Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Er zijn in het verleden weleens brieven verstuurd naar Aad van Toor, Paul van Gorcum, Joep Dikmans en Paul van Soest als ik me niet vergis.

Het leek me een goede idee een topic te openen waar in iedereen diens vragen aan een van de acteurs kwijt kan, zodat na een aantal inzendingen zo een brief verstuurd kan worden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Goed idee! Ik was van plan over een week of twee nog een mail naar Paul te sturen, als die kaart hem nog vers in het geheugen ligt ;)

Mijn vragen:

-Waarom dat jungle pak?

-Hoe heb je je op de rol van de Baron voorbereid?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dat antwoord weet ik. In Vlaardingen is een dergelijk Johnny-pak al tientallen jaren in de mode.

Ik ga liever voor het officiele antwoord, als je het niet erg vindt. Ik heb namelijk het vermoeden dat ze helemaal niet in Vlaardingen waren toen Adriaan deze kledij koos.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Aan Adriaan:

Die stunts in de eerdere series waren best link. Nooit bang geweest dat er iets mis ging? (je wil toch niet van de Euromast afmieteren...)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op bassie-adriaan.nl kun je op Adriaan's hompage al je vragen aan Aad kwijt, ook al zal het even duren voordat ie ze beantwoord.

Weet ik, maar ik heb zijn persoonlijke e-mail adres en het adres van Paul van Gorcum ook. Ik heb het vage vermoeden ook dat ie mij eerder antwoordt, ik heb tot nu toe altijd antwoord gehad, hetzij via de mail, hetzij via de site (twee keer ;)). Ik was van plan om eind van de maand of zo een interviewtje te sturen, net zoals eerder naar de Baron, HH en B2.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Aan Aad:

Je hebt zoveel verschillende dingen gedaan, acteren, regisseren, scenario schrijven, liedjes schrijven, misschien zelfs wel locaties gescout en acteurs gecast... wat vond je nou het leukst om te doen, en wat het minst leuk?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Op verzoek van Wonderer (ook in ander topic te vinden :) ) Een vraag over het huisje op de hei in de verzonken stad:

Het "kijk dit is het boevenhuis shot" is niet hetzelfde huis als dat ze gebruikten als de echte buitenkant van het boevenhuis. Waarom hebben ze niet hetzelfde huis genomen??

Link naar bericht
Delen op andere sites

Aan Aad: Waarom heeft Robin in zo'n beetje alle series, inclusief hoorspelen, een andere stem?

Aan Hans Otjes: Hoe verklaar je het feit dat de Kapitein Nederlands praat, en Jerom Vandersteen Vlaams?

Hoe was het werken voor deze serie?

Was die groene schmink niet ontzettend lastig?

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Aan Paul van Gorcum:

Hebben de boeven ooit een liedje gezongen in de Amerika serie, en bestaat daar beeld-/geluidsmateriaal van? Wat was het voor liedje? Waarom zat het niet in de serie? etc

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als iedereen het ermee eens is, stuur ik deze brief binnenkort naar Paul van Gorcum.

Beste Paul,

Hopelijk heeft u een fijne verjaardag gehad en kon u onze kleine blijk van bewondering waarderen. We hopen dat u tijd en zin heeft om een paar van onze brandende vragen te beantwoorden. Hier komen ze:

-Had u een nepsnor voor B&A of liet u die speciaal staan?

-Wat is de gedachte achter het jungle pak in de Reis door Amerika? Het is niet zo "classy" als het groene kostuum in de eerdere afleveringen of de varkentjesdas in Europa.

-Hoe heeft u zich op de rol van de Baron voorbereid? Al in de eerste scenes van De Kroon zet u de Baron in detail neer, de manier waarop hij staat, de gezichtsuitdrukkingen... hoe vult u zo'n rol in?

-Hoe kwam u in contact met de gebroeders van Toor? U heeft drie rollen gespeeld, heeft u daarvoor auditie gedaan of hebben ze u gevraagd?

