Ga naar inhoud

mindere dingen/irritaties in series


Aanbevolen berichten

Je kunt trouwens ook in die scène in Earthquake goed zien dat B&A erin gemonteerd zijn, als ze op die trappen staan. Op één of andere manier zie je meteen dat het niet geeel klopt dat beeld.

Volgens mij hebben ze zichzelf in dat filmpje gemonteerd omdat je helemaal niet dat treintje uit mag. Bedenk maar: als je op dat perron loopt en er komt opeens zo'n vloeggolf naar beneden dan kan je gemakkelijk verwondingen oplopen door zo'n harde golf.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Graansnuit Geplaatst: Do Jul 15, 2004 11:00 am Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Daarbij maakt het niet zo veel uit want kleine kinderen merken dat soort dingen veel minder gauw.

Wat ik trouwens wel irritant vond, was dat sommige afleveringen in Amerika gewoon enorme reclamespots voor pretparken zijn, zonder dat er enige vooruitgang in zat. Dat zag je ze in De Plaaggeest toch niet doen

beetje zwak excuses, want niet alleen kleine kinderen kijken hierna :Y

(weet iemand trouwens hoe ik iemand zijn tekst goed kan kopieren hier dat het in zo'n blauw balkje komt. Of, kan iemand mij dat vertellen ;))

Link naar bericht
Delen op andere sites
Graansnuit Geplaatst: Do Jul 15, 2004 11:00 am Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Daarbij maakt het niet zo veel uit want kleine kinderen merken dat soort dingen veel minder gauw.

Wat ik trouwens wel irritant vond, was dat sommige afleveringen in Amerika gewoon enorme reclamespots voor pretparken zijn, zonder dat er enige vooruitgang in zat. Dat zag je ze in De Plaaggeest toch niet doen

beetje zwak excuses, want niet alleen kleine kinderen kijken hierna :Y

(weet iemand trouwens hoe ik iemand zijn tekst goed kan kopieren hier dat het in zo'n blauw balkje komt. Of, kan iemand mij dat vertellen ;))

rechts bovenaan staat Quote en wijzig, om het in zo'n vakje te krijgen moet je quote aanklikken.

natuurlijik kun je het ook doen met de knoppen die bovenaan staan tijdens het typen van een bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

rechts bovenaan staat Quote en wijzig, om het in zo'n vakje te krijgen moet je quote aanklikken.

natuurlijik kun je het ook doen met de knoppen die bovenaan staan tijdens het typen van een bericht

dank u, hopelijk werkt het ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Graansnuit Geplaatst: Do Jul 15, 2004 11:00 am Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Daarbij maakt het niet zo veel uit want kleine kinderen merken dat soort dingen veel minder gauw.

Wat ik trouwens wel irritant vond, was dat sommige afleveringen in Amerika gewoon enorme reclamespots voor pretparken zijn, zonder dat er enige vooruitgang in zat. Dat zag je ze in De Plaaggeest toch niet doen

beetje zwak excuses, want niet alleen kleine kinderen kijken hierna :Y

Maar dat is wel de oorspronkelijke doelgroep.

Als ze wisten dat de serie nu vooral door tieners en twintigers gekeken wordt hadden ze nog wel meer wijzigingen kunnen maken. Juist die wat stuntelige dingen af en toe geven B&A hun charme.

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik vind het soms wel raar dat *bas* het hardst om zn eigen grappen lacht net als in de serie ''Het Geheim van De Schatkaart''

naja de rest hebben jullie wel een beetje gepost wat ik irritant vind

dag vriendjes!!! afz... *harry*

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik vind mindere dingen van bassie en adriaan, de flauwe grappen die bassie vaker heeft gemaakt over "Bassie worst" en dat zijn vrouw er al 40 jaar gek op is, dat vind ik erg jammer, grappen van die orde zou je Aad nooit horen maken (ik weet dat er geen adriaan worst is, maar jullie begrijpen wel wat ik bedoel).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Laatst tijdens aflevering 1 van Bassie en Adriaan en de verzonken stad:

(...)

