Ga naar inhoud

[centraal] Discussietopic over updates van bassie-adriaan.nl


Aanbevolen berichten

  • Reacties 257
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Wat voor vragen Koelkast, als ik vragen mag??

Vind die vragenrubriek heel erg leuk. Leuk die info over de 2 B2's en Robin, en we hebben er een locatie bij voor de B&A Tour: 'De fluwelen grot' in Valkenburg.

Binnenkort de bio van HH online, hoop echt dat de bio's van de overige acteurs ook online komen... (Harry en Joop zouden leuk zijn)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat voor vragen Koelkast, als ik vragen mag??

Vind die vragenrubriek heel erg leuk. Leuk die info over de 2 B2's en Robin, en we hebben er een locatie bij voor de B&A Tour: 'De fluwelen grot' in Valkenburg.

Binnenkort de bio van HH online, hoop echt dat de bio's van de overige acteurs ook online komen... (Harry en Joop zouden leuk zijn)

maar dan wel met de kwaliteit en lengte van die van B100!

Ik heb 3 vragen gesteld, ik hou jullie nog heeeeel even in spanning :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

maar dan wel met de kwaliteit en lengte van die van B100!

Ik heb 3 vragen gesteld, ik hou jullie nog heeeeel even in spanning :P

Ik dacht dat we hadden afgesproken dat ik de correspondentie zou doen :P

Anyway. Vaag dat Harry Dikmans (waarom schrijft ie dat nou weer met een c erin?) een sneltekenaar was. Hoe huur je zo iemand nou in? Joop ligt veel meer voor de hand. Verklaart wel waarom Joop leuker is ;)

Ook helaas van dat zweefvliegtuig. Ik hoop toch dat ze het niet hebben weggegooid... zou toch gaaf zijn, ook al zie je de cameraman.

Geen woord over het ongeluk. Jammurrrr.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Denk niet dat Aad ooit over het ongeluk zal vertellen. Het is niet iets waar je graag over praat als reggiseur/producer/hoofdrolspeler enz. :P

Kan me ook wel voorstellen dat ze die scéne met zweegvliegtuig hebben weggelaten. Jullie vinden als zoveel goofs, dat konden ze er net niet bij hebben :)

Niet schieten is mis schieten. Misschien als ik erbij vertel wat we al weten, dat ie dan eerder over de brug komt met meer info. Ik zal even goed nadenken over de formulering. En er was nog iets wat we wilden weten toch? Wat was dat ook alweer? Over die serie na Amerika of zo?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Toch wel leuk om te weten dat Harry Dikmans in het dagelijks leven sneltekenaar was. Vandaar dus dat er in de Diamant een beroep op zijn tekentalent gedaan werd.

Verrek, je hebt gelijk! Cool ;)

Ik zit trouwens nog te wachten op een nieuwe brief, maar Adriaan zal wel weinig te melden hebben vanuit Spanje. Of sneeuwt het daar, net als in Griekenland?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Adriaan besluit de vraag over het zweefvliegtuig en het liedje Zo vrij als een Vogel (Dus toch geen Leonardo Da Vinci!) met een interessant stukje:

*adriaan* : Het liedje “Zo vrij als een vogel,†heb ik 25 jaar later, in de Europa serie in een hete luchtballon gezongen.

25 jaar voor de Europa serie, da's dus snel uitgerekend in 1965 (de Europa serie is van 1990). Vreemd dan dat Adriaan vertelt dat hij het liedje 25 jaar later weer zong, terwijl hij dat eigenlijk al enkele jaren eerder deed in De Huilende Professor!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Adriaan besluit de vraag over het zweefvliegtuig en het liedje Zo vrij als een Vogel (Dus toch geen Leonardo Da Vinci!) met een interessant stukje:

*adriaan* : Het liedje “Zo vrij als een vogel,†heb ik 25 jaar later, in de Europa serie in een hete luchtballon gezongen.

25 jaar voor de Europa serie, da's dus snel uitgerekend in 1965 (de Europa serie is van 1990). Vreemd dan dat Adriaan vertelt dat hij het liedje 25 jaar later weer zong, terwijl hij dat eigenlijk al enkele jaren eerder deed in De Huilende Professor!

