Ga naar inhoud

Schaam je je voor B&A?


Aanbevolen berichten

Vroeger schaamde ik me nog wel is als ik als grote jongen een B&A video band ging kopen.Gelukkig ben ik inmiddels over die gevoelens heen en koop ik dvd's waarmee ik dolblij door de winkel ren. Herkennen jullie dat ook een beetje ?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Vroeger schaamde ik me nog wel is als ik als grote jongen een B&A video band ging kopen.Gelukkig ben ik inmiddels over die gevoelens heen en koop ik dvd's waarmee ik dolblij door de winkel ren. Herkennen jullie dat ook een beetje ?

k schaam me dr niet egt voor maar jah..

k luister de gods ganse dag liedjes etc etc..

radio oerhard aan

maja wat ze dr van denken zal me een worst wezen

Link naar bericht
Delen op andere sites

Totale onzin, ik schaam mij juist helemaal niet hoeveel mensen mij ook raar aan zouden kijken of uitlachen en weet je, stiekem vinden heeeeeeeeeeeeeeeeeel erg veel mesnen B&A leuk :P

Bij een winkel als ik iets van B&A koop vragen ze ook wel eens: is het een cadeautje? ik zeg dan altijd heel duidelijk: NEE! :P of: je kunt het binnen 24u ruilen, dan zeg ik: dat hoeft ECHT niet hoor!

ik vind het juist leuk :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Totale onzin, ik schaam mij juist helemaal niet hoeveel mensen mij ook raar aan zouden kijken of uitlachen en weet je, stiekem vinden heeeeeeeeeeeeeeeeeel erg veel mesnen B&A leuk :P

Bij een winkel als ik iets van B&A koop vragen ze ook wel eens: is het een cadeautje? ik zeg dan altijd heel duidelijk: NEE! :P of: je kunt het binnen 24u ruilen, dan zeg ik: dat hoeft ECHT niet hoor!

ik vind het juist leuk :P

hahaha jah inderdaad waarom zou je er voor schamen dr zijn zoveel mensen zoals je al vermeld die het stiekem nog wel leuk vinden maar die dr nie vooruit durven te komen..

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vrienden zeggen vaak: Och jij altijd met je kinderachtige Bassie en Adriaan dvd's. Maar intussen willen ze wel steeds B&A kijken als ze hier zijn. En op school kijken mensen gek op als ze op mijn mp3-speler zien dat die barst van de B&A liedjes :D Heerlijk als ze dan gaan vragen zet die eens op, zet die eens op.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Schamen? Nooit, ik ben er trots op.

In Fnac kennen ze me al als ik een bestelling doe ( wantja, de B&A dvds liggen niet standaard in de winkel bij ons )

Als ik op de universiteit aankom en m'n MD afdoe en de B&A liedjes spelen nog kijken mijn mede-studenten wel eens raar op, en dan zing ik nog eens het laatste zinnentje gezellig mee ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik schaam me helemaal niet. ook niet als ik een dvd in de winkel koop. ze vragen meestal of het een kadotje is.dan zeg ik vaak nee.zelfs me beste vrienden vinden *bas* & *adriaan* leuk

*B100* ik heb ook altijd pech ze moeten altijd mijn hebben

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij mij op het werk zullen ze nooit meer een clown kunnen zien zonder aan mij te denken >:)

Nee, ik schaam me er absoluut niet voor. Mensen zeggen wel eens, wat kinderachtig, maar dan antwoord ik iets in de trant van "kijk eens een hele serie af en zeg nog eens dat het kinderachtig is". Want dat hebben ze meestal nooit gedaan.

