de vorm van spreken, luisteren, schrijven. (dus mondeling, brieven kunnen schrijven, luistervaardigheid ed) Ook krijg je bij Frans2 en Duits2 een Centraal schriftelijk examen en dat is weer tekstverklaring.

(Duits2 en Frans2 zijn ook keuzevakken trouwens ;) )

Klinkt allemaal ingewikkeld maar is toch vrij logisch :P

Ik heb mn Duits2 er maar uit gegooid, aangezien dat weer scheelt als risicovak op mn examen ;)

Bedankt trouwens allemaal!! ^O^ (nu nog maar zien dat ik het haal O-) )

Frans 1 is al moeilijk genoeg. Ben blij dat ik daar volgend jaar geen examen in hoef te doen.

Hopelijk sluit ik het dit jaar af met een voldoende.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben echt blij dat ik het nog op de ouwe manier heb mogen doen. Gewoon Nederlands en Engels, en Natuurkunde, Scheikunde, Biologie, Wiskunde A en Wiskunde B. Veel makkelijker.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Duits1 (en Frans1) krijg je in het vwo t/m het 5e jaar en houdt alleen maar tekstverklaring ed. in. (daarna sluit je die vakken af en krijg je geen examen)

Duits2 (en Frans2) krijg je t/m het 6e jaar en omvat meer dingen in de vorm van spreken, luisteren, schrijven. (dus mondeling, brieven kunnen schrijven, luistervaardigheid ed) Ook krijg je bij Frans2 en Duits2 een Centraal schriftelijk examen en dat is weer tekstverklaring.

(Duits2 en Frans2 zijn ook keuzevakken trouwens ;) )

Klinkt allemaal ingewikkeld maar is toch vrij logisch :P

Ik heb mn Duits2 er maar uit gegooid, aangezien dat weer scheelt als risicovak op mn examen ;)

Bedankt trouwens allemaal!! ^O^ (nu nog maar zien dat ik het haal O-) )

Over dat frans1 en duits1...

Op de een of andere manier is de school hoe ze dat vak inrichten (is immers ook geen centraal examen). In principe omvat het alleen lezen. Ik had frans1, 1 uur in de week en heb het januari dit jaar afgesloten dmv een leestoets. Maar aangezien het vak helemaal niets voorsteld, volgen de klassen na mij het eerste jaar (VWO 4 dus) frans12 (of frans2, is hetzelfde) en sluiten het eind van het jaar het vak af met een leestoets. Maar ze doen dus wel mee met woordjes leren en alles in de les.

Wat ook wel leuk is aan die vakken is dat als je, zoals ik, E&M hebt met Duits12 en je doet mee aan het tentamen van Duits1 en je hebt daar een voldoende voor, kan je Duits12 laten vallen en behoudt je Duits1 (mits je voldoende uren hebt gemaakt).

Kan ik dus ook nog doen, al had ik het wel half gedaan... Maar toch maar weer aangemeld omdat ik hoorde dat je voor Duits literatuur niet lager dan een 3 kreeg... Ook zon leuke regeling waar alle taaldocenten boos over zijn. Nederlands literatuur krijg je 3 tentamens van, Engels, Duits12 en Frans12 maar 1 per vak. Waardoor NL dus veel zwaarder telt. Ik sta nu dus met die 3 voor du lit nog een 5.6 voor literatuur _O- en moet een 6.8 halen voor mn centraal lezen om voor Duits ook een voldoende te staan. Ik kan dus na mn examens nog beslissen of ik Duits1 of Duits12 wil ;) Wel relaxed.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Duits1 (en Frans1) krijg je in het vwo t/m het 5e jaar en houdt alleen maar tekstverklaring ed. in. (daarna sluit je die vakken af en krijg je geen examen)

Duits2 (en Frans2) krijg je t/m het 6e jaar en omvat meer dingen in de vorm van spreken, luisteren, schrijven. (dus mondeling, brieven kunnen schrijven, luistervaardigheid ed) Ook krijg je bij Frans2 en Duits2 een Centraal schriftelijk examen en dat is weer tekstverklaring.

