Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Tja Niveath, Duitsland zorgt wel dat ze er staan. Die zullen echt wel veel tegenstand bieden, zowel tegen Tsjechie als Nederland. Enne...de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Duitsland verloor vorige week nog van het nietige Hongarije maar wint misschien dadelijk wel van Tsjechie/Nederland. Niks is al gespeeld met die Duitsers. Je moet bij hun altijd het onmogelijke verwachten jammer genoeg

En de mooiste grap is nog: :D

Op het EK van 1988 verloor Nederland hun eerste openingswedstrijd tegen de Sovjet-Unie met 0-1. En WIE wonnen dat toernooi uiteindelijk? *O*;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 232
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

D'r Voele, denk je echt dat Duitsland van Tsjechië wint?? Denk het absoluut niet.

Tja Niveath, Duitsland zorgt wel dat ze er staan. Die zullen echt wel veel tegenstand bieden, zowel tegen Tsjechie als Nederland. Enne...de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Duitsland verloor vorige week nog van het nietige Hongarije maar wint misschien dadelijk wel van Tsjechie/Nederland. Niks is al gespeeld met die Duitsers. Je moet bij hun altijd het onmogelijke verwachten jammer genoeg

Ja... als een paar van onze spelers in een aantal onverklaarbare kuilen vallen...

Link naar bericht
Delen op andere sites

[Uncle Ar schreef]En de mooiste grap is nog:

Op het EK van 1988 verloor Nederland hun eerste openingswedstrijd tegen de Sovjet-Unie met 0-1. En WIE wonnen dat toernooi uiteindelijk?

Ja precies....En VAN WIE wonnen we in die finale?? Juist ja, van de Sovjet - Unie met 2-0 door Gullit en v.Basten ( die wereldgoal op de pass van Arnold Muhren) waar we dus eerder van verloren hadden!

Ook toen was de voorbereiding ver onder de maat.... maar ze wonnen wel...Nu precies hetzelfde, Wij gaan hopelijk winnen als we 1988 evenaren ^O^

maar zooooveel vertrouwen heb ik er ook weer niet in ...misschien zijn we een goeie 2de

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maar toen haden we van Basten. *O*

Ik denk dat Nederland wel een kans maakt tegen de duitsers.

Hoorde gister de opstelling op het nieuws.

En dat was een prima opstelling.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat vond ik niet zo leuk dat Portugal had verloren want wij doen poolen met een stel vrienden en ik had Portugal met 2-1 laten winnen van Griekenland ;) Spanje - Rusland ( 1-0 ) had ik trouwens wel goed *O* Vanavond de eerste topper van het toernooi: Frankrijk - Engeland. :D

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dat vond ik niet zo leuk dat Portugal had verloren want wij doen poolen met een stel vrienden en ik had Portugal met 2-1 laten winnen van Griekenland ;) Spanje - Rusland ( 1-0 ) had ik trouwens wel goed *O* Vanavond de eerste topper van het toernooi: Frankrijk - Engeland. :D

Ik zit ook in een pooltje van ongeveer 30 man (28 Duitsers, 1 Zwitser en 1 Nederlander, dus dinsdag is voor mij al cruciaal) , maar slechts 1 iemand had Griekenland zien winnen, maar had vervolgens Spanje-Rusland helemaal fout :)

Perfecte wedstrijd van de Grieken, wat er ik van heb gezien, de eerste helft waren ze collectief zeer sterk, verdedigend superieur maar zeker niet behoudend ingesteld: telkens bij balbezit snelle overschakeling op de aanval en ook een handvol aardige kansen. Met name Vryzas vond ik sterk voorin. Tweede helft heel handig naar 0-2 gegaan, in de slotfase wel verdedigend maar dat is bij zo'n stand te begrijpen.

Al met al een leuke verrassing want de uitslag in die poule zou wel eens heel anders kunnen zijn, Portugal zit in een zeer lastig parket.

Spanje-Rusland heb ik weinig van gezien, maar dat schijnt ook niet erg boeiend te zijn geweest.

