Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan en de plaaggeest videohoes


Aanbevolen berichten

Echt heel vreemd, Bassie heeft daar de sleutel om z'n nek, het jasje aan uit de Huilende Prof, en als ik me niet vergis de pruik van de Diamant!

leuk , mss wel een cover voor de sleutel , diamnt & prof. :P:P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat een lelijke hoes is dat zeg!! ik had die nog nooit gezien.

Het is heel eenvoudig :) Vroeger werden er nog niet echt veel series op videoband uitgebracht, dit omdat veel mensen nog geen video hadden. Rond de jaren 1985 kwam dat allemaal wat meer op de markt en waren de series van de plaaggeest en de sleutel al lang opgenomen. Dus ze hebben gewoon voor de videoband de foto's gebruikt die voor de serie van de sleutel zijn gemaakt. Trouwens op de LP van de sleutel staat ook zo'n foto.

Van de serie van de plaaggeest zijn trouwens heel veel verschillende hoezen uitgebracht.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Het is heel eenvoudig :) Vroeger werden er nog niet echt veel series op videoband uitgebracht, dit omdat veel mensen nog geen video hadden. Rond de jaren 1985 kwam dat allemaal wat meer op de markt en waren de series van de plaaggeest en de sleutel al lang opgenomen. Dus ze hebben gewoon voor de videoband de foto's gebruikt die voor de serie van de sleutel zijn gemaakt. Trouwens op de LP van de sleutel staat ook zo'n foto.

Van de serie van de plaaggeest zijn trouwens heel veel verschillende hoezen uitgebracht.

Maar dat verklaart nog niet waarom Bassie het jasje aan heeft uit de Huilende Prof.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Je ziet ook aan het haar van Bassie dat die foto uit de tijd van de Sleutel komt.

Volgens mij komt het niet uit die tijd, want de riem van Adriaan is degene die hij pas droeg in De Diamant, en het jasje van Bassie komt uit De Huilende Prof. Dus, waarschijnlijk is die foto dan speciaal gemaakt voor een video van Het Geheim Van De Sleutel, maar is er hier iemand die ooit zo'n videohoesje voor die film heeft gevonden?? Ik niet namelijk.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Volgens mij komt het niet uit die tijd, want de riem van Adriaan is degene die hij pas droeg in De Diamant, en het jasje van Bassie komt uit De Huilende Prof. Dus, waarschijnlijk is die foto dan speciaal gemaakt voor een video van Het Geheim Van De Sleutel, maar is er hier iemand die ooit zo'n videohoesje voor die film heeft gevonden?? Ik niet namelijk.

Uit de tijd van de Professor komt die foto zeker niet, daarvoor ziet Adriaan er toch nog net iets te jong uit. Het lijkt mij nog steeds het meest waarschijnlijk dat de foto kort na de Sleutel is gemaakt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Uit de tijd van de Professor komt die foto zeker niet, daarvoor ziet Adriaan er toch nog net iets te jong uit. Het lijkt mij nog steeds het meest waarschijnlijk dat de foto kort na de Sleutel is gemaakt.

Ja, het zou natuurlijk kunnen dat ze net na de sleutel ook nieuwe kleding aanhadden, maar dan snap ik toch niet waarom Bassie dat jasje aanheeft op die foto en later in de diamant dat andere jasje aanhad en alleen in de scene bij de telefooncel dat jasje in de film aanhad. 8)7

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dit zijn gewoon alle tv-afleveringen achter elkaar geplakt. De volledige serie dus. (3 delen)

Op deel 2 staat overigens wel iets wat niet op de plaaggeest dubbelvideo staat van Arcade. Misschien wel op de video/DVD van Bridge? Namelijk dat stukje dat Bassie zegt dat de buggy knipoogt en Adriaan uit de buggy springt om samen met Bassie naar de showroom te lopen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Op deel 2 staat overigens wel iets wat niet op de plaaggeest dubbelvideo staat van Arcade. Misschien wel op de video/DVD van Bridge? Namelijk dat stukje dat Bassie zegt dat de buggy knipoogt en Adriaan uit de buggy springt om samen met Bassie naar de showroom te lopen.

staat wel op de DVD ja ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Het blauwe bloesje wat Adriaan op de Plaaggeesthoes van dit forum aan heeft is volgens mij het bloesje wat ie ook in het Geheim van de Sleutel aan heeft, dus lijkt het mij inderdaad het waarschijnlijkst dat de foto vlak na de Sleutel was gemaakt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit is de fotoshoot van de Sleutel die gebruikt is voor de Plaaggeest.

Kijk naar de roushes van Aad zijn blouse, in de Plaaggeest lijken de roushes meer op die uit de series van de Schatkaart en de Kroon.

Groetjes,

Sander

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Had hij in die serie niet een paase blouse? net als in de Diamant.

Ja, dat bedoelde ik, maar ik dacht altijd dat het ook blauw was, maar dat het door de filmtechnieken en -kwaliteit van toen paars leek. Maar het is dus paars, zoals ik op het Bassie-pruiken topic las.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...
  • 8 months later...

De cd (en ook lp) Feest met Bassie en Adriaan - liedjes en praatjes met Bassie en Adriaan.

Mijn verklaring voor dit is dat (ik weet niet precies uit welk jaar de video komt) de foto rond 80/81 genomen is, toen de paarse stof niet meer beschikbaar was, Adriaan een zelfde blouse heeft laten maken alleen met de blauwe stof. Rond dat jaar zag Adriaan er veel jonger uit als in de Huilende Professor. En dat jasje van Bassie was gewoon al hetzelfde als in de Huilende Professor, aleen had ie nog de pruik uit de Diamant.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Misschien een beetje een stomme/domme vraag maar hoeveel delen zijn er van die video van de Plaaggeest (kartonnen h0es)? Ik heb alleen maar deel 1 daarvan gezien... O} Mijn overbuurjongen heeft die video, hij wil 'm alleen niet kwijt! 8)7 Kzal er binnenkort eens een schappelijk bot tegenaan gooien! *)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Misschien een beetje een stomme/domme vraag maar hoeveel delen zijn er van die video van de Plaaggeest (kartonnen h0es)? Ik heb alleen maar deel 1 daarvan gezien... O} Mijn overbuurjongen heeft die video, hij wil 'm alleen niet kwijt! 8)7 Kzal er binnenkort eens een schappelijk bot tegenaan gooien! *)

Die versie bestaat uit 3 delen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

0w, owkeej... Ik denk dat aan de complete serie heel moeilijk aan te komen is! :{ Zelfs op Marktplaats of iets dergelijks niet!

Ik heb deel 2 een keer op marktplaats gezien voor een hele dure prijs.

Ik heb de videobanden zelf niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
:) Op die versie van Bassie & Adriaan van de eerste 3 delen staan nou daar nog verwijderende Scene op.Of ook misschien op de andere Video's.plaaggeest0cp.jpg

Jepz zoals het einde van de serie van de plaaggeest, op de nieuwe delen is te zien dat Adriaan nog doorpraat, maar je kan dan al niet meer horen wat hij zegt.

Ook het einde van de aflevering staat volledig op de videobanden, titelliedje is dus ook veel langer

Link naar bericht
Delen op andere sites
:) Op die versie van Bassie & Adriaan van de eerste 3 delen staan nou daar nog verwijderende Scene op.Of ook misschien op de andere Video's.

http://img187.exs.cx/img187/3486/plaaggeest0cp.jpg

Op die DVD van de tentoonstelling hebben ze het over een fout bij een scene op de school, die niet op DVD staat, staat hij dan op 1 van die? Op de PENTA Plaaggeest versie die ik heb niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...