Karawaki is een bootje,

aeras is het Grieks voor wind

Traguzaki is een liedje,

pezi dat is een kind

*adriaan* ENNNNNNNNNNNN

Calimera is goeiemorgen,

calinichta is goeienacht

Klapso dat is huilen,

jeljo dat is een lach

Dat doen ze best vaak, als ik daarop let kan ik me daar mateloos aan irriteren, al is het niet zo erg

Link naar bericht
Delen op andere sites
Laatst tijdens aflevering 1 van Bassie en Adriaan en de verzonken stad:

(...)

Karawaki is een bootje,

aeras is het Grieks voor wind

Traguzaki is een liedje,

pezi dat is een kind

*adriaan* ENNNNNNNNNNNN

Calimera is goeiemorgen,

calinichta is goeienacht

Klapso dat is huilen,

jeljo dat is een lach

Dat doen ze best vaak, als ik daarop let kan ik me daar mateloos aan irriteren, al is het niet zo erg

Wat bedoel je nou precies ? Dat Adriaan vaak ENNNNNNNN zegt of dat ze vaak taalliedjes zingen :?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat bedoel je nou precies ? Dat Adriaan vaak ENNNNNNNN zegt of dat ze vaak taalliedjes zingen :?

Ik denk het ENNNNNNN gedeelte... alhoewel ik het een beetje vergezocht vind. waar mensen zich al niet aan kunnen irriteren... :?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik denk het ENNNNNNN gedeelte... alhoewel ik het een beetje vergezocht vind. waar mensen zich al niet aan kunnen irriteren... :?

Dat wou ik even horen inderdaad. Bovendien, het enige ''ENNNNNN'' gedeelte wat ik mij nu zo even voor de geest kan halen is bij de Griekse Les, volgens mij valt het allemaal best nog wel mee.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik moet zeggen, ik vind dat dit topic niet meer zoveel nut heeft, eerst was het dingen zeggen waar je je aan irriteerde (bvb. het gedrag van HH, en z'n nutteloze opmerkingen ). Nu is het al geworden, irritante dingen noemen die 1 keer vervelend zijn, maar niet écht hinderend zijn.

Wat wordt het volgende? Zeggen dat je een bepaalde scène niet goed vind omdat je een ander decor had gebruikt?

Hallo? Waar gaan we dan naartoe? }:|

PS : Dit is op niemand persoonlijk bedoeld, ik stoor me gewoon op de evolutie van dit topic. (Dáár irriteer ik me aan ;) )

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik laat het topic nog open, misschien dat er nieuwe/andere gebruikers zijn die zich aan een veelvuldig terugkerend aspect irriteren.

Zoals randy_roes zegt is het inderdaad niet de bedoeling om hier ieder klein minpuntje te noemen. We zijn immers met z'n allen fan, en gaan daarom niet mierenneuken om een paar kleine dingen. Ik hoop dat dit topic vanaf nu niet meer zoveel groeit, want dat zou veel irritaties betekenen. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

herhalen van grappen (bassie als humor recyclist) vind ik niet irritant,

wat ik wel irritant vind is dat me steeds vaker opvalt dat vooral de latere series een grote commercial zijn voor met name de lachspektakelshows. ik kan bijvoorbeeld de eerste aflevering van "de geheimzinnige opdrachtgever" niet meer aanzien, ik vind het echt vreselijk, de nadruk op een treurig sportzaaltje met de crew van de lachspekstakelshow, en wanneer ze door het wesland rijden het veel te lange shot van de wagen van de lachspekstakel show (waar b&A zonder gordel rijden overigens , is niet verplicht voor bestuurder maar wel voor bijrijders van vrachtwagens) ook een lelijke vrachtwagen had gewoon rood moeten zijn, maar die overkill aan commercie vind echt irritant bah!

Link naar bericht
Delen op andere sites
herhalen van grappen (bassie als humor recyclist) vind ik niet irritant,

wat ik wel irritant vind is dat me steeds vaker opvalt dat vooral de latere series een grote commercial zijn voor met name de lachspektakelshows. ik kan bijvoorbeeld de eerste aflevering van "de geheimzinnige opdrachtgever" niet meer aanzien, ik vind het echt vreselijk, de nadruk op een treurig sportzaaltje met de crew van de lachspekstakelshow, en wanneer ze door het wesland rijden het veel te lange shot van de wagen van de lachspekstakel show (waar b&A zonder gordel rijden overigens , is niet verplicht voor bestuurder maar wel voor bijrijders van vrachtwagens) ook een lelijke vrachtwagen had gewoon rood moeten zijn, maar die overkill aan commercie vind echt irritant bah!

