Ga naar inhoud

Het algemene Biertopic


Aanbevolen berichten

Ik vind dit wel een interessant topic, aangezien ik Belg ben ( en dus in hét bierland bij uitstek woon ) en dus weet wat goed bier is.

Maar het interesseert me vooral wat soort bier jullie drinken ( dit is wel niet voor de jongsten onder ons, maar goed )

Ikzelf, ik drink wel eens een Hoegaarden of een Duveltje, maar ik ben meer voor de betere bieren : een Gueze, een abdijbiertje, maar niets gaat boven een heerlijke Trappist.

Zo kan ik jullie allemaal zeggen, er is geen beter bier dan een Westvleteren 8.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 257
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ook ik vind het VEEL lekkerder om gewoon een fris colaatje of 7uppie te nemen als ik 's nachts uitga in een bar. En af en toe glipt er wel eens een sterk drankje naar binnen. Maar geen bier! ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
o neen, ik had het kunnen raden, jullie vinden bijna allemaal dat afwaswater van Amstel en Heineken goed. |:(

Ik zou zo zeggen, kom maar eens af naar hier, dan doen we eens een kroegentocht in Gent ( waar we 5 gerenomeerde bierhuizen hebben )

Amstel uit de tap is te doen, Heineken is vies.

Echt lekker bier vind je in Postel (nabij Mol, BE)

Postel Triple :9:9~

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben toch wel liefhebber van de Belgische bieren, dan niet de eenheidsworst, maar de biertjes die ik (telkens andere) bestel in Antwerpen, waar ik vrij regelmatig naartoe ga. En vrijwel elke keer is het toch wel genieten :9~

Ja, dat zijn toch wel de lekkerste biertjes die ik op heb, een vriend uit België nam eens een hele doos vol verschillende biertjes mee en die waren zalig :)

Kan alleen geen namen noemen, die vergeet ik meestal weer |:(

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heineken, Amstel en Grolsch - pweh - allemaal kattenpis. Dommelsch en Alfa zijn wel lekkere pilsen. Favoriet bij mij zijn Irish Red, Verboden Vrucht en bijna alles van Leffe. Dubbeltjes en Trappisten vind ik alleen lekker wanneer ze onder de lijn Breda-Venlo zijn gebrouwen.

Van de Witbieren vind ik Korenwolf één van de besten. Die moet je zeker proberen, hij is wat zuurder en daardoor frisser dan zijn concurrenten.

Blijft natuurlijk allemaal een kwestie van smaak...

Zullen we het hierna over whiskey hebben? Mjammm...

Oh, stom - bijna vergeten. Mijn avatar lust af en toe een portje.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoewel ik bijna geen bier drink (soms drink maanden niets en soms een paar dagen achter elkaar aardig veel) vind ik Heineken één van de lekkerste soorten bier. :9~

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik ben toch wel liefhebber van de Belgische bieren, dan niet de eenheidsworst, maar de biertjes die ik (telkens andere) bestel in Antwerpen, waar ik vrij regelmatig naartoe ga. En vrijwel elke keer is het toch wel genieten :9~

Ja, dat zijn toch wel de lekkerste biertjes die ik op heb, een vriend uit België nam eens een hele doos vol verschillende biertjes mee en die waren zalig :)

Kan alleen geen namen noemen, die vergeet ik meestal weer |:(

Haaaaaaaaaaaaaaaa iemand met goede smaak ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik mag trouwens wél hopen dat biergebruik hier aan de jonkies onder ons niet aangemoedigd wordt.

Zelf dronk ik voor mn 16e vrijwel niet (eigenlijk al teveel he ;) ), en nu ook met mate, die Belgische bieren zijn er niet voor om achter mekaar naar binnen te werken als ware het water. Van zoiets moet je genieten, daar ga je echt speciaal voor zitten, met dat Heineken-gedoe heb ik dat niet. Lekker verkoelend op warme zomerdagen, of als het niet anders kan op n terrassie, verder niet. Ik ben overigens nog nooit dronken geweest en dat voor iemand die al ruim 4.5 jaar student is ;) Ik heb me dan ook nooit kunnen vinden in mensen die het leuk vinden om op één avond 10 liter bier te tanken en vervolgens de dag daarna van ellende niet weten wat ze moeten doen en zich van de dag ervoor ook helemaal níéts herinneren. Wat daar de lol aan is...ik snap t niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb me dan ook nooit kunnen vinden in mensen die het leuk vinden om op één avond 10 liter bier te tanken en vervolgens de dag daarna van ellende niet weten wat ze moeten doen en zich van de dag ervoor ook helemaal níéts herinneren. Wat daar de lol aan is...ik snap t niet.