(Duits2 en Frans2 zijn ook keuzevakken trouwens ;) )

Klinkt allemaal ingewikkeld maar is toch vrij logisch :P

Ik heb mn Duits2 er maar uit gegooid, aangezien dat weer scheelt als risicovak op mn examen ;)

Bedankt trouwens allemaal!! ^O^ (nu nog maar zien dat ik het haal O-) )

Duits 1 en Frans 1 sluit je hier al in het 4e jaar af.

In de 5e heb je alleen nog maar Duits 2 en/of Frans 2 of beiden niet ;).

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik ben echt blij dat ik het nog op de ouwe manier heb mogen doen. Gewoon Nederlands en Engels, en Natuurkunde, Scheikunde, Biologie, Wiskunde A en Wiskunde B. Veel makkelijker.

Kinda N&T dus :P t is maar wat je makkelijker noemt... :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het één en ander kan inderdaad verschillen per school. ;)

Het is inderdaad wel zo dat je Duits12 kan laten omzetten in Duits1 als je Duits12 voldoende óf onvoldoende staat, alleen tellen je uren dan weer niet mee als je onvoldoende staat. Ik heb mn Duits2 maar om laten zetten in Duits1, aangezien ik nog voldoende studielasturen overhad doordat ik M&O nog in mn vrije deel heb :D . Ik had het dus wel kunnen houden, maar dan is het alleen maar een spek-en-bonen-vak, waarvoor ik echter wel een onvoldoende voor mn examen zou kunnen halen :N

@Cold... E&M roeleert :+:P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het één en ander kan inderdaad verschillen per school. ;)

Het is inderdaad wel zo dat je Duits12 kan laten omzetten in Duits1 als je Duits12 voldoende óf onvoldoende staat, alleen tellen je uren dan weer niet mee als je onvoldoende staat. Ik heb mn Duits2 maar om laten zetten in Duits1, aangezien ik nog voldoende studielasturen overhad doordat ik M&O nog in mn vrije deel heb :D . Ik had het dus wel kunnen houden, maar dan is het alleen maar een spek-en-bonen-vak, waarvoor ik echter wel een onvoldoende voor mn examen zou kunnen halen :N

@Cold... E&M roeleert :+:P

hehehe precies zelfde situatie hier dus :D

K had door M&O duits ook al begin dit jaar of eind vorig jaar kunnen laten vallen... Maar ik had ook zoiets van dan heb ik 2 jaar voor niets in die lessen gezeten :P Dus k houd het nu gewoon zo lang als mogelijk. Duits1 en Duits2 werden ook door andere leraren gegeven en de leestoets voor Duits1 was in februari pas. En in principe deed je bij Duits1 in een uur per week meer dan in 3 uren per week Duits12 ;) Dus tot die tijd maar bij 12 gebleven. En tja toen was het helemaal zonde van al mn tijd om ermee te stoppen. Dus blijf nu rustigjes bij Duits12. En als ik een 6.8 haal voor die leestoets ga ik echt iedereen uitlachen =D aangezien k de laatste 2 jaar echt helemaal niets meer aan duits heb gedaan :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

whehe... ik heb de afgelopen week een aantal van die leraren uitgelachen >:)

een uur voor mn duits2 mondeling ben ik bij mn leraar langs geweest om even te melden dat ik duits2 er lekker heb uitgegooid :7

en mn eindgemiddelde voor literatuur was een 5,47, dus dat wordt op 0,02 na lekker een 6!!!

had ik ze even lekker tuk 8-):P . Maar ik heb dat Duits2 inderdaad ook zo lang mogelijk geprobeerd er in te houden, omdat het zoals jij zei best zonde is om het na 2 jaar werk er uit te gooien... maar aan de andere kant maakt het ook weinig uit... ik zou het erger vinden als ik zak door een onvoldoende op mn duits examen :N

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik begin het een klein beetje te begrijpen, dat wel...maar verder sluit ik me bij wonderer aan: ik ben blij dat ik nog van 'de oude stempel' was, om het zo maar te zeggen. Nederlands, Engels, Frans, Duits, Geschiedenis, Biologie en Wiskunde A en dat was wel genoeg ;)

