Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan en de verzonken stad


Aanbevolen berichten

  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Als de *b2* en *japie* worden geschopt door *adriaan* en *bas* (tegelijk), dan zie je dus de voet van iemand anders dan Bas van Toor, of *japie* is dan iemand anders.

Trouwens, er word wel heel erg vermeden dat ze met z'n allen in de camera stonden bij deze schopscene. En daarbij valt het ook wel op dat het huis een decor is in de studio.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Als de *b2* en *japie* worden geschopt door *adriaan* en *bas* (tegelijk), dan zie je dus de voet van iemand anders dan Bas van Toor, of *japie* is dan iemand anders.

Trouwens, er word wel heel erg vermeden dat ze met z'n allen in de camera stonden bij deze schopscene. En daarbij valt het ook wel op dat het huis een decor is in de studio.

Hee, je leeft nog, mooi ;)

Ja, die scene is wel heel duidelijk "nep" ;) Maar hij blijft leuk. Vooral als B2 Japie voor "leugenaar" uitmaakt. Die intonatie... _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wanneer worden *b2* en *japie* dan geschopt?

Die scene met de poppen. Als B&A de plaats van de poppen hebben ingenomen, schoppen ze om beurten Japie en B2, die dan ruzie krijgen. De derde keer schoppen B&A ze allebei tegelijk, dus B2 en VJ denken dat de Baron het was die hen schopte. Ergo, retaliation. Aflevering 7, geloof ik. Kijk nog eens na.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Die scene met de poppen. Als B&A de plaats van de poppen hebben ingenomen, schoppen ze om beurten Japie en B2, die dan ruzie krijgen. De derde keer schoppen B&A ze allebei tegelijk, dus B2 en VJ denken dat de Baron het was die hen schopte. Ergo, retaliation. Aflevering 7, geloof ik. Kijk nog eens na.

Inderdaad, aflevering 7 :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
wel nep dat de 1e uitzending vandaag alweer die van gister was maar goed je komt wel weer in het verhaal zo

Nickelodeon doet dit wel vaker, misschien hebben ze het op 1 maart wel gedaan, zodat de dag daarop deel 8 en 9 konden worden uitgezonden en ze dus niet de laatste aflevering van De Verzonken Stad en de eerste van De Geheimzinnige Opdracht op 2 maart hoefden uit te zenden, nu zenden ze waarschijnlijk woensdag 3 maart de delen 1 en 2 van De Geheimzinnige Opdracht uit.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Je ziet de boeven niet in de kabelbaan zitten overigens, maar ik dacht dus van wel en ging met de videorecorder heel goed kijken of dat zo was, maar nee dus.

Overigens vind ik die schopscene meesterlijk!

Er is nog een soort slappe remake van in de Reis vol Verrassingen waar B100 wordt geschopt door de Baron omdat hij niet wilde luisteren terwijl de baron een brief voorlas.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Je ziet de boeven niet in de kabelbaan zitten overigens, maar ik dacht dus van wel en ging met de videorecorder heel goed kijken of dat zo was, maar nee dus.

Overigens vind ik die schopscene meesterlijk!

Er is nog een soort slappe remake van in de Reis vol Verrassingen waar B100 wordt geschopt door de Baron omdat hij niet wilde luisteren terwijl de baron een brief voorlas.

Aw, jammer. Dat zou wel vet cool zijn geweest, die boeven in de kabelbaan.

Ja, die slappe remake is niet echt leuk. Ik vind "trappen" ook zo raar klinken. Je geeft iemand een schop, geen trap (zoals in de Schatkaart ;))

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Aw, jammer. Dat zou wel vet cool zijn geweest, die boeven in de kabelbaan.

Ja, die slappe remake is niet echt leuk. Ik vind "trappen" ook zo raar klinken. Je geeft iemand een schop, geen trap (zoals in de Schatkaart ;))

Sowieso hebben B&A wel iets met iemand tegen de billen trappen, op die shows van hen doen ze dat ook diverse malen, ook in dat laatste optreden van de Plaaggeest.

Hmmm zou Weird Planet dat bedoelen met homo-erotische accenten 8)7

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Sowieso hebben B&A wel iets met iemand tegen de billen trappen, op die shows van hen doen ze dat ook diverse malen, ook in dat laatste optreden van de Plaaggeest.

