Post bewerkt door: CNRArcade op: 14-08-2010 - 21:32
Welkom op Retroforum
Registreer je vandaag nog en doe mee in deze gezellige community die gaat over alles wat retro is. Heb je al een account? klik dan hier om in te loggen. - Heb je nog geen account? Waar wacht je nog op? Het is geheel gratis! Klik hier en maak een account aan.
Registreer je vandaag nog en doe mee in deze gezellige community die gaat over alles wat retro is. Heb je al een account? klik dan hier om in te loggen. - Heb je nog geen account? Waar wacht je nog op? Het is geheel gratis! Klik hier en maak een account aan.
Gepost 14-08-2010 - 21:31
Ze willen niets met Klaris te maken hebben maar toch zijn er nog in een paar series de originele muziek te horen al is het maar een klein stukje onderandere bij de schatkaart ja. Ook zijn enkele liedjes nog origineel gebleven in sommige series.
Gepost 14-08-2010 - 22:36
Dan kan het niet anders of het kon niet anders
[17:05:09] Zipo - www.billboardproject.be -Missing The Times We Never Get To Share says:
gij bent mijn computer superhero :D
Gepost 14-08-2010 - 22:39
Gepost 14-08-2010 - 22:41
Niet alle liedjes zijn Klaris natuurlijk
[17:05:09] Zipo - www.billboardproject.be -Missing The Times We Never Get To Share says:
Gepost 14-08-2010 - 22:51
Nee niet alle ja.
Liedjes van de schatkaart zijn toch origineel op Abacadabra na. Van de kroon ook en van de verzonken stad Dimitri, Toen ging de wekker, In Griekenland, Vriendelijk zijn weet ik niet zeker en Had ik nou maar nee/ja gezegd. In europa franse en spaanse les. In amerika Caribisch carnaval, Truckeslied, ook weer Had ik nou maar nee/ja gezegd.
Ook wordt 1 van de boeventunes nog gebruikt in het begin van reis vol verassingen.
Liedjes van de schatkaart zijn toch origineel op Abacadabra na. Van de kroon ook en van de verzonken stad Dimitri, Toen ging de wekker, In Griekenland, Vriendelijk zijn weet ik niet zeker en Had ik nou maar nee/ja gezegd. In europa franse en spaanse les. In amerika Caribisch carnaval, Truckeslied, ook weer Had ik nou maar nee/ja gezegd.
Ook wordt 1 van de boeventunes nog gebruikt in het begin van reis vol verassingen.
Post bewerkt door: CNRArcade op: 14-08-2010 - 22:52
Gepost 14-08-2010 - 23:23
CNRArcade, op 14-08-2010 - 22:51, zei:
Nee niet alle ja.
Vanaf de schatkaart zijn nagenoeg alle nummers origineel door Klaris gemaakt. De 11 nummers die bewerkt zijn, zijn de enigen. Meer dan de helft is dus nog origineel. Hier een lijst:
SCHATKAART:
Ga je mee
Kom we gaan er tegenaan
Lachen, lachen, lachen
De trainer
(Abacadabra is enkel een fragment en onmogelijk een liedje te noemen)
KROON:
Een gewaarschuwd mens telt voor twee
In de lente
STAD:
Vriendelijk Zijn
Dimitri
In Griekenland
Toen ging de wekker
EUROPA:
Franse les
Spaanse les
Zo vrij als een vogel
AMERIKA:
Caribisch Carnaval
Had ik nou maar ja/nee gezegd
Truckerslied
Wij zijn nietig
De rest is vervangen. En wat die nummers zijn mag je zelf wel uitzoeken. Heb dit ook zelf onderzocht.
Post bewerkt door: Y J op: 15-08-2010 - 00:23
Coming Up!
Gepost 15-08-2010 - 12:31
Met name Caribisch Carnaval vind ik zo vreemd. De CD-rom uit 1997 had destijds al een (Walgelijke maar dat is mijn mening) nieuw gecomponeerde versie van het liedje, dus ik snap niet waarom deze nog origineel in Klaris-versie in de serie zit.