Vandaag misschien wel de leukste wedstrijd van de voorrondes: Frankrijk-Engeland :)

En Zwitserland - Kroatië, tsja, erg pech dat ze in zo'n poule zitten.

De bovenste helft van het schema (met Spanje, Frankrijk, Engeland en ja, Portugal) is echt veel en veel sterker dan de onderste (Italië, Tsjechië, en wat dan? Nederland, Zweden etc...). Wat dat betreft heeft Oranje nog wel geluk, ze hadden het niet veel beter kunnen treffen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Frankrijk wint van Engeland.

Wie de wedstrijd na precies 90:00 had weggezapt zou het niet hebben geloofd omdat de Engelsen toen nog met 1-0 voorstonden. Maar dhr. Zidane trapte achtereenvolgens een vrije trap én een penalty binnen: 2-1 voor Frankrijk! Wat n wedstrijd zeg, hoewel de tweede helft eigenlijk leek dood te bloeden..maar dan zó'n slot, sjonge wat zou ik me klote voelen als ik n Engelsman was :)

Kroatië-Zwitserland was weinig verheffend: 0-0. Een vreemde capriool van de Zwitserse doelman (tevens oudste speler uit t toernooi) was het hoogtepunt: de bal stuiterde over hem heen richting doel, doelman erachteraan, springt op de bal, rolt zelf tot de achterlijn voorbij de bal en stopt m met zn hoofd. Zeer koddig gezicht, verder was dr geen reet an, veel kaarten..

Link naar bericht
Delen op andere sites
Frankrijk wint van Engeland.

Wie de wedstrijd na precies 90:00 had weggezapt zou het niet hebben geloofd omdat de Engelsen toen nog met 1-0 voorstonden. Maar dhr. Zidane trapte achtereenvolgens een vrije trap én een penalty binnen: 2-1 voor Frankrijk! Wat n wedstrijd zeg, hoewel de tweede helft eigenlijk leek dood te bloeden..maar dan zó'n slot, sjonge wat zou ik me klote voelen als ik n Engelsman was :)

Kroatië-Zwitserland was weinig verheffend: 0-0. Een vreemde capriool van de Zwitserse doelman (tevens oudste speler uit t toernooi) was het hoogtepunt: de bal stuiterde over hem heen richting doel, doelman erachteraan, springt op de bal, rolt zelf tot de achterlijn voorbij de bal en stopt m met zn hoofd. Zeer koddig gezicht, verder was dr geen reet an, veel kaarten..

die laaste minuten, prachig!!!!!!!!,(ook al hou ik niet van voetbal)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Frankrijk wint van Engeland.

Wie de wedstrijd na precies 90:00 had weggezapt zou het niet hebben geloofd omdat de Engelsen toen nog met 1-0 voorstonden. Maar dhr. Zidane trapte achtereenvolgens een vrije trap én een penalty binnen: 2-1 voor Frankrijk! Wat n wedstrijd zeg, hoewel de tweede helft eigenlijk leek dood te bloeden..maar dan zó'n slot, sjonge wat zou ik me klote voelen als ik n Engelsman was :)

Dat worden weer rellen... Stomme britten.

Ik zag toevallig die penalty. Best goed gedaan. Alleen om daarna nou nog tien keer de herhaling te zien... :{

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat worden weer rellen... Stomme britten

ENGELSEN ;) De dag nadat de Schotten hier met 6-0 de boot in waren gegaan waren hun aanhangers nog even vrolijk en sportief als voor de wedstrijd. Maar die Engelsen rellen altijd, of ze nu winnen of verliezen., hoewel zo'n afloop het er ook niet beter op zal maken.

[..]Ik zag toevallig die penalty. Best goed gedaan. Alleen om daarna nou nog tien keer de herhaling te zien... :{

Die herhalingen kunnen zeer zeer irritant zijn, soms mis je daardoor gewoon weer andere dingen in de wedstrijd. Sommige doelpunten zijn wel erg mooi, maar zo'n penalty....

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat is Zidane toch ook een wereldspeler he _O_ Wat een geweldig slot. Hij zit geen moment in de wedstrijd maar met die vrije trap en en de penalty door de fout van Gerard waardoor de keeper een penalty moest veroorzaken.