Hmmm zou Weird Planet dat bedoelen met homo-erotische accenten 8)7

Nah, da's lekker duidelijk voor de kids. Slaan is meteen zo agressief en knijpen of wat dan ook valt niet op vanaf een afstand. Ergo...

Weird Planet is gewoon weird. Er zijn wel meer zieke geesten die zeggen "oh, twee volwassen mannen in een kleine caravan!" Nou ja, jammer dan. Laat je nakijken, zou ik zeggen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nah, da's lekker duidelijk voor de kids. Slaan is meteen zo agressief en knijpen of wat dan ook valt niet op vanaf een afstand. Ergo...

Weird Planet is gewoon weird. Er zijn wel meer zieke geesten die zeggen "oh, twee volwassen mannen in een kleine caravan!" Nou ja, jammer dan. Laat je nakijken, zou ik zeggen.

Haha ik ben het met je eens, mocht dat trouwens problemen geven in fanfic over B&A ze liggen ieder aan hun eigen kant, caravans hebben 2 slaapplaatsen.

In de Plaaggeest zie je Bassie gewoon rustig alleen slapen, dus die zieke geesten moeten niet zieken!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Haha ik ben het met je eens, mocht dat trouwens problemen geven in fanfic over B&A ze liggen ieder aan hun eigen kant, caravans hebben 2 slaapplaatsen.

In de Plaaggeest zie je Bassie gewoon rustig alleen slapen, dus die zieke geesten moeten niet zieken!

Ja, en in het hotel in de Verzonken Stad hebben ze ook aparte bedden, en nu zijn we weer lekker on topic ook ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja, en in het hotel in de Verzonken Stad hebben ze ook aparte bedden, en nu zijn we weer lekker on topic ook ;)

Al zagen die bedden er onbeslapen uit, ik wel best geloven dat ze daarin sliepen, B2 en Vlugge Japie zouden volgens de serie al hun nachten hebben doorgebracht zittend-slapend aan een houten tafel.

De Baron had wel een eigen vertrek kennelijk want hij verscheen pas later in de deuropening.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Al zagen die bedden er onbeslapen uit, ik wel best geloven dat ze daarin sliepen, B2 en Vlugge Japie zouden volgens de serie al hun nachten hebben doorgebracht zittend-slapend aan een houten tafel.

De Baron had wel een eigen vertrek kennelijk want hij verscheen pas later in de deuropening.

Dat heet roomservice. Ze maken je bed op ;)

Ik zou trouwens niet weten hoeveel kamers dat boevenhuis heeft, dus het hoeft niet eens aan tafel geweest te zijn. En verder wil ik er ook niet te veel over nadenken. Die verhalen die ik schreef, zijn al erg genoeg in mijn hoofd gaan zitten ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat heet roomservice. Ze maken je bed op ;)

Ik zou trouwens niet weten hoeveel kamers dat boevenhuis heeft, dus het hoeft niet eens aan tafel geweest te zijn. En verder wil ik er ook niet te veel over nadenken. Die verhalen die ik schreef, zijn al erg genoeg in mijn hoofd gaan zitten ;)

Och ik vind het wel grappig, al die dingen die zogenaamd niet in beeld komen, B&A en de boeven hebben bijvoorbeeld steeds dezelfde kleren aan.

Zouden ze van hemd en broek gewoon 7 exemplaren hebben of wassen ze hun kleren elke dag of nooit ;)

Vooral lekker op Kreta met die hitte :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Och ik vind het wel grappig, al die dingen die zogenaamd niet in beeld komen, B&A en de boeven hebben bijvoorbeeld steeds dezelfde kleren aan.

Zouden ze van hemd en broek gewoon 7 exemplaren hebben of wassen ze hun kleren elke dag of nooit ;)

Vooral lekker op Kreta met die hitte :)

De boeven hebben geen geld, en B&A hebben minstens twee sets kleding want ze kunnen die poppen aankleden.

Als ze maar elke dag schoon ondergoed aandoen, vind ik het best, ik loop ook wel es een week in dezelfde broek ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

De boeven hebben geen geld, en B&A hebben minstens twee sets kleding want ze kunnen die poppen aankleden.

