Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hebt ge gezien hoeveel RVN offside staat bij die 2-0? Jezus zeg. Ok, op het moment zelf staat hij geen buitenspel, maar hij haalt WEL voordeel uit die situatie (als hij vanuit een niet-buitenspelpositie vertrekt heeft hij die bal nooit) en dat is offside, zonder enige twijfel.

Verder was hij (de ref) heel zwak (langs beide kanten), was het rood inderdaad niet terecht, maar de grootste fout ligt bij Advokaat...

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 232
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Sjongejonge, enerzijds: wat waren ze goed, anderzijds: wat een afgriselijke blunders! Eerst die 2-1, Robben eruit (??), en dan vooral die (heel zwaar gecensureerd) scheids.... GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

Zul je zien, die Duitsers winnen van een nu niet meer geïnspireerd Tsjechië en halen met afgrijselijk spel de finale..

GGRRRRRRRRRRRRR

*hou je rustig rustig rustig* Ok...maar onder protest!

Hopelijk geldt 'na regen komt zonneschijn' binnen 4 dagen, overigens regende het hier tijdens de Nederlandse goals maar toen het droog werd scoorden de Tsjechen :'(

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat moeten ze nu doen om nog naar de volgende ronde te komen?

Sowieso winnen, dat staat buiten kijf.

Maar dan moet Duitsland daarbij NIET winnen van Tsjechië. Als DLD gelijkspeelt of verliest en wij winnen, zijn wij door. Verliest DLD of speelt het gelijk, en wint Letland van ons, dan is Letland door. Wint Duitsland, dan is het sowieso door. Tsjechië heeft zich al geplaatst voor de volgende ronde. EN dat is eigenlijk ongunstig , want die hoeven dus niet meer per se tegen Duitsland.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat moeten ze nu doen om nog naar de volgende ronde te komen?

Winnen van Letland en dan moet Tsjechië of winnen van Duitsland of gelijk spelen (dan heeft Nederland meer punten)

Zal je nèt zien dat die eikels het op een akkoordje gaan gooien met die kleremoffen! :(

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Winnen van Letland en dan moet Tsjechië of winnen van Duitsland of gelijk spelen (dan heeft Nederland meer punten)

Zal je nèt zien dat die eikels het op een akkoordje gaan gooien met die kleremoffen! :(

Precies dat dacht ik dus ook al, zullen ze wel telkens wisselspelers in gaan zetten waarschijnlijk... :N:(}:|

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Precies dat dacht ik dus ook al, zullen ze wel telkens wisselspelers in gaan zetten waarschijnlijk... :N:(}:|

wat doen die stommelingen van oranje

verliezen met 2-3 van tjechië :N:N:N

Link naar bericht
Delen op andere sites
wat doen die stommelingen van oranje

verliezen met 2-3 van tjechië :N:N:N

Tja, wat wil je met een voor 80% ''partijdige'' scheidsrechter en de slechtste wissel uit de voetbalgeschiedenis? (ROBBEN?!) :?

Toen hij eruit was, zag je ze afzwakken en kon je gewoon wachten op de 2-2.

Van Nistelrooy kreeg bijna geen bal meer aangespeeld. :{ Onbegrijpelijke keuze.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Tja, wat wil je met een voor 80% ''partijdige'' scheidsrechter en de slechtste wissel uit de voetbalgeschiedenis? (ROBBEN?!) :?

Toen hij eruit was, zag je ze afzwakken en kon je gewoon wachten op de 2-2.

Van Nistelrooy kreeg bijna geen bal meer aangespeeld. :{ Onbegrijpelijke keuze.

ja staat ook in de krant van vanmorgen

Van droomstart naar tragedie

Het Nederlands elftal kende een droomstart op het EK voetbal tegen Tsjechië. Binnen 20 minuten stond Oranje op een 2-0 voorsprong. De Tsjechen kwamen via Koller terug in de wedstrijd, 2-1. Een onbegrijpelijke wissel van bondscoach Advocaat bracht Oranje aan de afgrond. Tsjechië greep in de slotfase alsnog een 2-3 zege.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

ja staat ook in de krant van vanmorgen

Van droomstart naar tragedie

Het Nederlands elftal kende een droomstart op het EK voetbal tegen Tsjechië. Binnen 20 minuten stond Oranje op een 2-0 voorsprong. De Tsjechen kwamen via Koller terug in de wedstrijd, 2-1. Een onbegrijpelijke wissel van bondscoach Advocaat bracht Oranje aan de afgrond. Tsjechië greep in de slotfase alsnog een 2-3 zege.

