Ga naar inhoud

Welke serie heeft het beste verhaal?


Welke serie heeft het beste verhaal?  

99 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke serie heeft het beste verhaal?

    • Plaaggeest
      3
    • Sleutel
      9
    • Diamant
      9
    • Huilende Professor
      8
    • Schatkaart
      20
    • Kroon
      30
    • Verzonken Stad
      17
    • Europa
      5
    • Amerika
      1


Aanbevolen berichten

Welke serie van B&A heeft volgens jou het beste verhaal? Stem maar, en graag je reactie erbij! :7

Begin nou eens zelf :{ ik heb op de Diamant gestemd omdat ik het heel leuk vind hoe de boeven iets proberen te stelen en *bas* en *adriaan* de schuld ervan willen geven. Ook in de grot vind ik het leuk. Ik zou deze serie wel eens met *japie* *b2* *baron* willen zien.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik beoordeel een plot meestal op de hoeveelheid DeM (Deus ex Machina) en hoeveel toeval erin voorkomt. En dan de variatie, personages en logica.

Tja, en dan kom ik toch uit op de Kroon, met de Diamant en de professor daar vlak achter. Toevallig dat Adriaan de boeven tegenkomt, toevallig dat die balken daar lagen en toevallig dat ze net die waterscooters verhuurden, maar dat is het wel. Het plan van zowel de Baron als Adriaan zitten solide in elkaar, de handelingen passen perfect bij de personages en de keuzes en acties zijn logisch.

Het klopt gewoon.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ga voor de schatkaart, super goed verhaal waarin zich eigenlijk meerdere vehalen afspelen, de schatkaart, de boeven die op zoek zijn naar de schatkaart, het raadsel proberen op te lossen en de zoektocht naar de schat, en dat maakt het verhaal erg spannend en soms ook wel erg grappig.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Kroon heeft het beste plot, met de meest geniale scènes. Zit verhaaltechnisch dus goed in elkaar. Toch vind ik de Verzonken stad een leukere serie, door de ambience. Ook is het verhaal daar wel interessant, door de meerdere verhaallijnen (ze komen de boeven tegen en onderzoeken een steen). Maar De Kroon wint het bij mij nipt qua verhaal :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb voor de Schatkaart gekozen, in mijn optiek eindigt die net voor de Diamant en de Kroon. Ik vind het raadsel wel aardig (veel minder simpel dan die uit de Geheimzinnige Opdracht) hoewel ook niet té moeilijk uiteraard ;)

De locaties zijn ook erg mooi, met de grotscène en de kist met peper, ja voor mij toch de Schatkaart.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoewel De Verzonken Stad en De Diamant eigenlijk qua verhaal op hetzelfde niveau staan, heb ik toch op De Verzonken Stad gestemd, vanwege de sfeer en het mystieke in de hele serie. Het spannende gebeuren rondom het oplossen van het raadsel van de steen, doordrenkt in een prachtige Griekse ongeving en overgoten met een sausje van prachtige Griekse (Klaris muziek), tsja dat laatste is na de nabewerking... affijn daar is al genoeg over gezegd :)

De Diamant zit wat het verhaal betreft ook mooi in elkaar. B&A die de schuld krijgen van de diamantroof en door iedereen, zelfs door het publiek, met de nek worden aangekeken en die alles op alles moeten zetten om hun onschuld te bewijzen. In De Verdwenen Kroon komt dit aspect ook terug, de boefjes pikken een kroon en gaan er met het losgeld vandoor, waarna B&A de schuld krijgen dat zij nooit met het losgeld zijn komen opdagen, waardoor ze gedwongen zijn de boeven te vinden om hun onschuld te bewijzen. Het blijft opvallend hoe het verhaal van de Kroon dat van de Diamant volgt, zonder dat de Kroon de Diamant qua spanning kan overtreffen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tja, de Kroon is qua verhaal denk ik het sterkste. Ik hou niet van heel erg veel toeval in verhalen. De Schatkaart bijvoorbeeld, tja, vind ik allemaal wel erg toevallig en klinkt allemaal vrij onrealistisch.

Europa en Amerika zijn mij veeeeeeels te toevallig. De Diamant, de sleutel en de Stad hebben ook een leuk verhaal, al denk je bij sommige punten echt "juiiiiiiiiiiiiist" ;)

Al met al wordt het toch de Kroon denk ik.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind de schatkaart het beste verhaal hebben omdat ik het raadsel echt geniaal vind. Complimenten voor Adriaan. De sfeer, de spanning, de achtervolgingen. De mooie muziek.

Wat ik alleen jammer vind aan deze serie is het volgende: de overgang van nederland naar lanzarote ( gaat erg abrupt) en de overgang van lanzarote naar nederland...hier had je nog wel wat meer spanning en scenes aan kunnen toevoegen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn stem gaat naar de kroon..

gewoon het beste verhaal.

zit gewoon het beste in elkaar, mooie acties zoals in de schuur dat de tralies naar beneden vallen.. beetje mafia de echte boeven..

en het meest realistische!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vin de diamant ook het beste vooral omdat *adriaan* hem geregiseerd heeft

*bb* vind ik minder *baron* hij had in plaatjs van de BB moeten spelen *b2* of *b2oud* maakt nix uit

Mzzls Nilzzke *plaag*

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ze zijn allemaal door Aad geregiseerd behalve de professor... dus dat kan niet echt de reden zijn..

