Ga naar inhoud

[MULTI] ID Contest: Personal Favorites


Aanbevolen berichten

Bij wijze van een pilot wil ik een nieuw soort contest introduceren, namelijk [MULTI] Personal Favorites.

Wat houd dit precies in? Wel, het is eigenlijk eenvoudig: zonder een specifiek thema voor de contest te hanteren, heb ik hier 25 muziekfragmenten/afbeeldingen van films, muzieknummers, en tv-themes verzameld die mij persoonlijk kunnen bekoren. In feite is het thema in dit geval de contestmaker zelf. :) Het resultaat is uiteindelijk een collectie van fragmenten uit verschillende interessegebieden, waarvan we de meesten gebieden al eerder in contests zijn tegengekomen.

Deze 25 fragmenten/afbeeldingen zijn NIET per definitie de top 25 van mijn favorites, want dat zou te specifiek zijn en te lastig om samen te stellen en te te raden. Bovendien zijn veel favoriete series/muziekfragmenten/films van mij al bij andere contests voorbij gekomen. Ik heb 25 dingen geselecteerd waar ik èn persoonlijk iets mee heb, èn die enigszins normaal te raden zijn. De selectie is dus zorgvuldig samengesteld met het doel om er een spannende een doenbare contest van te maken. De winnaar van deze contest mag een Personal Favorites-contest van hem/haarzelf maken, mocht daar genoeg animo voor zijn.

De winnaar ontvangt de gouden favorites ster (post-11-128093391183.png), terwijl de runner-up het met de zilveren moet doen (post-11-128093380897.png).

Waar bestaat deze contest precies uit?

  • muziekfragmenten
  • gamemuziek
  • tv-series/themes
  • afbeeldingen van film-posters-/-covers of -screencaps
  • afbeeldingen van albumhoezen

In het bijbehorende txt-bestand heb ik duidelijk aangegeven welke gegevens ik per nummer wil weten en om welke categorie (muziek/theme/film/album/game) het gaat. De fragmenten kunnen uit alle tijden zijn, maar het het merendeel heeft betrekking op de jaren '80 en '90. Voor elk los aspect krijg je 1 punt, hetgeen uiteindelijk maximaal 48 punten oplevert.

De contest duurt 3 weken vanaf het moment dat deze beschikbaar staat op het forum. De einddatum voor deze contest is, als de planning dit toelaat, 8 september. Ook zal ik te zijner tijd cryptische hints geven indien daar aanleiding toe is. Hopelijk leidt dit alles tot genoeg animo en vanwege de diversiteit aan fragmenten hoop ik daar ook stiekem een beetje op!

Contest-Personal Favorites.zip

Enkele dingetjes vooraf:

  • De gekozen fragmenten lijken wat moeilijker dan bij een gemiddelde contest, maar goed luisteren/kijken en vervolgens zoeken zal je een heel eind op weg helpen. Ik heb om die reden de fragmenten vrij lang gemaakt.
  • De gamemuziek is 'echte' muziek (dwz het zou ook op een gewone audio-cd kunnen staan)
  • Bij nr. 4 vraag ik naast de originele artiest die je hoort ook een artiest die het heeft gecoverd.
  • In het geval van enkele tv-series heb ik niet een intro of outro gekozen, maar een herkenbaar deuntje dat tijdens de serie werd gebruikt. Wel herkenbaar genoeg uiteraard.
  • Zoals meestal: er zitten een aantal intikkertjes bij, maar sommigen zijn echt behoorlijk lastig.

Al met al een heel verhaal, maar open gewoon de txt-file in de ZIP en het spreekt eigenlijk wel voor zich. ;)

Veel plezier! :)

aangepast door Hinse
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Ik zal vanaf nu met wat hints komen. Niet in 1 keer alles, maar elke dag 5. Na 5 dagen is er dus van alle nummers een hint geweest. Uiteraard niet op volgorde, maar willekeurig geselecteerd.

5 hints voor vandaag:

- vluchten van een continent

- Nog steeds snelle affaire's ondanks toenemende leeftijd.

