Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan en de verzonken stad


Aanbevolen berichten

[..]

Of we gaan gewoon naar het onbewoonde eiland in Griekenland; de accommodaties aldaar zullen toch niet al té duur zijn, neem ik aan ;)

Als jij even drie boefjes regelt om ons daar af te zetten, vind ik het prima ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

[..]

Als jij even drie boefjes regelt om ons daar af te zetten, vind ik het prima ;)

Misschien lukt dat wel; volgens de oude vragenlijst op de Adriaan-homepage moeten de Baron, Harry, en B100 nu toch wel ongeveer uit de gevangenis zijn, en die zijn daar misschien wel voor te porren... ;)

Maar nu weer iets meer on-topic: door het antwoord van Adriaan over het ongeval van Joop Dikmans weten we nu in ieder geval zeker dat de studio-scenes van de Stad toch als laatste opgenomen zijn, na de locatie-scenes.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Misschien lukt dat wel; volgens de oude vragenlijst op de Adriaan-homepage moeten de Baron, Harry, en B100 nu toch wel ongeveer uit de gevangenis zijn, en die zijn daar misschien wel voor te porren... ;)

Maar nu weer iets meer on-topic: door het antwoord van Adriaan over het ongeval van Joop Dikmans weten we nu in ieder geval zeker dat de studio-scenes van de Stad toch als laatste opgenomen zijn, na de locatie-scenes.

Eindelijk, na maanden speculeren ;) Toch wel cool dat hij er op geantwoord heeft. Maar het viel dus allemaal wel mee....

Link naar bericht
Delen op andere sites

Over prachtige uitdrukkingen op de gezichten van de boeven gesproken, *japie* heeft ook zoiets. Als *b2* op het terras op Santorini de grap met het flesje met de *baron* wil uithalen, zie je Japie vol schrik reageren met handgebaartjes en een angstig gezicht. Echt geweldig om te zien

Link naar bericht
Delen op andere sites
Over prachtige uitdrukkingen op de gezichten van de boeven gesproken, *japie* heeft ook zoiets. Als *b2* op het terras op Santorini de grap met het flesje met de *baron* wil uithalen, zie je Japie vol schrik reageren met handgebaartjes en een angstig gezicht. Echt geweldig om te zien

Inderdaad geweldig ^O^ , vooral hoe Japie eerst heftig gebaard dat B2 het niet moet doen en dan angstig z'n gezicht wegdraaid en dan weer genoeg moed heeft gevat om toch weer te kijken en te gebaren waarop hij na enkele seconden weer wegkijkt tot hij de baron ineens hoort zeggen: Inderdaad, ik zie de zee!

Ook die opluchting dan op Japie's gezicht, meesterlijk! _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites

wat ook totaal niet klopt is dat het boevenhuis (dat hutje op de hei)

helemaal alleen op de hei staat. maar als B&A er de poppen gaan neerzetten staan er ineens allemaal huisjes omheen en is het helemaal bebost. gewoon een totaal ander huis dus 8-)

wel grappig hoe je dus verleid wordt in een film.

van het hutje op de hei is waarschijnlijk ooit één opname van gemaakt en verder niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
wat ook totaal niet klopt is dat het boevenhuis (dat hutje op de hei)

helemaal alleen op de hei staat. maar als B&A er de poppen gaan neerzetten staan er ineens allemaal huisjes omheen en is het helemaal bebost. gewoon een totaal ander huis dus 8-)

wel grappig hoe je dus verleid wordt in een film.

van het hutje op de hei is waarschijnlijk ooit één opname van gemaakt en verder niet.

Hoor je op de echte oude videobanden trouwens nog het oude schatkaart boevenmuziekje als dit huis in beeld komt? Zoiets kan ik me nog vaag herinneren :{

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hoor je op de echte oude videobanden trouwens nog het oude schatkaart boevenmuziekje als dit huis in beeld komt? Zoiets kan ik me nog vaag herinneren :{

Ja, dat klopt. In de Kroon was er een ander boevenmuziekje, maar in de Stad kwam het deuntje uit de Schatkaart weer terug.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hoor je op de echte oude videobanden trouwens nog het oude schatkaart boevenmuziekje als dit huis in beeld komt? Zoiets kan ik me nog vaag herinneren :{

Ook in de tv serie was dit het geval, daar hoorde je bij dat huis dit deuntje: http://www.bassieenadriaan.nl/fragmente ... oeven2.mp3

Het muziekje paste trouwens mooi bij dat shot, die laatste tonen vielen gelijk met het moment waarop het inzoomen van het huis stopte. Weer zoiets dat door de nabewerking een stuk minder sfeerrijk is geworden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ook legendarisch in deze serie: de Koning Midas droom! De laatste keer dat Bassie iets aan de binnenkant van z'n ogen gaat bekijken.