Als Beckham trouwens die penalty voor Engeland erin had geschoten was de wedstijd wel beslist. Met 1-0 blijft het bloedlink. Zeker met zo iemand als Zidane _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Oh ja, ik let nooit zo erg op de locaties. 8)7

Wel geinig dat het toevallig in Porto wordt gespeeld.

Ja, dat dacht ik ook toen ik die naam voor het eerst weer zag :P.

De weg die de wijndruif aflegt om port te worden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Juist. De weg van de wijndruif etc, iemand?

Ja Wonderer. Heb gisteren tussen de 2 wedstrijden in het EK-journaal gezien op ned. 2.. Tom Egbers liet eens zien hoe Porto eruit zag. Daar zag je in die reportage ook die oude brug waar B&A naast staan met het pakje.

Nederland wint vandaag met 2-1 van Duitsland....... Oliver Kahn is jarig dus we maken er een feest van :P:W Ohne Deutschland gehen wir zum Viertelfinale *O*

Link naar bericht
Delen op andere sites

Kluivert staat er niet in, dus er is weer volop hoop! ^O^

De opstelling is bekend:

van der Sar

Heitinga Stam Bouma van Bronckhorst

Cocu Davids van der Meyde

van der Vaart van Nistelrooy Zenden

Link naar bericht
Delen op andere sites

er is cker hoop nu Kluivert er niet in staat.

Hij speelde echt dramatisch tegen Faeroër. :X

Van Nistelrooy is wel een goede spits.

P.S tsjechië-Letland is begonnen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is rust voor Nederland........................................''rust in vrede'' wat mij betreft. }:|

Er loopt gvd voor MILJOENEN op dat veld! En het enige wat ze doen (vooral die klojo Stam) is overspelen op eigen helft. Naar de keeper en weer terug, je kan er haast een liedje van maken. Die Van Nistelrooy komt praktisch niet eens in beeld.

Begrijp me niet verkeerd, maar vroeger (en dan verwijs ik weer naar het WK '74 & '78 toen de hele wereld letterlijk bang was voor dit kleine landje) verdienden spelers zoals Cruijff, van Hanegem, Neeskens, Rensebrink, Keizer, Jongbloed ook gewoon een normaal maandsalaris zoals iedereen. Toen wilden ze ook hun doel bereiken en dat lieten ze zien door samenspel. Cruijff was de beste speler ter wereld, maar hij scoorde slechts af en toe. Rara? Hij gaf voortreffelijke passes zodat de ander wel het doelpunt maakte. Tegenwoordig moet je scoren wil je beroemd zijn. En dat is het probleem. Dit is gewoon een puur arrogant elftal dat alles zelf, zelf, zelf wil. Niks voorzetten en samenspelen, maar zelf willen scoren en dat gaat mis, dûh! En ik vraag me af of ze nog wel zonodig willen, want het geld stroomt toch wel binnen. De hoge dunk onder de spelers heeft helaas zijn hoogtepunt bereikt. :X

De tweede helft gaat nu van start en ik houd mijn hart vast. :'(

Link naar bericht
Delen op andere sites
1-1 WAHAHAH. Stelletje losers.

Dit is echt mazzel met een grote M.

Ach ja, ga je mee Dick, naar de kroeg? Nemen we nog een advocaatje. :+

Enige pluspunt aan de hele wedstrijd (ben verbaasd): Kluivert & Seedorf hebben 90 minuten lang op de bank gezeten! ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites

We mogen tevreden zijn met 1-1. Het is gewoon zaak om het team een beetje te veranderen. v/d Meyde eruit, (het liefst) van Brockhorst eruit, maar dat zal lastig gaan en Sneijder erin.

Gewoon weer met vleugelspelers spellen. Pressen, op de tegenstander z'n helft spelen en het echte Nederlandse spel laten zien.

Het is nu gewoon niet goed. Er komt geen bal aan, het is slappe hap en je ziet dat het doelpunt toch van de zijkant komt.

BTW. Doelpunt tegen is gewoon blunder van v/d Sar.