Als ze maar elke dag schoon ondergoed aandoen, vind ik het best, ik loop ook wel es een week in dezelfde broek ;)

Hmmm zouden de boeven na het droppen van B&A op dat eiland die inbraak in dat Grieks stadje met die Bank bij de parkeerplaats die naast een muur was alsnog gepleegd hebben?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hmmm zouden de boeven na het droppen van B&A op dat eiland die inbraak in dat Grieks stadje met die Bank bij de parkeerplaats die naast een muur was alsnog gepleegd hebben?

Da's een goeie... ik denk van niet, want ze hadden nou die steen en ze gingen volgens mij nou op zoek naar die schat. De Baron probeert het te ontcijferen als B&A terugkomen in hun hotelkamer. Dan gaan ze er snel vandoor omdat de politie komt, naar Rhodos. Nee, ik denk niet dat ze nog die bank overvallen hebben.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Da's een goeie... ik denk van niet, want ze hadden nou die steen en ze gingen volgens mij nou op zoek naar die schat. De Baron probeert het te ontcijferen als B&A terugkomen in hun hotelkamer. Dan gaan ze er snel vandoor omdat de politie komt, naar Rhodos. Nee, ik denk niet dat ze nog die bank overvallen hebben.

Ik denk juist van wel, ze begonnen pas te rushen toen ze B&A hadden gehoord door dat afluisterapparaat.

Daarvoor hadden ze rustig de tijd en het moet ook haast wel want ze hadden geen cent meer en ze zijn toch op Rhodos terecht gekomen.

Dat moet haast wel met het vliegtuig zijn gegaan, met boot duurt het minstens een dag of 2.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik denk juist van wel, ze begonnen pas te rushen toen ze B&A hadden gehoord door dat afluisterapparaat.

Daarvoor hadden ze rustig de tijd en het moet ook haast wel want ze hadden geen cent meer en ze zijn toch op Rhodos terecht gekomen.

Dat moet haast wel met het vliegtuig zijn gegaan, met boot duurt het minstens een dag of 2.

Dan moeten ze toch wel een nacht op dat eiland hebben gezeten. Anders is er geen tijd voor. Maar er wordt niets over gezegd, terwijl ze toch uitgelaten zouden moeten zijn of zo. En voor de B&A weer horen zijn ze toch al een tijdje bezig met die steen. Nou ja. Het kan allebei. Dat vliegtuig is inderdaad anders niet te verklaren, tenzij ze in het laadruim gingen zitten.

Link naar bericht
Delen op andere sites

De boeven weten al alles over stiekem meereizen in het laadruim, dat zagen we in de Schatkaart. Dus het zou best kunnen. Maar ik begin haast te denken dat dat niet eens nodig was. Immers, tijdens de bootreis naar Santorini zitten ze ook min of meer open en bloot in een reddingsboot, waar iemand ze toch best op zou kunnen merken. Misschien letten die Grieken niet zo goed op? :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
De boeven weten al alles over stiekem meereizen in het laadruim, dat zagen we in de Schatkaart. Dus het zou best kunnen. Maar ik begin haast te denken dat dat niet eens nodig was. Immers, tijdens de bootreis naar Santorini zitten ze ook min of meer open en bloot in een reddingsboot, waar iemand ze toch best op zou kunnen merken. Misschien letten die Grieken niet zo goed op? :P

Ja, daar moest ik ook aan denken ;) Zo zijn ze waarschijnlijk ook in Griekenland terecht gekomen, want als ze ontsnapt zijn, dan letter ze heus wel op, op Schiphol.

Trouwens, over die reddingsboot... waarom konden zijn B&A wel horen en B&A hen niet? Door de wind of zo?

Wel leuk, zeezieke Japie. Had ie in die roeiboot geen last meer van. Of in de speedboat in de Kroon, trouwens..

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja, daar moest ik ook aan denken ;) Zo zijn ze waarschijnlijk ook in Griekenland terecht gekomen, want als ze ontsnapt zijn, dan letter ze heus wel op, op Schiphol.

Trouwens, over die reddingsboot... waarom konden zijn B&A wel horen en B&A hen niet? Door de wind of zo?

Wel leuk, zeezieke Japie. Had ie in die roeiboot geen last meer van. Of in de speedboat in de Kroon, trouwens..