En het is nog een grappige droom ook: Adriaan die van goud wordt. Je kunt trouwens zien dat Adriaan al een 'standbeeldhouding' aanneemt voordat hij 'van goud wordt'.

Grappig ook dat de Griekse obers in die droom zijn Nederlandse bestelling prima begrijpen. De taal van de handjes en de voetjes blijkt inderdaad te werken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dank je.

Het lijkt me trouwens leuk om eens uit te zoeken waar de buitenkant van het boevenhuis staat.

wel leuk gevonden ja

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ook legendarisch in deze serie: de Koning Midas droom! De laatste keer dat Bassie iets aan de binnenkant van z'n ogen gaat bekijken.

En het is nog een grappige droom ook: Adriaan die van goud wordt. Je kunt trouwens zien dat Adriaan al een 'standbeeldhouding' aanneemt voordat hij 'van goud wordt'.

Grappig ook dat de Griekse obers in die droom zijn Nederlandse bestelling prima begrijpen. De taal van de handjes en de voetjes blijkt inderdaad te werken.

het is grafisch voor die tijd wel heel erg knap gemaakt!

ik vind dit persoonlijk de leukste droom :D

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

mm..ok maar jennoh wordt een beetje meer in de gaten gehouden ivm onzinposts :P

ik vind die droom niet zo leerzaam hoor ;)

is mij nooit bijgebleven!

Ik vond dat vroeger heel eng, hoor :@

Adriaan was opeens... Adriaan niet meer.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bassie & Adriaan en de verzonken stad behoort absoluut tot mijn favoriete series. Vooral de boevenscenes zijn bijzonder sterk! _O_ In dit topic zijn al een aantal fragmenten besproken, eigenlijk zijn alle boevenscenes in deze serie geweldig. Om er zomaar eens eentje uit te pakken, het fragment waarin Japie en B2 het afluistermicrofoontje op de hotelkamer van Bassie en Adriaan gaan plaatsen. Nadat ze voor het eerst uit het raam zijn gesprongen en Japie vergeten is om het afluisterapparaatje aan te zetten noemt B2 hem zelfs een 'stommeling'. :) Ook de conversaties tussen Japie en B2 als ze zich tussen de stenen aan de overkant van het water bevinden en als ze met z'n tweeën in de auto zitten zijn erg goed.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bassie & Adriaan en de verzonken stad behoort absoluut tot mijn favoriete series. Vooral de boevenscenes zijn bijzonder sterk! _O_ In dit topic zijn al een aantal fragmenten besproken, eigenlijk zijn alle boevenscenes in deze serie geweldig. Om er zomaar eens eentje uit te pakken, het fragment waarin Japie en B2 het afluistermicrofoontje op de hotelkamer van Bassie en Adriaan gaan plaatsen. Nadat ze voor het eerst uit het raam zijn gesprongen en Japie vergeten is om het afluisterapparaatje aan te zetten noemt B2 hem zelfs een 'stommeling'. :) Ook de conversaties tussen Japie en B2 als ze zich tussen de stenen aan de overkant van het water bevinden en als ze met z'n tweeën in de auto zitten zijn erg goed.

En met al die pleisters op hun gezicht als ze in die struik gesprongen zijn. *b2* is hier ook lekker brutaal tegen *baron* :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

wacht even... hoe ging dat dan?

in de Schatkaart heeft de Baron het over de trap naar boven, maar B2 denkt dat ie om een schop vraagt en geeft die prompt.

In de Verzonken Stad geven B&A Japie en B2 een schop, maar zij denken dat B&A poppen zijn, dus gaan ervan uit dat de Baron hen een schop gaf. Ergo, ze schoppen hem terug.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ken je die scéne niet??? Tsk Tsk Tsk :P

In deze legendarische scéne schoppen B&A, Japie en B2. Die denken echter dat de Baron hen schopt. En dus...schoppen B2 en Japie de Baron. Die wordt laaiend en geeft ze ervan langs.