Ja, dat vind ik soms ook vervelend, die reclame. Bij "10 Jaar Bassie & Adriaan" maken ze reclame voor een stuk of 4 langspeelplaten. Soms erger ik me eraan en soms moet ik er om lachen, maar niet omdat het grappig is natuurlijk.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ook een grap die ze heel vaak gebruiken.

Dat van Bassie's bretels.

Als hij het loslaat zakt z'n broek af.

Die gebruikte ze in de Plaaggeest,Sleutel, Diamant & Amerika.

Link naar bericht
Delen op andere sites

De laatste tijd erger ik me steeds aan de lompe opmerkingen van Robin tegen Bassie. Dan heb ik echt het gevoel dat ze ruzie uitlokken. Het zal wel aan mij liggen, want ik heb een hekel aan lompe opmerkingen. :N

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind van mezelf dat ik me nergens aan mag irriteren aan de series, als groot B&A-fan. Maar toch heb ik wel een paar dingen. Ik erger me bijvoorbeeld wel aan dezelfde grappen en gesprekken die in de series en op de cd's te horen zijn. Ook ik mis wel wat spanning in de series van Europa en Amerika. Ze komen op mooie plekjes enzo, maar als Bassie & Adriaan nou gewoon geweten hadden dat er boeven achter hun aanzitten, kwam er wel wat spanning en sensatie in de serie. En het zou ook wel wat leuker worden als de boeven ervoor zorgen dat Bassie & Adriaan in de problemen komen (ik wens ze naars niks toe ofzo, hoor).

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja vind ik ook. Zie je maar weer hoe dat vroeger werd opgelost, toen men nog niet over de perfecte middelen beschikte om dit mooi in beeld te brengen.

Vind ook die attractie in een park in de serie de Reis vol verassingen (waarbij adriaan opeens een zwarte jas draagt > blue screen) nogal amateuristisch. Als ze nu gewoon een green screen hadden gebruikt...

Hadden ze dan geen problemen gekregen met de broek van Bassie?

En als kind dacht ik dat ze daar echt liepen, het zwarte jasje van Adriaan is me nog nooit opgevallen. Ik zal er nu eens op letten.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Irritante dingetjes:

- Afgezaagde grappen ("Jij altijd met je slagroomtaart!"

- Dat banenenwandelen in De Verzonken Stad, ontzettend nep... maar ja van de andere kant: in die tijd wisten ze niet beter

- Inderdaad de voice over van Adriaan in Amerika: "Bassie heeft een reis gewonnen in Amerika en daar zijn we nu." Elke aflevering hetzelfde. Zo zie je gewoon dat totaal niets spannends in deze serie gebeurt

- De droomwerelden in De Sleutel en De Diamant

- De taalliedjes in De Reis door Europa, steeds hetzelfde, alsof ze inspiratie zijn kwijt geraakt. Als zoiets altijd begint, zap ik ff snel naar een ander net.

Link naar bericht
Delen op andere sites

- De taalliedjes in De Reis door Europa, steeds hetzelfde, alsof ze inspiratie zijn kwijt geraakt. Als zoiets altijd begint, zap ik ff snel naar een ander net.

Die liedjes vind ik juist leuk, je leert er toch een beetje van en zo onaardig zijn ze niet.

Hetzelfde zijn ze ook niet, alhoewel sommige talen misschien een beetje op elkaar lijken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Die liedjes vind ik juist leuk, je leert er toch een beetje van en zo onaardig zijn ze niet.

Hetzelfde zijn ze ook niet, alhoewel sommige talen misschien een beetje op elkaar lijken.

Ja oke, voor kinderen zijn ze ook heel leerzaam maar als je alles al vaak hebt gezien dan krijg je er op een gegeven moment een beetje genoeg van.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik erger me bijhoorlijk aan het volgende:

* Dat *bas* & *adriaan* vaak (vooral in de Schatkaart) het volgende gaan zingen: "We zijn er bijna, we zijn er bijna..." En zeker als *robin* met z'n houterige stem mee gaat doen!

* Soms erger ik me aan de stem van *robin* , zeker in de huilende prof.

* Ik heb er een BLOEDHEKEL aan als die Amerikaanse clowns een beetje staan mee te brabbelen in het liedje "clowntje wil ik zijn".

