Ga naar inhoud

Versies op DVD en video


Aanbevolen berichten

Bassie en Adriaan en de Huilende Professor Penta DEEL 3

Medium: VHS

Lengte: +- 50 Minuten (hoes vermeld 55, is niet juist)

Uitgever: Kidsstuff

Jaar:/

Muziek: Origineel

Bijzonderheden: bevat zeer weinig muziek, en is volledig

Deel 1, 2 en 4 volgen nog, maar deze is iig identiek aan de PENTA versie hiervan.

Hebben die Penta banden geen titel? Of heten ze gewoon "deel 1" etc?

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 121
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Feest Met Bassie & Adriaan

Medium: VHS

Lengte: 50 minuten

Uitgever: CNR Video 1992

Muziek: Origineel

Bijzonderheden: Videoband die in een speciaal verjaardagspakket zat (met slingers, vlaggetjes, kleurplaten, kleurpotloden, buttons, liedjes en een verjaardagskalende en de band)

Op de band staan liedjes (Dimitri, Erik de Viking, Fairies, Kapitein Bassie, Geheime Agenten, De wekker, In de Lente, Griekse Les, 4 seizoenen, Gefeliciteerd

Ik weet niet precies wat ik hiermee moet. Ik kan hem namelijk niet koppelen aan een serie... ideeen welkom. Toch maar bij de shorties zetten?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik weet niet precies wat ik hiermee moet. Ik kan hem namelijk niet koppelen aan een serie... ideeen welkom. Toch maar bij de shorties zetten?

Misschien een soort van muziek gedeelte maken? Als je mijn lijst bekijkt, zie je dat er nog een aantal soorten muziek videobanden zijn

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik weet niet precies wat ik hiermee moet. Ik kan hem namelijk niet koppelen aan een serie... ideeen welkom. Toch maar bij de shorties zetten?

Je zou bijvoorbeeld overige projecten aan kunnen maken bij de series. En het daarbij neerzetten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat idee vind ik nog beter ;)

Ik zet hem toch bij shorties, omdat er volgens Frey een shorty op staat die je verder niet op banden vindt.

Mochten er fouten geconstateerd worden, graag even nummer vermelden (staat er nu bij) en de juiste info. Ik word echt HELEMAAL gestoord van al die versies, geen idee dat het er ZO veel waren...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik zet hem toch bij shorties, omdat er volgens Frey een shorty op staat die je verder niet op banden vindt.

Mochten er fouten geconstateerd worden, graag even nummer vermelden (staat er nu bij) en de juiste info. Ik word echt HELEMAAL gestoord van al die versies, geen idee dat het er ZO veel waren...

Maar wat ga je dan met die andere videobanden doen? Zoals 'Dromen met' , 'Leukste liedjes' etc..? :P

Had je trouwens nog wat aan mijn lijst? :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Maar wat ga je dan met die andere videobanden doen? Zoals 'Dromen met' , 'Leukste liedjes' etc..? :P

Had je trouwens nog wat aan mijn lijst? :P

Ook een goeie... *denk denk* Nou ja, overig dan maar. Hmpf.

En die lijst van jou, ik word er gek van. Ik ben pas bij plaaggeest. Weet je zeker dat het geen entries zijn die ik al heb, of moet ik dat eerst zelf nog nakijken?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ook een goeie... *denk denk* Nou ja, overig dan maar. Hmpf.

En die lijst van jou, ik word er gek van. Ik ben pas bij plaaggeest. Weet je zeker dat het geen entries zijn die ik al heb, of moet ik dat eerst zelf nog nakijken?

Uhh, daar heb ik niet naar gekeken. Heb gewoon alle banden die ik heb overgetypt. Maar als je wilt, wil ik straks wel even op je site kijken om te zien of er dubbele tussen staan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zal het maar even zeggen:

De Penta en de Kidstuff videobanden van de Huilende Professor zijn niet de zelfde uitgaven; Penta zit namelijk in een kartonnen hoes en Kidsstuff in een hardcover.