Ergens in dit topic staat de gehele scéne door mij beschreven. Ik zou maar snel "De verzonken Stad" gaan kijken want het is echt een geweldige scéne!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ken je die scéne niet??? Tsk Tsk Tsk :P

In deze legendarische scéne schoppen B&A, Japie en B2. Die denken echter dat de Baron hen schopt. En dus...schoppen B2 en Japie de Baron. Die wordt laaiend en geeft ze ervan langs.

Ergens in dit topic staat de gehele scéne door mij beschreven. Ik zou maar snel "De verzonken Stad" gaan kijken want het is echt een geweldige scéne!

Ik heb alleen het eerste deel :'(

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

in de Schatkaart heeft de Baron het over de trap naar boven, maar B2 denkt dat ie om een schop vraagt en geeft die prompt.

In de Verzonken Stad geven B&A Japie en B2 een schop, maar zij denken dat B&A poppen zijn, dus gaan ervan uit dat de Baron hen een schop gaf. Ergo, ze schoppen hem terug.

Schoppen ze de Baron terug? Daar ben ik niet erg zeker van. De Baron schopt *japie* en *b2* toch?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Schoppen ze de Baron terug? Daar ben ik niet erg zeker van. De Baron schopt *japie* en *b2* toch?

wonderer heeft gelijk. *japie* en *b2* denken dat de baron hen schopt en dus schoppen zij *baron* terug.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

wonderer heeft gelijk. *japie* en *b2* denken dat de baron hen schopt en dus schoppen zij *baron* terug.

Natuurlijk heb ik gelijk, ik heb altijd gelijk ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Natuurlijk heb ik gelijk, ik heb altijd gelijk ;)

*baron* Nou ja altijd, deze keer wel ja niet overdrijven :P

Eigenlijk is het ook om je rot te lachen als je de gedachtengang van de boeven daar probeert te analyseren.

*japie* wordt geschopt door *b2* en vraagt niet eens: waarom doe je dat? Nee schopt gewoon terug en omgekeerd hetzelfde! Je moet ook vooral letten op de blik op hun gezichten hierbij.

Maar dat ze elkaar terug schoppen snap ik nog enigzins wel, maar als ze vermoedden dat *baron* hun schopte, snap ik niet waarom ze dat niet even verivieerde.

En toen de *baron* geschopt werd en vroeg: Drommels! Wat gebeurt hier!! Zeiden ze ook: niets baas, helemaal niets i plaats van: U schopt ons dus wij schoppen terug.

Ik bekritiseer hier het fragment absoluut niet mee, dit geeft alleen aan hoe diepgaand ik bepaalde scenes probeer te zien ;)

Ook grappig is de baron die steeds driftiger en geiritteerder gaat praten, hij begint echt heel rustig, trots over wat hij te vertellen heeft.

En op het laatst is er ook maar echt een vonk nodig om hem te laten ontploffen, die werd hem in tweevoud gegeven.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is denk ik logisch dat *baron* steeds geirriteerder wordt. Hij was inderdaad vet trots op zn plan en dan zitten *japie* en *b2* er steeds doorheen te tetteren.

En ja, als je logisch nadenkt zou een normaal persoon ook wel getwijfeld hebben bij die schoppen. Zeker als B2 en japie allebei geschopt worden. Want hoe kan de Baron nou en een plan uitleggen en 2 personen tegelijk schoppen.

De scéne blijft wel een van mijn favoriete ooit.

Hoe *b2* "leugenaar" zegt.... _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites

Opvallend trouwens dat *bas* en *adriaan* niet gezien worden als ze teruglopen naar de standaards om de poppenhouding weer aan te nemen. *b2* kijkt toch redelijk snel achterom. Dan moet hij Bassie toch zien, die loopt zowat langs m heen

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]Mooi woninkje! ;)

Nu nog het adres zien te vinden.

Patatouki 23, of iets dergelijks

Was het niet Papatauki 23?

Maar het huis klopt idd niet met het boevenhuis. Als je die scènes ziet waarin B&A de boefjes naar het huis volgen, lijkt het huis veel meer tussen de bomen te liggen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Vreemd dat Aad er niet voor gekozen om het echt boevenhuis te gebruiken als "kijk dit is het boevenhuis shot". Misschien kon ie daar geen mooi shot vinden. Idee voor een vraag???

Misschien waren ze een lange afstands shot vergeten en komt dit uit het archief van de Tros >:)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...