Ik denk dat ie 15 jaar bedoelde en een typfout maakte. Hoewel inderdaad, hij "zong" dat nummer ook al in de prof. Hoewel dat technisch gezien "Leonardo da Vinci" heette ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik denk dat ie 15 jaar bedoelde en een typfout maakte. Hoewel inderdaad, hij "zong" dat nummer ook al in de prof. Hoewel dat technisch gezien "Leonardo da Vinci" heette ;)

Ik snap eigenlijk niet goed waarom dat nummer "Leonardo da Vinci" zou heten. Daar begint het nummer wel mee, maar het refrein begint toch met "Zo vrij als een vogel...", dan is het toch maar heel logisch dat het nummer ook zo heet?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik snap eigenlijk niet goed waarom dat nummer "Leonardo da Vinci" zou heten. Daar begint het nummer wel mee, maar het refrein begint toch met "Zo vrij als een vogel...", dan is het toch maar heel logisch dat het nummer ook zo heet?

Zo vrij als een vogel vind ik zelf ook een mooiere en betere titel. Het hele liedje gaat immers over het feit dat mensen altijd zo vrij als een vogel hebben willen vliegen. Leonardo da Vinci is idd maar een onderdeeltje van het liedje, maar je bent met die liedjes ook vaak wel geneigd om de beginzin meteen als titel te beschouwen (denk ook aan liedjes als Ook een Clown, Als ik de Dierentaal kon spreken, Zeg stel je nou voor, waarbij de eerste zin meteen ook de titel is)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik snap eigenlijk niet goed waarom dat nummer "Leonardo da Vinci" zou heten. Daar begint het nummer wel mee, maar het refrein begint toch met "Zo vrij als een vogel...", dan is het toch maar heel logisch dat het nummer ook zo heet?

Ik zou het niet weten. Er zijn meer liedjes die heten zoals de eerste regel. Ik weet ook niet eens of hij officieel zo heet of dat ik dat gedaan heb voor de site, want zoals ik de database heb opgebouwd, kan een liedje maar in een serie zitten ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
op de plaat uit 1979 heet het nummer gewoon zo vrij als een vogel...

Dan is dat ook weer opgelost. Leonardo da Vinci is dus nooit de titel van het liedje geweest.

En inderdaad DJ Koelkast, bij sommige liedjes zou de eerste zin als titel niet mooi staan. Het liedje "Clowntje wil ik zijn" zou dan bijvoorbeeld "Je doet een beetje gek" heten. Klinkt op 1 of andere manier niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
Niet dat we een tekort hebben aan gebruikers, maar horen dit forum EN

de site van Wonderer EN de site van DJ Koelkast hier niet bij te staan? :7

http://www.bassie-adriaan.nl/pages/links.html

Hee, dat is nieuw... of niet?

Ik wil een banner/logo voor mijn site... dan kan die ook mooi op die website ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hee, dat is nieuw... of niet?

Ik wil een banner/logo voor mijn site... dan kan die ook mooi op die website ;)

Mwoah, die pagina bestaat al een aardig tijdje, maar ik vond dat deze 3 TOPsites daar ook bij moesten. ^O^

*lara*: WAF! WAF! WAF! WAF! WAF!

;): Lara stelt voor om een mailtje te sturen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Mwoah, die pagina bestaat al een aardig tijdje, maar ik vond dat deze 3 TOPsites daar ook bij moesten. ^O^

*lara*: WAF! WAF! WAF! WAF! WAF!

;): Lara stelt voor om een mailtje te sturen.

/me ligt dubbel _O_

Ja, djkoelkast gaat voor mij een banner maken en dan stuur ik een mailtje ;)

Ik heb trouwens al twee keer een mail gestuurd, om te voorkomen dat ze over copyright gingen klagen. Nooit iets op gehoord.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vandaag weer updates op de B&A site! Een nieuwe brief en de vraag van Maike :)

De vraag:

Maike Salet heeft de volgende vraag: “Ik heb gehoord dat de boef B2 tijdens de opnames van de Verzonken Stad een ongeval heeft gehad toen hij in Griekenland uit het hotelraam sprong. Klop dat?

Dat gerucht klopt voor een deel. De Griekse hotelkamer was een decor dat in Nederland stond. Tijdens de opname moeten de boefjes, als ze Adriaan horen aankomen, door het raam naar buiten duiken. Maar omdat er in het decor geen ramen waren, liet ik B2 en Vlugge Japie naast de camera op een stapel kussens duiken. Voor iedereen was zo’n sprong een lachertje en voor Joop Dickmans (B2) helemaal omdat hij jarenlang als komisch cascadeur heeft

gewerkt (met een gooi en smijt nummer). Maar tijdens de opname dook hij niet op de kussens, maar voor de kussens op de grond. Het leek er op dat hij geen letsel had opgelopen en direct daarna deden we de opname over en die ging goed. (zie je ook in de serie) Die sprong was tevens de allerlaatste opname van de serie van de Verzonken stad. Een tijdje later vertelde Joop me dat hij dagenlang pijn in zijn nek heeft gehad en dat hij nog steeds niet kon begrijpen waarom hij zo stom was om naar de grond te duiken.