Zes jaar geleden alweer, zeg :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
whehe... ik heb de afgelopen week een aantal van die leraren uitgelachen >:)

een uur voor mn duits2 mondeling ben ik bij mn leraar langs geweest om even te melden dat ik duits2 er lekker heb uitgegooid :7

en mn eindgemiddelde voor literatuur was een 5,47, dus dat wordt op 0,02 na lekker een 6!!!

had ik ze even lekker tuk 8-):P . Maar ik heb dat Duits2 inderdaad ook zo lang mogelijk geprobeerd er in te houden, omdat het zoals jij zei best zonde is om het na 2 jaar werk er uit te gooien... maar aan de andere kant maakt het ook weinig uit... ik zou het erger vinden als ik zak door een onvoldoende op mn duits examen :N

ja dat met je literatuur is dus een 5.5- en dat betekend onvoldoende..... :(

En dat met duits had ik ongeveer zelfde gedaan. Was zondag naar Oldenzaal geweest O-) en dacht van kan k mooi mn duits literatuur mondeling (die k maandag had) leren... K kijk op de heenweg naar de vragen... K zag direct dat het hopeloos was, dus papieren weer weggestopt :P S avonds na lang wikken en wegen mn leraar opgebeld dat k toch maar niet kwam. Krijg k de volgende dag te horen dat k een 7.4 voor mn engels lit had en kwam er dus achter dat k met een 3 voor duits een voldoende zou hebben.. Blijkt een 3 het laagste wat die leraar gaf... Dus ik helemaal naar die gast toe gefietst of ik um toch niet alsnog mocht doen :D "wat heb je nodig dan?" "een drie" "hmmz wil je dan nog wel ff wat gaan leren, anders zit ik er ook zo voor lul". Hehe was wel grappig, komt ie na het mondeling naar me toe "gefeliciteerd jongen, je hebt een drie! En dat biertje krijg ik nog van je! :D

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

ja dat met je literatuur is dus een 5.5- en dat betekend onvoldoende..... :(

En dat met duits had ik ongeveer zelfde gedaan. Was zondag naar Oldenzaal geweest O-) en dacht van kan k mooi mn duits literatuur mondeling (die k maandag had) leren... K kijk op de heenweg naar de vragen... K zag direct dat het hopeloos was, dus papieren weer weggestopt :P S avonds na lang wikken en wegen mn leraar opgebeld dat k toch maar niet kwam. Krijg k de volgende dag te horen dat k een 7.4 voor mn engels lit had en kwam er dus achter dat k met een 3 voor duits een voldoende zou hebben.. Blijkt een 3 het laagste wat die leraar gaf... Dus ik helemaal naar die gast toe gefietst of ik um toch niet alsnog mocht doen :D "wat heb je nodig dan?" "een drie" "hmmz wil je dan nog wel ff wat gaan leren, anders zit ik er ook zo voor lul". Hehe was wel grappig, komt ie na het mondeling naar me toe "gefeliciteerd jongen, je hebt een drie! En dat biertje krijg ik nog van je! :D

haha nee :+ een 5,47 wordt bij mijn school afgerond naar een 5,5 en daarna naar een 6,0 *O* . Dat doen ze overigens alleen met vakken die je voortijdig afsluit en waar je dus geen examen in hoeft te doen, zoals bijvoorbeeld ANW en Maatschappijleer ;) . Dus ik was wel blij... het leek me wel heel erg gruwelijk om een herkansing te verspillen aan literatuur en al helemaal als het om 0,03 puntjes zou gaan

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

*O* De examens zijn begonnen! :P

Ik had vandaag geschiedenis en nederlands en ik had eigenlijk verwacht dat geschiedenis moeilijker zou zijn, aangezien de examens nederlands van afgelopen jaren toch goed te doen waren. Maar ik vond Nederlands zelf behoorlijk lastig :? en geschiedenis juist wel te doen ;)

al meer ervaringen van forumleden? en ging het goed? :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Geschiedenis... Mwa moet wel voldoende zijn denk k... Nederlands... tja dat was gewoon subliem :P Heb ik wel een voldoende voor geloof k... Net ff op internet gekeken.. Was alleen het blaadje kwijt waar k mn eigen antwoorden op had geschreven :? Morgen wiskunde... Dat zal me nog een feest worden....