-Er gaan geruchten dat de boeven ook een liedje hebben gezongen in de laatste serie. Hoe zit dat precies?

-Welke serie kijkt u zelf het liefste terug, en waarom?

We zouden het echt geweldig vinden als u deze vragen zou willen beantwoorden.

Vriendelijke groeten namens alle Acrobatavieren,

Maike Salet

Woordvoerder Acrobatavieren: DE Bassie en Adriaan fanclub

Ik hoor het wel als ik nog vragen mis.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Als iedereen het ermee eens is, stuur ik deze brief binnenkort naar Paul van Gorcum.

Brief aan Paul

Ik hoor het wel als ik nog vragen mis.

't Is een goeie brief wonderer ^O^. Ik zou zeggen: Verstuur maar! ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Ik heb het e-mail adres van Theo van Woerden, juist, de beroemde agent uit de Kroon, dus als jullie vragen hebben, dan kan ik hem binnenkort een mailtje sturen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
schop

Kom op jongens, vragen, dan kan ik een interview maken.

dan zal ik de eerste zijn.

1) hoe kwam u terecht in de b&a serie "de verdwenen kroon" ?

2) bent u in werkelijkheid ook politieagent?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb het e-mail adres van Theo van Woerden, juist, de beroemde agent uit de Kroon, dus als jullie vragen hebben, dan kan ik hem binnenkort een mailtje sturen ;)

ik neem aan dat we het hebben over:

slechteacteur.jpg ?

hmmz vraagje: heeft u nog meer acteerwerk verricht dan voor B&A?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als je nog toevoegingen hebt, nu doen, donderdag nacht stuur ik hem weg.

Beste Theo,

Hierbij dan het beloofde interview.

U werkt nu bij de marechaussee, wat doet vermoeden dat u in de tijd van de Kroon ook al bij de politie werkte. Hoe komt u dan terecht bij een televisieserie als Bassie en Adriaan?

Bent u, bij het terugzien van de serie De verdwenen Kroon, tevreden over uw optreden of zijn er dingen die u anders had willen doen achteraf gezien?

Uw rol als politieagent heeft u, vooral bij de die-hard B&A fans, toch wel een cultstatus opgeleverd. Wat vindt u daarvan?

Wat was uw aandeel in de serie De reis door Amerika? U staat op de aftiteling maar komt verder in de serie niet voor.

Hoe bevielen de opnames u? Moesten er veel takes over, of ging alles redelijk gemakkelijk? Wat vond u de leukste scene om op te nemen?

Bent u familie van Ina van Toor - van Woerden of is dat toeval?

Hoe was de samenwerking met de rest van de cast en crew?

Zou u in een hypothetische situatie opnieuw een rol willen spelen in een Bassie en Adriaan productie of vond u het na de Kroon wel mooi geweest?

Bent u in nog andere televisieproducties te bewonderen of was De Kroon een eenmalig uitstapje?

Alvast ontzettend bedankt voor het beantwoorden. We kijken allemaal erg uit naar uw reactie.

Namens alle Acrobatavieren,

Wonderer

Oh ja... hoe zeker weten we eigenlijk dat Theo de krullenkop met de snor is? Voor hetzelfde geld is ie Wachtmeester Elsink. Kan iemand het even bevestigen, anders staat het zo stom... ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat was uw aandeel in de serie De reis door Amerika? U staat op de aftiteling maar komt verder in de serie niet voor.

Ik zie hem nergens staan op de aftiteling, maar goed. Het is al laat. :P

Volgens mij aan de stem te horen is hij ƃʒƂĀ©ĆƒĘ’Ć‚Ā©n van de twee agenten die door Bassie opgebeld worden terwijl de boeven aan het inbreken zijn. De rechter zegt dan na het vluchten van het trio in de speedboot: ''Kom mee, we gaan het paleis in Rotterdam waarschuwen.'' Is dat hem soms niet?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat was uw aandeel in de serie De reis door Amerika? U staat op de aftiteling maar komt verder in de serie niet voor.

