Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan en de verzonken stad


Aanbevolen berichten

  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ik vind dat Griekse muziekje uit deze serie prachtig _O_

http://members.lycos.nl/fmonteban/bassi ... instr2.mp3

Grappig om een link naar je eigen webspace te zien in het bericht van een ander. Dit is trouwens, voor de niet wetenden, de instrumentale versie van het nummer In Griekenland. Ik vind de instrumentale versies van de liedjes uit de series, gecomponeerd door Aad Klaris, nog steeds de mooiste achtergrondmuziek.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind dat Griekse muziekje uit deze serie prachtig _O_

http://members.lycos.nl/fmonteban/bassi ... instr2.mp3

Grappig om een link naar je eigen webspace te zien in het bericht van een ander. Dit is trouwens, voor de niet wetenden, de instrumentale versie van het nummer In Griekenland. Ik vind de instrumentale versies van de liedjes uit de series, gecomponeerd door Aad Klaris, nog steeds de mooiste achtergrondmuziek.

Ik denk dat iedereen je daar gelijk bij geeft.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
Ik vond het niet leuk dat deze fantastische serie zo ver naar beneden stond, dus posten we wat :P

Zijn de hotel scenes hier ook in Nederland opgenomen? Als dat zo is dan hebben ze in deze serie wel verdomd goeie decors.

Het boevenhuis is wel een decor. En ik heb het vage vermoeden dat de hotelkamer ook een decor is, maar dat weet ik niet zeker. Het raam zit namelijk links van de deur, terwijl in de gang volgens mij gewoon een kamer naast hun kamer zit. Dat kun je echter niet zien, hun kamer kan aan het eind van de gang liggen. Maar dan slaat de positie van het (enige) raam nog nergens op, want waarom zit er dan geen raam tegenover de deur? Dat moet een buitenmuur zijn, anders kan de kamer rechts van hun kamer nergens een raam hebben.

Klinkt een beetje vaag, ik weet het. Het komt erop neer dat interieur en exterieur niet op elkaar aansluiten.

Wat ik trouwens ook weer niet snap, is waarom ze een apart decor maken voor het boevenhuis. Waarom is dat niet binnen opgenomen? Ze waren er toch...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat ik trouwens ook weer niet snap, is waarom ze een apart decor maken voor het boevenhuis. Waarom is dat niet binnen opgenomen? Ze waren er toch...

Ik neem aan dat je je afvraagt waarom ze niet gewoon het huis hebben genomen die ze telkens inzoomen.

Volgens mij hebben ze gewoon een mooi en myterieus huis uitgekozen, hebben ze gevraagd of ze het mochten gebruiken en verder niets.

Het interieur kan wel heel anders geweest zijn en ik weet niet of een standaard Griek zit te wachten op een Nederlandse cameraploeg :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik neem aan dat je je afvraagt waarom ze niet gewoon het huis hebben genomen die ze telkens inzoomen.

Volgens mij hebben ze gewoon een mooi en myterieus huis uitgekozen, hebben ze gevraagd of ze het mochten gebruiken en verder niets.

Het interieur kan wel heel anders geweest zijn en ik weet niet of een standaard Griek zit te wachten op een Nederlandse cameraploeg :P

Yeah, I guess. Ik vind het alleen jammer dat de binnenkant niet met de buitenkant klopt. Dat hadden ze toch kunnen checken? Er bestond immers een binnenkant.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik keek weer es met m'n neus 8)7

Die kamers zijn wel een hoop veranderd (natuurlijk) dus kunnen we nog niet zien of dat nou een decor was of niet :{

Wel een ongelofeloos mooi hotel ;) *voegt het toe aan trivia site*

Die kamers zijn niet echt in Griekse stijl, misschien (waarschijnlijk) was dat wel het idee achter het decor.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Die kamers zijn niet echt in Griekse stijl, misschien (waarschijnlijk) was dat wel het idee achter het decor.

Ik betwijfel of dit dezelfde kamers zijn als ze in 1989 hadden ;) Ze zijn waarschijnlijk volledig omgebouwd. Misschien waren de kamers te klein of te lastig om in te filmen en gebruikten ze daarom een decor...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik betwijfel of dit dezelfde kamers zijn als ze in 1989 hadden ;) Ze zijn waarschijnlijk volledig omgebouwd. Misschien waren de kamers te klein of te lastig om in te filmen en gebruikten ze daarom een decor...

Dat ook, maar neem niet aan dat ze van een Griekse stijl naar een normale kamer gaan...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat ook, maar neem niet aan dat ze van een Griekse stijl naar een normale kamer gaan...

