Ga naar inhoud

Wat is de beste reeks?


Wat is jouw favoriete Bassie en Adriaan serie?  

107 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat is jouw favoriete Bassie en Adriaan serie?

    • De Plaaggeest
      10
    • Het Geheim van de Sleutel
      4
    • De Diamant
      5
    • De Huilende Professor
      6
    • Het Geheim van de Schatkaart
      17
    • De Verwenen Kroon
      39
    • De Verzonken Stad
      20
    • De Geheimzinnige Opdrachtgever
      7
    • De Reis vol Verrassingen
      5


Aanbevolen berichten

Ja er zijn zeker verschillen tussen ons. Sommigen vinden de plaaggeest heel leuk, terwijl verreweg de meeste die weer niet zo super vinden.

Smaken verschillen heet dat geloof ik :)

Ik denk dat je de series in 5 categorieën kan verdelen:

1. De plaaggeest --> Oud, geen boeven

2. De sleutel / De diamant --> Oud, met boeven

3. De huilende professor --> Oud, geen echte boef - wel soort boef

4. De schatkaart / De Kroon / De Stad --> Nieuwer, Baron ed., zelfde soort van regisseren naar mijn idee

5. Europa / Amerika --> Nieuw, HH en B100, reizen, geen boevenplannen - slechts afrekeken

Mijn voorkeur gaat uit naar categorie 4. Iedereen mee eens? Moeten er andere categorieën zijn? Wat heeft jouw voorkeur??? Discussie! :D

Category 4 zeker weten ;) Trouwens, je kunt de plaaggeest en de huilende professor wel bij elkaar gooien in een categorie.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Jah, daar zat ik ook tussen te twijfelen. Aan de andere kant zijn er ook weer heel veel verschillen tussen die 2 series. Wat vindt de rest???

Tussen de schatkaart en de verzonken stad zit ook heel wat verschil. Wat dat betreft zijn de series heel verschillend. Ik vond het een beetje vaag, 5 categorieen voor 9 series ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja, feitelijk gezien heb je wel gelijk. Baron is anders, en het is een heel ander verhaal...

En toch heb ik een idee dat het op elkaar lijkt. Ik weet niet waarom. Het is denk ik toch de manier van reggiseren. Iets in me zegt dat die 3 bij elkaar horen...

Ik ben het wel met je eens, dat die drie in een categorie horen, ik probeerde alleen je "maar die series zijn toch heel verschillend" over de plaaggeest en de prof te ontkrachten ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Haha, vandaar ;)

Tja, in de professor zitten ze echt achter iemand aan, is het meer een avontuur. In de plaaggeest zit er iemand achter hun aan en is het meer een beroepenserie.

De professor vind ik ook al veel professioneler gemaakt dan de plaaggeest. Maar als er andere meningen zijn hoor ik die graag.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als we de categorieën van Baron_van_Neemweggen aanhouden, kies ik ook voor categorie 4. Afgezien van het feit dat mijn nummer 2, de Diamant, daar niet onder valt, vind ik dit wel de beste categorie. De Schatkaart is een mooi begin van die categorie, de Kroon een aardig tussenstuk en de Stad een fantastisch einde (lijkt de LOTR trilogie wel ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn voorkeur gaat duidelijk uit naar categorie 4 en 5. Ik vind het echter moeilijk om hierin een echte rangorde aan te geven. Alle reeksen in deze categorieën zijn gewoon bijzonder sterk, en elke serie afzonderlijk bevat geniale fragmenten. De plaaggeest vind ik de minste serie, omdat hier geen boeven in mee spelen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat was ik.

Heerlijk low-budget reeks met geweldige nummers, vette grappen, heel stoer kapsel van Bassie, een enge schurk, en een deegexplosie. Wat wil je nog meer?

PRECIES _O_ Om nog maar te zwijgen over de dop en de olie ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

De Kroon op zes :'( Waarom? Jouw rijtje is wel anders dan de meeste, kun je uitleggen waarom je de diamant leuker vindt dan de Kroon? ;) (de verzonken stad snap ik wel).

Prachtig voorbeeld van de pot verwijt de ketel dat ie.. Juist ja :P;) Twas toch gewoon een kwestie van smaak O-)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja er zijn zeker verschillen tussen ons. Sommigen vinden de plaaggeest heel leuk, terwijl verreweg de meeste die weer niet zo super vinden.