Link naar bericht
Delen op andere sites
BTW. Doelpunt tegen is gewoon blunder van v/d Sar.

Dat dacht ik eerst ook, maar in een herhaling was duidelijk te zien dat de hele defensie stond te klungelen. Sar dacht blijkbaar dat iemand van zijn ploeggenoten de bal wel zou wegwerken en toen hij besloot om toch maar te duiken, sprong de bal al tegen de paal en over de lijn.

Maar gelukkig had Van the Man toch nog ff z'n moment in deze wedstrijd middels een schitterende treffer. Ik hoop alleen dat ze de strijdlust na de 1-1 ook zaterdag in Aveiro tegen Tsjechië kunnen opbrengen. Winst zaterdag zou een ontzettende opsteker zijn, maar dan moet het hele team er ook staan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit was weer hemeltergend slecht, allemachtig, nou Philip Cocu : 'Ja, we hadden de zaak wel goed onder controle de eerste helft', nou als in je strijdplan stond:

- Val vooral niet teveel aan

- Laat de Duitsers tot héél ver komen

- Win geen onderlinge duels

- Krijg doelpunten tegen

ja, dan had je de zaak helemaal onder controle.

Een puntje op inzet, dat is dan nog het positieve, ze gingen er weer eens echt voor, zonder groots voetbal overigens al mocht het doelpunt er wezen. Dat de Duitsers te zwak en te bang waren om écht door te drukken heeft ze gespaard van een echte nederlaag, sjonge die lagen op t eind ook als n stel bange vogeltjes voor t doel. 1-1 lijkt me terecht, beiden 2 punten verloren.

De kans dat dit Nederland wint tegen Tsjechië acht ik even groot als de kans dat er nog een B&A-serie komt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
De kans dat dit Nederland wint tegen Tsjechië acht ik even groot als de kans dat er nog een B&A-serie komt.

Ik vind dit wel heel negatief hoor. Ik weet het niet, maar Duitsland is wel de nummer 2 van het afgelopen Wereldkampioenschap. En waar waren wij dat toernooi?

Tuurlijk, Nederland speelde niet goed, het was rommelig, passen kwamen niet aan, de breedte werd niet benut maar toch. De 2e helft was echter al stukke beter. Ze hebben geknokt voor wat ze waard zijn en terecht gelijk gespeeld. Wat het tegendoelpunt betreft. Zo'n bal moet een keeper gewoon hebben. Verdedigers lopen terug naar het doel, het is dan ongelooflijk moeilijk om te verdedigen, zeker omdat de Duitse aanvallers ook nog eens lopen te trekken en te duwen. De keeper heeft in principe maar 1 taak, die bal tegenhouden, en dat deed ie dus net niet.

Als laatste wil ik vragen of jullie Tjechie hebben gezien. Dat was ook niet om aan te zien. Ze kwamen bar goed weg tegen Letland en voor hetzelfde geld stonden ze nu gewoon op 0 punten.

Het kan veel beter, dat ben ik met jullie eens. Maar voorlopig hou ik nog vertrouwen in ORANJE

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mooie woorden, *baron* !

Ik heb Tsjechië - Letland half gezien (omdat ik ook nog naar de live uitzending moest luisteren ;)), maar mijn conclusie is dat we er nog een lastige tegenstander bij hebben. Tsjechië is sowieso een angstgegner, maar Letland is ook verrassend goed. Een gelijkspel tegen Tsjechië en een flinke overwinning op Letland voldoet aan een plaats in de volgende ronde. Laten we hopen op het beste, ik heb er ook nog vertrouwen in. 8-)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb Tsj-Let deels slechts gezien, maar de zege voor de Tsjechen was onafwendbaar, ze hebben heel veel kansen laten liggen. Nederland kwam amper toe aan het creëeren van kansen en dan kun je je de vraag stellen of dat kwam doordat Duitsland zo sterk was of doordat Nederland zo zwak was, en ik denk het laatste. Duitsland was zeker niet zwak en is en blijft een toernooitijger, maar Nederland liet zich die Käse toch wel heel makkelijk van het brood eten. Het moet echt veel, veel, veel beter om tegen de Tsjechen te winnen.

