Ga naar inhoud

Wat is de mooiste boevenwagen?


Wat is de leukste boevenwagen?  

47 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat is de leukste boevenwagen?

    • Datsun 260Z (sportwagen van B1 in Het Geheim Van De Sleutel)
      8
    • Datsun Laurel 200L (boevenwagen in De Diamant)
      1
    • Renault 14 (wagen van Joris in Nederland in De Huilende Professor)
      3
    • Mercury Marquis 1975 (boevenwagen in Nederland in Het Geheim Van De Schatkaart)
      28
    • Seat Marbella (boevenwagen op Lanzarote in Het Geheim Van De Schatkaart)
      5
    • Lancia Thema (boevenwagen in De Verdwenen Kroon)
      2


Aanbevolen berichten

Wat vinden jullie de mooiste boevenwagen in de series? Ik zelf vind de Datsun 260Z uit De Sleutel de mooiste, ziet er gewoon stoer uit, alleen vind ik die bruine kleur nogal lelijk.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik ga voor de auto uit de Schatkaart. Een lekkere grote wagen voor een echte Baron die veel aanzien wil. :)

Same here. Wat een bak, geweldig ;) Hoewel ik die Seat echt DE boevenwagen vind, en de Lancia is ook wel cool, allebei ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb zojuist gestemd op de boevenauto uit het avontuur van 'Het geheim van de Sleutel'. Da's de origineelste en de meest passende auto voor de echte gemene boeven. Want B1 en B2 waren echt gemene boeven in De Sleutel en De Diamant.

Het valt me echter op dat de boeven veel gemener zijn in de oude series dan in de nieuwe van B&A. Zoals, B2 knipt de remleiding door van B&A hun wagen, ze hadden dood kunnen zijn toen ze zo rap die ravijn afkoersten. En in de Diamant bv. de caravan van B&A in de fik steken, zoiets doe je niet zomaar als je geen echte goede boef bent.

Daarom vind ik de Baron en Japie veel minder gemeen. Het ergste wat ze deden was dan nog B&A achterlaten in dat onbewoonde stuk op het Canarische eiland Lanzarote...

Maar verder niet gemeen meer hé, zoals in de Verdwenen Kroon, Geheimzinnige opdracht en dergelijke, wat doen de boeven B&A aan? Ze wilden gewoon een boem laten ontploffen maar dan ben je toch niet dood daarvan! Maar dit is wel offtopic maar vond het toch even besprekenswaard maar niet de moeite voor een nieuw topic d8 ik.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn stem is naar de Datsun Laurel uit de Sleutel en de Diamant gegaan. Ik vind het een mooie wagen, en hij maakte veel indruk op mij in de achtervolging in de Sleutel, toen ik die serie voor het eerst zag. En nu ook nog :Y Vandaar dus ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zat een paar maanden geleden B&A en de Diamant te kijken zei me vader: Hé een Datsun Laurel daar heb ik in gezeten bij het leger toen we weer terug gingen naar Nederland vanuit Seedorf, erg chique auto was dat.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Same here. Wat een bak, geweldig ;) Hoewel ik die Seat echt DE boevenwagen vind, en de Lancia is ook wel cool, allebei ;)

Wij hebben thuis ook zo'n SEAT en ik voorin met een trillende hand op een paraplu: "kom op Japie, achter die clown en acrobaat aan, en snel!" :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 7 months later...
De Mercury Marquis vind ik de mooiste boevenwagen, lekker groot, echt iets voor de baron, (vooral als de baron zelf achter het stuur zit :P)

http://members.lycos.nl/pvbena/forum/mercury_marquis.jpg

Je kan er veel van zeggen, maar die auto heeft wel stijl.

De Renault 14 vind ik overigens de minste boevenwagen gevolgd door de Seat Marbella. Bij beide wagens stralen niet echt veel uit.

Link naar bericht
Delen op andere sites
De Mercury Marquis vind ik de mooiste boevenwagen, lekker groot, echt iets voor de baron, (vooral als de baron zelf achter het stuur zit :P)

mercury_marquis.jpg

Dat vind ik gewoon DE boevenwagen. Erg stijlvol, wel leuk dat deze auto ook 'ooglampen' heeft die omhoog kunnen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat ik maar niet kan geloven is dat de Renault 14 nu al meer stemmen heeft dan de Datsun Laurel :P

Nou ja, eigenlijk kan ik dat best geloven, smaken verschillen...maar mijn grote favoriet staat daar te kijken met één zielig stemmetje ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
De Mercury Marquis 1975 vind ik echt de mooiste boevenwagen. Deze wagen vind ik echt het best bij de boeven passen.

Vind ik ook. Mooie kleur en een wagen met ' stijl '.

Echt een wagen voor ' professionele boeven '...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op zich is het best een idee ( vind ik altans ) om later een Mercury te gaan kopen. Lijkt me wel een stijlvolle auto om in te rijden.

Zouden die auto's nog te krijgen zijn?..

Ik denk dat het heel moeilijk zal worden zo'n auto op de kop te tikken ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, en de prijs zal ook niet mals zijn.

Zo'n Datsun Laurel heb je nu voor amper €3000.

Voor de 260Z betaal je nu bijna €10.000.

De Renault 14 amper €2000, maar dan moet je ze alleen nog vinden want overlevers ervan zijn er bijna niet meer, de buitensporige roest heeft de meeste exemplaren de das omgedaan, zoals de meeste Renaultmodellen van rond die tijd.

Want zo'n oer-R5je vind je tegenwoordig ook niet meer.

Je moet er dan in Frankrijk voor zoeken, daar heb je er nog wel een paar.

Link naar bericht
Delen op andere sites

tijdje trug zag ik in ijmuiden, bij de haven precies dezelfde wagen die ze in de schatkaart gebruikte, echt precies!

moest gelijk aan de schatkarart, denken maar ja der zulle der niet zoveel van die wagens rond rijden denk?

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik bedoelde dus de boevenwagen uit de schatkaart in nederland,

zag dat ik wat foutjes maakte,

Daar hebben we een wijzig knop voor, rechtsboveaan je post, naast QUOTE. DIein het vervolg graag gebruiken, dank je wel.

Ik neem trouwens aan dat je de Mercury bedoelt?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja, en de prijs zal ook niet mals zijn.

Zo'n Datsun Laurel heb je nu voor amper €3000.

Voor de 260Z betaal je nu bijna €10.000.

De Renault 14 amper €2000, maar dan moet je ze alleen nog vinden want overlevers ervan zijn er bijna niet meer, de buitensporige roest heeft de meeste exemplaren de das omgedaan, zoals de meeste Renaultmodellen van rond die tijd.

Want zo'n oer-R5je vind je tegenwoordig ook niet meer.

Je moet er dan in Frankrijk voor zoeken, daar heb je er nog wel een paar.

mwha dus als ik heel goed ga zoeken moet het vast wel lukken (O)

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...