* "Ik heb ook altijd pech, ze moeten altijd mij hebben" ( *B100* ) begint na een keer of 5 toch wel aardig te vervelen...

* "Wat zeggie..." ( *b2* ) vindt ik over het algemeen best grappig, maar soms begint het een beetje te vervelen!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik erger me bijhoorlijk aan het volgende:

* Dat *bas* & *adriaan* vaak (vooral in de Schatkaart) het volgende gaan zingen: "We zijn er bijna, we zijn er bijna..." En zeker als *robin* met z'n houterige stem mee gaat doen!

* Soms erger ik me aan de stem van *robin* , zeker in de huilende prof.

* Ik heb er een BLOEDHEKEL aan als die Amerikaanse clowns een beetje staan mee te brabbelen in het liedje "clowntje wil ik zijn".

* "Ik heb ook altijd pech, ze moeten altijd mij hebben" ( *B100* ) begint na een keer of 5 toch wel aardig te vervelen...

* "Wat zeggie..." ( *b2* ) vindt ik over het algemeen best grappig, maar soms begint het een beetje te vervelen!

Vergeet niet dat het een kinderprogramma is en blijft. Voor kinderen is herkenning heel belangrijk. Naast het herhalen leren de kinderen ook een hoop, maar dat herhalen draagt er wel aan bij dat kinderen het niet "eng" vinden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

djkoelkast Geplaatst: Do Aug 12, 2004 12:50 am Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

ik zou bijna zeggen: kijk dan niet

Kom op zeg... Dit is een forum over dingen waar je je aan irriteert en als je dan je mening geeft krijg je domme reacties... Ik mag toch best zeggen waar IK me aan erger? Ik kan het toch niet helpen dat me dat na een tijdje verveelt? Maar ja, wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen!

Link naar bericht
Delen op andere sites
djkoelkast Geplaatst: Do Aug 12, 2004 12:50 am Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

ik zou bijna zeggen: kijk dan niet

Kom op zeg... Dit is een forum over dingen waar je je aan irriteert en als je dan je mening geeft krijg je domme reacties... Ik mag toch best zeggen waar IK me aan erger? Ik kan het toch niet helpen dat me dat na een tijdje verveelt? Maar ja, wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen!

ooit gehoord van deze smilie: :P ?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is niet echt een irritatie..maar wat ik toch een ietsie-pietsie minder vind aan B&A is dat Adriaan bijna in elke zin tegen Bassie zijn naam zegt:

*adriaan* Bassie,wat doe je nou?

*adriaan* Maar Bassie dat kun je toch niet maken?

*adriaan* Bassie, dat kan toch niet?

*adriaan* Bassie, wat is er?

Enz..enz.....

Maar tis niet irritant ofzo ;)

*plaaggeest* Hahahahahaha *plaaggeest*

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het is niet echt een irritatie..maar wat ik toch een ietsie-pietsie minder vind aan B&A is dat Adriaan bijna in elke zin tegen Bassie zijn naam zegt:

*adriaan* Bassie,wat doe je nou?

*adriaan* Maar Bassie dat kun je toch niet maken?

*adriaan* Bassie, dat kan toch niet?

*adriaan* Bassie, wat is er?

Enz..enz.....

Maar tis niet irritant ofzo ;)

*plaaggeest* Hahahahahaha *plaaggeest*

hmm, is me nou nog nooit opgevallen... Wel valt het me op dat *adriaan* soms ERRUG paniekerig reageert! Klein voorbeeldje: In het liedje over "de wekker" (Verzonken Stad) zingt *bas* : "...maar toen..." en dan komt *adriaan* HEEL paniekerig: "wat gebeurde er toen Bassie"? *bas* : "...ging de weeeeeker..." Ik kan zo snel geen andere voorbeelden voor me halen!

*japie* : He figuur... Ga jij eens wat te drinken halen?

*b2* : Wat wil je hebben?

*japie* : Maakt me niet uit, zolang het maar in een flessie zit!