Trouwens wel relaxed, we kregen thee/koffie van school :D

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 year later...
  • 3 weeks later...
Gisteren mijn eerste eindexamen gehad: Nederlands. Dat viel naar mijn gevoel best te doen :). Volgende examens zijn pas dinsdag: Geschiedenis en Engels.

Mooizo :)

Ik vond de examentijd best relaxed. Ik stond redelijk goed gemiddeld en kon dus wat hebben. Ik heb in die tijd ook zeer veel lol gehad en lekker weinig gedaan. Achteraf wel een beetje spijt van, omdat ik bij geen examen mijn gemiddelde heb weten te halen, dus uiteindelijk alles afgesloten met een 5, de rest 6en en wat 7ens. Ik stond allemaal 7ens, enkele 8en en een 6. Maarja, ik heb ook mijn diploma :+

Maarja wel relaxed dat je continue de tijd hebt alles voor te bereiden i.i.g.

Succes ermee..

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Mooizo :)

Ik vond de examentijd best relaxed. Ik stond redelijk goed gemiddeld en kon dus wat hebben. Ik heb in die tijd ook zeer veel lol gehad en lekker weinig gedaan. Achteraf wel een beetje spijt van, omdat ik bij geen examen mijn gemiddelde heb weten te halen, dus uiteindelijk alles afgesloten met een 5, de rest 6en en wat 7ens. Ik stond allemaal 7ens, enkele 8en en een 6. Maarja, ik heb ook mijn diploma :+

Maarja wel relaxed dat je continue de tijd hebt alles voor te bereiden i.i.g.

Succes ermee..

Dankje. Het rooster valt inderdaad wel mee, ik heb alleen volgende week een beetje vervelende planning. Niks doen en lol hebben, heb ik eigenlijk tot vlak voor het eerste examen gedaan, dus nu moet ik toch echt wat doen :P.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Je hebt na je examens drie maanden vakantie en je kunt het lolhebben niet even uitstellen? :')

Zo denk ik er ook maar over, dan lukt het meestal wel om weer eens wat te gaan leren ;). Maar kijk in ieder geval wel erg uit naar het einde van de examens. Nog maar 7 te gaan :P...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ondertussen 5 van de 8 examens gehad en nog niet eentje echt verknald. Ik vond economie 1,2 nog het lastigste, maar dat was dan ook enorm veel stof. En ze vroegen dit jaar heel andere onderwerpen dan de onderwerpen die normaal op de examens aan bod komen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ondertussen 5 van de 8 examens gehad en nog niet eentje echt verknald. Ik vond economie 1,2 nog het lastigste, maar dat was dan ook enorm veel stof. En ze vroegen dit jaar heel andere onderwerpen dan de onderwerpen die normaal op de examens aan bod komen.

OK.

Bij onze toetsen economie op school haalden de docenten altijd vragen uit oude examens. Natuurlijk wel een beetje lui, maar je leerde wel goed hoe die vragen zouden gaan worden op het eindexamen. Ook hebben wij in de les hele examens gemaakt. Voor mij was vorig jaar de vraagstelling bij economie geen probleem.

Ik hoorde van enkele VWO'ers dat M&O lastig was. Jij had daar geen last van dus?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

OK.

Bij onze toetsen economie op school haalden de docenten altijd vragen uit oude examens. Natuurlijk wel een beetje lui, maar je leerde wel goed hoe die vragen zouden gaan worden op het eindexamen. Ook hebben wij in de les hele examens gemaakt. Voor mij was vorig jaar de vraagstelling bij economie geen probleem.

Ik hoorde van enkele VWO'ers dat M&O lastig was. Jij had daar geen last van dus?

Het waren heel andere onderwerpen dan waar ze normaal op eindexamens vragen over stelden. Wij hebben op school inderdaad ook vaker eindexamenvragen op PTA's gehad en ik heb zelf ook nog een paar examens geoefend. Maar goed, denk dat ik wel een voldoende heb gehaald.

Van M&O heb ik geen last, dat heb ik niet ;).

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...