Smaken verschillen heet dat geloof ik :)

Ik denk dat je de series in 5 categorieën kan verdelen:

1. De plaaggeest --> Oud, geen boeven

2. De sleutel / De diamant --> Oud, met boeven

3. De huilende professor --> Oud, geen echte boef - wel soort boef

4. De schatkaart / De Kroon / De Stad --> Nieuwer, Baron ed., zelfde soort van regisseren naar mijn idee

5. Europa / Amerika --> Nieuw, HH en B100, reizen, geen boevenplannen - slechts afrekeken

Mijn voorkeur gaat uit naar categorie 4. Iedereen mee eens? Moeten er andere categorieën zijn? Wat heeft jouw voorkeur??? Discussie! :D

Als de Professor een soort boef is, dan is de plaaggeest dat zeker. Mijn voorkeur is:

1. De Plaaggeest, beste humor die ooirt gemaakt is.

2. Meeste spanning, echte boeven, en lekker oud.

4. Goede humor, maar niet echt serieus te nemen, maar toch kunstmatig spannend geprobeert te maken.

5. Mooie lay-out, goede humor.

3. Buitenbeentje, maar wel leuk :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Prachtig voorbeeld van de pot verwijt de ketel dat ie.. Juist ja :P;) Twas toch gewoon een kwestie van smaak O-)

Ik vraag tenminste waarom, jij begon meteen te piepen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het wachten is eigenlijk op iemand die op "De Reis vol Verrassingen" stemt. Die staat nog zielig onderaan met 0 stemmen

Mja, en dat is toch een prachtige serie. In het begin vond ik deze wat minder, maar in de loop der tijd ben ik deze serie gaan waarderen _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Mja, en dat is toch een prachtige serie. In het begin vond ik deze wat minder, maar in de loop der tijd ben ik deze serie gaan waarderen _O_

Ikzelf vind de geheimzinnige opdrachtgever stukken beter dan Amerika.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ikzelf vind de geheimzinnige opdrachtgever stukken beter dan Amerika.

Ik vind Amerika beter, omdat het meer één verhaal vormt. In Europa zijn het losse verhaaltjes, waarbij steeds hetzelfde gebeurt (wat overigens wel grappig is). Qua plot vin dik Amerika beter in elkaar zitten in ieder geval :). Alleen de eindscène in Luxemburg is briljant :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik vind amerika ook beter dan europa, want europa vind ik op een gegeven moment een beetje langdradig worden vanwege die herhalingen die erin zitten.

Amerika vind ik de mooiste serie, maar niet de leukste en daarom heb ik er niet op gestemd

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ikzelf vind de geheimzinnige opdrachtgever stukken beter dan Amerika.

Dan een reis vol verassingen bedoel je ;)

Ik weet inmiddels ook waarom ik deze wat minder vond. Dat was omdat ik nooit erin slaagde de serie aan één stuk door te kijken, omdat hij zoveel afleveringen had. Als je er dan 2 mist, dan vergeet je de rest alweer. Na de aanschaf van de video en DVD's kun je de verhaallijn een stuk beter volgen.

*harry* en *B100* zijn geweldig in deze serie :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind de Verdwenen Kroon de beste serie. De andere vind ik ook allemaal ^O^ maar de series met het trio *baron* *japie* *b2* zijn erg grappig puur door de dialogen. ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites

Toch ook maar een lijstje van mij! 8-)

1) De Verzonken Stad

2) De Diamant

3) De Huilende Professor

4) Het Geheim Van De Schatkaart

5) De Verdwenen Kroon

6) De Geheimzinnige Opdrachtgever, Reis Door Europa

7) Het Geheim Van De Sleutel

8) De Reis Vol Verrassingen

9) De Plaaggeest

Waarbij ik de nummers 1 t/m 7 allemaal super vind, laatste 2 vind ikzelf de mindere. Maar goed das ieder voor zich. :7

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik snap niet wat er zo leuk is aan de verzonken stad .

1. b2 is zo dom in die reeks

2.japie luistert meer naar zijn hart in de plaats van zijn baas

3.het verhaal is wel toevallig

4. robin is gewoon te raar

:X kon gewoon niet mijn mond houden :X

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik snap niet wat er zo leuk is aan de verzonken stad .

1. b2 is zo dom in die reeks

2.japie luistert meer naar zijn hart in de plaats van zijn baas

3.het verhaal is wel toevallig

4. robin is gewoon te raar

:X kon gewoon niet mijn mond houden :X

En ik vind Kreta gewoon mooi, ben er op vakantie geweest. Ben op plaatsen geweest die je ook in die serie ziet. Verhaal in die serie vind ik ook wel oke dus die 2 opgeteld... _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik snap niet wat er zo leuk is aan de verzonken stad .