- Davilex Grachtenracer

- Kitt reincarnated

- Dit nummer startte een muzikale carrière

Morgen 5 nieuwe hints. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als alle hints geplaatst zijn zal ik per hint aangeven voor wat voor categorie deze bedoeld is, dus of de hint onder muziek, tv theme, etc valt. Dat maakt gericht zoeken mogelijk. Er zitten overigens zéér letterlijke hints in, dwz geen letterlijke vertalingen van titels maar wel van iets dat daar mee te maken heeft. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zal de hints wat sneller geven dan ik eerder aankondigde. Overmorgen zal alles online staan incl. categorie.

5 nieuwe hints:

- Dit nummer haalde in de 80s de 33e positie in de Nederlandse Top-40

- Prehistorische voertuigen

- Toekomstige wind wil niet dansen

- "En-Sie Tie"

- Ditmaal in de avond en nacht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hieronder vind je alle hints. Aangezien ik op basis van de eerder gegeven hints nog geen nieuwe inzendingen heb gehad, zet ik nu al de categorieën erbij (maar niet op volgorde uiteraard). Nu MOET het mogelijk zijn om wat meer te vinden, want een aantal aanwijzingen is echt goed te doen.

Alle hints incl. categorieën:

- vluchten van een continent (film)

- Nog steeds snelle affaire's ondanks toenemende leeftijd (album)

- Davilex Grachtenracer (film)

- Kitt reincarnated (album)

- Dit nummer startte een muzikale carrière (muziek)

- Vandaag is rooood...gejat (tv serie)

- Melodramatische idioot (album)

- Australische zangeres (film)

- Ollie (game)

- Nooit alleen (album)

- Dit nummer haalde in de 80s de 33e positie in de Nederlandse Top-40 (muziek)

- Prehistorische voertuigen (tv-serie)

- Toekomstige wind wil niet dansen (muziek)

- "En-Sie Tie" (game)

- Ditmaal in de avond en nacht (tv-serie)

- Once upon a time... (tv-serie)

- New Jersey zonder spierbundels (film)

- Deze artiest haalde in 1971 een ongelukkige positie in de Nederlandse Tipparade (muziek)

- Gezongen in Sanskriet, maar niet de kracht en eeuwigheid (muziek)

- Bladzijde gelezen? next! (muziek)

- Pieterig van naam (muziek)

- Het draait niet om de keizer of prins (tv-serie)

- Kanselredenaars (muziek)

- Na Graeme Coleman volgde deze commerciële muziek (game)

- Deze wezens worden verkeerd begrepen (muziek)

Succes! ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ok, dan weet ik dat het geven van nieuwe hints weinig zin heeft. Wat ik wel doe is van de nog niet geraden nummers (20 en 21) aangeven welke hint erbij hoort en voor 21 de hint wat makkelijker maken:

20. Kitt reincarnated (album) (hint wijst vooral naar artiest ipv album)

21. Deze artiest haalde in de (na)zomer van 1971 een ongelukkige positie in de Nederlandse Tipparade (muziek)

Link naar bericht
Delen op andere sites

De afgelopen week geen inzendingen meer gehad, dus de uitslag blijft gelijk aan de laatste tussenstand. Dat betekent dat Randy (dik) heeft gewonnen! Gefeliciteerd!

1. randy_roes - *O* 41 punten *O*

2. Frey - 29 punten

3. TMP - 21 punten

4. samba-boy - 11 punten

5. RM - 8 punten

01: (muziek) artiest - titel: Snap! - Rame (hint: Gezongen in Sanskriet, maar niet de kracht en eeuwigheid) --> Niet Eternity en The Power en Rame werd gezongen in Sanskriet

02: (game) gametitel - artiest - titel: Grand Theft Auto - Da Shootaz - Joyride (hint: "En-Sie Tie") --> Nederlands uitgeschreven uitspraak van de radiozender in GTA

03: (tv-serie) titel: Er Was Eens...De Ruimte (hint: Once upon a time...) --> lijkt me duidelijk

04: (muziek) artiest - titel - bekende cover door: Bob Seger - Turn The Page - Metallica (hint: Bladzijde gelezen? next!) --> eveneens duidelijk

