Ga naar inhoud

Wat is de beste reeks?


Wat is jouw favoriete Bassie en Adriaan serie?  

107 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat is jouw favoriete Bassie en Adriaan serie?

    • De Plaaggeest
      10
    • Het Geheim van de Sleutel
      4
    • De Diamant
      5
    • De Huilende Professor
      6
    • Het Geheim van de Schatkaart
      17
    • De Verwenen Kroon
      39
    • De Verzonken Stad
      20
    • De Geheimzinnige Opdrachtgever
      7
    • De Reis vol Verrassingen
      5


Aanbevolen berichten

  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Van mij ook een stem voor de verdwenen kroon. Hoewel ik wel zat te twijfelen tussen de verzonken stad en de verdwenen kroon.

Al met al vind ik het verhaal toch niets beter, en ook de acteurs.

De schatkaart vind ik ook erg OK, maar weer jammer dat de AAD-baron erin speelt. Ik kan er niets aan doen, die vind ik gewoon te nep... :(

Link naar bericht
Delen op andere sites
De schatkaart vind ik ook erg OK, maar weer jammer dat de AAD-baron erin speelt. Ik kan er niets aan doen, die vind ik gewoon te nep... :(

Ik heb gekozen voor de Verdwenen Kroon. 'k Vind dit toch de beste serie van allemaal. De oude sfeer, de mooie dialogen en het goeie acteerwerk van de boeven.

Om terug te komen op koelkast; ik vind de Schatkaart ook een van de betere series alleen vind ik het pas leuk worden ná de scénes met de B&A boys. Ik vond die jochies zo irritant.

- Ik heb een idee!

x Wat dan?! (:N)

- We gaan een voetbalclub oprichten.

|:(

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb gestemd voor De Verzonken Stad

Mijn favoriet, ondanks dat de serie qua sfeer een stuk minder geworden is na de nabewerking (vooral het vervangen van de prachtige Griekse openingsmuziek door de Smorenburg versie en het verwijderen van In Griekenland als achtergrondmuziek). Maar het verhaal is spannend en heeft iets mysterieus.

Overigens zat ik een beetje tussen De Verzonken Stad en De Diamant te twijfelen. De Diamant vind ik wat het verhaal betreft ook erg goed, aangezien de boeven daar echt wraak nemen op B&A, waardoor de clown en acrobaat echt in actie moeten komen om hun goede naam te zuiveren.

De Verdwenen Kroon vind ik wel een grappige serie, met name het geren van telefooncel naar telefooncel en de op dreef zijnde boeven, maar ik kies meer voor de spanning en die vind ik in De Kroon minder aanwezig.

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik ben het met de meerderheid eens, de kroon was in mijn ogen de beste serie die er gemaakt is maar daar achter natuurlijk de verzonken stad. Het was een goude trio: (paul) *baron* *japie* *b2*

volledig met je eens, b2 en japie hadden ze moeten houden

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik ga voor de schatkaart heel leuk ...

en op dvd is het nog leuker met dat verhaal van b2

en ook de aad-Baron vind ik leuk *japie* *b2* ^O^

ook robin is hier wat stouter *robin* (door bassie)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zo te zien is de Kroon dus het beste. Niet zo raar eigelijk.

De beste acteurs en het was natuurlijk ook echt in het midden van de de B&A reeks.

Zo merk je tot aan Proffesor dat ze nog niet zo lang bezig zijn.

En IN de reis door Europa zijn ze toch al iets te oud om nog te rennen en te vliegen en allemaal stunts te doen.

Eigelijk zijn B&A dan net voetballes die zijn ook op hun best in het midden van hun loopbaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bovendien zijn de middelste series ons het beste bijgebleven van vroeger. Althans, ik denk dat dat voor de meesten geldt. Vroeger werd op KinderNet voornamelijk de Schatkaart, Kroon en Verzonken Stad uitgezonden. Het was elke week weer pret :) (zaterdag en zondag ochtend om 10.00 uur)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zo te zien is de Kroon dus het beste. Niet zo raar eigelijk.