Doei
Gepost 15-08-2010 - 12:38
Gesplitst vanuit het achtergrondmuziek topic, want dit gaat meer over de liedjes
Gepost 15-08-2010 - 12:47
Gepost 15-08-2010 - 14:00
CNRArcade, op 15-08-2010 - 12:47, zei:
Die tellen eigenlijk niet mee, omdat het niet van Klaris is 
Het deuntje is gebasseerd op "Wij zijn reuzen" van Rinus van Galen, dat klopt.
Maar het zijn beide verschillende arangementen hoor
Of is "Wij zijn nietig", van Ruud Bos, net als "Zo vrij als een vogel?",
in dat geval heb ik me vergist
En is caribisch geval echt niet nabewerkt, ik dacht altijd van wel?
Gepost 15-08-2010 - 16:13
CNRArcade, op 15-08-2010 - 12:47, zei:
Die tellen eigenlijk niet mee, omdat het niet van Klaris is 
Zo vrij als een vogel is origineel van Van Galen (Het zou in de Diamant al gezongen worden) of van Maurizio Mantille (Het zit in de Professor, geen idee wie nu de muziek voor die versie heeft gecomponeerd), maar wordt nogmaals gezongen in de luchtballon boven Belgie in de Europa-serie.
Dus tja, moeilijk te zeggen. Het punt blijft dat de Klaris-composities nog steeds ervan te horen zijn in de series, waar het uiteindelijk om ging.
Post bewerkt door: samba-boy op: 15-08-2010 - 16:13
Doei
Gepost 15-08-2010 - 16:16
samba-boy, op 15-08-2010 - 16:13, zei:
...
Zo vrij als een vogel is origineel van Van Galen (Het zou in de Diamant al gezongen worden) of van Maurizio Mantille (Het zit in de Professor, geen idee wie nu de muziek voor die versie heeft gecomponeerd), maar wordt nogmaals gezongen in de luchtballon boven Belgie in de Europa-serie.
...
...
Gepost 15-08-2010 - 16:47
Deemster, op 15-08-2010 - 16:16, zei:
Er is maar één versie van "Zo vrij als een vogel", en die is gecomponeerd door Ruud Bos (Ik geloof dat hij "Het Circus is weer in de stad" ook gecomponeerd heeft) 
Ruud Bos is inderdaad de componist van "Zo vrij als een vogel" en zijn versie is zowel in de Professor als in Europa gebruikt. Er is echter ook een Klaris-bewerking en die is nu op de Adriaan-page te horen.
Gepost 15-08-2010 - 16:49
Gepost 15-08-2010 - 17:03
Ik vond het nummer altijd al een beetje een Klaris tintje hebben. Nu weet ik waarom.
Gepost 15-08-2010 - 17:27
Deemster, op 15-08-2010 - 16:16, zei:
Er is maar één versie van "Zo vrij als een vogel", en die is gecomponeerd door Ruud Bos (Ik geloof dat hij "Het Circus is weer in de stad" ook gecomponeerd heeft) 
Hè, stom van me, vergeet het iedere keer weer. Dat klopt inderdaad, al zijn er toch twee versies. Er is namelijk, na Europa, voor De leukste liedjes 2 alsnog een Klaris-compositie gemaakt. En die is dus, zoals Warboel al zegt, nu op de Adriaan-homepage te horen.
Doei
Gepost 15-08-2010 - 23:21
Oh inderdaad, er zit een dikke fout in m'n lijst
Zo vrij als een vogel is geen Klaris in de serie zelf. Wel op de Europa cd geloof ik. Maar dat is een ander verhaal natuurlijk.
Coming Up!
Gepost 15-08-2010 - 23:27
Gepost 15-08-2010 - 23:48
Gepost 16-08-2010 - 01:12
Er is namelijk, na Europa, voor De leukste liedjes 2 alsnog een Klaris-compositie gemaakt.