Ik ook niet. Echt triest is dat. En ze vinden het nog stoer ook! Zielig gewoon... :N

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik ook niet. Echt triest is dat. En ze vinden het nog stoer ook! Zielig gewoon... :N

Dat zijn idd zeer zielige mensen, je moet van bier genieten, niet u er kladderzat mee drinken.

Maarja, ik moet wel toegeven, als je drinkt en op een fuif je uitleeft, kan het wel eens zijn dat de alcohol naar je hoofd stijgt.

Maar, gelukkig voor mij, is dat een signaal om een colaatje te drinken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik drink zelf meestal thuis en bij anderen Hertog-Jan, echt superbier.

Verder drink ik als in me standaard cafe zit dommelsch en hoegaarden witbier. Ook wel te drinken opzich.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...

Limburgs beer = tbeste......+ Hoegaarden en Das van onze Belgische vrienden (O)

een heel toepasselijk nummer over de limburgse bieren :

Ummer d'r Neaver - Limburgs Beer...moet je zeker downe :W

Songtekst voor de liefhebber (De Maestro zal het wel begrijpen, de rest weet ik niet ^O^ ):

Hollendsj beer hant vier nit jeer

Limburgers drinke Limburgs beer

d'r erm jeet langzaam op en neer

iech drink ee sjoes en de jonge ee beer

Limburgs beer, Limburgs beer

Limburgs beer hant vier zoe jeer

d'r pater oes Cadier en Keer

drinkt Lindeboom en dankt d'r Heer

zoe zeet d'r Belsje heer oes Peer

awel zulle, dat smaakt naar meer

Refrein:

d'r Kölsche heer zeet "Danke sehr

das gläschen Bier trink ich noch leer"

d'r Fransmanzeet: "ne beer cést cher

je prefer un camen-beer"

Refrein:

Ja, wat zunt vier doch Schweinekunstjer wah

Wen ich ens dink doa in Nord-Limburg, beginne ver es

va boave noa onge

doa lik die Arcener Sjtoombierbrouwerij, doa woa dat beer

zoë jestoomd eroezer kump wah herrlich zaan ich diech

Jet eraaf noa et Lindeboom beer, dat wat d'r gouverneur drink

dat wiechtig beer..

En dan ..doa velt miech jet in, d'r Sint Cristoffelbrouwerij,

wit er waal die janse groësse flesj, dat went ze et sjtasiejeld

inlievers vur die ing flesj, dat ze dich meteen ing krat Alfa beer

kens jelle... wit er waal Alfa van d'r ouw vrouw Miens..

En dan komme ver heij in die buurt va Valkenburg woa et zoë sjun is

doa kiesse dat Leeuw beer, wat ich zoë ha jedronke op et jubileüm va miene pap; mar toen is et miech sjleet jeweere...boa doe han ich de auto losse sjtoa en bin ich va Julpe noa Wielder bis mit d'r Brand jekroffe..

Joa...en doe han ich miech ins inne richtige ipperater jedronke..dat vult ze dich wieder romein wah dan bisse werm zoene sjterke jong

En zicher noadat ich miene kop in de Julp houw jestoche...Och doa lik doch och die Julpener Brouwerij...Iech zaan mer wat is wasser toch lekker wen et i de brouwerij is jeweë wah ...Doe bin ich in die Julp jespronge en jezjwomme bis i Mastricht..Ich weet nit of die doa kump mar ich bin i jidder jeval wiet jezjwomme en doa loog die Ridder brouwerij...doa hant ze diech e beer : Wieckse Witte...dat is e jewiekst beer jong zal ich uuch zaache ...Doa mot er nog ins 50 va drinke: man doa weët ze jek va...ech doa driënt dich al... Dat dink ich dan is de vasteloavend *)_O_^O^:W*O*_O-

Link naar bericht
Delen op andere sites

Onder Limburgs bier bedoel ik dan : Alfa, Brand, Gulpener, Wieckse Witte, Hertog-Jan, St Cristoffel (minder bekend denk ik)....En zo zijn er nog genoeg hoor...maar dit zijn de bekendste... Maar ik ben 15 en drink alleen met de Vasteloavend (carnaval) best aardig....Maar ja dat hoort erbij vind ik, want anders vier je geen carnaval

Link naar bericht
Delen op andere sites

BAVARIA _O_ Mensen uit Brabant kennen het zeker maar boven de rivieren is het wat minder bekend maar hier vind men dat het beste bier. En terecht. En het liefst drink ik het op feestjes en als ik met vrienden wat ga hangen. Trouwens uit de tap is ook lekker (Dommelsch, Amstel, Heineken, Oranjeboom) ;)cheers.gif

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

ik zie dat er hier toch nie zo veel mensen weten wat ECHT goed bier is :P . Heineken en Amstel is gewoon slootwater! Als ge eens echt goe bier wilt drinken moet ge een Trapist of een goeie Geuze proeven, das pas BIER. Van echt goed bier moet ge genieten, niet van zuipen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik zie dat er hier toch nie zo veel mensen weten wat ECHT goed bier is :P . Heineken en Amstel is gewoon slootwater! Als ge eens echt goe bier wilt drinken moet ge een Trapist of een goeie Geuze proeven, das pas BIER. Van echt goed bier moet ge genieten, niet van zuipen.