Nu je het zo zegt, de Grieken letten misschien niet goed op, maar dan kunnen ze er hier in Nederland ook wat van. In de laatste aflevering van de Schatkaart werden de boeven zelfs nog gezíén op het vliegveld, en dan weten ze nóg te ontsnappen. De Verzonken Stad bewijst dus dat dat geen domme pech was, want, zoals je al zei, ze weten ook dan weer weg te komen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nu je het zo zegt, de Grieken letten misschien niet goed op, maar dan kunnen ze er hier in Nederland ook wat van. In de laatste aflevering van de Schatkaart werden de boeven zelfs nog gezíén op het vliegveld, en dan weten ze nóg te ontsnappen. De Verzonken Stad bewijst dus dat dat geen domme pech was, want, zoals je al zei, ze weten ook dan weer weg te komen.

De Baron is natuurlijk wel geniaal ;) De politie is sowieso een zootje daar. Aanklachten die niet kloppen, de arrestaties zijn verkeerd, de boeven ontsnappen steeds, Harry kan met een boem gewoon het vliegtuig in... :N Niet veel verbeterd sindsdien ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

De Baron is natuurlijk wel geniaal ;) De politie is sowieso een zootje daar. Aanklachten die niet kloppen, de arrestaties zijn verkeerd, de boeven ontsnappen steeds, Harry kan met een boem gewoon het vliegtuig in... :N Niet veel verbeterd sindsdien ;)

*harry* Moet zijn boem altijd achterlaten van de *baron* en bij aankomst een nieuwe maken. Bij aankomst in Amerika hebben de vrienden van *baron* echter al een boem gemaakt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

*harry* Moet zijn boem altijd achterlaten van de *baron* en bij aankomst een nieuwe maken. Bij aankomst in Amerika hebben de vrienden van *baron* echter al een boem gemaakt.

Niet in Italie.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Haha _O_

En nog steeds is de vraag, was dit gereperteerd of niet. Ik denk van niet, volgens mij had die man gewoon pech :P

Daar stem ik ook voor. Hij kijkt ook zo van "wtf??" ;) Improvisaties roeleren.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het hotel van B&A, uit de Neckermann gids :P

En bekijk die mooie rotsen, ik mis een verrekijker :+

picserver.jpeg

*baron* Want om dit te ontcijferen moet je inteligent zijn.

*b2* Wat ga je dan doen baas?

*baron* Ik ga die staan ontcijferen.

*b2* Hoe wil u dat nou doen, u zegt net om die steen te ontcijferen moet je inteligent zijn?

*baron* BAM

*b2* Heb ik nou weer wat verkeerds gezegt?

[..]

*japie* Lukt het baas?

*baron* Nee, het is moeilijker dan ik dacht.

*b2* Heb ik toch gelijk gehad baas.

*baron* Waarmee?

*b2* Dat je inteligent moet zijn om die steen te ontcijferen.

*baron* BAM

*b2* Heb ik nou weer wat verkeerds gezegt?

Ik weet dat de quote niet geheel perfect is O-)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat liedje "In Griekenland" blijft een prachtig liedje _O_

Maar wat ik minder vind, is dat het leuke muziek dat je normaal hoort als de boeven vluchten voor *adriaan* en *bas* met hun geweren, vervangen is door een achtervolg muziekje :( De hele sfeer is hier weg vind ik... Op de video staat die gelukkig nog ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een opdracht van de baas

*baron* Zo....zo...hehe...ja

*baron* Hier staat alles op wat we nodig hebben, ga dat kopen.

*japie* Okee baas

*baron* Heb jij mij ook gehoord B2

*b2* Heb je mij ook gehoord B2? Heb je mij ook gehoord B2? Natuurlijk heb ik je gehoord, ik ben niet doof!

*baron* Dan heb ik me vergist, neem me niet kwalijk

*b2* W-w-wat seggie?

*baron* Ga naar de stad, en koop alles wat er op dat briefje staat, FRIKADEL!

*b2* Zie je wel dat ik je verstaan heb, je zei ga naar de stad en haal een frikadel

*baron* Japiee, neem die bamihap meeeeee, owoww

*japie* Ja baas

*b2* Waarom schreeuwt de baas zo tegen je, ben jij een beetje doof?

*japie* Kom nou mee bal gehak!

