Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Als game verzamelaar en retro gamer kom ik een hoop spellen tegen nu had ik gisteren een moedige bui en dacht laat ik battle toads in battlemania voor de snes weer is proberen.

 

:N  :N  :N  :N  :N

 

Nu weet ik weer waarom ik zoon hekel aan dat spel had het is alsof ze een hard mode hebben gemaakt maar een normale mode zijn vergeten.

 

Nu vroeg bij welke spellen vliegen of vlogen bij jullie de controllers door de (huis)kamer

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb vroeger zo veel spellen gehad (eerst een MSX, toen een Amiga en gewoon altijd stapels bandjes/diskettes hebben) dat ik gewoon een volgend spel pakte als ik het ene spel na 3 minuten al weer zat was.

Zo heb ik weinig favorieten en weinig spellen waar ik echt niet mee overweg kon.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik denk dat veel mensen vroeger altijd maar een paar spellen hadden liggen, met name van de cartridge consoles dan. Die spellen waren relatief lastig (en dus niet goedkoop) te kopiëren, dus moest je het meestal met je eigen beperkte collectie doen (en soms lenen van vriendjes of huren bij de videotheek). Ik had vroeger eigenlijk alleen een Gameboy met rond de 7-8 spellen. Zelfs de meest slechte daarvan (Crashdummies...) heb ik daardoor zo vaak gespeeld op vakanties dat ik het nu waarschijnlijk nog met 2 vinger in m'n neus zou winnen. En dat terwijl het niet alleen een slecht maar ook moeilijk spel is.

 

Battletoads is inderdaad heel erg moeilijk. Ik heb zelf Battletoads & Double Dragon. Eveneens moeilijk, maar veel beter te doen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Velen hebben het er wel eens over dat veel spellen, bijvoorbeeld bij Nintendo, tegenwoordig veel makkelijk zijn dan vroeger. Dat is ook wel zo, veel NES spellen waren  lastig uit te spelen. Maar de besturing was toen ook nog niet zo soepel én bij veel spellen kon je niet opslaan. Super Mario Bros. heb ik destijds denk ik niet uitgespeeld zonder cheats. Het hele spel doorkomen met maar 3 levens was echt behoorlijk lastig. Om nog maar te zwijgen over de oorspronkelijke Super Mario Bros. 2. Ik kan me best voorstellen dat ze die destijds als te moeilijk bestempelden. Gelukkig slaat The Lost Levels op de SNES na elk level voor je op. Stel je voor dat je daar steeds opnieuw moet beginnen… Later werd het veel makkelijker om veel levens te verdienen in Mario spellen, dus je niet ging niet meer zo snel game over.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Spellen zijn nu veel makkelijker inderdaad, het stalen geduld van vroeger kan je niet meer verwachten van de moderne gamer. Als je een spel te moeilijk maakt - zonder easy-baby mode - zal het neergesabeld worden in reviews ("waarom geen makkelijke versie blabla?") en uiteindelijk minder verkopen. De oorspronkelijke Fire Emblems overladen je daadwerkelijk met vijanden, dat is voor de rest van de wereld veel makkelijker gemaakt; ze haalden rustig de moeilijkste modus weg en voegen dan een introductie modus toe.

 

Voor mij vallen de moeilijke retrogames qua moeilijkheidsgraad in twee categorieën; 

 

1. Hysterisch moeilijke behendigheidsspellen waar je niet kon saven (vaak platformers);

Vergeleken met Megaman vind ik Mario Bros 2 bijvoorbeeld een eitje.

 

2. Adventures waar je extreem onlogische acties moest verrichten om verder te komen, en waar je dus rustig jaren in vast kon zitten;

Quest for Glory IV: Shadows of Darkness. Jaren later kwam ik er achter dat ik 1. een bugfix nodig had, en 2. ik vaak niet in het hotel sliep in-game, en daarom het vereiste briefje miste die naar het einde van het spel toe zou leiden. Als je eenmaal weet wat je ongeveer moet doen though, is het niet meer zo moeilijk.