En ook tegen Letland zal het beter moeten, dat eindeloos gebrei (inclusief het laten vallen van de steken) schrikte zelfs de Faeröer niet af.

En als ze gewoon nou Hooij en Nistel meteen naast mekaar zetten in de spits, die 2 vullen mekaar prima aan.

Toch zijn de Tsjechen voor mij flink favoriet zaterdag. Mn vergelijking is wel overdreven maar een overwinning zou toch een klein wondertje zijn (nou ja, de Grieken konden het ook).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik denk dat Nederland wel eeen kans heeft tegen de Tsjechen.

Zij begonnen het toernooi ok slecht.

En de kansen die ze hadden laten liggen geeft Nederland tenminste hoop.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik denk dat Griekenland-Spanje 1-1 wordt.

en Portugal-Rusland 2-0

En ze kloppen nog alletwee ook! -0-

Brrrrrr, ik word bang van je, rancho. :P

;) Als je dat ook ff bij Nederland doet ...

Link naar bericht
Delen op andere sites

)Vanavond weer mooie wedstrijdjes :) Kijken hoe Engeland het verlies tegen Frankrijk verwerkt. En kijken of Zidane ( _O_O+_O_ ) nu wel een heerlijke wedstrijd speelt en niet maar 2 momenten ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Advocaat heeft zojuist de opstelling van Oranje tegen Tsjechië bekendgemaakt. Het gaat als volgt:

vd Sar

Heitinga Stam Bouma vBronckhorst

Seedorf Cocu Davids

vd Meyde vNistelrooy Robben.

Ik vind deze opstelling wel ok, behalve eigenlijk dat Dick Bouma eruit had moeten halen, hier Cocu neer had moeten zetten..centraal achterin dus...

Verder dan op het middenveld Sneijder voor Bouma dan. Maarja Sneijder zal er wel weer in moeten komen als het niet loopt..

Mijn voorspellingen voor vandaag:

Duitsland 3-2 Letland

Nederland 2-0 Tsjechië ...Toch denk ik dat we zullen winnen, want de verdediging van de Tsjechen slaat nergens op.

Hup Holland Hup laat de leeuw niet in z'n hempie staan *O* >:)

Link naar bericht
Delen op andere sites

En Letland heeft de moffen op 0-0 gehouden! WHAHAHAHAHAHAHA! :D_O-

En Nederland, ooooooooooooooh! :r

Was het eerst Cocu OF Seedorf, nu is het Cocu EN Seedorf! :X

Bouma zwijg ik definitief over, om maar niet te beginnen over Reiziger mocht die er ooit inkomen.

En het spitsentrio is ok, hoewel mijn voorkeur nog steeds uitgaat naar Makaay - Van Nistelrooy - Van Hooijdonk. ;)

*zingt* Er is tòch nog hoop voor Nederland, maar houd Kluivert in godsnaam aan de kant!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vergeet dat bericht hierboven. Ik neem alles terug!

Een verbluffende eerste helft! ^O^ Het Nederlands elftal is gearriveerd!

En Bouma, alles is vergeven! _O_

Maar één minpuntje: Wat een KUTscheidsrechter! Hij komt uit Spanje (wat al in ons nadeel werkt) maar hoe hij speelt: :X

Wij doen ongeveer alles verkeerd en de tegenstander niet, dus twee gele kaarten voor Holland, Tsjechië onterecht nul. Wij worden om de haverklap afgefloten voor buitenspel, krijgen twee overduidelijke penalty's niet (maar bij de eerste nam Van Nistelrooy heerlijk wraak! :P) en ga zo maar door. :( Hopelijk overleven we de tiranie van deze ''partijdige'' Spanjaard. :{

*O* Al mijn vertrouwen is terug! *O* En wat zullen die Duitsers janken! :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

BAH!!!! Mijn woede is groter dan ooit :(

De scheidsrechter heeft alles verkloot, waar sloeg de rode kaart op :(

En advocaat is een zak, Robben was DE man en die wisselt hij :(

Dit is een complot, hoeveel hebben ze de scheidsrechter en advocaat geboden??

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...