Kweenie, zou kunnen. Ga eens langs zou ik zeggen, misschien hebben ze nog foto's van 15 jaar geleden :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Klopt het trouwens dat de grote *robin* iets anders spreekt dan de andere Robins? Ik zag dat tijdens het spreken zijn 'bovenlip' beweegt en volgens mij bewoog bij de andere Robins het onderste gedeelte.

De grote Robin heeft ook nogal eens last van praten in verschillende toonhoogten. Dit is natuurlijk het beste te horen in de laatste aflevering, als hij zegt dat die poppen precies op B&A lijken en vervolgens veel hoger vraagt waar die boeven nu zijn. Maar ook in andere scènes varieert zijn stem nogal.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Klopt het trouwens dat de grote *robin* iets anders spreekt dan de andere Robins? Ik zag dat tijdens het spreken zijn 'bovenlip' beweegt en volgens mij bewoog bij de andere Robins het onderste gedeelte.

De grote Robin heeft ook nogal eens last van praten in verschillende toonhoogten. Dit is natuurlijk het beste te horen in de laatste aflevering, als hij zegt dat die poppen precies op B&A lijken en vervolgens veel hoger vraagt waar die boeven nu zijn. Maar ook in andere scènes varieert zijn stem nogal.

Alle Robins hebben verschillende stemmen, maar op de lip heb ik nooit gelet :{

Link naar bericht
Delen op andere sites
Klopt het trouwens dat de grote *robin* iets anders spreekt dan de andere Robins? Ik zag dat tijdens het spreken zijn 'bovenlip' beweegt en volgens mij bewoog bij de andere Robins het onderste gedeelte.

De grote Robin heeft ook nogal eens last van praten in verschillende toonhoogten. Dit is natuurlijk het beste te horen in de laatste aflevering, als hij zegt dat die poppen precies op B&A lijken en vervolgens veel hoger vraagt waar die boeven nu zijn. Maar ook in andere scènes varieert zijn stem nogal.

ik heb het idee dat de lip van robin in deze serie omhoog draait of ligt dat maar aan mij? morgen even goed opletten maar, denk ik

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik heb het idee dat de lip van robin in deze serie omhoog draait of ligt dat maar aan mij? morgen even goed opletten maar, denk ik

Ja precies, bij deze *robin* beweegt het bovenste gedeelte.

Wat de stem betreft lijkt de Verzonken Stad Robin een stuk wijzer te praten dan bijvoorbeeld de Schatkaart Robin, die is meer brutaal

Link naar bericht
Delen op andere sites

De 2 grappigste scenes vind ik inderdaad die op Santorini toen er geen andere boot meer was en de scene waarin die boeven elkaar gingen schoppen.

Vooral de baron was super meesterlijk en professioneel, behalve hilarisch en grappig vond ik deze serie ook zeer spannend en zelfs een beetje eng!

Als Adriaan op Santorini dat liet over Dimitri de ezel zingt zie je een kabelbaan voorbij glijden en ik ging als kind echt de band terug spoelen en vertraagd afspelen om de boeven te kunnen zien staan!

Ook dat gedoe in die kloof was zeer spannend, wat weer komisch was de boeven die een vechthouding aannamen toen ze Bassie en Adriaan uit het bestelbusje dachten te laten die echter ontsnapt waren door een gat in de *vloer*

Link naar bericht
Delen op andere sites
De 2 grappigste scenes vind ik inderdaad die op Santorini toen er geen andere boot meer was en de scene waarin die boeven elkaar gingen schoppen.

Vooral de baron was super meesterlijk en professioneel, behalve hilarisch en grappig vond ik deze serie ook zeer spannend en zelfs een beetje eng!

Als Adriaan op Santorini dat liet over Dimitri de ezel zingt zie je een kabelbaan voorbij glijden en ik ging als kind echt de band terug spoelen en vertraagd afspelen om de boeven te kunnen zien staan!

Ook dat gedoe in die kloof was zeer spannend, wat weer komisch was de boeven die een vechthouding aannamen toen ze Bassie en Adriaan uit het bestelbusje dachten te laten die echter ontsnapt waren door een gat in de *vloer*

Zie je inderdaad de boeven in de kabelbaan tijdens dat liedje? Daar heb ik echt nog nooit op gelet. Of zie je ze juist niet en spoelde je daarom steeds terug?

Die kloof is echt een hele spannende scene, al vraag ik me nog steeds af hoe de boeven hen hadden kunnen overmeesteren. Beetje groot plothole.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Zie je inderdaad de boeven in de kabelbaan tijdens dat liedje? Daar heb ik echt nog nooit op gelet. Of zie je ze juist niet en spoelde je daarom steeds terug?

Die kloof is echt een hele spannende scene, al vraag ik me nog steeds af hoe de boeven hen hadden kunnen overmeesteren. Beetje groot plothole.