zondagkrantje? handig ;)

Ja ik vind ook dat ze het echt helemaal verknald hebben. Die eerste goal van tsjechie was niet nodig. En als je Robben eruithaalt, die duidelijk de beste man was van Oranje, moet de verdediging dichter op de man gaan spelen. Maar het zat wel in de lucht, want Nederland kwam er niet goed meer door halverwege de 2de helft.

Nu hopen dat ze iig winnen van Letland en Duitsland niet wint...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ooh wat hou ik van dit topic. Even alle frustraties eraf schrijven. Pff wat was ik (samen met een hoop oranje geklede vrienden) blij toen het zo vroeg 1-0 werd en bij de 2-0 waren we helemaaal blij. De 2-1 was nog te verdragen maar toen begon de ellende. Waarom in godsnaam Robben eruit voor Bosvelt???? Komt Dick daarna met een verklaring: Ik wilde een mannetje op Pavel Nedved. :N Dat is dus PRECIES wat ie niet moet doen. Robben was de enigste dreigende speler. Dus die haal je er niet uit. En denkt Advocaat nou echt dat Bosvelt op kan tegen Nedved. Als Nedved echt wil dolt ie Bosvelt helemaal. En dan die rode kaart is de pure klasse van Nedved maar wel zwaar onterecht. Grrr wat was ik toch pissig op die [censuur][censuur][censuur][censuur]sheids. }:| En nou hoop ik dat we kunnen vertrouwen op Tsjechië, dat ze het niet op een akkoordje gooien. Dus hopen dat Galasek en Grygera (als ie nou wel een hele wedstrijd speelt) het niet toestaan dat de Duitsers doorgaan tenkoste van de Nederlanders, het land waar zij spelen. Dus als ze samen met de andere Tsjechen gewoon goed spelen tegen die Duitsers dan bewijzen ze hun ploeggenoten bij Ajax en een hoop andere spelers die ze in Nederland kennen een grote dienst.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ze speelden helemaal niet zo slecht Dj, als je slecht speelt kom je tegen Tsjechië nooit binnen 20 minuten op 2-0, daar zijn de Tsjechen te goed voor. Maar het ging dus best goed in het begin en Advocaat dacht dat het met die wissel beter ging doordat Nedved dan minder werd vrij gelaten. Maar het werkte averechts. En die scheids was bagger want Heitinga kreeg rood terwijl hij letterlijk niks deed.

Link naar bericht
Delen op andere sites

DJ als je vindt dat Nederland slecht gespeeld heeft heb je of de wedstrijd helemaal niet gezien, of je bent anti-Nederlands elftal. En, als jij hoopt dat we eruit vliegen : ga toch fietsen. 3/4 van de Nederlanders leeft mee met dit EK, dus laat ONS ervan genieten. Als jij iets heel erg boeit, ga ik het ook niet afzeiken!

Het lag inderdaag aan de wissel van Advocaat ( Robben / Bosvelt ). Het elftal zelf kun je helemaal niets verwijten, als je trainer zo'n idiote wissel doet ligt dat niet aan jou.

De 2de gele kaart van Heitinga was er geen! Ook had Nederland een penalty moeten krijgen in de 1ste helft waar v. Nistelrooy onderuit werd getrokken...

Dat Tsjechie het op een akkoordje gooit met Duitsland geloof ik niets van. Tsjechie zal allicht een paar topspelers eruit halen, maar als je kijkt he....Stel je voor: Jij zit nu op de bank bij Tsjechie. De trainer haalt Nedved bijvoorbeeld eruit en jij moet daar staan tegen Duitsland. Denk je dan niet dat je je trainer wilt laten zien wat je waard bent!? Die spelers die tegen Duitsland erop staan, willen zich bewijzen voor hun coach!!! En, wanneer de Duitsers zo spelen als gisteren, wint Tsjechie-B ook nog. Wij moeten gewoon winnen van Letland, dan zit het goed. Ik zie Duitsland niet winnen van Tsjechie.