05: (album) artiest - titel: Green Day - Dookie (hint: Melodramatische idioot) --> "melodramatic fool" is een stukje songtekst van het nummer Basket Case dat op de cd staat

06: (film) titel: Street Fighter (hint: Australische zangeres) --> Kylie Minogue speelt erin

07: (game) gametitel - artiest - titel: Tony Hawk's Pro Skater 2 - Millencolin - No Cigar (hint: Ollie) --> bekende skate truck

08: (album) artiest - titel: Klein Orkest - Het Beste Van... (hint: Pieterig van naam) --> klein = pieterig

09: (tv-serie) titel: Baywatch Nights (hint: Ditmaal in de avond en nacht) --> duidelijk

10: (film) artiest - titel - film: Burt Bacharach - South America Getaway - Butch Cassidy and The Sundance Kid (hint: Vluchten van een continent) --> vluchten van Zuid-Amerika

11: (muziek) artiest - titel: Hall & Oates - Out Of Touch (hint: Dit nummer haalde in de 80s de 33e positie in de Nederlandse Top-40) --> op te zoeken, wel veel werk :P

12: (album) artiest - titel: Manic Street Preachters - This Is My Truth, Tell Me Yours (hint: Kanselredenaars) --> kanselredenaar = prediker = preacher

13: (tv-serie) titel: Baantjer (hint: Het draait niet om de keizer of prins) --> Keizer en Prins zijn figuren in Baantjer

14: (album) artiest - titel: George Michael - Older (hint: Nog steeds snelle affaire's ondanks toenemende leeftijd.) --> Toenemende leeftijd = Older, snelle affaire's = Fastlove (nummer van het album)

15: (muziek) artiest - titel: Future Breeze - Why Don't You Dance With me (hint: Toekomstige wind wil niet dansen) --> duidelijk

16: (film) titel: Amsterdamned (hint: Davilex Grachtenracer) --> veel achtervolgingsscènes door de grachten

17: (muziek) artiest - titel: The Animals - Don't Let Me Be Misunderstood (hint: Deze wezens worden verkeerd begrepen) --> duidelijk

18: (film) titel: Cop Land (hint: New Jersey zonder spierbundels) --> film gaat over politiestaat New Jersey, Stallone is aangekomen en oogt vet

19: (tv-serie) componist - titel: Michael Kamen - Band Of Brothers (hint: Vandaag is rooood...gejat) --> Rood van Marco Borsato wordt als plagiaat gezien van dit nummer van Kamen

20: (muziek) artiest - titel: Jan Hammer - Escape From Television (hint: Kitt reincarnated) --> Jan Hammer maakte de theme van de film Knight Rider 2000

21: (muziek) artiest - titel: Casey & The Pressure Group - Comin' Home Baby (hint: Deze artiest haalde in de nazomer van 1971 een ongelukkige positie in de Nederlandse Tipparade) --> op te zoeken

22: (game) gametitel - artiest - titel: Fifa '99 - God Within - Raincry (hint: Na Graeme Coleman volgde commerciële muziek) --> Graeme Coleman maakte alle Fifa-muziek tot Fifa '97, daarna kwamen de soundtracks waaronder dit nummer van Fifa '99

23: (tv-serie) titel: Dino-Riders (hint: Prehistorische voertuigen) --> duidelijk

24: (album) artiest - titel: 2 Brothers On The 4th Floor - 2 (hint: Nooit alleen) --> cd bevat oa het nummer Never Alone

25: (muziek) artiest - titel: David Hasselhoff - First Night Together (hint: Dit nummer startte een muzikale carrière) --> gezongen tijdens een aflevering van Knight Rider en staat ook op het album "Night Rocker"

Evaluatie

Graag wil ik jullie mening horen over dit type contest. Vonden jullie het geslaagd, helemaal niets of iets er tussenin? Ik ben er in elk geval wel achter dat deze contest te moeilijk was voor de meesten. Alleen Randy wist er een hele hoop. Maar buiten het feit van de moeilijkheidsgraad om, is dit type contest een blijvertje of niet? Is een variatie aan categorieën juist de moeite of willen we liever per categorie 1 contest? Discussie graag in het daarvoor bedoelde topic.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...