Nee hoor, de plaaggeest en de sleutel zijn door Guus Verstraete geregisseerd.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nee hoor, de plaaggeest en de sleutel zijn door Guus Verstraete geregisseerd.

Ik had al zo'n vermoeden dat ik niet helemaal goed zat :@ maar dan nog kan het niet de reden zijn dat door de regie van Aad de Diamant het beste is. Want er zijn nog 5 avonturen door hem geregiseerd.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik had al zo'n vermoeden dat ik niet helemaal goed zat :@ maar dan nog kan het niet de reden zijn dat door de regie van Aad de Diamant het beste is. Want er zijn nog 5 avonturen door hem geregiseerd.

Als hij dat nou een goeie reden vindt, in combinatie met andere dingen, bijvoorbeeld de spanning, dan moet hij dat toch weten? :?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Als hij dat nou een goeie reden vindt, in combinatie met andere dingen, bijvoorbeeld de spanning, dan moet hij dat toch weten? :?

Ja om de spanning wel (vind ik ook namelijk), maar hij zegt het alsof hij het door de regie van Aad het het beste vind. Dus ik vond het niet zo'n goede reden :@ om de spanning kan heel goed want dat vind ik ook maar dat heb ik al verteld hierboven.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Poeh! Wat een vraag. Eigenlijk is er geeneen verhaal dat ik slecht gevonden vind. Maar als ik dan tòch moet kiezen: :P

De Huilende Professor = 100% originaliteit. Daar bedoel ik mee, niet echt een dagelijks gebeurtenis.

Misschien was het handiger geweest als je in het kort even de rode draad van de verhaallijnen op een rijtje had gezet.

;) Dus naar mijn idee bijvoorbeeld:

* DE PLAAGGEEST = Een gemene Plaaggeest zorgt ervoor dat Bassie & Adriaan voortdurend in de problemen komen. Hij laat ze eerst hun circus kwijtraken en blijft ze daarna lastig vallen als zij proberen via allerlei baantjes hun brood te verdienen.

* GEHEIM van de SLEUTEL = Bassie krijgt per ongeluk de sleutel van een kluis waarin 3 boeven een grote buit diamanten

hebben opgeborgen. Bassie & Adriaan gaan op vakantie naar Spanje, maar worden constant door de boeven achtervolgt.

* DE DIAMANT = De 3 boeven uit het vorige avontuur ontsnappen uit de gevangenis en nemen wraak op Bassie & Adriaan door

(vermomd als de clown & acrobaat) een diamant te stelen. De èchte B&A hebben nu 72 uur tijd om hun onschuld te bewijzen.

* HUILENDE PROFESSOR = Een chagrijnige professor heeft een gas uitgevonden waarmee hij de hele wereld wil laten huilen. Bassie & Adriaan gaan op een belangrijke/gevaarlijke missie met als opdracht om de Professor tegen te houden.

* GEHEIM van de SCHATKAART = Bassie & Adriaan maken kennis met een nieuw boeventrio, richten een voetbalclub op en vin-

den een schatkaart achter een oud schilderij. Ze gaan de schat zoeken op Lanzarote, maar ook de boeven willen de schat hebben.

* VERDWENEN KROON = Het boeventrio ontsnapt uit de gevangenis. Zij willen wraak nemen op Bassie & Adriaan en stelen een kroon. Ze vragen een som losgeld die B&A moeten overhandigen. Die proberen samen met de politie om de boeven weer te vangen.

* VERZONKEN STAD = Bassie & Adriaan zijn op vakantie in Griekenland. Daar vindt Bassie een mysterieuze steen met vreemde tekens. Het boeventrio is toevallig ook naar Griekenland gevlucht en denken opnieuw dat B&A achter een schat aanzitten.

* REIS door EUROPA = Een geheimzinnige man vraagt schriftelijk aan Bassie & Adriaan op ze pakjes willen opsporen in verschillende Europese landen. Daarvoor moeten ze steeds een moeilijk raadsel oplossen. De leider van het boeventrio komt ondertussen vrij en bereidt met inmiddels 2 nieuwe handlangers een gemene valstrik voor.

* REIS vol VERASSINGEN = Bassie wint in een TV-quiz een reis naar Amerika en begint samen met Adriaan aan een indrukwek-

kende tocht door allerlei staten, steden + gebieden, niet wetend dat ze overal gevolgt worden door de boeven die af willen rekenen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Ik heb gekozen voor 'de verzonken stad'. hoewel ik het avontuur van de schatkaart ook erg goed vond. *adriaan* deed het ook erg goed als *aadbaron*. Eigenlijk vind ik alle avonturen met *b2* & *japie* goed.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Poeh, ik word een beetje moe van dit soort topics.