Link naar bericht
Delen op andere sites

battle toads en double dragon is geweldig die heb ik zelf voor de mega drive zou hem ook graag voor de snes hebben

 

double dragon 3 speel ik redelijk... helaas krijg ik Cleopatra nog steeds niet verslagen

 

verder lacht contra me ook nog steeds uit ik ben nu veel sunset riders aan het spelen om te trainen

 

ik sta nu wel te kijken dat ik als 8 jarig mannetje megaman 2 ooit heb uitgespeeld... nu heb ik al moeite genoeg met megaman x en die is 4 keer makkelijker

 

spelen jullie ook castlevania? die moet ik ook nog steeds uitspelen (behalve super castlevania)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ah Double Dragon...was ik ook een soort van fan van. Heb vs Battletoads nooit gespeeld, zal m eens probreren. Double Dragon op de Gameboy was ook echt een challenge, maar nooit vervelend. Super Double Dragon was - voor die tijd - een hoop 2-player co-op fun.  Met dat soort spellen deed je gewoon onwijs lang vanwege het ontbreken van een save functie. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

K heb m samen met een jeugdvriend afgelopen zaterdag nog gespeeld vanwege dit topic; we kwamen best ver nog ook.

Zit net te lezen dat de Japanse versie anders is;

 - instelbare moeilijkheid

 - minder schade van messen en bommen

 - een aantal extra acties (zoals de boomerang opvangen wanneer ie terugkomt)

 - andere distributie van vijanden

 - twee extra levels in de laatste missie

Link naar bericht
Delen op andere sites

Probotector (aka Contra: HardCorps) voor de Sega Megadrive. Toen ik dat spel haalde bij de Free Record Shop voor 25 gulden (uitverkoop en alles moest weg) wilde ik ´em al terug brengen en ruilen voor een ander spel. De eerste stappen dat je neemt zodra je uit het voertuig springt waren meedogenloos. Gelukkig kon ik het spel niet ruilen omdat het een actie was. Het is nu één van mijn favorieten spellen geworden voor de Sega Megadrive.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

natuurlijk niet letterlijk en ik ben al lang niet meer zo goed als vroeger. ben tegenwoordig verwend met 16 bit spellen als kind heb ik ooit ook megaman 2 uitgespeeld geen idee hoe ik dat heb gedaan

Link naar bericht
Delen op andere sites

natuurlijk niet letterlijk en ik ben al lang niet meer zo goed als vroeger. ben tegenwoordig verwend met 16 bit spellen als kind heb ik ooit ook megaman 2 uitgespeeld geen idee hoe ik dat heb gedaan

 

Megaman 2 is nog 1 van de makkelijkste delen van de serie.

Je zou voor de grap eens Megaman 1 of 3 moeten proberen :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

In Megaman 2 is normal mode gewoon de easy mode en hard mode de normal mode in de Japanse versie Rockman 2.

Rockman 2 heeft gewoon "Press start" and good luck with hard mode zegmaar.

Link naar bericht
Delen op andere sites

In Megaman 2 is normal mode gewoon de easy mode en hard mode de normal mode in de Japanse versie Rockman 2.

Rockman 2 heeft gewoon "Press start" and good luck with hard mode zegmaar.

 

Alle Megaman delen hebben "press start" en good luck mode ;)

Megaman 2 is 1 van de makkelijkste.

 

Zeker als je het vergelijkt met Ice man stage (Megaman 1), Needle man stage en Shadow man stage en de Doc man stages (Megaman 3).

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Double Dragon III voor de NES is best wel pittig. Het slaat eigenlijk helemaal nergens op dat je maar 1 lifebar hebt. Tuurlijk kun je naarmate je vordert in het spel verder gaan als een ander karakter...

 

Double Dragon II is dan hiermee vergeleken gewoon peanuts maar ook gewoon de beste!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...