Net nog, sprak mijn oude aardrijkskundeleraar op de open dag van mijn ouwe middelbare school. Ik zei dat ik de landen van Europa wel kende, regelmatig B&A kijken. Hij zei dat zijn zoontje daar vroeger wel naar keek, maar nu niet meer. Dus ik verklaar doodleuk dat ik een van de beheerders ben van de grootste officiele onofficiele fanclub. Toen was ie wel even onder de indruk ;) Het valt sowieso op dat als je er wat dieper op ingaat, dat mensen wel willen luisteren en zoiets hebben van "goh, nooit geweten". Geweldig vind ik dat.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Waar zou je je voor moeten schamen? Er zijn vele B&A fans in vele leeftijden. De serie biedt voor elke leeftijdsgroep wel iets leuks.

De reacties van de verkopers zijn bij mij overigens vooral positief als ik zeg dat zo'n schijfje voor mezelf is. Want ze kunnen gewoon niet ontkennen dat het een ontzettend leuke serie is.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik schaam me niet, maar de eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat buiten mijn directe familie en de mensen op dit forum niemand weet dat ik een B&A-fan ben. Ik loop er niet mee te koop, maar ik loop dan ook helemaal nérgens mee te koop...daar valt B&A dus automatisch ook onder :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik trek mijzelf geen bal (gehakt) aan van mijn omgeving.

Zal nog lekker worden, ik heb mijn leven en dat benut ik op mijn manier. :W

En trouwens, mijn vader kijkt ook nog steeds naar ''Swiebertje'' dus euh :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik schaam me er ook helemaal niet voor. De reacties uit de omgeving zijn bij mij verschillend.

M'n familie vinden soms wel dat ik het er soms een beetje te vaak over heb maar verder vinden ze het wel leuk en ze zijn ook al 2 keer met me de ruïne van Teylingen, de B&A tentoonstelling in het TV Toys museum in Dieren en ook een keer wat locaties in Vlaardingen wezen bezoeken. Ook heb ik met afgelopen Sinterklaas 2 dvd's uit de 5-delige Amerika serie van ze gekregen met een heel leuk gedicht wat over *bas* en *adriaan* ging erbij.

De rest van m'n omgeving vindt het meestal wel interessant als ik ze erover vertel hoe het zo gekomen is dat ik me er zo voor interesseer. Ik vertel dan heel vaak dat dat onder andere komt door de nabewerkingen en ook de verhalen wat de verschillen tussen de originele banden en de nieuwe dvd's zijn worden interessant gevonden.

Er zijn wel enkele uitzonderingen. Ik had een tijd terug een keer dat ik ergens met een stel vrienden ging zwemmen en iemand zei toen op een gegeven moment heel luid het woord: RUSTIG! Ik begon toen te zingen van: Hou je rustig... en toen was er 1 meisje bij (aan wie ik trouwens ook m'n nickname te danken heb) die vaak zogenaamd alles beter wist en altijd en overal wat op aan te merken had die tegen me van: "Gedraag je naar je leeftijd."

Ook heb ik een keer meegemaakt dat er een keer iemand met wie ik op scouting zat een keer mijn nummer op de telefooncirkel opzocht en mij er voor opbelde of ik het op scouting alsjeblieft niet meer over *bas* en *adriaan* wilde hebben.

Verder zijn er vast nog wel meer mensen die het vreemd vinden maar dat doet me eigenlijk weinig want ik vind het echt een hele leuke hobby.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik schaam me niet, maar de eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat buiten mijn directe familie en de mensen op dit forum niemand weet dat ik een B&A-fan ben. Ik loop er niet mee te koop, maar ik loop dan ook helemaal nérgens mee te koop...daar valt B&A dus automatisch ook onder :P

Dit heb ik ook, ik ga het niet aan iedereen vertellen, maar ik schaam me er niet voor, ik ga het ook niet verbergen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zoals ik al eens eerder zei: B&A pride, collectief uit de caravan! :D

En je kunt altijd nog op een familiefeestje de microfoon pakken en zeggen: "Ooms, tantes, opa, oma... ik moet wat vertellen... *dramatische stilte* Ik ben Bassie en Adriaan fan!" Werkt gegarandeerd. >:)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zoals ik al eens eerder zei: B&A pride, collectief uit de caravan! :D