Welke serie heeft het beste verhaal, beste camerawerk blablabla

Whatever ik houd het kort: de Kroon heeft het beste verhaal.

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik vindt de schatkaart het beste. met *bas* *adriaan* *japie* *b2* *aadbaron* *lara* en *robin*

Schatkaart is (volgens mij) met de eenige serie met veel rollen (zoals b&a-boys , lara , robin , b2 , vj , de baron enz.)

Maar de huilende prof. heeft er een ook paar

(zoals robin , volgeltje , al die groene mannetje's joris , natuurlijk de prof. enz.)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Alle verhalen vind ik super verzonnen, geen enkele is standaard;

Plaaggeest *

Sleutel ****

Diamant ***

Professor **

Schatkaart ****

Kroon *****

Verzonken Stad ****

Reis door Europa ***

Reis door Amerika **

Lukas.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Het stukje met de hand, wat bedoel je?

In De Geheimzinnige Opdracht is wél een stukje met een hand (in Italië). Misschien was hij in de war met de series?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Het stukje met de hand, wat bedoel je?

Waarschijnlijk dat stukje waarin Adriaan Bassie zo'n gangetje intrekt in dat kasteel.

Ik vond het vroeger ook zo eng omdat ik toen dacht dat het een boef was die bassie de gang introk. 8)7

Link naar bericht
Delen op andere sites

De Plaaggeest: ***** 5 sterren natuurlijk, met afstand de beste :)

De sleutel: **** Ook een goede verhaallijn

De Diamant: *** Omdat ie in Limburg is opgenomen :)

De Professor: * Onwaarschijnlijk verhaal

De Schatkaart: **** Komt op gedeelde 2e plek met de sleutel

De Kroon: **** Overschatte serie, maar wel leuk.. 4e plek.

De verzonken stad: *** Vind ik persoonlijk wat minder.

De geheimzinnige opdrachtgever: *** Wel leuke humor..

De reis vol verassingen: *** Mooi avontuur, alleen niet meer echt des B&A.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

In De Geheimzinnige Opdracht is wél een stukje met een hand (in Italië). Misschien was hij in de war met de series?

Nee ik bedoel dat stukje dat Adriaan op onderzoek uit gaat en bassie alleen moet wachten bij het kasteel. Vervolgens loop bassie langs de muur en ineens grijpt een hand hem op z'n schouder en toen kwam het aftitelingsliedje! Doodeng dat het was!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind qua spanning en opbouw de huilende professor de beste. Enkel het gegeven van het griengas klopt niet, maar dat heb je in elke reeks wel.

De slechtste plot zit dan weer in ...

Eigenlijk vind ik niet dat er een slechte plot inzit ergens. De plot van Amerika is niet zo slecht, het duurt gewoon te lang om aan de climax te komen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Europa-serie. Alles klopt, heel veelzijdig en het wordt wat echter met Handige Harry en B100 (geloofwaardiger dan vlugge japie en B2).

Overigens was ik wel benieuwd geweest hoe de serie eruit had gezien met de huidige staten erbij. Zie daarvoor mijn topic in de general chat.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind de huilende *professor* het beste verhaal. Ook al is het beeld lelijker vergeleken bij de andere series, het gaat om het verhaal. Misschien een beetje vergezocht , maar dat is mijn mening, en met mij vele andere...hoop ik. Het sluit niet aan op andere series, maar daarom juist vind ik het het beste.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ga voor de kroon :Y

Die heb ik altijd al het leukst en het spannendst gevonden

en dan vooral die scenes dat ze van telefooncel naar telefooncel racen

Ik vind het alleen jammer dar later het hoorspel''de verdwenen schat''

precies hetzelfde verhaal bevat :N

Link naar bericht
Delen op andere sites
De Europa serie vind ik geen goed verhaal hebben, maar de raadsels zijn wel heel doordacht.

Daarmee ben ik het helemaal eens.

Vooral die in Duitsland is geweldig doordacht. De haan die naar de kasteeltoren wijst. De prachtige locaties maken het helemaal af.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Daarmee ben ik het helemaal eens.

Vooral die in Duitsland is geweldig doordacht. De haan die naar de kasteeltoren wijst. De prachtige locaties maken het helemaal af.

Als losse afleveringen is de Europa serie best aardig en zoals Maiko zegt: de raadsels zijn heel goed. :) Vooral Clannad en Vangelis maken ook veel goed in de Klaris versies. Alleen het hele verhaal op zich vind ik niet zo sterk, eerder een soort excuus om door Europa te mogen reizen :P (en wie wil dat nu niet ;))
Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Daarmee ben ik het helemaal eens.

Vooral die in Duitsland is geweldig doordacht. De haan die naar de kasteeltoren wijst. De prachtige locaties maken het helemaal af.

En 30 meter onder water op een droge plek... Het klinkt bijna poëtisch!

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...