De brief:

Benalmadena, 1 maart 2004

Hallo allemaal,

Toen zeven maanden geleden die rot ziekte bij mij werd ontdekt, ben ik de brieven op deze homepage gaan schrijven. Daardoor kon ik in één keer alle vragen beantwoorden die verontruste fans aan me stelde. Dat waren heel veel vragen en er waren tijden dat er zoveel met me gebeurde dat ik bijna elke week een brief schreef. Die tijd is gelukkig voorbij, maar nu ontvang ik weer veel mailtjes van fans die zich zorgen maken omdat ik al wekenlang geen nieuwe brief heb geschreven. Maak je geen zorgen fans! Je kent het gezegde, “Geen nieuws is goed nieuws,” en ik heb geen nieuws, dus het gaat goed met me.

Toch is ‘goed’ niet het juiste woord. Ik werk nu in Spanje aan mijn boek en dat gaat niet zo snel als ik gehoopt had. Door de pijnen die ik de laatste maanden had, heb ik niet gemerkt hoe erg mijn conditie door die operatie en bestralingen achteruit is gegaan. Vroeger (3 jaar geleden) werkte ik nog 7 dagen per week en 12 uur per dag en voelde me prima. Als ik nu een uurtje wandel, autorijd of schrijf, ben ik leeg en moet ik rusten. Als ik dat niet doe ben ik de volgende dagen kapot.

Als ik me een paar jaar geleden zo had gevoeld zou ik geroepen hebben; “Het gaat beroerd met me.” Toen wist ik namelijk nog niet hoe het was om echt beroerd te zijn, ik heb die ervaring nu helaas wel. Als ik nu roep, “Het gaat goed,” betekent dat eigenlijk dat ik me elke dag een klein puntje beter voel, maar ik voel ook dat het nog maanden zal duren voor ik me echt GOED voel.

Groetjes vanuit Spanje

Aad van Toor

PS. De pijn in mijn mond is bijna helemaal weg en ik kan praktisch alles weer eten en dat doe ik ook.

Al het eten smaakt wel anders en elke maaltijd is een ontdekkingsreis voor me, maar ik kan weer van eten genieten en doe dat met volle teugen. Wat is lekker eten toch lekker.

Link naar bericht
Delen op andere sites
de vragen zijn vernieuwt , even kijken dat er nog meerdere dingen nieuw zijn (zie foto)

Naast de brief, de vragen en die foto van B2 en Japie zijn er deze keer geen andere updates

Hoop dat er binnenkort weer nieuwe foto's komen achter de schermen, blijf ik het leukst vinden :D

Link naar bericht
Delen op andere sites
Banner:

acrobatavieren-banner.gif

Nou we deze hebben, zullen we dan nu een mailtje sturen naar de Adriaan Homepage zodat deze drie TOPsites bij de links komen te staan? Wie weet worden onze vragen dan ook wel eerder beantwoord en vaker neergezet als ze gesteld zijn door

de Officiële B&A Fanclub Acrobatavieren. Lekker interessant doen. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nou we deze hebben, zullen we dan nu een mailtje sturen naar de Adriaan Homepage zodat deze drie TOPsites bij de links komen te staan? Wie weet worden onze vragen dan ook wel eerder beantwoord en vaker neergezet als ze gesteld zijn door

de Officiële B&A Fanclub Acrobatavieren. Lekker interessant doen. ;)

toch vrees ik nog steeds voor het bestaansrecht van onze sites als het eenmaal bekend wordt...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]toch vrees ik nog steeds voor het bestaansrecht van onze sites als het eenmaal bekend wordt...

Daar ben ik het niet mee eens. Ze kunnen hooguit klagen over het gebruiken van plaatjes. Die ik zo veel mogelijk probeer te vermijden. Screencaps zijn voor zover ik weet toegestaan, mits de copyright holder erbij staat.

De songteksten mag ik gebruiken, de andere informatie is origineel dus daar kunnen ze sowieso niks van zeggen. Ook quotes zijn toegestaan.

Jij volgt op je site de regels van het copyright (met de muziek) en daar kan alleen Buma/Stemra problemen over maken. Het forum is ook nergens een inbreuk op. Alleen je logo misschien ;)

Alleen de domeinnaam... Ik heb het vaak genoeg onder de aandacht gebracht en niemand heeft er op gereageerd. Als ze nou nog gaan piepen...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nieuwe update: winnaars van de prijsvragen zijn bekend

En een nieuwe vraag:

Bassie en Adriaan hebben in de loop der jaren in verschillende auto's gereden.