De beste acteurs en het was natuurlijk ook echt in het midden van de de B&A reeks.

Zo merk je tot aan Proffesor dat ze nog niet zo lang bezig zijn.

En IN de reis door Europa zijn ze toch al iets te oud om nog te rennen en te vliegen en allemaal stunts te doen.

Eigelijk zijn B&A dan net voetballes die zijn ook op hun best in het midden van hun loopbaan.

Ze hadden eigenlijk gewoon op hun twintigste moeten beginnen ;) Hoewel ik natuurlijk betwijfel of de series dan zo leuk waren geworden. Een groot deel van de plot en dergelijk zit natuurlijk in hun ervaring, zowel met optreden als landenkennis en sowieso levenservaring.

Ze doen toch iets dat niemand anders ze na kan doen. Twintig jaar series maken die overal aanslaan, en ook nog eens optreden en alles ZELF doen (montage, muziek etc). Geweldig gewoon. B&A rule _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor mij absoluut de Kroon.

Neem: de onderzeeer, het kasteel, het infra-rood idee, het slimme om de tuin leiden van bewaking, alle goede boeven, robin, lara, adriaan die aangehouden wordt, de plot, de gevangenneming van de boeven, de acteurs, de spanning etc. etc.

Dit is de meest briljante serie ooit _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites

De kroon is echt ^O^ Al vind ik de oude serie het geheim van de sleutel ook wel leuk en grappig maar in de verdwenen kroon zit veel meer spanning wel jammer van de Bert Smorenburg muziek houd de spanning er een beetje uit.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Voor mij absoluut de Kroon.

Neem: de onderzeeer, het kasteel, het infra-rood idee, het slimme om de tuin leiden van bewaking, alle goede boeven, robin, lara, adriaan die aangehouden wordt, de plot, de gevangenneming van de boeven, de acteurs, de spanning etc. etc.

Dit is de meest briljante serie ooit _O_

<<<<<------ vergeet de achtervolging niet op de waterscooter en bassie die eraf valt

Link naar bericht
Delen op andere sites

De plaaggeest natuurlijk _O_

Als ik een top moest moeten van de 9 series:

1. De Plaaggeest

2. Het geheim van de Schatkaart

3. Het geheim van de Sleutel

4. De verdwenen Kroon

5. De Verzonken Stad

6. De reis vol verassingen

7. De Diamant

8. De Geheimzinnige opdrachtgever

9. De Huilende Professor

:)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Das wel leuk, een echte top 9 geven. Mijn top 9 is

1. De verzonken stad

2. De verdwenen kroon

3. Het geheim van de schatkaart

4. De reis vol verassingen

5. Het geheim van de sleutel

6. De diamant

7. De geheimzinnige opdrachtgever

8. De huilende professor

9. De plaaggeest

De plaaggeest vind ik niet geweldig. Ik wil echte boeven :Y

De verzonken stad vind ik ^O^

BTW. Je ziet de laatste tijd op elk tv net van die TOP 10 programma´s. Misschien een idee voor de programmamakers, een top 9 van de Bassie en Adriaan series *)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Okay... mijn volgorde


  1. [*:f5si9u9e] Kroon
    [*:f5si9u9e] Stad
    [*:f5si9u9e] Schat
    [*:f5si9u9e] Europa
    [*:f5si9u9e] Professor
    [*:f5si9u9e] Amerika
    [*:f5si9u9e] Diamant
    [*:f5si9u9e] Sleutel
    [*:f5si9u9e] Plaaggeest

Maar ze zitten echt ZO dicht bij elkaar. Dus dat wil niet zeggen dat ik de plaggeest stom vind, Bart :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn rijtje (die overigens wel eens verandert):

1. De verzonken stad

2. De verdwenen Kroon

3. De reist vol verrassingen

4. De schatkaart

5. Geheimzinnige opdrachtgever

6. De huilende professor

7. Geheim van de sleutel

8. De diamant

9. De plaaggeest

Ook voor mij geldt dat ik bijvoorbeeld het geheim van de sleutel heel goed vindt, maar helaas overvleugeld worden door andere superieure series :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind toch de Huilende Professor de beste serie!!!