Nou, je kan zien dat deze man met mij al een paar keer gaan degusteren is >:)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heineken vind ik zelf niet zo heel geweldig, een beetje te waterig.

Amstel, Hoegaarden, Bavaria, Gupener en Dommelsch zijn te verdragen.

Het meeste drink ik Hertog Jan en Grolsh, wat ik het minst tot nu toe vind is Warsteiner.

Iemand wilde het over wiskey hebben, Jack Daniels is wel goed volgens 'kenners', ik heb vond het wel lekker maar heb het niet met andere wiskeys kunnen vergelijken.

Congac: Remy Martin is goed, heb weleens andere (goedkopere) gedronken en dat smaakte gewoon nep.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Iemand wilde het over wiskey hebben, Jack Daniels is wel goed volgens 'kenners', ik heb vond het wel lekker maar heb het niet met andere wiskeys kunnen vergelijken.

*steekt hand op*

Jack Daniels niet gehad, Famous Grouse is wel lekker. Glenfiddich niet. Verder ben ik nog niet zo goed op de hoogte ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Jupiler is erg goed bier

Dommelsch idem

Verder zijn: Amstel, Grolsch, Bavaria prima, maar niet echt bijzonder

Heineken is slootwater...

EFES, Duits bier is erg goed, in tegenstelling tot Tuborg (soort Heineken Malt)

En witbier, met name Hoegaerden (of Wieckse Witte) is erg lekker :9~

Palm is ook wel lekker, vind ik niet heel bijzonder

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik drink geen bier, en wil het ook graag zo houden.

Heb je al geprobeerd? Er zijn veel mensen die zeggen, "bier is slecht", maar meestal zijn dat mensen die nog nooit een slok bier gedronken hebben.

Natuurlijk, als je het niet lust kan je er neits aan doen en moet je je zeker niet forceren, maar wees aub niet bevooroordeeld.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...
[..]

Heb je al geprobeerd? Er zijn veel mensen die zeggen, "bier is slecht", maar meestal zijn dat mensen die nog nooit een slok bier gedronken hebben.

Natuurlijk, als je het niet lust kan je er neits aan doen en moet je je zeker niet forceren, maar wees aub niet bevooroordeeld.

Of de mensen die alleen Heineken ooit geprobeerd hebben ;)

Kheb laatst genoten van een paar biertjes van Brouwerij 't IJ in Amsterdam, een dubbel, een tripel, die waren beiden buitengewoon smaakvol. Ook hun pils vind ik veel beter dan de doorsnee.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Grolsch en Bavaria, ^O^ de rest v/d biermerken vind ik beduidend minder van smaak.

*bas* NOOOOOOOIT van gehoord

Ik blijf erbij, lang leve de Belgische biertjes.

Als je eens wat wilt proberen ( en dat is verkrijgbaar in je lokale bier-drink-gelegenheid ), probeer dan Kwak, Orval of Delirium Tremens, of een Duvel, dàn pas kan je zeggen wat écht bier is

PS : ja, ik weet het, maar op biervlak mogen Belgen chauvinistisch zijn *O*

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

*bas* NOOOOOOOIT van gehoord

Ik blijf erbij, lang leve de Belgische biertjes.

Als je eens wat wilt proberen ( en dat is verkrijgbaar in je lokale bier-drink-gelegenheid ), probeer dan Kwak, Orval of Delirium Tremens, of een Duvel, dàn pas kan je zeggen wat écht bier is

PS : ja, ik weet het, maar op biervlak mogen Belgen chauvinistisch zijn *O*

Ik heb wel eens Belgisch (wit) bier gehad en het smaakt over het algemeen toch anders dan Hollands bier, het smaakt best goed.

'K zal als ik de kans heb eens wat meer Belgisch bier proberen te drinken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik heb wel eens Belgisch (wit) bier gehad en het smaakt over het algemeen toch anders dan Hollands bier, het smaakt best goed.

'K zal als ik de kans heb eens wat meer Belgisch bier proberen te drinken.

JAAAAA zeker doen. Ik steun mijn collega Belg ,Randy Roes, in het u aan moediggen tot het drinken van Belgisch bier, pabostudent! Het is zonderen overdrijven het aller beste ter wereld ^O^

P.S.: van de witte bieren is Hoegaarden het beste

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...