Als Nederland zo speelt als gisteren win je met 4-0 minstens van Letland. En..de Letse competitie telt geloof ik 8 clubs. Die competitie daar duurt 2/3 maanden!!! Maar..ook al voetballen er ook een paar in het buitenland, die Letten spelen normaal NOOIT 3 topwedstrijden in 8 dagen! Die zijn helemaal kapot van gisteren.

Kortom: ik schat de kans dat Nederland door komt nog altijd groot in. Ik zie Duitsland niet winnen van Tsjechie. 4 jaar geleden op het EK in NL/Belgie was Portugal al door, dus zetten die reservespelers op tegen Duitsland die WEL nog moesten... Uitslag : 3-0 :P

We gaan naar de kwartfinale hoop ik !

Link naar bericht
Delen op andere sites
Waarom toch vindt iedereen dat het aan de scheidsrechter of een wissel of wat dan ook ligt?

Ze hebben gewoon kut gespeeld en ik hoop dat volgende wedstrijd de laatste is :+

*wonderer het met DJ eens is *) *

Ik vind het lullig voor de fans maar ik was dat hele voetbal gezeik al zat voor het uberhaupt begon.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Portugal en Griekenland zijn door naar de 1/4 finales, Spanje ligt eruit.

HARD VOOR ZE !!! Dan moeten ze maar lekker niet zo'n klote scheidsrechter naar het EK sturen, haha! Hier voor jullie! :W

Beter mag die naarling (ff beleefder worden) :P geen wedstrijd meer fluiten,

anders komt er een onterechte toernooi-winnaar, let op mijn woorden. *(*

Link naar bericht
Delen op andere sites
DJ als je vindt dat Nederland slecht gespeeld heeft heb je of de wedstrijd helemaal niet gezien, of je bent anti-Nederlands elftal. En, als jij hoopt dat we eruit vliegen : ga toch fietsen. 3/4 van de Nederlanders leeft mee met dit EK, dus laat ONS ervan genieten. Als jij iets heel erg boeit, ga ik het ook niet afzeiken!

Ik vind dat hij hierin wel gelijk heeft DJ Koelkast en Wonderer, jullie zouden het ook niet leuk vinden als iemand enigzins denigrerend over Bassie en (vooral) Adriaan zouden spreken.

Als je zegt dat je hoopt dat Nederland eruit vliegt vind ik dat een onnodige provocatie.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Waarom toch vindt iedereen dat het aan de scheidsrechter of een wissel of wat dan ook ligt?

Ze hebben gewoon kut gespeeld en ik hoop dat volgende wedstrijd de laatste is :+

Dat hoeft voor mij niet, maar al dat gezwam over voetbal mag van mij wel iets minder. Veel mensen vergeten dat het maar een spelletje is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dat hoeft voor mij niet, maar al dat gezwam over voetbal mag van mij wel iets minder. Veel mensen vergeten dat het maar een spelletje is.

Inderdaad, en het meeste erger ik me er aan dat ze gaan 'analiseren' over een wedstrijd. Dat wil zeggen: praten over iets wat al is gebeurd en wat je niet meer terug kan draaien. Bijvoorbeeld:

Als ze nou dit en dat hadden gedaan, dan was er zus en zo gebeurd

en dan was het een heeele andere wedstrijd geweest.... :X

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Inderdaad, en het meeste erger ik me er aan dat ze gaan 'analiseren' over een wedstrijd. Dat wil zeggen: praten over iets wat al is gebeurd en wat je niet meer terug kan draaien. Bijvoorbeeld:

Als ze nou dit en dat hadden gedaan, dan was er zus en zo gebeurd

en dan was het een heeele andere wedstrijd geweest.... :X

Er wordt idd veel te veel gelult over het voetbal, allerlei porgamma's beginnen erover.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik wil toch nog even terugkomen op Nederland - Tjechie. Ik heb de wedstrijd niet live gezien (was naar Phil Collins _O_ ) maar heb wel teruggekeken. Ik snap niet dat heel Nederland nu opeens over Dick Advocaat valt. Die man kan werkelijk niets goeds meer doen.

