Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan en de plaaggeest


Aanbevolen berichten

ik weet misschien waarom ze stukjes eruit knippen. misschien omdat de kwaliteit te slecht is om sommige stukjes uit te zenden en die hebben ze moeten verwijderen

Dat kan, maar dat denk ik niet. Waarschijnlijk moeten we dat maar eens aan Aad vragen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ik heb hier nog een oude videoband liggen van "De Plaaggeest" en ik vind een scène in de stadsgehoorzaal te Vlaardingen met al die oude rekwisieten en kostuums; dat Bassie zegt :

*bas* Zeg kereltje, ben jij wel naar school geweest? Vertel eens tegen de kerstman hoeveel ondeugende streken jij hebt uitgehaald!

*adriaan* Nou kerstman. Ik ben niet ondeugend geweest maar ik heb een vriendje Bassie en die haalt zoveel ondeugende streken uit.

*bas* Nou dat geeft n iet want dat doe ik zelf ook wel eens.

Hé Adriaan, kom eens mee kijken, kom eens...

*adriaan* Bassie!

*bas* Ja

*adriaan* Handen omhoog; schurk!

*bas* Dat gaat niet!

*adriaan* Waarom niet?

*bas* Dan zakt m'n broek af.

En deze leuke scène staat niet op de dubbelbox van de Plaaggeest! Is dit ook een geknipte scène dan?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb hier nog een oude videoband liggen van "De Plaaggeest" en ik vind een scène in de stadsgehoorzaal te Vlaardingen met al die oude rekwisieten en kostuums; dat Bassie zegt :

[scene...]

En deze leuke scène staat niet op de dubbelbox van de Plaaggeest! Is dit ook een geknipte scène dan?

Klopt, maar op de DVD staat deze scene nog.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb hier nog een oude videoband liggen van "De Plaaggeest" en ik vind een scène in de stadsgehoorzaal te Vlaardingen met al die oude rekwisieten en kostuums; dat Bassie zegt :

*bas* Zeg kereltje, ben jij wel naar school geweest? Vertel eens tegen de kerstman hoeveel ondeugende streken jij hebt uitgehaald!

*adriaan* Nou kerstman. Ik ben niet ondeugend geweest maar ik heb een vriendje Bassie en die haalt zoveel ondeugende streken uit.

*bas* Nou dat geeft n iet want dat doe ik zelf ook wel eens.

Hé Adriaan, kom eens mee kijken, kom eens...

*adriaan* Bassie!

*bas* Ja

*adriaan* Handen omhoog; schurk!

*bas* Dat gaat niet!

*adriaan* Waarom niet?

*bas* Dan zakt m'n broek af.

En deze leuke scène staat niet op de dubbelbox van de Plaaggeest! Is dit ook een geknipte scène dan?

Deze scène staat volgens mij wel op de dubbelbox (en dan heb ik het over de eerste uitgave van Arcade op video), want deze scène kan ik mij wel herinneren.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Deze scène staat volgens mij wel op de dubbelbox (en dan heb ik het over de eerste uitgave van Arcade op video), want deze scène kan ik mij wel herinneren.

Hij staat niet op de dubbelbox uit 1996. Maar ondanks de geknipte scenes, vind ik dit de beste plaaggeest uitgave die er is, dankzij de Klaris muziek ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hij staat niet op de dubbelbox uit 1996. Maar ondanks de geknipte scenes, vind ik dit de beste plaaggeest uitgave die er is, dankzij de Klaris muziek ^O^

ik wist niet dat er dan de plaaggeest ook door klaris nabewerkt was, want de originele plaaggeest muziek zoals deze op de dvd staat is niet van hem

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb sinds hemelvaartsdag de dubbelbox (jubileumuitgave). Er zit niet zoveel Klaris muziek in als bij de Huilende Prof. maar hij is toch geweldig _O_

wij hebben ook de eerste banden (met de kartonnen hoesjes) en zitten nog leuke stukjes in die ik niet op tv zie zoals Bassie zonder clownsneus (kwam er pas achter toen ik het op FOK! las :D) en het stukje met de hond daar hoor je nog dat de hond wordt weggeroepen (hoor je ook nog in de dubbelbox) en dacht niet dat je dat nog op tv hoort. kleine dingetjes maar toch leuk. Ik moet de DVD eens kopen :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat heb ik ook wel eens gehoord, Bassie zonder neus. Kan iemand daar eens een screenshot van maken? Ik ben benieuwd hoe dat er uit ziet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb sinds hemelvaartsdag de dubbelbox (jubileumuitgave). Er zit niet zoveel Klaris muziek in als bij de Huilende Prof. maar hij is toch geweldig

hmmm ik vind de plaaggeest tog egt niet goed hoor, wat ze er ook mee doen

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb nog nooit gehoord van een stukje uit de plaaggeest waarin bassie geen rooie neus heeft, kan iemand zeggen welk stukje dat is en of hij op de oude videobanden staat??

ja, hij staat op de banden van penta-video deel 1 en het stukje is te zien in het liedje ga je mee naar het circus maar je moet wel goed (en snel, want het stukje duurt 1 a 2 sec.)kijken want je ziet het niet echt goed.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

ja, hij staat op de banden van penta-video deel 1 en het stukje is te zien in het liedje ga je mee naar het circus maar je moet wel goed (en snel, want het stukje duurt 1 a 2 sec.)kijken want je ziet het niet echt goed.

De penta zijn die van karton toch? die heb ik niet.

ik heb wel die met op de voorhoes dat ze op de grond zitten en met allemaal slingers en ballonnen, staat hij daar ook op?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er viel me trouwens iets vreemds op in aflevering 4. Als B&A op de Euromast zijn en van het uitzicht over de haven genieten zegt Bassie tegen Adriaan:

*bas* Crimineel hé!