(Citaat van de grap met het flesje en de zee...)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zien jullie soms ook wel eens onder in beeld een soort gekrlde haar? Een zwarte haar lijkt het net... :? Op de DVD van de Kroon heb ik het ook, alleen als er dan van camera wordt gewisseld is het weer weg... Vreemd! Weet iemand wat ik bedoel? en weet iemand ook wat het is? Ik vindt het soms vrij hinderlijk...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zien jullie soms ook wel eens onder in beeld een soort gekrlde haar? Een zwarte haar lijkt het net... :? Op de DVD van de Kroon heb ik het ook, alleen als er dan van camera wordt gewisseld is het weer weg... Vreemd! Weet iemand wat ik bedoel? en weet iemand ook wat het is? Ik vindt het soms vrij hinderlijk...

Die "haar" is de compositie van de camera. Dat heb je ook met oude videobanden. Op een gegeven moment gaan de banden strepen trekken

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Die "haar" is de compositie van de camera. Dat heb je ook met oude videobanden. Op een gegeven moment gaan de banden strepen trekken

Is het niet gewoon een draadje op de lens tijdens het opnemen? :?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Is het niet gewoon een draadje op de lens tijdens het opnemen? :?

Ja, daat zat ik ook aan te denken... MAar het zou wel HEEL toevallig zijn als bij al die afleveringen er een haar op zou zitten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja, dat is mij ook opgevallen! Voor zover ik weet is het alleen te zien in de Plaaggeest (tijdens de scene in de gymzaal) en De Kroon... Wat het precies is weet ik ook niet :?

Ja vandaag deel 2 van "Lachen en Leren met..." gekocht en daar had ik het ook al een klein stukje... :?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het zijn wel elke serie verschillende stemmen.

En nog even over de stem van Robin... Ik vind het ook best wel jammer dattie zo vaak is veranderd. Robins stem in de Verdwenen Kroon bijv. vind ik leuk, maar op het hoorspel van De verzonken Stad klinkt hij heel anders, best wel raar. Ik weet niet of dat ook zo op tv is?

Trouwens, niet alleen de stem is in de loop van de afleveringen veranderd, maar ook Robin zélf. Ik heb begrepen dat voor De verdwenen Kroon een nieuwe Robin is gemaakt. Weet iemand waarom??

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja, daat zat ik ook aan te denken... MAar het zou wel HEEL toevallig zijn als bij al die afleveringen er een haar op zou zitten.

Tja, als de lens steeds niet goed schoon gemaakt wordt kan er een haar op zitten. Zo'n haartje zie je op de lens niet zo goed, maar als het op de televisie uitgezonden wordt juist weer wel.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Irritant in de series:

*bas* "Dat ga ik eens aan de binnenkant van de ogen bekijken"

Er zijn dromen bij die erg goed zijn (zoals het kroeggevecht in de plaaggeest), maar er zijn ook dromen bij die een halve aflevering duren (zoals bij de Sleutel meerdere keren het geval is) Daarom vind ik de Sleutel ook een van de mindere series!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

En nog even over de stem van Robin... Ik vind het ook best wel jammer dattie zo vaak is veranderd. Robins stem in de Verdwenen Kroon bijv. vind ik leuk, maar op het hoorspel van De verzonken Stad klinkt hij heel anders, best wel raar. Ik weet niet of dat ook zo op tv is?

Trouwens, niet alleen de stem is in de loop van de afleveringen veranderd, maar ook Robin zélf. Ik heb begrepen dat voor De verdwenen Kroon een nieuwe Robin is gemaakt. Weet iemand waarom??

Ik weet niet waarom, maar ik weet wel dat er in totaal 3 verschillende Robin's zijn! de Robin in de Verzonken Stad is de grootste van de 3... *)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja, dat is mij ook opgevallen! Voor zover ik weet is het alleen te zien in de Plaaggeest (tijdens de scene in de gymzaal) en De Kroon... Wat het precies is weet ik ook niet :?

In de Kroon zit die "haar" er volgens mij bijna overal onder.

Sowieso bij de achtervolging van Vlugge Japie (die met een amfibiewagen onstnapt) en bij de scenes met het gevangennemen van de boeven

En die "haar" ziet er ook steeds hetzelfde uit!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

In de Kroon zit die "haar" er volgens mij bijna overal onder.

Sowieso bij de achtervolging van Vlugge Japie (die met een amfibiewagen onstnapt) en bij de scenes met het gevangennemen van de boeven

En die "haar" ziet er ook steeds hetzelfde uit!

Klopt, altijd een beetje gekrult...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...