1. b2 is zo dom in die reeks

2.japie luistert meer naar zijn hart in de plaats van zijn baas

3.het verhaal is wel toevallig

4. robin is gewoon te raar

:X kon gewoon niet mijn mond houden :X

1. Zo hoort het.

2. Daar ben ik het niet mee eens. Hij luistert aardig goed naar de Baron.

3. Dat is zo, maar het is qua sfeer wel één van de betere series.

4. Helemaal mee eens.

Link naar bericht
Delen op andere sites

wat ik vind dat het is, is dat *bas* & *adriaan* en het geheim van de sleutel gewoon de beste serie ever is. vooral de scene waarin *b2* "Hoor je al wat?" op een geweldig grappige maniewr duidelijk maakt aan *b1*. wat ook een goeie scene is, is dat *bas* & *adriaan* terugkomen uit spanje en daar staat zo'n man die met van die tafeltennisbatjes aan het zwaaien is.

Mensen, mensen!

wat een techniek, wat een techniek!

Link naar bericht
Delen op andere sites

waarom is er eigenlijk geen aflevering dat alleen maar gaat over "The Crocksons"? ik weet best dat ze toen nog niet het mooiste duo: *bas* & *adriaan* waren, maar otch! ik wil het best wel eens zien.

Link naar bericht
Delen op andere sites

waarom is er eigenlijk geen aflevering dat alleen maar gaat over "The Crocksons"? ik weet best dat ze toen nog niet het mooiste duo: *bas* & *adriaan* waren, maar otch! ik wil het best wel eens zien.

Verhaaltechnisch gezien zat Bassie niet bij de Crocksons. Adriaan deed dat acrobatennummer immers met zijn broer, en Bassie is zijn beste vriend. In de B&A series had het dus niet gepast.

Verder weet ik ook niet of er uberhaupt beeldmateriaal is van de Crocksons. Dat zou wel geweldig zijn, natuurlijk, maar als het er niet is, kan er ook geen aflevering van gemaakt worden ;)

Is dat trouwens nodig, die vette tekst? ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Verhaaltechnisch gezien zat Bassie niet bij de Crocksons. Adriaan deed dat acrobatennummer immers met zijn broer, en Bassie is zijn beste vriend. In de B&A series had het dus niet gepast.

Verder weet ik ook niet of er uberhaupt beeldmateriaal is van de Crocksons. Dat zou wel geweldig zijn, natuurlijk, maar als het er niet is, kan er ook geen aflevering van gemaakt worden ;)

Is dat trouwens nodig, die vette tekst? ;)

op de adriaan homepage staat dat de crocksons in een verhaal van dik trom zitten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

op de adriaan homepage staat dat de crocksons in een verhaal van dik trom zitten.

Waar staat dat precies? Ik kon het zo gauw niet vinden. Die site is af en toe een beetje warrig ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik heb het ff gekopieerd uit de vragenlijst van adriaans homepage:

"Fenneke van Rijn is 16 jaar en komt uit Elspeet. Ze vraagt: Op de film “Dik Trom in het circus†zie je in het circus het acrobatenduo The crocksons optreden. Zijn jullie dat nou wel of niet?

Ik geloof het namelijk wel, maar ik weet het niet zeker.

Ik weet het wel zeker. Wij zijn het."

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik heb het ff gekopieerd uit de vragenlijst van adriaans homepage:

"Fenneke van Rijn is 16 jaar en komt uit Elspeet. Ze vraagt: Op de film “Dik Trom in het circus†zie je in het circus het acrobatenduo The crocksons optreden. Zijn jullie dat nou wel of niet?

Ik geloof het namelijk wel, maar ik weet het niet zeker.

Ik weet het wel zeker. Wij zijn het."

Ooh! Die film wil ik wel es zien ;) Bedankt voor de moeite van het kopieren ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Mijn top 8 is:

1. De verdwenen kroon.

2. De diamant.

3. Het geheim van de sleutel.

4. De reis door europa.

5. De huilende professor.

6. De reis vol verrassingen.

7. De verzonken stad.

8. Het geheim van de schatkaart

9. De plaaggeest.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn top 3 is:

1: de Verdwenen Kroon

2: het Geheim van de Schatkaart

3: de Verzonken Stad

Maar dat komt omdat daar 'n aantal fragementen in zitten die ik grijs heb gedraait:

bij 1: de achtervolgingsscène als de boeven uit de gevangenis zijn ontsnapt en Adriaan wordt opgepakt.

bij 2: als Bassie en Adriaan op de plaats van het circusterrein aankomen en ze het liedje: "Ga je mee..." zingen. Absolute topper

bij 3: Moment van de spiegeling richting Bassie en Adriaan, van de verrekijker van de boeven, tot aan het stadje waar de boeven de bank willen overvallen.