Daarna De Verzonken Stad!

Maar eigenlijk zijn alle series van die clown en die acrobaat die avonturen beleven top ^O^

en toch snap ik dat niet he?

ik kijk helemaal niet graag naar de huilende professor

flauwe grappen ook (hier volgt een nieuwe opdracht: geef elkaar een dreun!)

deze serie komt bij mij helemaal onderaan hoor

wèl heeft deze serie de allerbeste liedjes van allemaal! (maurizio _O_ )

maargoed ieder z'n eigen mening ;) alleen ik deel hem niet ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn Top 9:

1. De verdwenen Kroon

2. Het geheim van de Schatkaart

3. Reis door Europa

4. Verzonken Stad

5. De reis vol verrassingen

6. De diamant

7. Geheim van de sleutel

8. De huilende professor

9. De plaaggeest

Link naar bericht
Delen op andere sites

dan kan ik niet achterblijven

wel heeeeel moeilijk want eigenlijk zijn er 4 categorieën:

cat 1: plaaggeest, huilende professor

cat 2: diamant, sleutel

cat 3: schatkaart, verzonken stad, kroon

cat 4: europa, amerika

en elk heeft zijn charme...maargoed:

1: de verdwenen kroon

2: de verzonken stad

3: de reis vol verrassingen

4: de geheimzinnige opdrachtgever

5: het geheim van de schatkaart

6: het geheim van de sleutel

7: de plaaggeest

8: de diamant

9: de huilende professor

dat is hem wel ongeveer ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
dan kan ik niet achterblijven

wel heeeeel moeilijk want eigenlijk zijn er 4 categorieën:

cat 1: plaaggeest, huilende professor

cat 2: diamant, sleutel

cat 3: schatkaart, verzonken stad, kroon

cat 4: europa, amerika

Ik ben met je eens dat de Plaaggeest en Huilende professor buiten de andere categoriën vallen, maar ze horen niet in 1 categorie :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Een 2e *plaag* fan _O_ Wil die zich even melden? *;:9

Dat was ik.

Heerlijk low-budget reeks met geweldige nummers, vette grappen, heel stoer kapsel van Bassie, een enge schurk, en een deegexplosie. Wat wil je nog meer?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Laat ik ook even mijn top 9 hier neer zetten:

1. De Verzonken Stad

2. De Diamant

3. Het Geheim van de Schatkaart

4. De Reis vol Verrassingen

5. De Geheimzinnige Opdracht

6. De Verdwenen Kroon

7. De Huilende Professor

8. Het Geheim van de Sleutel

9. De Plaaggeest

Link naar bericht
Delen op andere sites
Laat ik ook even mijn top 9 hier neer zetten:

1. De Verzonken Stad

2. De Diamant

3. Het Geheim van de Schatkaart

4. De Reis vol Verrassingen

5. De Geheimzinnige Opdracht

6. De Verdwenen Kroon

7. De Huilende Professor

8. Het Geheim van de Sleutel

9. De Plaaggeest

De Kroon op zes :'( Waarom? Jouw rijtje is wel anders dan de meeste, kun je uitleggen waarom je de diamant leuker vindt dan de Kroon? ;) (de verzonken stad snap ik wel).

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

De Kroon op zes :'( Waarom? Jouw rijtje is wel anders dan de meeste, kun je uitleggen waarom je de diamant leuker vindt dan de Kroon? ;) (de verzonken stad snap ik wel).

Ik vind de Diamant ook leuker als de kroon. Waarom vraag het me niet ;) Persoonlijke voorkeur ofzo O-)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik denk dat mijn lijstje er zo uit zou zien:

1) De verdwenen kroon

2) Het geheim van de sleutel

3) Het geheim van de schatkaart

4) De reis vol verrassingen

5) De diamant

6) Op reis door Europa

7) De verzonken stad

8) De plaaggeest

9) De huilende professor

trouwens, ik vind de huilende professor niet de slechtste, maar de minst goeie!!