En je kunt altijd nog op een familiefeestje de microfoon pakken en zeggen: "Ooms, tantes, opa, oma... ik moet wat vertellen... *dramatische stilte* Ik ben Bassie en Adriaan fan!" Werkt gegarandeerd. >:)

heb jij dat ook gedaan????

zoja wat is dan het effect?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik schaam me er ook totaal niet voor. Ik kom er voor uit, tegen iedereen. Ik kan me wel kwaad maken als mensen bijvoorbeeld zeggen: "Oh, jij vindt de Teletubbies vast wel leuk, je kijkt toch ook naar Bassie & Adriaan" (dat heeft nog maar één keer iemand tegen mij gezegd, maar toch is dat heel flauw). Mensen kunnen gewoon de serie of de humor daarin niet waarderen, of hebben al een oordeel voordat ze ook maar een hele aflevering hebben gezien. Of inderdaad zoals hier al gezegd is: sommige mensen geven het gewoon niet toe, maar stiekem vinden ze Bassie & Adriaan ook wel leuk.

Ik heb zelfs een keer een spreekbeurt gehouden over Bassie & Adriaan, nou ik had wel een 9½ daarvoor.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Eigenlijk interesseert het mij totaal niet hoe anderen over me denken... er wordt toch altijd over je geluld. Mn ouders vinden het sowiezo raar en lopen er altijd over te zeuren, maar dat is hun probleem. ;) . Maar dit was vooral aan het begin... tegenwoordig hebben ze zoiets van... laat ook maar.

En op school gaat het zo vaak over Bassie en Adriaan en er zijn er zoveel die weten dat ik fan ben. Ik ga alleen niet aan iedereen vertellen dat ik DVD's van B&A heb. Toevallig bleek dat de eerste uit mn klas aan wie ik vertelde dat ik ook DVD's had, er zelf ook een aantal te hebben :P .

Link naar bericht
Delen op andere sites
Eigenlijk interesseert het mij totaal niet hoe anderen over me denken... er wordt toch altijd over je geluld. Mn ouders vinden het sowiezo raar en lopen er altijd over te zeuren, maar dat is hun probleem. ;) . Maar dit was vooral aan het begin... tegenwoordig hebben ze zoiets van... laat ook maar.

En op school gaat het zo vaak over Bassie en Adriaan en er zijn er zoveel die weten dat ik fan ben. Ik ga alleen niet aan iedereen vertellen dat ik DVD's van B&A heb. Toevallig bleek dat de eerste uit mn klas aan wie ik vertelde dat ik ook DVD's had, er zelf ook een aantal te hebben :P .

kijk das nou eens leuk om te weten, heb je zelf nog een vriend/klasgenoot dr bij die zelf ook fan is ;)

- edit: niet nodig! -

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik schaam mij er niet voor.

Maar ik ga het ook niet aan de grote klok hangen.

Buiten mijn ouders en mijn zusje weet eigelijk ook niemand dat ik B&A fan

ben.

Ik heb ook niet zo'n behoefte om dat aan anderen te vertellen.

Ik vind B&A leuk, en dat hou ik verder mooi voor mezelf.

Link naar bericht
Delen op andere sites

even een pikant detail: heb vorige week op het personeelsfeest (we werken met ongeveer 120 mensen) gehad en het was een karaoke-avond... ik heb met een collage 'het bakkerslied' gezongen, was wel geslaagd *)

dus ik schaam me er niet echt voor :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nee, ik schaam me absoluut niet. Ik neem ook aan dat de meeste winkelbedienden denken dat ik de B&A dvd's niet voor mezelf koop.

Een deel van mijn vrienden maakt mijn B&A liefde wel belachelijk, maar dat is all in good fun en daarbij kan ik gewoon meelachen. Schaamte is mij gelukkig tamelijk vreemd, of het moet plaatsvervangend zijn. Maar dat is weer een heel ander verhaal ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik schaam me er niet voor, maar loop er ook niet mee te koop.