B&A waren uitgeput van de lange reis en konden niet meer vechten. Ik weet zeker dat een fitte Adriaan de Baron zo een uppercut had gegeven ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

B&A waren uitgeput van de lange reis en konden niet meer vechten. Ik weet zeker dat een fitte Adriaan de Baron zo een uppercut had gegeven ;)

Zonnesteek/uitdroging/uitputting/shock was zo'n beetje mijn idee, maar dat neemt niet weg dat ze het iets duidelijker in de serie hadden moeten zetten ;)

En of Adriaan de Baron een uppercut had gegeven als ie fit was... ja, toen nog wel :D

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vraag me ineens af... zou Adriaan in de Verzonken Stad expres een nieuwe gesp dragen, omdat je met de gesp uit de Kroon geen schroefjes kan losdraaien?

Ik denk het wel, Wonderer. Maar ik denk eigenlijk dat er niet echt een reden achter zit. Zijn oude gesp zal wel gewoon versleten zijn!

*lara* Woef!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik denk het wel, Wonderer. Maar ik denk eigenlijk dat er niet echt een reden achter zit. Zijn oude gesp zal wel gewoon versleten zijn!

En bovendien had hij sinds de Huilende Professor ook ineens een ander blousje (blauw) aan na 3 series lang dat paarse. Voor die verandering is ook nooit een reden gegeven, toch? :? Of vergis ik me nou? ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

En bovendien had hij sinds de Huilende Professor ook ineens een ander blousje (blauw) aan na 3 series lang dat paarse. Voor die verandering is ook nooit een reden gegeven, toch? :? Of vergis ik me nou? ;)

Ik las ergens, volgens mij op de vragenpagina, dat dat kwam omdat de stof van de oude bloes niet meer verkrijgbaar was. Ik vind die blauwe wel mooier :Y

@ Robin: En hoe kan een gesp nou verslijten?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

@ Wonderer'tje, de gespsluiting kan na veelvuldig gebruik kapot gaan. Nooit een riem gedragen zeker? :?

Ik draag al zes jaar dagelijks dezelfde riem... Mja. Oh well. Het viel me gewoon ineens op, die gesp kwam wel heel erg van pas ineens ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja ik heb vanmiddag weer ff gekeken en heb nog een mooie uitspraak van *bas* kijk maar onder mijn berichie _O_

Ja, da's inderdaad een goeie, ik moest ook weer lachen toen ik het hoorde. Volgens mij is er ook zo'n scene in spanje, maar die kan ik me even niet herinneren... of Italie?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja, da's inderdaad een goeie, ik moest ook weer lachen toen ik het hoorde. Volgens mij is er ook zo'n scene in spanje, maar die kan ik me even niet herinneren... of Italie?

Ja, in de Sleutel zegt Bassie iets in de richting van: "Bassieos sprekios goed Spanjolios!".

Link naar bericht
Delen op andere sites

Japie en B2 zijn ook weer op hun best als ze terug moeten komen van de Baron, aangezien B&A (lees de poppen) alleen maar zitten te zitten op het terras:

*b2* : Wat zou de baas van ons willen?

*japie* : Weet ik niet, dat horen we zo wel

*b2* : wat zeggie?

*japie* WEET IK NIET. DAT HOREN WE ZO WEL!

*b2*: Ja ik hoor je wel!

Vooral dat steeds nijdiger worden van Japie is weer geweldig!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Japie en B2 zijn ook weer op hun best als ze terug moeten komen van de Baron, aangezien B&A (lees de poppen) alleen maar zitten te zitten op het terras:

*b2* : Wat zou de baas van ons willen?

*japie* : Weet ik niet, dat horen we zo wel

*b2* : wat zeggie?

*japie* WEET IK NIET. DAT HOREN WE ZO WEL!

*b2*: Ja ik hoor je wel!

Vooral dat steeds nijdiger worden van Japie is weer geweldig!

Japie heeft hier wel een hogere stem dan in de Verdwenen Kroon.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Japie heeft hier wel een hogere stem dan in de Verdwenen Kroon.

Er is toch 1 serie of 1 aflevering waarin Japie *japie* niet door Bas(sie) van Toor wordt gespeeld?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Er is toch 1 serie of 1 aflevering waarin Japie *japie* niet door Bas(sie) van Toor wordt gespeeld?

Alleen als Bassie en Japie tegelijk in beeld zijn zoals soms in 'De Reis vol Verrassingen'. En de scene in de 'De Verdwenen Kroon' waarin Japie het water in rijdt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Alleen als Bassie en Japie tegelijk in beeld zijn zoals soms in 'De Reis vol Verrassingen'. En de scene in de 'De Verdwenen Kroon' waarin Japie het water in rijdt.

Ook de scene op het water als de boeven de grens over willen gaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...