Ga naar inhoud

Sluikreclame in de Bassie en Adriaan series


Aanbevolen berichten

Dat is de oude auto van Bassie en adriaan!,

In de serie van De diamant en de sleutel

Hier een foto! :)

Lekker dubbelpost op deze manier...

Reclame voor de Talbot en Honda is inderdaad geen echte reclame. Alhoewel deze merken wel veel bekender zijn geworden bij het publiek. Volgens mij hebben veel gezinnen met kinderen Honda Prelude's en Rancho's aangeschaft ...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Klasse toch!

edit: Kun je in het vervolg NUTTIGE posts maken? Dit wordt wel erg bagger zo, en je weet wat bagger oplevert. Juist, een waarschuwing. Dus opletten en niet zo veel rotzooi posten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Sluikreclame in de Schatkaart serie:

Reclame voor Intertoys (oud logo)

ik weet eigenlijk niet of dit wel sluikreclame is. b&a wandelen namelijk gewoon door een winkelstraat en het logo wordt niet bewust in beeld gehaald volgens mij. bij al die andere wel

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik weet eigenlijk niet of dit wel sluikreclame is. b&a wandelen namelijk gewoon door een winkelstraat en het logo wordt niet bewust in beeld gehaald volgens mij. bij al die andere wel

Sluikreclame is eigenlijk juist dat het niet bewust is gedaan! Op reclame maken staat namelijk een hoge boete. Let maar eens op. Als op je op tv de naam Albert Heijn noemt moet je direct een aantal andere supermarktketen noemen...

sluik·re·cla·me (de ~)

1 tersluikse, ongeoorloofde reclame op de radio en tv

Link naar bericht
Delen op andere sites

Sluikreclame is dat men het opzettelijk doet, bijvoorbeeld als er in GTST ze een koker met Pringles laten zien is dat opzettelijk gedaan. En dat heet sluikreclame.

Link naar bericht
Delen op andere sites

nogmaals sluikreclame is bewust gedaan. Dat van die AH tas, dat is sluikreclame ,die tas is er met opzet neer gezet.

Ander voorbeeld. In Die another day staan er op de bar en terrasjes alleen maar Heiniken flesjes(ook nog eens met het etiket naar de camera gericht)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier nog wat sluikreclame:

06.jpg

Als je heel goed kijkt, zie je linksboven een reclamebord van Marlboro. Verder zie je nog wat reclameborden van Renault en Dunlop.

Op de racebaan zie je ook hartstikke veel reclame van BNW en Datsun.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hier nog wat sluikreclame:

plaatje

Als je heel goed kijkt, zie je linksboven een reclamebord van Marlboro. Verder zie je nog wat reclameborden van Renault en Dunlop.

Op de racebaan zie je ook hartstikke veel reclame van BNW en Datsun.

Ik weet niet of je dat er honderd procent toe kan rekenen, het is uiteraard reclame, maar probeer maar eens een racebaan zonder te vinden. Wat hadden ze anders moeten doen, alles afdekken? Dat had er ook niet uitgezien.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nou het lijkt er eerder op dat deze dozen expres buiten beeld vallen/afgedekt zijn. :)

Ze zijn inderdaad precies bij de namen afgescheurd. Het lijkt er dus op dat er alles aan gedaan is om die namen juist uit beeld te houden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op de voorpagina staat trouwens wel een advertentie van 'compeanen' of iets in die zin, iets met pijpen zo te zien.

Ik vraag me af of dat wel echt is. Die krant met het nieuws van de kroon (Het Kompas heet die krant toch?) is ook speciaal voor de aflevering gemaakt, net als die uit de schatkaart. Wellicht is die advertentie ook alleen maar verzonnen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 9 months later...
[..]

onnodige kick dit, zie de openingspost (ok, de 2e post)

http://forum.bassieenadriaan.nl/viewtop ... =1781#1781

staan zelfs foto's bij!

Sorry :@, mijn fout, ik had alleen op de tweede pagina gekeken.

Verwijder mijn post anders maar...

EDIT: Weet iemand hoe het zat met die boete die ze daar voor hebben gekregen ?

Ik vind dit echt een van de opvallendste reclames in de series, het komt echt talloze keren duidelijk in beeld.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Sorry :@, mijn fout, ik had alleen op de tweede pagina gekeken.

Verwijder mijn post anders maar...

EDIT: Weet iemand hoe het zat met die boete die ze daar voor hebben gekregen ?

Ik vind dit echt een van de opvallendste reclames in de series, het komt echt talloze keren duidelijk in beeld.

Boete??? Hebben ze daar een boete voor gekregen?

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...