Oke, het was misschien geen logische wissel, ACHTERAF, maar op het moment zelf is het ook wel weer te begrijpen. Robben heeft 3 maanden niet gespeeld, en er moest gewoon een verdedigende speler in. Het is dus op het moment logisch dat hij Robben wisselt. Dat het op dat moment helemaal misgaat komt echt niet door 1 wissel hoor.

Als je ziet hoeveel kansen Nederland gehad heeft. Van Nistelrooy alleen voor de keeper een vrije kopkans. Dat soort ballen moeten er op dit niveau gewoon in. Makkelijk zat. Daarnaast nog paal, lat enz.

Ik vind het opvallend dat heel Nederland opeens over de bondscoach valt. Als meneer Cruyff er na afloop niets over had gezegd was er niets aan de hand geweest. De impact van die man is veels te groot. De journalisten spreken hem NOOIT tegen, omdat ze hem niet snappen maar iedereen praat hem wel na.

Natuurlijk, achteraf was het niet slim om Robben te wisselen. Maar als je zoveel kansen mist, als de scheidsrechter niet meewerkt (GEEN rood en WEL een 100% strafschop, en ik kan het weten want ik fluit zelf ook) en wanneer je tegen een geweldig team staat te voetballen kan je de fout niet alleen bij die wissel leggen. Advocaat heeft verkeer gegokt, en dat kan gebeuren. Het is nu zaak dat ze gewoon stinkend hun best doen tegen Letland en hopen dat de Duitsers onderuit gaan.

Nederland heeft de beste wedstrijd van het toernooi gespeeld, heel Europa spreekt glorie over Nederland. DAT is ook de hand van Advocaat. Kritiek mag, maar je moet wel realistisch blijven. We kunnen best trots zijn op dit Nederlands Elftal.

Link naar bericht
Delen op andere sites

De opstelling was top, en iedereen speelde goed samen. Maar hoe komen ze erbij om een Spaanse scheidsrechter te laten fluiten bij zo'n belangrijke wedstrijd voor Nederland. Ik vind dat er geen Spaanse scheidsrechters meer mogen fluiten bij een wedstrijd van Nederland, want zij halen Nederland alleen maar opzettelijk onderuit.

Link naar bericht
Delen op andere sites
De opstelling was top, en iedereen speelde goed samen. Maar hoe komen ze erbij om een Spaanse scheidsrechter te laten fluiten bij zo'n belangrijke wedstrijd voor Nederland. Ik vind dat er geen Spaanse scheidsrechters meer mogen fluiten bij een wedstrijd van Nederland, want zij halen Nederland alleen maar opzettelijk onderuit.
Een normale scheids had die 2-0 ook afgekeurd... Hij haalt voordeel uit zijn buitenspelpositie.
Link naar bericht
Delen op andere sites

Misschien moet jij de regels dan eens goed doornemen fluppe. 10 jaar geleden is die regel ingevoerd. Zodra de bal gespeeld wordt en je wel buitenspel staat, maar NIET actief meedoet aan het spel sta je geen strafbaar buitenspel. Of je er daarna nou voordeel uit haalt of niet.

10 jaar geleden op het WK '94 scoorde Romario op zo'n manier tegen Nederland. Dat was de eerste keer dat zo'n situatie voorkwam.

Het was dus GEEN strafbaar buitenspel.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor mensen die mij niet erg serieus nemen over dat ik zei dat Tsjechie echt wel wilt winnen van Duitsland, ook al staan de topspelers er niet op, lees dan dit artikel van vi.nl:

Wesley Sneijder zou al een sms-je hebben gehad van ploeggenoot Tomás Galásek, waarin de Tsjechische Ajacied zijn Nederlandse kompaan toevertrouwd, dat de Tsjechen hun stinkende best gaan doen tegen Duitsland. Ook de overige Tsjechen zeggen nog een appeltje te schillen te hebben met die Mannschaft.