Prachtig scéne :Y

Je moet de scéne een paar keer bekijken en dan vooral op de verschillende gezichtsuitdrukkingen letten. Die van de Baron en van Japie zijn echt geweldig (Japie kijkt zo van "Hoe durf je zo tegen de baron tekeer te gaan" en de Baron deinst eerst even voor B2 terug, en wordt dan wanhopig en kwaad _O_ )

Link naar bericht
Delen op andere sites
Een opdracht van de baas

*baron* Ga naar de stad, en koop alles wat er op dat briefje staat, FRIKADEL!

Jij bent zo'n beetje de enige die frikadel goed schrijft ^O^

Verder inderdaad, geweldige scene. Maar in deze serie zitten zo veel geniale momenten... Je kunt het hele script wel uitschrijven (niet aan te raden. Ik heb het met de Kroon geprobeerd. Kostte me een half uur voor de eerste drie minuten ;))

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

*baron* Het is FRIKANDEL! En waag het niet de baron tegen te spreken!

Whoa, je hebt gelijk...

fri·ka·del (de ~, ~len)

1 [belg., inf.] gehaktbal

fri·kan·del (de ~ (m.), ~len)

1 snack, bestaande uit een rolletje gehakt vlees => berenlul

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tjoh, ik dacht echt dat je het zo moest schrijven. Maar je hebt inderdaad gelijk. Ik ga vandaag lekker met mn Nederlands :P Naja, tis vakantie.

Verder blijf ik zoeken naar scéne's die ik zo gaaf vind dat ik ze uit ga schrijven. Trouwens, jij doet al een hele tijd over een bestaande scéne uitschrijven, kun je nagaan hoe lang Aad erover moet doen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tjoh, ik dacht echt dat je het zo moest schrijven. Maar je hebt inderdaad gelijk. Ik ga vandaag lekker met mn Nederlands :P Naja, tis vakantie.

Verder blijf ik zoeken naar scéne's die ik zo gaaf vind dat ik ze uit ga schrijven. Trouwens, jij doet al een hele tijd over een bestaande scéne uitschrijven, kun je nagaan hoe lang Aad erover moet doen.

Volgens mij is frikandel ook nieuw hoor. Vroeger was het gewoon frikadel.

Ik schrijf natuurlijk op wat ze zeggen: drie woorden, pauze, uittypen, spelen, drie woorden, typen... etc. Maar ja, als je het ook moet verzinnen, gaat het ook niet snel. Op de vragenpagina staat hoelang hij erover deed om de series te maken, dat weet ik even niet uit zijn hoofd.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik geloof dat alles bij elkaar het 1 jaar duurde om een serie te maken. En je hebt wel gelijk, als je eenmaal bezig bent gaat het schrijven volgens mij heel gemakkelijk. Zeker met zo'n creatieve geest als Aad :)

Ja, en je slaat de moeilijke stukken gewoon over *kuchstadkuch* :X

;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dat liedje "In Griekenland" blijft een prachtig liedje _O_

Maar wat ik minder vind, is dat het leuke muziek dat je normaal hoort als de boeven vluchten voor *adriaan* en *bas* met hun geweren, vervangen is door een achtervolg muziekje :( De hele sfeer is hier weg vind ik... Op de video staat die gelukkig nog ^O^

Daar ben ik het helemaal mee eens en ook ik ben blij dat we die videobanden nog hebben.

Dat dat muziekje weg is, is tot daar aan toe, maar dat je die grappige PLOING niet meer hoort zodra de boeven B&A plotsklaps zien is helemaal jammer jammer jammer

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het hotel van B&A, uit de Neckermann gids :P

En bekijk die mooie rotsen, ik mis een verrekijker :+

picserver.jpeg

...

Ik weet dat de quote niet geheel perfect is O-)

Heb je misschien ook een scan van de prijslijst van dat hotel? Het lijkt me wel leuk daar eens naartoe te gaan als het niet al te duur is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Heb je misschien ook een scan van de prijslijst van dat hotel? Het lijkt me wel leuk daar eens naartoe te gaan als het niet al te duur is.

Fanclub meeting! ;) Nou ja, we kunnen altijd nog naar Hellendoorn als Griekenland te duur is, heheh.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Fanclub meeting! ;) Nou ja, we kunnen altijd nog naar Hellendoorn als Griekenland te duur is, heheh.

Of we gaan gewoon naar het onbewoonde eiland in Griekenland; de accommodaties aldaar zullen toch niet al té duur zijn, neem ik aan ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...