De meest bekende auto is die met de ogen en grote wimpers.

In welke (lange) TV serie reden Bassie en Adriaan voor het eerst in die auto?

Je kunt kiezen uit de volgende series:

  • [*:3h3cjgoy]Bassie en Adriaan en de Diamant
    [*:3h3cjgoy]Bassie en Adriaan en het geheim van de Schatkaart
    [*:3h3cjgoy]Bassie en Adriaan en de reis vol verrassingen
Link naar bericht
Delen op andere sites
Nieuwe update: winnaars van de prijsvragen zijn bekend

En een nieuwe vraag:

Bassie en Adriaan hebben in de loop der jaren in verschillende auto's gereden.

De meest bekende auto is die met de ogen en grote wimpers.

In welke (lange) TV serie reden Bassie en Adriaan voor het eerst in die auto?

Je kunt kiezen uit de volgende series:

  • [*:ofmueho5]Bassie en Adriaan en de Diamant
    [*:ofmueho5]Bassie en Adriaan en het geheim van de Schatkaart
    [*:ofmueho5]Bassie en Adriaan en de reis vol verrassingen

-- edit: geen oplossingen hier geven, dat is niet de bedoeling --

Mijn antwoord is al verstuurd ! *adjudant*

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind eerlijk gezegd dat deze auto net zo bekend is. Die heeft tenslotte ook in 3 eerdere series meegespeeld.

En dit exemplaar heeft toch eigenlijk nèt ietsje meer mijn voorkeur. :)

Ik zie dat soort auto's vaak rijden met een rolstoel achterin... Niks mis mee verder maar die associate klopt niet helemaal ;)

Geef mij de prelude maar _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik kwam de volgende vraag tegen tussen de vragen op de Adriaan site;

5) In welke plaats op Kreta is het haventje waar opnamens gemaakt zijn voor "wie betaald de veerman"?

Dat was het plaatsje Agio Nicolaos, daar moet je zeker naar toe gaan.

Zover ik weet is dat echter opgenomen in Elounda...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik kwam de volgende vraag tegen tussen de vragen op de Adriaan site;
5) In welke plaats op Kreta is het haventje waar opnamens gemaakt zijn voor "wie betaald de veerman"?

Dat was het plaatsje Agio Nicolaos, daar moet je zeker naar toe gaan.

Zover ik weet is dat echter opgenomen in Elounda...

Hoe weet je dat dan? Kan best hoor, dat Adriaan iets mist ;) Ben jij er geweest? Of misschien heette dat plaatsje vroeger Agio Nicolaos maar nu niet meer?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hoe weet je dat dan? Kan best hoor, dat Adriaan iets mist ;) Ben jij er geweest? Of misschien heette dat plaatsje vroeger Agio Nicolaos maar nu niet meer?

Ik ben 2 weken in Agios Nikolaos geweest ;) En dus ook in Elounda.

Agios Nikolaos is waar B&A met die busreis komen (waar Bassie bij de haventjes naar een restaurant rent).

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik ben 2 weken in Agios Nikolaos geweest ;) En dus ook in Elounda.

Agios Nikolaos is waar B&A met die busreis komen (waar Bassie bij de haventjes naar een restaurant rent).

Ooh. Cool?

Ik weet zo gauw niet wat er met het stukje "wie betaalt de veerman" bedoeld wordt (is dat die serie die daar is opgenomen?) maar als het bij elkaar in de buurt ligt...

Nou ja, maakt ook verder niet uit. Handig om te weten als ik ooit naar Griekenland ga ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nou we deze hebben, zullen we dan nu een mailtje sturen naar de Adriaan Homepage zodat deze drie TOPsites bij de links komen te staan? Wie weet worden onze vragen dan ook wel eerder beantwoord en vaker neergezet als ze gesteld zijn door

de Officiële B&A Fanclub Acrobatavieren. Lekker interessant doen. ;)

Een mooie banner moet ik zeggen. en het zou inderdaad wel gaaf zijn als er een link komt op de officiële site!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik zou dat filmpje best es willen zien, ik kan van die foto's geen chocola maken. Waar zou het over gaan?

Ik denk zo'n kort filmpje wat ze ook hadden voor de vooraankondiging van hun (helaas niet doorgegaande :{) afscheidsvoorstellingen. Adriaan kondigt wat aan, wil Bassie roepen die al naar buiten komt, Aadje krijgt de deur tegen zijn koker, valt op de grond en de rest is voorspelbaar ..........

trouwens = *zo zie je toch maar weer hoe makkelijk het is om zo'n caravan in elkaar te zetten!* ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...