Ik heb zelf Kidsstuff deel 1 (hardcover) en daar staat op de achterkant '3 leuke afleveringen', dus ik denk dat er bij Kidsstuff 3 videobanden en bij Penta 4 videobanden van de professor uitgekomen zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik zal het maar even zeggen:

De Penta en de Kidstuff videobanden van de Huilende Professor zijn niet de zelfde uitgaven; Penta zit namelijk in een kartonnen hoes en Kidsstuff in een hardcover.

Ik heb zelf Kidsstuff deel 1 (hardcover) en daar staat op de achterkant '3 leuke afleveringen', dus ik denk dat er bij Kidsstuff 3 videobanden en bij Penta 4 videobanden van de professor uitgekomen zijn.

Van beide versies zijn 4 videobanden uitgebracht, ze zien er ook hetzelfde uit. Alleen bij de plastic versies staat er op de voorzijde 'bekend van tv'.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Van beide versies zijn 4 videobanden uitgebracht, ze zien er ook hetzelfde uit. Alleen bij de plastic versies staat er op de voorzijde 'bekend van tv'.

Okee bedankt. Maar dan begrijp ik nog niet waarom ze dan op de achterkant '3 leuke afleveringen' zetten. O}:?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Okee bedankt. Maar dan begrijp ik nog niet waarom ze dan op de achterkant '3 leuke afleveringen' zetten. O}:?

Misschien omdat er drie afleveringen op een band staan.

Edit: Ik zie dat Heidbuurt me voor is geweest. Maar als je onze antwoorden combineert, dan het je volgens mij het juiste antwoord.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb even nog een vraag over de CNR uitgaves. Klopt het dat alle CNR uitgaves van voor 1993 het label "CNR Video" dragen, en die van erna "CNR film & video"?

Dat is me namelijk opgevallen bij de banden die ik heb. (Samen met het feit dat http://www.bridgeonline.nl staat dat CNR film & video in 1993 is opgericht.) Maar aangezien ik niet alle banden uit die periode heb, kan ik het niet echt goed controleren.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat misschien ook nog aangepast zou kunnen worden, bij die 90-minuten versies van de Sleutel/Diamant:

de muziek is eigenlijk niet origineel, zoals nu op de site staat. De oorspronkelijke muziek is er wel, maar er zijn ook toevoegingen van Klaris e.d.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat misschien ook nog aangepast zou kunnen worden, bij die 90-minuten versies van de Sleutel/Diamant:

de muziek is eigenlijk niet origineel, zoals nu op de site staat. De oorspronkelijke muziek is er wel, maar er zijn ook toevoegingen van Klaris e.d.

Nummers please ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
18 en 19 missen geen shots, dat zijn de enige volledige uitgaven

bijzonderheden: veel extra's (o.a. ongebruikt materiaal)

Reis vol verrassingen dvd's dus

Er mist toch wél iets op die 2-delige: aan het eind van deel 1 mis je dat geweldige gebrul van de Baron ("Nou zijn ze me weer ontsnaaaaaaaapt"!), en aan het begin van deel 2 missen dan een paar korte shots van B&A die net in Utah en bij het Zion National Park arriveren. Die DVD's zijn dus wel voor 99% volledig, maar die overgebleven 1% telt toch ook mee, zou ik zeggen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
hmm ok, maar de scene bij de cowboyshow staat weer alleen op de 2-delige...

Dat is waar, de 2-delige is zeker de meest complete, want de 5-delige mist een hele hoop in Florida...niet dat ik dat nou zó erg vind...beetje langdradig, en zo... :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Diamant

Medium: VHS

Lengte: 170 minuten

Uitgever + jaar: Bridge 2001

Muziek: orgineel

Bijzonderheden: Dubbelbox, mist een paar scénes, met Klaris-toevoegingen.

