Ga naar inhoud

Amerika (meerdere versies?)


Aanbevolen berichten

  • Reacties 108
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

[..]

Ik heb ze niet kunnen vinden bij de V&D in Vlaardingen... :X

Ken je een V&D waar je ze nog kan krijgen?

In Utrecht, meetje ver voor je,

misschien in Rotterdam, maar dat weet ik niet zeker.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gabber, ik heb ze al besteld via http://www.bol.com , dus laat maar zitten. Maar evengoed bedankt!

On-topic: Heeft iemand trouwens een keer aan Adriaan gevraagd waarom er 2 versies zijn van de amerika-dvds? Ik heb het gevraagd aan hem, maar ik heb nog nooit antwoord teruggekregen... *(*

Link naar bericht
Delen op andere sites
hardstikke leuk! alleen is bassie vaak, een beetje dom :+8)7

Ja, hij is wel dom, maar niet slim.

Weet iemand of er ook veel verschil zit tussen de beeldkwaliteit van de twee- en vijfdelige serie?

Link naar bericht
Delen op andere sites
dat is denk ik hetzelfde.

En ik denk van niet, want de compressie op de 2-delige versie (die ik heb) zal waarschijnlijk hoger liggen dan de 5-delige. Want er staat meer op één schijfje.

Wat ik eigenlijk bedoel is of het verschil in kwaliteit merkbaar is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

En ik denk van niet, want de compressie op de 2-delige versie (die ik heb) zal waarschijnlijk hoger liggen dan de 5-delige. Want er staat meer op één schijfje.

.

volgens mij scheelt dat in niet in kwaliteit. dat zou dan toch wel een groot nadeel zijn van dvd's

Link naar bericht
Delen op andere sites
Weet iemand of er ook veel verschil zit tussen de beeldkwaliteit van de twee- en vijfdelige serie?

Ik heb meegedaan aan de prijsvraag op http://www.bassie-adriaan.nl waarmee je een deel van de 5-delige versie kan winnen. Als ik een deel van die 5-DVD versie heb gewonnen, probeer ik van de 2-delige en de 5-delige versie wat screencaps te maken.

Ik denk dat de beeldwaliteit van de 5-delige versie ook beter is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...
Ik was vorige week in Top 1 toys en zag daar deel 2 van de 5-delige versie op video staan voor 11,99. Voor die prijs heb je alle 2 delen van de schatkaart op dvd.

Er zitten inderdaad grote prijsverschillen tussen de spullen bij de verschillende winkels.... :{

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Ik vind de kwaliteit van de 5-delige beter dan de 2-delige.

Ik denk dat de 2-delige tuggerlijkertijd uitgebracht is met de reis vol verrassingen met de rode letters, met zo'n boogje. En de 5-delige gelijk met de reis vol verrassingen met de gele letters. Welke nabewerking vinden jullie nauw mooier? Ik de laatste. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind de kwaliteit van de 5-delige beter dan de 2-delige.

Ik denk dat de 2-delige tuggerlijkertijd uitgebracht is met de reis vol verrassingen met de rode letters, met zo'n boogje. En de 5-delige gelijk met de reis vol verrassingen met de gele letters. Welke nabewerking vinden jullie nauw mooier? Ik de laatste. :)

Bij de tweedelige is er meer op één dvd gepropt. Dat betekend ook dat er hogere compressie nodig is, wat een iets slechtere beeldkwaliteit oplevert.

Hiermee rekening houdende lijkt me de 2-delige beter dan de 5-delige, omdat het avontuur langer achter elkaar doorloopt. Maar ik heb ze niet kunnen vergelijken, omdat ik van de dvd's van deze serie alleen de 2-delige heb.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb nu 2 dvd's van de 2-delige.

En 2 dvd's van de 5-delige.

Deel 1: Curaçao

Deel 4: Het Wilde Westen

Deel 4 heb gewonnen met de prijsvraag op Adriaan-hompage.

Wel leuk dat er op de 5-delige een begin en een nastukje komt met

een videoinlay van de volgende video. Jammer dat ze dat niet met

een video en een dvd hebben gedaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Goffe de Boer schreef:

Wel leuk dat er op de 5-delige een begin en een nastukje komt met

een videoinlay van de volgende video. Jammer dat ze dat niet met

een video en een dvd hebben gedaan.

Wer-Al_Zwowe schreef:

Bij de tweedelige is er meer op één dvd gepropt. Dat betekend ook dat er hogere compressie nodig is, wat een iets slechtere beeldkwaliteit oplevert.

Hiermee rekening houdende lijkt me de 2-delige beter dan de 5-delige, omdat het avontuur langer achter elkaar doorloopt. Maar ik heb ze niet kunnen vergelijken, omdat ik van de dvd's van deze serie alleen de 2-delige heb.

Ow, zo te horen kan ik blij zijn dat ik dan de 5-delige versie heb. Kan het ook niet vergelijken met de 2-delige versie, want deze heb ik nog nooit gezien. Maar ja nu staan die 2 verschillende versies gelijk: de 2delige versie heeft alles erop staan, 5-delige niet ; en de 5delige heeft weer een beter beeldkwaliteit (O) Mooi toch *)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het leuke aan deel 5 van de 5-delige serie is, dat er een stukje niet nabewerkt is. Er is nog een stuk Klaris vrolijk te horen en een stuk Halloween *O*

Inderdaad, die DVD heb ik ook. Hij is wel flink geknipt en alles is Smorenburg; buiten die ene vergeten scène die ze niet hebben herbewerkt. En dat vergeten stukje is als het donker is zie je het hotel en je ziet weer klaar worden 's anderendaags en Theme from Halloween is als B&A dat vliegtuigje weer zijn. Als je deze scène nu op TV ziet, hoor je geen muziek meer (zeker 10 seconden geen geluid) bij die scène van het hotel met donker/klaar.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Als je deze scène nu op TV ziet, hoor je geen muziek meer (zeker 10 seconden geen geluid) bij die scène van het hotel met donker/klaar.