Mensen denken maar wat ze denken willen. Als ik maar plezier heb bij het kijken of luisteren naar Bassie & Adriaan.

Mensen die er niets aan vinden die liegen of keihard of die hebben wat gemist in hun jeugd.

Link naar bericht
Delen op andere sites

iedereen in de klas weet het

er is er maar 1 die me daarmee pest

en dat is onze juf

en die word echt niet ter plekke verzonnen ;)

maar ik denk altijd ze is gewoon jaloers omdat zij niet zo'n mooie verzameling heeft :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

De leraren boeit het al helemaal niks bij mij op school. Echt helemaal niks. :P Als het over B&A gaat... negeren ze gewoon. Wat maakt het uit... ieder voor zich en laat een ander in zn waarde denk ik zo. Weet nog wel dat een leraar helemaal niet meer bij kwam toen iemand in de klas ''tok tok piep piep knor knor'' deed uit dat ene liedje _O- Maar dat was niet uitlachen... vond ie echt grappig :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik ben nu 18 jaar en kijk met heel veel plezier naar bassie en adriaan.

het interesseert mij helemaal niets wat er over mij gedacht word met betrekkinge tot het kijken naar bassie en adriaan.

gewoon doen wat je leuk vind is het allerbelangrijkste.

en voor mij is bassie en adrian leuk, dus kijk ik er na en luister ik er na.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

toen ik 14 jaar was vond ik het gaaf om te zien nu ben ik 19 jaar ik heb vorig jaar alle dvdtjes gekocht omdat ik nog fan ben ik schaam me der niet voor maar er zijn ook maar weinig mensen om me heen die het weten dat ik fan ben

Link naar bericht
Delen op andere sites

De meeste mensen vinden het juiste veelste vet dat ik op de leeftijd van 17 jaar fan ben.

Vaak krijg je juist positieve reacties. En ik steek juist mensen aan met Bassie en Adriaan. In mijn klas kijken er nu heel veel naar :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

ja ik heb der ook een paar mensen op me vorige werk aangestoken die wilde toen de dvdtjes van me lenen.

maar achteraf praten we de hele dag over de grappe van vj de baron en voral de b2 grappen

Link naar bericht
Delen op andere sites
De meeste mensen vinden het juiste veelste vet dat ik op de leeftijd van 17 jaar fan ben.

Dan vinden de vrienden van mijn broer dus ook. Hij krijgt ook vaak positieve reacties als hij eens een DVD'tje van B&A meeneemt naar een feest van zijn vrienden :P

Ikzelf schaam me er écht niet voor. Iedereen in mijn klas kijkt het, het is gewoon puur jeugdsentiment. Ik kijk er nog altijd met veel plezier naar.

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik ben 18 jaar en werk in een supermarkt.

als ik aan het werk ben, dan gebruik ik altijd teksten van bassie en adriaan serie, vooral scheldcafetaria van baron en teksten van dove b2.

ik word in de winkel bassie genoemd :P

en sinds een paar dagen verkopen we in de winkel dvd's van b&a, en deze week komen er petjes van b&a.

super leuk dus *)

ben nu de serie in europa aan het kijken, lekker relaxed op de bank mijn favoriete programma kijken :P:D

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik ben 18 jaar en werk in een supermarkt.

als ik aan het werk ben, dan gebruik ik altijd teksten van bassie en adriaan serie, vooral scheldcafetaria van baron en teksten van dove b2.

ik word in de winkel bassie genoemd :P

en sinds een paar dagen verkopen we in de winkel dvd's van b&a, en deze week komen er petjes van b&a.

super leuk dus *)

ben nu de serie in europa aan het kijken, lekker relaxed op de bank mijn favoriete programma kijken :P:D

petjes van B&A mag je die mee nemen en in welke super markt werk je ?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

petjes van B&A mag je die mee nemen en in welke super markt werk je ?

