Ga naar inhoud

Sluikreclame in de Bassie en Adriaan series


Aanbevolen berichten

Was toen baanbrekend ;)

Zeker voor B100, eindelijk hoefde hij niet meer met zo'n ingewikkelde telefoonconstructie, compleet met uitschuivende antenne in z'n jas rond te hobbelen.

Ok, het dichtklappen van het telefoontje leverde pijnlijke momenten op voor B100 maar toch............. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb er nog 1 gevonden in de Reis vol Verrassingen:

Bovenaan de brief die Bassie krijgt n.a.v. zijn gewonnen prijs staat heel groot:

ATI (AMERICANTOURS INTERNATIONAL INC.)

De brief komt vol in beeld, en door het inzoomen heb ik het goed kunnen lezen.

Ik kan helaas geen screenshot maken. Misschien dat Djkoelkast (of iemand anders) daar voor kan zorgen :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Voor die van der Valk reclame hebben ze een vette boete gehad trouwens, misschien is daar nog wel een stukje van terug te vinden op internet of is er een zekere veteraan die dat heeft? :P

Ik kan me ook nog wel herinneren dat ze die boete kregen ja. Het logo komt ook wel erg vaak in beeld. Heb trouwens hele tijd gezocht op internet maar kan er helemaal niets van vinden. Hopen dat iemand het nog in z'n archief heeft zitten dus...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hun maatjes Siegfried & Roy worden in de Reis vol Verassingen ook in het zonnetje gezet. Onder andere fragmenten van hun show in Las Vegas en Adriaan die alles nog een beetje aandikt door te zeggen: We hadden al heel wat shows gezien, maar die show van Siegfried & Roy, dat was de allerbeste show die we ooit gezien hadden!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hun maatjes Siegfried & Roy worden in de Reis vol Verassingen ook in het zonnetje gezet. Onder andere fragmenten van hun show in Las Vegas en Adriaan die alles nog een beetje aandikt door te zeggen: We hadden al heel wat shows gezien, maar die show van Siegfried & Roy, dat was de allerbeste show die we ooit gezien hadden!

Volgens mij zitten er alleen van die sluikreclames in de 2 laatste series. In de overige series is me er echt niets van opgevallen

Link naar bericht
Delen op andere sites
Sluikreclame in Afl. 11 van de Reis door Europa - serie ;):D

Het is zelf negatieve sluikreclame, want die boem werkt niet! ;)

Dus jongens, als je een boem wil maken met een klok erin, niet een klokje van Philips gebruiken ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Het is zelf negatieve sluikreclame, want die boem werkt niet! ;)

Dus jongens, als je een boem wil maken met een klok erin, niet een klokje van Philips gebruiken ;)

Ja dát of Handige Harry niet zo'n boem laten maken... Kan ook helpen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...
Het vorige stukje had me broer gepost. }:|

Ik zei tegen hem dat je dan wel door kunt gaan met alle auto's die in de series voorkomen.

Ja, dat wou ik ook net zeggen... je kunt niet eens in een auto rijden zonder dat het merk in beeld komt, dus dat maakt weinig uit.. Pas als je echt gaat inzoomen op het merk of er dingen over zegt, wordt het reclame (check Baantjer maar es).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij de scenes in De Reis vol Verrassingen als B&A een auto gaan huren/terugbrengen word er altijd 'subtiel' een opname van het bord van het autoverhuurbedrijf Hertz gemaakt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Het is zelf negatieve sluikreclame, want die boem werkt niet! ;)

Dus jongens, als je een boem wil maken met een klok erin, niet een klokje van Philips gebruiken ;)

Die boem deed het wel, HH had er alleen geen rekening mee gehouden dat er in Spanje 1 uur tijdverschil is. (ook al is dat er volgens mij niet)

Uiteindelijk ontploft de boem wel, maar een uur te laat.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Die boem deed het wel, HH had er alleen geen rekening mee gehouden dat er in Spanje 1 uur tijdverschil is. (ook al is dat er volgens mij niet)

Uiteindelijk ontploft de boem wel, maar een uur te laat.

Nee, want het klokje stond precies op vijf over zes, zoals het hoorde, en hij ontplofte niet. Dat ie later wel ontploft, noem ik geen werken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
[..]

Die boem deed het wel, HH had er alleen geen rekening mee gehouden dat er in Spanje 1 uur tijdverschil is. (ook al is dat er volgens mij niet)

Uiteindelijk ontploft de boem wel, maar een uur te laat.

sowieso moet ie ontploffen, tijdverschil of niet, als ik m zet dat ie om 6u af moet gaan moet ie om 6u afgaan, ook al is het in het echt 3u...

En dat uur tijdverschil is er ook ècht niet...

Wij zitten in de zone GMT +1:

Amsterdam, Berlijn, Bern, Rome, Stockholm, --blabla nog een hoop--, Brussel, Kopenhagen, Madrid, Parijs.....

Duidelijk lijkt me...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

sowieso moet ie ontploffen, tijdverschil of niet, als ik m zet dat ie om 6u af moet gaan moet ie om 6u afgaan, ook al is het in het echt 3u...

En dat uur tijdverschil is er ook ècht niet...

Wij zitten in de zone GMT +1:

Amsterdam, Berlijn, Bern, Rome, Stockholm, --blabla nog een hoop--, Brussel, Kopenhagen, Madrid, Parijs.....

Duidelijk lijkt me...

Was het niet zo dat in '92 Spanje nog wel bij de tijdzone GMT hoorde, ipv. GMT +1?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Was het niet zo dat in '92 Spanje nog wel bij de tijdzone GMT hoorde, ipv. GMT +1?

Deze discussie is zinloos want ook al is het 2 uur ofzo, als DE WEKKER om 6 uur staat moet hij ook afgaan om 6 uur.

Link naar bericht
Delen op andere sites
In de Verzonken Stad is er in de eerste aflevering een passagierstrap te zien van Olympic Airways, een Griekse vliegtuigmaatschappij.

Ooit in Griekenland geweest? Daar zijn alle trappen nl beschilderd met dat O-A-logo. En in dat geval zouden ze in de Europa-serie ook reclame hebben gemaakt voor de SNCF (Franse spoorwegen), portwijn (Portugal), bloemenveiling Westland (aflevering Nederland), Aer Lingus (Ierland), Alitalia (Italië), K&D (Duitse bootdienst), KLM (in het vliegtuig naar Griekenland) en voor Olympic (als B100 in Athene aankomt).

Overigens hebben ze in die serie wel Legoland gecamoufleerd: *adriaan* "nee, Bassie, er was ook zo'n beeld in dat park met de speelgoedsteentjes" |:(

Link naar bericht
Delen op andere sites

De grootste reclame hebben ze in 'de Reis door Europa' wel weg gewerkt. De vrachtwagen van de Lachspektakelshow is van Ford, maar daar is voor de opnames 'n grote rode sticker opgeplakt en gele bolletjes erop.

Daarachter stond namelijk met koeieletters: "Met Ford de wereld rond".

Groetjes,

Sander.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb er geen screenshot van, maar in Het geheim Van De Sleutel is er sluikreclame. Namelijk op de Sleutel, daarop staat NEDERLANDSE SPOORWEGEN.

Geen reclame dacht ik toch zo? Er is toch maar één spoorwegonderneming in NL? Het is pas reclame als er meedere zouden zijn. Kijk maar naar die tas van AH. Dat is reclame want er zijn nog genoeg andere supermarkten...

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...