Ik zie hem nergens staan op de aftiteling, maar goed. Het is al laat. :P

Volgens mij aan de stem te horen is hij ƃʒƂĀ©ĆƒĘ’Ć‚Ā©n van de twee agenten die door Bassie opgebeld worden terwijl de boeven aan het inbreken zijn. De rechter zegt dan na het vluchten van het trio in de speedboot: ''Kom mee, we gaan het paleis in Rotterdam waarschuwen.'' Is dat hem soms niet?

Niet? Misschien niet op DVD dan? Ik meen me toch te herinneren dat ie bij een aflevering, volgens mij de laatste, op de aftiteling staat... ik heb het idee dat ie iets met de marechaussee van doen heeft, namelijk.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Oh ja... hoe zeker weten we eigenlijk dat Theo de krullenkop met de snor is? Voor hetzelfde geld is ie Wachtmeester Elsink. Kan iemand het even bevestigen, anders staat het zo stom... ;)

Misschien moet je er nog even bij vermelden dat je ervan uitgaat dat Theo de krullebol is, dan weet hij meteen of het zin heeft al die vragen te gaan beeantwoorden :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Misschien moet je er nog even bij vermelden dat je ervan uitgaat dat Theo de krullebol is, dan weet hij meteen of het zin heeft al die vragen te gaan beeantwoorden :)

Aan de aftitelingen te zien bij de verschillende Kroon afleveringen klopt het wel. En we weten zeker dat Elsink Jan Buitenga is. Dus volgens mij moet het wel de krullenbol zijn ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Aan Aart de Heer (Andre du Lord) *lara*;),

Zijn de aantijgingen jegens uw adres juist?

Aan Paul van Gorcum *baron*,

Wat is de voornaam van Baron van Neemwegghe?

Aan Hans Beijer *B100*,

Wat is de echte naam van B100?

Aan Paul van Soest *harry*,

Hoe kent Handige Harry de Baron en hoe kent hij B100?

Aan Danny Verbiest *danny*,

Klopy het dat 'Samson' gebaseerd is op het personage 'Lara' in de Bassie en Adriaan-series (Lara en Samson zijn beiden bobtales)?

Aan Hans Otjes *kapitein*,

Bent u daadwerkelijk een Vlaming en klopt het dat u theatersketches heeft gedaan met Andre van Duin?

Aan Aad van Toor *adriaan*= *aadbaron*,

Waarom heeft u er (na de 'Schatkaart') voor gekozen de Baron te laten spelen door Paul van Gorcum en waarom is Vlugge Japie (gespeeld door uw broer Bas) uit de serie gehaald?; Vlugge Japie en B2 (Joep Dikmans 'Handy Fool') waren immers het leukste duo!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Aan Aart de Heer (Andre du Lord) *lara*;),

Zijn de aantijgingen jegens uw adres juist?

Aan Paul van Gorcum *baron*,

Wat is de voornaam van Baron van Neemwegghe?

Aan Hans Beijer *B100*,

Wat is de echte naam van B100?

Aan Paul van Soest *harry*,

Hoe kent Handige Harry de Baron en hoe kent hij B100?

ik vind dit eerlijk gezegd een beetje rare vragen. die eerste wordt natuurlijk nooit van zijn leven beantwoord. en die andere drie vragen hebben ze geen antwoord op, dan moeten ze iets verzinnen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Aan Hans Otjes *kapitein*,

Bent u daadwerkelijk een Vlaming en klopt het dat u theatersketches heeft gedaan met Andre van Duin?

Ja hij heeft samen gewerkt met Andre van Duin, en nee het is geen vlaming maar Nederlander.

Die vraag aan *danny* is ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...