Ik weet niet of Bassie een eigen taaltje spreekt, maar als je een uitzicht mooi vindt zeg je toch niet 'Crimineel'?! :X

Link naar bericht
Delen op andere sites
Er viel me trouwens iets vreemds op in aflevering 4. Als B&A op de Euromast zijn en van het uitzicht over de haven genieten zegt Bassie tegen Adriaan:

*bas* Crimineel hé!

Ik weet niet of Bassie een eigen taaltje spreekt, maar als je een uitzicht mooi vindt zeg je toch niet 'Crimineel'?! :X

"Krimmeneel" (ik weet niet eens of je crimineel schrijft) is gewoon een woord voor "geweldig". Volgens mij werd/wordt het vaak gebruikt in Rotterdam en omstreken, ik heb het wel vaker gehoord. "vet gaaf" en "kickuh!" zijn net zullke woorden, 't is maar net wanneer en waar je opgroeit.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...
Mijn zusje vond het altijd zo zielig voor B en A, die Plaaggest vond ze maar stom om het zo maar te zeggen, niet eng maar stom.

ik vond de plaaggeest ook 1 van de mindere series

Link naar bericht
Delen op andere sites
En het kapsel van Bassie. Dat vind ik echt zooooveel beter als die van bijv. de Amerika-serie. _O_

jah het is inderdaad wel jmmr dat dat is veranderd maar jah en zijn ook wel veel goeie dingen veranderd zoals het acteren

kijk maar een naar het verschil van de plaaggeest tot de reis vol verassingen

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

jah het is inderdaad wel jmmr dat dat is veranderd maar jah en zijn ook wel veel goeie dingen veranderd zoals het acteren

kijk maar een naar het verschil van de plaaggeest tot de reis vol verassingen

Ja, ook goed dat er geen of nauwelijks nog versprekingen zijn. Die zijn er echt veel in de Plaaggeest als je erop let maar dat moet je eigenlijk maar niet doen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

er is mij iets opgevallen waarvan ik 100% zeker weet dat jullie dat allemaal al 1000 keer gezien hebben maar ik vond het zo leuk dat ik het gewoon even moest zeggen

*b1* SPEELT ALS POLITIE IN DE PLAAGGEEST

_O-_O-_O-_O-

Link naar bericht
Delen op andere sites
er is mij iets opgevallen waarvan ik 100% zeker weet dat jullie dat allemaal al 1000 keer gezien hebben maar ik vond het zo leuk dat ik het gewoon even moest zeggen

*b1* SPEELT ALS POLITIE IN DE PLAAGGEEST

_O-_O-_O-_O-

Inderdaad, het leukste van zijn tekst vind ik eigenlijk nog wel het corrigeren van Douwe. ''Stadsgehoorzaal!'' :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
er is mij iets opgevallen waarvan ik 100% zeker weet dat jullie dat allemaal al 1000 keer gezien hebben maar ik vond het zo leuk dat ik het gewoon even moest zeggen

*b1* SPEELT ALS POLITIE IN DE PLAAGGEEST

_O-_O-_O-_O-

waarschijnlijk werdt hij zo onderbetaald daar dat hij het slechte pad is opgegaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
zie je met een beetje creativiteit komen we alles te weten *)

Op zich had Paul Meyer als circusbaas niet misstaan in een serie. Dus dat hij geen BB was geworden, maar in een serie had meegedaan als de circusdirecteur. Maar misschien lukte het gewoon niet om die circusdirecteur in een bepaalde serie mee te laten spelen vanwege het script ofzo.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja. ik zou niet echt een belangrijke rol van een circusdirecteur kunnen bedenken maar anders zou hij die denk ik heel goed kunnen spelen.

de rol van andre du lord stelde al niets voor

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

de rol van andre du lord stelde al niets voor

zonder hem hadden ze nooit Sweety, en had Adriaan nooit een verkeerde sleutel aan BB kunnen geven, maarja dit hoort hier niet thuis.

Over de circusbaas, ik vind het trouwens spijtig dat hij niet in andere reeksen meer heeft meegedaan, vond hem echt super ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

zonder hem hadden ze nooit Sweety, en had Adriaan nooit een verkeerde sleutel aan BB kunnen geven, maarja dit hoort hier niet thuis.

Over de circusbaas, ik vind het trouwens spijtig dat hij niet in andere reeksen meer heeft meegedaan, vond hem echt super ^O^

hijs was een beetje als een mafiosie, en had wat weg van Blofelt uit James Bond(daar zag je alleen een hand en zijn rug)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

hijs was een beetje als een mafiosie, en had wat weg van Blofelt uit James Bond(daar zag je alleen een hand en zijn rug)

Bedoel je nou de boevenbaas of de circusdirecteur? De boevenbaas vind ik iig wel lekker onbekend ;) Net zoals Dr. Klauw uit Inspector Gadget ;) Als het over de boevenbaas gaat kan het beter naar het topic van De Sleutel.

Link naar bericht
Delen op andere sites

nee maar dat komt door:

1: Door de baard/snor.

2: Andere gezichtsuitdrukking (mondhoeken omhoog).

3: Totaal andere kleding

Link naar bericht
Delen op andere sites
Daar zal niemand ooit achterkomen. Maar ik heb een vermoeden dat het zo is. 8)7

het is trouwens wel jammer dat ze de plaaggeest niet pakken en ontmaskeren al weten we allemaal voor 99% cker wie het is

Link naar bericht
Delen op andere sites

*adriaan* Weet je dat jij dezelfde lach hebt als die plaaggeest?

*douwe* Als je maar niet denkt dat ik die plaaggeest ben HAHAHAHAHA

*adriaan* Neeh tuurlijk niet............alhoewel....

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...