Die petjes kan je kopen, werk in de c1000. niet in elke c1000 kan je die spullen kopen, de spullen kan de winkelier zelf selecteren uit een grote groep assortiment van een bedrijf.

Die worden goedkoop ingekocht, en goedkoop verkocht.

Maar niet elke c1000 doet eraan.

de c1000 waar ik werk is in heteren.

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik schaam me er niet echt niet voor.ze mogen zegge wat ze er van denken maar ik zal altijd blijven kijken (O) je bent er nooit te oud voor 8-)

als je wat ouder bent, ongeveer 18 jaar en je komt er voor uit dat je een b&a fan bent, dan ben je een echte fan, want je hebt grote kans dat je uitgelachen wordt op school b.v vooral in het begin van dat je het verteld.

je laat je niet zomaar uitlachen zou ik zo denken, dus moet je er wel over nadenken of je dat wel wilt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik ben 18 jaar en werk in een supermarkt.

als ik aan het werk ben, dan gebruik ik altijd teksten van bassie en adriaan serie, vooral scheldcafetaria van baron en teksten van dove b2.

ik word in de winkel bassie genoemd :P

en sinds een paar dagen verkopen we in de winkel dvd's van b&a, en deze week komen er petjes van b&a.

super leuk dus *)

ben nu de serie in europa aan het kijken, lekker relaxed op de bank mijn favoriete programma kijken :P:D

Hoe zien deze petjes eruit? :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hoe zien deze petjes eruit? :P

ik had gehoopt dat ze vandaag zouden binnen, maar nog steeds niet gezien :'(

anders maar is effe de leverancier bellen ;)

ik hoop dat ze snel komen...

als ze er zijn dan zal ik het zeggen/typen :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Toegeven dat je een ''B&Afan'' bent is al heel wat anders dan toegeven dat je alle DVD's van B&A hebt he ;)

Althans... daar vind ik persoonlijk een groot verschil in zitten. Bij mij in de klas weten de meesten wel dat ik B&A fan ben, maar niet dat ik ook DVD's heb... :N

Ja, klopt, ik denk dat het zeggen dat je een b&a fan bent, moeilijker is dan te zeggen dat je alle dvd's hebt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja, klopt, ik denk dat het zeggen dat je een b&a fan bent, moeilijker is dan te zeggen dat je alle dvd's hebt.

van mij weet bijna iedereen het, gelukkig heb ik nu een vriendin die veel accepteerd,

ook dat ik bassie en adriaan leuk vind (geen fan meer) en meer dan 250 artikelen heb :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

van mij weet bijna iedereen het, gelukkig heb ik nu een vriendin die veel accepteerd,

ook dat ik bassie en adriaan leuk vind (geen fan meer) en meer dan 250 artikelen heb :P

Dat is dan echt beter voor je :D

Bij mij gaan vrienden ook steeds meer wennen aan dat ik fan van b&a ben, als ze dat niet accepteren en mij uit gaan maken voor wat dan ook, dan zijn het geen echte vrienden ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat is dan echt beter voor je :D

Bij mij gaan vrienden ook steeds meer wennen aan dat ik fan van b&a ben, als ze dat niet accepteren en mij uit gaan maken voor wat dan ook, dan zijn het geen echte vrienden ;)

Japz, dat ben ik het met je eens, maja m'n vorige vriendin vond het kinderachtig :? en dat vond ik echt lullig.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Japz, dat ben ik het met je eens, maja m'n vorige vriendin vond het kinderachtig :? en dat vond ik echt lullig.

en toen ging het zeker uit, ja das dan knap verrot een vriend en/of vriendin die geen respect voor je heeft.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Japz, dat ben ik het met je eens, maja m'n vorige vriendin vond het kinderachtig :? en dat vond ik echt lullig.

Mijn vriend weet niet eens wat het is, kun je nagaan... dat wordt B&A lessen in Amerika! ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...