Niet op de Europa-CD lijkt me, anders had die Klaris-versie al in de serie gezeten
Post bewerkt door: samba-boy op: 16-08-2010 - 01:13
Doei
Gepost 18-01-2011 - 18:11
Ik kon zo gauw even geen ander topic vinden dus dan maar hierin;
Hafijn, dat had menig lezer vast al zien staan op de pagina van 'De wereldreis van Clown Bassie'. Maargoed, nu valt me iets op aan het liedje wat eigenlijk al die tijd best raar was, tenzij Bassie's ouders in Afrika woonden...
hij vloog naar China in een ballon
de wind die blies hem ook naar Saigon
vandaar ging hij verder naar Afrika
en daar bezocht hij zijn pa en ma
Dat was in het geval van Aapje Mono toch iets logischer geweest
'De wereldreis van Clown Bassie' was voor het eerst te horen op de LP 'Bassie en Adriaan met 18 liedjes' in 1978.
In 1979 was het te horen in de serie 'De diamant'. Het oorspronkelijke liedje had Aad al geschreven in de tijd dat Bas en Aad nog werkten als The Crocksons. Bas had de muziek ervoor gemaakt en heette toen 'De wereldreis van het Aapje Mono'. Het liedje is in die tijd niet uitgebracht en in de 'Bassie en Adriaan-tijd' is het 'Aapje Mono' vervangen door 'Clowntje Bassie'.
In 1979 was het te horen in de serie 'De diamant'. Het oorspronkelijke liedje had Aad al geschreven in de tijd dat Bas en Aad nog werkten als The Crocksons. Bas had de muziek ervoor gemaakt en heette toen 'De wereldreis van het Aapje Mono'. Het liedje is in die tijd niet uitgebracht en in de 'Bassie en Adriaan-tijd' is het 'Aapje Mono' vervangen door 'Clowntje Bassie'.
Hafijn, dat had menig lezer vast al zien staan op de pagina van 'De wereldreis van Clown Bassie'. Maargoed, nu valt me iets op aan het liedje wat eigenlijk al die tijd best raar was, tenzij Bassie's ouders in Afrika woonden...
hij vloog naar China in een ballon
de wind die blies hem ook naar Saigon
vandaar ging hij verder naar Afrika
en daar bezocht hij zijn pa en ma
Dat was in het geval van Aapje Mono toch iets logischer geweest
Post bewerkt door: samba-boy op: 18-01-2011 - 18:12
Doei
Gepost 18-01-2011 - 22:42
Op zich is het niet zo raar, want ik kan me herinneren dat het om een droom gaat. In een droom gebeuren wel meer surrealistische dingen.
Gepost 19-01-2011 - 00:50
Gepost 19-01-2011 - 02:09
Kan ook best zijn dat zijn ouders daar op vakantie waren en dat hij even kwam buurten :{w
You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking.
Gepost 19-01-2011 - 20:11
Gepost 19-01-2011 - 20:46
Gepost 19-01-2011 - 21:24
Gepost 19-01-2011 - 21:50
Gepost 19-01-2011 - 22:41
Gepost 20-01-2011 - 16:24
Gepost 20-01-2011 - 16:38
samba-boy, op 20-01-2011 - 16:24, zei:
Ik dacht dat gewoon de Ruus Bos-versie in de Europa-serie zat, wat bleek te kloppen. Toen mensen (Lees; Jij) dat al voor mij gepost hadden zei ik "ninja'd". 
Ninja'd gaat alleen maar op als het enkele seconden voor jouw post geweest is. En dat gaat hier niet op. Maar goed, ik snap het al.
Coming Up!
Tweetbox
- Retweet dit topic: http://twitter.com/RetroForum/status/57092442150809601
- Verkorte URL naar dit topic: http://bit.ly/h44QfA
Log in
Registreer 

Topic gesloten

Naar boven