Dat was ook een speciaal stuk voor de videoband, omdat daarin al was geknipt. In de serie was dat stuk dus anders.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind dat Amerika deel 1 (2-delig) een vreemd einde heeft. De baron zecht Drommels, drommels daar gaan ze. en dan hoor je in één keer dag vriendjes, met de tune van Amerika er nog achteraan. En er zit ook geen trailer van deel 2 bij . . .

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind dat Amerika deel 1 (2-delig) een vreemd einde heeft. De baron zecht Drommels, drommels daar gaan ze. en dan hoor je in één keer dag vriendjes, met de tune van Amerika er nog achteraan. En er zit ook geen trailer van deel 2 bij . . .

En deel 2 heeft een knullig begin. Je mist trouwens ook een scene: *adriaan*En, bassie, wat vind je van het wilde westen....die mis je.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Nog iets dat me is opgevallen: in deel 2 van de vijfdelige versie van Amerika is voor de scene waarin Bassie in de caravan aan het studeren is een andere take gebruikt dan in de tweedelige versie. Ik weet niet welke van de twee takes tegenwoordig in de tv-versie te zien is, maar de onbewerkte serie gebruikte de take van de tweedelige versie.

Het opvallendste verschil is dat Adriaan in de 'nieuwe' take niet vraagt naar welk programma hij straks moet kijken, en Bassie hem dus ook niet zegt: "de Tros, TV 2 natuurlijk"! Ook praten B&A in deze take een stuk minder gehaast dan in de oorspronkelijke.

Een geweldige ontdekking is het niet, maar het leek me wel leuk om even te vermelden ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het opvallendste verschil is dat Adriaan in de 'nieuwe' take niet vraagt naar welk programma hij straks moet kijken, en Bassie hem dus ook niet zegt: "de Tros, TV 2 natuurlijk"!

Tja, het zal wel zijn omdat B&A niet meer exclusief bij de Tros zitten natuurlijk en aan die quiz zie je ook niet echt dat het een tros programma is, dus ze hebben het wel mooi opgelost zo.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Tja, het zal wel zijn omdat B&A niet meer exclusief bij de Tros zitten natuurlijk en aan die quiz zie je ook niet echt dat het een tros programma is, dus ze hebben het wel mooi opgelost zo.

Daar zou je best wel gelijk in kunnen hebben. Volgens mij werden ten tijde van het maken van deze serie, de oudere series ook op Kindernet uitgezonden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 months later...

Waar kiezen jullie dan voor, ik voor mooier beeld. Die extra's zijn meestal niet zoveel toch ?

Wel vind ik dat 5 dvd's wel een beetje schooierig is. Als je ziet dat er soms maar 2.65 gig van de dvd is beschreven, dan zou er dus veel meer oppassen. Je kan ook 3 dvd's maken, maar toch geen 5 !

Link naar bericht
Delen op andere sites
Persoonlijk vind ik de DVD's goedkoop ja.

Naja, ik zie het zo:

-Als je gewoon de serie wil hebben maakt het niet uit welke versie je neemt.

-Fans kiezen voor de 2 delige versie.

-Verzamelaars kiezen allebei.

(O)

En ik heb de 2-delige en ik begin met de 5-delige. Dus ik ben een verzamelaar :9

Link naar bericht
Delen op andere sites

En als je graag beide versies van de "maar in onze caravan gebeurde ook iets vreemds"-scene wilt hebben, zul je toch op z'n minst deel 1 van de 2-delige en deel 2 van de 5-delige moeten kopen, en dan kun je net zo goed ook de rest aanschaffen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

En ik heb de 2-delige en ik begin met de 5-delige. Dus ik ben een verzamelaar :9

De 5-delige is op dit moment iig heel lastig te krijgen. Uiteindelijk heb ik alle delen via verschillende internetshops kunnen krijgen. http://www.themusicsafe.nl zegt alle delen nog goed te kunnen leveren, met deel 3 die ik daar (als laatste om de 5-delige serie compleet te maken) besteld heb was dat gelukkig ook zo.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...
[..]

Das gek,bij ons in vlaadingen zie je ze wel veel staan!!!

maar zou dat niet komen doordat bassie daar woont??

en omdat er veel opgenomen (kroon) is daar?

Ik heb de 5-delige serie niet gezien nog, en ik kijk toch elke keer in cd/platenwinkel etc.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

maar zou dat niet komen doordat bassie daar woont??

en omdat er veel opgenomen (kroon) is daar?

Ik heb de 5-delige serie niet gezien nog, en ik kijk toch elke keer in cd/platenwinkel etc.

Ik heb de 5-delige hier ook nog nooit gezien :N, de 2-delige trouwens ook pas een keer :{.

In Vlaardingen is inderdaad veel opgenomen, niet alleen van de Kroon, maar ook een heleboel andere series, vooral de vroegere series.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Volgens mij heeft dat er niets mee te maken hoor.Het is gewoon de ene winkel besteld hem nou eenmaal wat sneller dan de andere.En in de ene stad is er misschien meer behoefte aan dan in de andere stad.Dus ik denk dat dat er niets mee te maken heeft hoor!!!

Link naar bericht
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...