Ga naar inhoud

Wat is jouw favoriete B&A locatie?


Aanbevolen berichten

Zoals ik al in het eerdere topic schreef: van de Amerika serie vond ik Monument Valley en het Yosemite park het mooist, maar B&A hebben op meerdere fraaie locaties gefilmd.

Van de andere series vond ik ook de kastelen erg mooi en van het buitenland spraken mij de Griekse locaties uit De Verzonken Stad erg aan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Hoewel er natuurlijk veel mooiere plekken zijn wil ik hier toch wel even melden dat het grasveldje waar caravan op staat met 2 terrastoelentoch wel het meest karakteristiek is voor Bassie en Adriaan.

Hier werden onder andere de shorties opgenomen, de Schatkaart, de Kroon en zelfs in de Reis door Europa en de Reis vol Verrassingen kwam deze locatie terug!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hoewel er natuurlijk veel mooiere plekken zijn wil ik hier toch wel even melden dat het grasveldje waar caravan op staat met 2 terrastoelentoch wel het meest karakteristiek is voor Bassie en Adriaan.

Hier werden onder andere de shorties opgenomen, de Schatkaart, de Kroon en zelfs in de Reis door Europa en de Reis vol Verrassingen kwam deze locatie terug!

Da's het Lickebaertbos bij Vlaardingen, als je het even wilde weten ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tsss, dat heb je ook maar van mij ;)

Zou wel eens willen weten of dat bos echt bestaat. En hoe die locatie eruit ziet. Woont er niemand van hier in Vlaardingen?

Het bos bestaat inderdaad echt. In de Schatkaart rijden B&A nog langs een bord waarop het aangegeven staat.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Het bos bestaat inderdaad echt. In de Schatkaart rijden B&A nog langs een bord waarop het aangegeven staat.

Die jongens van de B&A tour zijn er ook nog geweest, ze konden alleen het veldje niet vinden. En B_v_N, die info had ik van hun, niet van jou ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Het groene meertje bij de huilende professor.

Het kasteel bij de verdwenen kroon.

Het yosemite park in Amerika.

De Samariakloof bij de verzonken stad.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat een geweldige site is dit toch!! Ik dacht dat ik veel afleveringen kende, maar die details waar jullie opletten, echt super!! Owja, ff mn mooiste locatie: het kasteel van de kroon!! En de kermis in de sleutel vind ik ook altijd nog leuk! *b2oud* *bb*

Link naar bericht
Delen op andere sites

Van de Reis vol Verrassingen vond ik de Grand Canyon en het Yosemite park het mooiste, van andere avonturen het kasteel uit De Kroon en het eiland Lanzarote (Schatkaart).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind het terras waar B&A volgens VJ en B2 al uren zitten wel een coole lokatie.

Ook vind ik het kasteel uit de Kroon een hele mooi lokatie _O_

Ook vind ik Het circuit van Zandvoort een perfecte lokatie zijn er 3 marja beter veel dan niks he :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

En het bos uit B&A in Luxemburg.

Ald de *baron* achter B&A aanzit.

ik ben zelf een paar jaar geleden in Luxemburg geweest.

De plek waar B&A rijden is in het plaatsje Vianden.

Daar ben ik ook geweest.

Herkende het een btje.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het kasteel uit de kroon

Het kasteel heet 'slot Teylingen'

Teylingerlaan 23, Sassenheim (Teylingen)

gemeente Voorhout

Je kan er nog steeds heen, alleen het pondje is weg (al 10 jaar) :'(:'(

gelukkig heb ik het pondje nog meegemaakt. _O_^O^

de schuilplaats van *japie* *baron* *b2* is te vinden alleen de struik is een beetje kleiner.

Link naar bericht
Delen op andere sites
En het bos uit B&A in Luxemburg.

Ald de *baron* achter B&A aanzit.

ik ben zelf een paar jaar geleden in Luxemburg geweest.

De plek waar B&A rijden is in het plaatsje Vianden.

Daar ben ik ook geweest.

Herkende het een btje.

ik ben er ook geweest op een gegeven moment lopen ze in de dam daar kun je ook komen net buiten vianden ligt een soort inforrmatie centrum.

we probeerden nog bij dat meer te komen maar dat kan n :'( ie

zoek op google maar ens naar vianden ^O^

ook ion dat bos ben ik geweest, dat wordt klein zwitserland genoemt maar eigenlijk heet het Müllerthal.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

is er een betere straat voor dat stukje dan?

Het is idd een goed gekozen straat. Maar ik had nooit zo gelet op die straat. Eigenlijk meer op de Plaaggeest zelf ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tsja, favoriet is voor mij wat anders dan mooiste locatie. De mooiste vond ik iig Yosemite-park, schitterend gewoon!

Mijn favoriete locatie(s) zijn de kastelen en grotten, hier in NL, die staan symbool voor de spanning tussen B&A en de Boeven ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
[..]

Ik vind de opnames op grote markt in Brussel leuk en bij Manneken Pis.

Zeker omdat je in Belgie woont? ;)

Maar ik vind die locatie ook erg mooi. En natuurlijk veel dingen uit Amerika.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Beste leden,

Weet iemand misschien de versie

van Tubular Bells als adriaan klimmen is

bij het strandje in de serie van de

huilende proffesor?

Gegroet van de gewezen plaaggeest!!

Mijn excuses dit hoort hier niet thuis! :N

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het kasteel in de Verdwenen Kroon is het mooiste evenals de serie De reis vol Verassingen (zowat alles), dat vind ik dan.

Ook het station in Het geheim van de sleutel vind ik wel leuk (ik ben treinengek namelijk :) ). Dan zie je nog zo'n oude posttrein voorbijrijden :) .

Lukas.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

ik ben er ook geweest op een gegeven moment lopen ze in de dam daar kun je ook komen net buiten vianden ligt een soort inforrmatie centrum.

we probeerden nog bij dat meer te komen maar dat kan n :'( ie

zoek op google maar ens naar vianden ^O^

ook ion dat bos ben ik geweest, dat wordt klein zwitserland genoemt maar eigenlijk heet het Müllerthal.

De opnames in het bos, zijn in Beaufort opgenomen, vlakbij Vianden.

Dat bos is 'n soort lager gelegen natuurgebied bij 'n camping in die plaats. Ik ben er jaren geleden geweest en het is echt machtig mooi om dáár rond te lopen.

Groetjes,

Sander.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

De opnames in het bos, zijn in Beaufort opgenomen, vlakbij Vianden.

Dat bos is 'n soort lager gelegen natuurgebied bij 'n camping in die plaats. Ik ben er jaren geleden geweest en het is echt machtig mooi om dáár rond te lopen.

Groetjes,

Sander.

Ik ben autogek en daarom ook blij met de sleutel. ZAndvoort komt er namelijk nog op voor met het oude circuit.

alleen vraag ik me af welk nummer als achtergrond muziek wordt gebruikt. Dat het van Jetro Tull is weet ik (ook nog eens bevestigt door mijn pa).

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

De opnames in het bos, zijn in Beaufort opgenomen, vlakbij Vianden.

Dat bos is 'n soort lager gelegen natuurgebied bij 'n camping in die plaats. Ik ben er jaren geleden geweest en het is echt machtig mooi om dáár rond te lopen.

Groetjes,

Sander.

Ok maar beaufort is in het mülertall

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...