Op zoek in Nederland / Op zoek in Frankrijk

Medium: DVD

Lengte: 25 minuten

Uitgever + Jaar: Bridge 2004

Muziek: Nieuw

Bijzonderheden: Super de Boer aktie, de twee dvd's zijn samen 'Op reis door Europa deel 1, Smorenburg muziek, geen extra's

De muziek op de Arcade dubbelbox van de verzonken stad is hetzelfe als op de Bridge dubbelbox.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Diamant

Medium: VHS

Lengte: 170 minuten

Uitgever + jaar: Bridge 2001

Muziek: orgineel

Bijzonderheden: Dubbelbox, mist een paar scénes, met Klaris-toevoegingen.

Op zoek in Nederland / Op zoek in Frankrijk

Medium: DVD

Lengte: 25 minuten

Uitgever + Jaar: Bridge 2004

Muziek: Nieuw

Bijzonderheden: Super de Boer aktie, de twee dvd's zijn samen 'Op reis door Europa deel 1, Smorenburg muziek, geen extra's

De muziek op de Arcade dubbelbox van de verzonken stad is hetzelfe als op de Bridge dubbelbox.

Noem de nummers nou, veel makkelijker zoeken :'(

Link naar bericht
Delen op andere sites
Noem de nummers nou, veel makkelijker zoeken :'(

Nee, dat bedoel ik niet. Ze staan nog niet op de lijst.

Nummer Arcade dubbelbox verzonken stad: 139

Link naar bericht
Delen op andere sites
Misschien is het ook nog een idee om bij de dvd's bij bijzonderheden neer te zetten of er extra's op staan, en zo ja, welke.

Dat lijkt mij ook wel handig. Maar dan is de vraag hoe ver je moet gaan. Want je kan natuurlijk ook de tijdsduur van de extra's toevoegen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Is het misschien ook een idee om alle hoezen in te scannen en hiervan plaatjes bij de bijbehorende versies die al op de site staan te zetten? Ik wil aangezien mijn collectie ook behoorlijk groot is en het idee dus ook van mij komt bij dit scannen eventueel ook wel helpen als dit jullie ook een goed idee lijkt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Is het misschien ook een idee om alle hoezen in te scannen en hiervan plaatjes bij de bijbehorende versies die al op de site staan te zetten? Ik wil aangezien mijn collectie ook behoorlijk groot is en het idee dus ook van mij komt bij dit scannen eventueel ook wel helpen als dit jullie ook een goed idee lijkt.

*O**JOEPIEE!!!! MIJN 150e BERICHT SINDS 4 JANUARI 2005!!!!!!

*O*

Wat ik wou zeggen: Je kan ook plaatjes van http://www.benafan.tk (de site van Frey) halen. (als dat van hem mag) Die plaatjes zijn heel recht en mooi gemaakt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Is het misschien ook een idee om alle hoezen in te scannen en hiervan plaatjes bij de bijbehorende versies die al op de site staan te zetten? Ik wil aangezien mijn collectie ook behoorlijk groot is en het idee dus ook van mij komt bij dit scannen eventueel ook wel helpen als dit jullie ook een goed idee lijkt.

Daar is DJ al mee bezig.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

wat betekenen die nummers eigenlijk?

Als je nou de rest van het topic ook leest... dat zijn de ID's van de records in de database. Als er een entry niet klopt, kun je het nummer zeggen, dan hoef ik niet te zoeken welke je in vredesnaam bedoelt. Gesnapt?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Als je nou de rest van het topic ook leest... dat zijn de ID's van de records in de database. Als er een entry niet klopt, kun je het nummer zeggen, dan hoef ik niet te zoeken welke je in vredesnaam bedoelt. Gesnapt?