Doelman Petr Cech verwijst naar de finale van EURO 96 toen de Duitsers met

2-1 wonnen van de Tsjechen, via een golden goal van Oliver Bierhoff. 'Ik herinner me dat ik de wedstrijd thuis bekeek met mijn familie. Het was heel erg teleurstellend.'

'Het zou goed zijn hen voor de verandering eens een keer naar huis te sturen. We hebben al zo lang niet meer van Duitsland gewonnen, dus dat is nog een extra reden om de wedstrijd serieus te nemen.'

'Er zullen spelers worden gewisseld, maar we weten nog niet hoeveel', verklaarde Vladimir Smicer, matchwinner in het duel met Nederland. 'We hebben ons al gekwalificeerd, dus we hebben niets te verliezen. We hebben geen enkele druk, en hoeven niet aan te vallen. We kunnen mooi afwachten wat Duitsland doet. Zij moeten winnen.' Waarschijnlijk zal Smicer een basisplaats krijgen net als Milan Baros.

Assistent-coach Miroslav Baranek wilde nog niets over de opstelling zeggen. 'We kunnen de Nederlanders niets beloven, maar ook als de opstelling heel erg veel verschilt met die van de twee voorgaande duels, dan kan ik jullie verzekeren dat alle spelers hongerig genoeg zijn om te winnen.'

-----------

Zie hier de feiten. De "bankzitters" kunnen dadelijk tegen Duitsland VRIJUIT voetballen en gaan er een mooie pouleafsluiter van maken. Zelfvertrouwen opdoen voor de kwartfinales. De bankzitters die hun coach willen laten zien dat ZIJ in de basis moeten staan enz enz.

Nu overtuigd? We gaan voor 70% naar de kwartfinale. Want zoals ik al eerder zei zijn de Letten het niet gewend 3 topwedstrijden in 8 dagen te spelen dus zijn totaal vermoeid. Holland hup! *O* Maar ja...nog niets is beslist, het wordt afwachten! Maar de goede hoop is er bij mij, en ik hoop nog bij vele anderen hier.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik genoot ervan wat gister van Hanegem zei:

De pers: Wat doet u als Advocaat bij een 2-1 voorsprong Robben d'r uithaalt?

Van Hanegem: Dan sla ik hem neer.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hahah ja ik heb genoten van de persconferentie van V Hanegem :) Hij is zoveel leuker om te horen als Advocaat.

En Tsjechië gaat idd zijn best doen en JUIST de reservespelers want er zijn spelers bij die net geen basisplaats hebben en die willen dus zichzelf bewijzen in de hoop op een invalbeurt in de kwartfinale.

Er is nog hoop..

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb vanmorgen de Tsjechische bondscoach Brückner gezien bij een persconferentie op de duitse TV. Hij zei: Wij gaan alles op alles zetten om Duitsland naar huis te sturen!!! :P "Omdat de Nederlanders het verdienen! Zij zijn een penalty ontnomen tegen ons. Dit zeg ik heel eerlijk, maar voor ons kwam het toen goed uit. Maar wij zullen er alles aan doen om Rudi Völler naar huis te laten gaan" ...Nou, hopelijk komt hij z'n beloftes waar :P Hup Holland zet m op morgen!

Vanavond Zweden en Denemarken op een onderonsje hoop ik : 2-2 en Italie kan naar huis ... Zij zouden naast Spanje het 2de topland zijn dat kan vertrekken...Nu Duitsland nog :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat goed van die Brückner.

zoiets zou Völler niet zeggen.

Ik denk dat Denemarken-Zweden 1-0 voor Zweden wordt.

Met een goal van Ibrahimovic.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik denk dat Denemarken-Zweden 1-0 voor Zweden wordt.

Met een goal van Ibrahimovic.

:Y Nee joh, dat was toch duidelijk te voorspellen dat Zweden en

Denemarken het op een akkoordje zouden gooien? Italië = :W:D !!!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...