Hoewel de Diamant qua oudheid ook iets heel spannends over zich heeft.

Ik vind vooral de eerdere series: Sleutel, Diamant en Huilende Professor, qua oudheid en serieuzere boeven* (*voor zover dat mogelijk is bij B&A) spannender overkomen.

Groetjes, Sander.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

PRECIES _O_ Om nog maar te zwijgen over de dop en de olie ^O^

Idd, toch een van de beste series, wat zeg ik? DE beste.

Die grappen die je van 10 KM ziet aankomen:

"Bassie, NIET aan de rooie knop zitten!"

"Wat zeg je nou? Niet aan de rode knop zitten?"

(Haalt knop om)

Jullie vergeten alleen nog dat geweldige effect dat gebruikt is om de stok.....ehhh het touw van Fakir Aggenebbes omhoog te laten staan.

En natuurlijk de enige vechtpartij in B en A;de droom in het restaurant.

In welke andere serie zie je:

-Vechtpartijen

-Bassie die Adriaan 2 blauwe ogen slaat?

-Jaap Stobbe die Bassie 2 klappen geeft?

-Adriaan die Bassie bedreigd ("Als je wist hoe mn handen jeuken...")

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik snap niet wat er zo leuk is aan de verzonken stad .

1. b2 is zo dom in die reeks

2.japie luistert meer naar zijn hart in de plaats van zijn baas

3.het verhaal is wel toevallig

4. robin is gewoon te raar

:X kon gewoon niet mijn mond houden :X

JennoH, ik ben geen mod, maar ik vind toch dat je niet zo op iemands keuze moet zitten ******.

Dan kan iedereen beginnen met op de anderen te beginnen. Uit principe doe ik dit nu niet, maar wil je er aub mee stoppen.

Bedankt

:X Nu kon ik mijn mond niet houden :X

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

JennoH, ik ben geen mod, maar ik vind toch dat je niet zo op iemands keuze moet zitten ******.

Dan kan iedereen beginnen met op de anderen te beginnen. Uit principe doe ik dit nu niet, maar wil je er aub mee stoppen.

Bedankt

:X Nu kon ik mijn mond niet houden :X

Ehhm...het kan aan mij liggen maar hij loopt niemand persoonlijk aan te vallen. Hij zegt alleen dat hij de verzonken stad niet zo leuk vind en geeft redenen waarom? Is daar wat mis mee?

En je meot toegeven: Robin ziet er wel freaky uit in die serie....;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ehhm...het kan aan mij liggen maar hij loopt niemand persoonlijk aan te vallen. Hij zegt alleen dat hij de verzonken stad niet zo leuk vind en geeft redenen waarom? Is daar wat mis mee?

En je meot toegeven: Robin ziet er wel freaky uit in die serie....;)

Hij loopt niemand aan te vallen, ja en neen, bij mij was het persoonlijk die eerste zin, ik vond niet dat het een zin was om te zeggen "Eigenlijk vind ik de verzonken stad niet zo tof"

Maarkom, ik heb niet kwaad op JennoH hé, maar het was een opmerking die niet duidelijk was van hem ( wat spijtig genoeg wel eens meer gebeurt ).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn top 8 is

1: De diamant

2: Het geheim van de sleutel

3: De verzonken stad

4: De plaaggeest

5: Huilende proffesor

6: Het geheim van de schatkaart

7: De verdwenen kroon

8: Reis door europa

Link naar bericht
Delen op andere sites
Mijn top 8 is

1: De diamant

2: Het geheim van de sleutel

3: De verzonken stad

4: De plaaggeest

5: Huilende proffesor

6: Het geheim van de schatkaart

7: De verdwenen kroon

8: Reis door europa

En nummer 9 (Amerika) dan?

Link naar bericht
Delen op andere sites

mijn top 9 is ;)

1: De diamant

2: Het geheim van de sleutel

3: De verzonken stad

4: De plaaggeest

5: Huilende proffesor

6: Het geheim van de schatkaart

7: De verdwenen kroon

8: Reis door amerika

9: Reis door europa

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...