dan heb ik er overheen gelezen want ik heb het hele topic doorgespit nadat iemand ooit heeft gezegd: ,,'ik spit altijd eerst de topics door zodat als ik dan iets zinnigs zeg, ze dan niet gaan zeggen: dat is al gezegd,' of iets in die richting.
Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

dan heb ik er overheen gelezen want ik heb het hele topic doorgespit nadat iemand ooit heeft gezegd: ,,'ik spit altijd eerst de topics door zodat als ik dan iets zinnigs zeg, ze dan niet gaan zeggen: dat is al gezegd,' of iets in die richting.

http://forum.bassieenadriaan.nl/viewtop ... 0457#50457

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Deze staan er nog niet tussen op de info site:

De huilende professor deel 1, 2 en 4

Medium: VHS

Lengte: 55 minuten per deel

Uitgever + jaar: Kidsstuff 1991

Muziek: orgineel

Bijzonderheden: Bevat weinig muziek; is volledig (geen scenes geknipt)

De schatkaart

Medium: VHS

Lengte: 180 minuten

Uitgever + jaar: Arcade 1998

Muziek: orgineel

Bijzonderheden: dubbelbox; veel in geknipt

De schatkaart

Medium: VHS

Lengte: 180 minuten

Uitgever + jaar: Bridge 2001

Muziek: orgineel

Bijzonderheden: dubbelbox; veel in geknipt

De verzonken stad

Medium: VHS

Lengte: 180 minuten

Uitgever + jaar: Bridge 2002

Muziek: ???

Bijzonderheden: hele serie op één band.

Op reis door Europa deel 1

Medium: DVD

Lengte: 60 minuten

Uitgever + jaar: Arcade 1999

Muziek: orgineel / nieuw

Bijzonderheden: Nederlandse inlay; in het Nederlands en in het Frans af te spelen

Liedjes uit grootmoeders tijd

Medium: VHS

Lengte: 75 minuten

Uitgever + jaar: Arcade 1996

Muziek: orgineel

Bijzonderheden: dubbelbox

Liedjes uit grootmoeders tijd

Medium: DVD

Lengte: 70 minuten

Uitgever + jaar: Bridge 2003

Muziek: ???

Bijzonderheden: zelfde versie als 2001-dvd; uitgave van Hollandse Kinderklassiekers

De Allerleukste liedjes

Medium: VHS

Lengte: 45 minuten

Uitgever + jaar: Bridge 2000

Muziek: ???

Bijzonderheden:

De dromen va B&A

Medium: VHS

Lengte: 30 minuten

Uitgever + jaar: Bridge 2000

Muziek: ???

Bijzonderheden: herziene uitgave 10 jaar B&A; speciale editie

Dromen met B&A

Medium: VHS

Lengte: 70 minuten

Uitgever + jaar: Bridge 2000

Muziek: ???

Bijzonderheden: dubbelbox; herziene versie

25 liedjes, 25 jaar feest

Medium: DVD

Lengte: 60 minuten

Uitgever + jaar: Bridge 2001

Muziek:

Bijzonderheden:

Live!

Medium: DVD

Lengte: 50 minuten

Uitgever + jaar: Bridge 2002

Muziek:

Bijzonderheden: nog nooit op tv geweest

25 jaar theater

Medium: dvd

Lengte: 50 minuten

Uitgever + jaar: Bridge 2003

Muziek:

Bijzonderheden: nog nooit op tv geweest

Link naar bericht
Delen op andere sites
Er staat iets op de info-site en dat begrijp ik niet.

Bij de dubbelbox 2 van Amerika staat dat er een paar scéne's ontbreken welke zijn dat dan ? :?

Dat staat bij de dvd niet.

Florida toch?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het zijn maar een paar hele korte stukjes die ontbreken op de 2-delige: aan het eind van deel 1 mis je de brullende Baron ("Nou zijn ze me weer ontsnaaaaapt"!) en aan het begin van deel 2 ontbreken een paar korte shots van B&A die in Utah en bij het Zion National Park arriveren.

Dat alles staat weer wel op de 5-delige, dus... :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...