Link naar bericht
Delen op andere sites
De Kroon op zes :'( Waarom? Jouw rijtje is wel anders dan de meeste, kun je uitleggen waarom je de diamant leuker vindt dan de Kroon? ;) (de verzonken stad snap ik wel).

Tsja Wonderer! We kunnen het niet altijd eens zijn ;)

Maar dat de Kroon bij mij op zes staat wil niet zeggen dat ik het een slechte serie vind hoor. De series die ik persoonlijk het best vind staan in mijn top 3 en de rest volgt daaronder een beetje in willekeurige volgorde. Ik vind bijvoorbeeld De Sleutel ook helemaal geen slechte serie.

Wat mijn voorkeur van de Diamant boven de Kroon betreft: de verhaallijnen lopen een beetje hetzelfde (boeven pikken iets kostbaars en B&A worden van dingen beschuldigd), maar ik vind dit in de Diamant een stuk beter uitgewerkt, omdat B&A in De Kroon wel beschuldigd worden (van het pikken van het losgeld) maar deze beschuldigingen meer een zaak zijn tussen B&A en *adjudant* , terwijl in de Diamant iedereen B&A van diefstal beschuldigd en de noodzaak voor het vangen van de boeven daardoor veel groter is.

Wat ik dan weer wel sterk vind in de Kroon is het spel van de boeven. *japie* en *b2* zijn absoluut op hun best in deze serie. Dat de spanning in de serie daardoor een stuk minder is dan in De Diamant, wordt daardoor op een aangename manier deels gecompenseerd. Ik zie de Kroon dan ook meer als een grappige serie dan als een spannende serie.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Tsja Wonderer! We kunnen het niet altijd eens zijn ;)

Maar dat de Kroon bij mij op zes staat wil niet zeggen dat ik het een slechte serie vind hoor. De series die ik persoonlijk het best vind staan in mijn top 3 en de rest volgt daaronder een beetje in willekeurige volgorde. Ik vind bijvoorbeeld De Sleutel ook helemaal geen slechte serie.

Wat mijn voorkeur van de Diamant boven de Kroon betreft: de verhaallijnen lopen een beetje hetzelfde (boeven pikken iets kostbaars en B&A worden van dingen beschuldigd), maar ik vind dit in de Diamant een stuk beter uitgewerkt, omdat B&A in De Kroon wel beschuldigd worden (van het pikken van het losgeld) maar deze beschuldigingen meer een zaak zijn tussen B&A en *adjudant* , terwijl in de Diamant iedereen B&A van diefstal beschuldigd en de noodzaak voor het vangen van de boeven daardoor veel groter is.

Wat ik dan weer wel sterk vind in de Kroon is het spel van de boeven. *japie* en *b2* zijn absoluut op hun best in deze serie. Dat de spanning in de serie daardoor een stuk minder is dan in De Diamant, wordt daardoor op een aangename manier deels gecompenseerd. Ik zie de Kroon dan ook meer als een grappige serie dan als een spannende serie.

Interesting... Ik kan me er op zich zelfs ook wel in vinden. Maar juist de combinatie van humor en spanning (en de Baron :D) zetten voor mij de Kroon bovenaan.

Cool dat er zo veel verschil zit tussen ons als fans, maar dat we toch allemaal fan zijn ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja er zijn zeker verschillen tussen ons. Sommigen vinden de plaaggeest heel leuk, terwijl verreweg de meeste die weer niet zo super vinden.

Smaken verschillen heet dat geloof ik :)

Ik denk dat je de series in 5 categorieën kan verdelen:

1. De plaaggeest --> Oud, geen boeven

2. De sleutel / De diamant --> Oud, met boeven

3. De huilende professor --> Oud, geen echte boef - wel soort boef

4. De schatkaart / De Kroon / De Stad --> Nieuwer, Baron ed., zelfde soort van regisseren naar mijn idee

5. Europa / Amerika --> Nieuw, HH en B100, reizen, geen boevenplannen - slechts afrekeken

Mijn voorkeur gaat uit naar categorie 4. Iedereen mee eens? Moeten er andere categorieën zijn? Wat heeft jouw voorkeur??? Discussie! :D

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...