djkoelkast Posted November 29, 2016 Share Posted November 29, 2016 In het Randy_Roes eerbetoontopic kwam naar voren dat we toch wel weer wat nieuwe pools en contests willen. Toen kwam o.a. de dartspool naar voren. Omdat verdere discussie beter in een ander topic kan is dit dat nieuwe topic. --------------- Ik wil het graag doen die bracket, als er dan ook wel wat mensen meedoen. Je hoeft maar 1x een lijst in te vullen en dan is het 2 weken lang spanning en sensatie, hier is de loting, dit zou je voor jezelf al kunnen invullen bijvoorbeeld: Voor de kleine vlakjes helemaal links/rechts zijn dan bonuspunten te verdienen (dat zijn qualifiers en dat is echt gokken) en dan vul je voor de rest alles in, steeds 1 naam wint (logisch) tot er uiteindelijk 1 naam overblijft in het midden, dat zou de nieuwe wereldkampioen van 2017 moeten zijn. Het toernooi loopt van 15 dcember 2016 t/m 2 januari (kerst en oudjaarsdag wordt er niet gespeeld). Het lijkt me mooi als we dan op Randy's geboortedag (4 januari) de winnaar bekend maken. Die krijgt dan een Wolfie-award. Wolfie speelt wel niet mee in dit WK, maar Randy was altijd groot fan van hem. Een klein extra eerbetoon. Quote Link to post Share on other sites
Frey Posted November 29, 2016 Share Posted November 29, 2016 Ik doe zeker mee! Quote Link to post Share on other sites
Ross Posted November 29, 2016 Share Posted November 29, 2016 Ik doe mee, ga morgen even invullen.... Quote Link to post Share on other sites
djkoelkast Posted November 29, 2016 Author Share Posted November 29, 2016 Ik maak er nog een topic voor enzo, dus invullen kan nu al voor jezelf zeg maar. Ik moet nog even nadenken over de puntentelling enzo. Quote Link to post Share on other sites
MarsM Posted November 29, 2016 Share Posted November 29, 2016 Omstandigheden e.d. maar volgens mij sowieso niet het juiste topic voor promotie en/of discussie hierover Verder wil ik best graag meedoen, omdat ik voorstander en promoter ben van initiatief en interactie en dit verrassend leuk kan worden als je iets invult zonder er verstand van te hebben, maar als er over het algemeen selectief wordt omgegaan met interactie op verschillende projecten moet ik zelf ook nog even kijken of ik tijd heb Quote Link to post Share on other sites
djkoelkast Posted November 30, 2016 Author Share Posted November 30, 2016 Je hebt gelijk, ik heb er een nieuw topic van gemaakt. Quote Link to post Share on other sites
Frey Posted November 30, 2016 Share Posted November 30, 2016 Mooi gesplitst. Keertje in het weekend voor gaan zitten. Kunnen we gewoon tot 15 december inzenden? Quote Link to post Share on other sites
djkoelkast Posted November 30, 2016 Author Share Posted November 30, 2016 Tot en met 14 december maar het liefste wel iets eerder, dan kan ik een excelsheet maken. Let op: dit is het WK 2017. Ik dacht zo: Elke goede winnaar: 1 punt. Dan wil ik ook nog een paar extra punten uitdelen voor: 2 punten: Elke qualifier die je goed hebt 5 punten: Hoeveel 9-darters worden er gegooid? (dit is een unicum, ter voorbereiding: 2010 (1), 2011 (1), 2013 (2), 2014 (2), 2015 (1), 2016 (1)) De niet-genoemde jaren zijn er 0. 5 punten: wie heeft het hoogste gemiddelde (1 naam) Iets in die richting Quote Link to post Share on other sites
RM Posted November 30, 2016 Share Posted November 30, 2016 Ik zal deze pool in ieder geval ook opnemen in de lijst met contests/pools onder de naam ID Pool WK Darts 2017. Wellicht is het overzichtelijker om dit topic dezelfde naam te geven en bijvoorbeeld te verplaatsen naar het ondrdeel sport (waar ook de andere wielren en voetbal pools staan). Quote Link to post Share on other sites
djkoelkast Posted November 30, 2016 Author Share Posted November 30, 2016 Het is geen ID contest, maar een sportpool, dus geen ID erbij natuurlijk Maar dit topic kan gebruikt worden voor het verder bedenken wat voor contests en pools er nog moeten gaan komen. Quote Link to post Share on other sites
RM Posted November 30, 2016 Share Posted November 30, 2016 Dan nog vind ik het topic niet logisch staan in Retrocommunity Quote Link to post Share on other sites
djkoelkast Posted November 30, 2016 Author Share Posted November 30, 2016 Ik wel, want dit is een topic om de community aan te spreken in: hoe gaan we verder? Quote Link to post Share on other sites
Frey Posted December 1, 2016 Share Posted December 1, 2016 Om bijvoorbeeld maar eens iets geks te noemen: zou een Eurovisiesongfestival pool te realiseren zijn? Quote Link to post Share on other sites
djkoelkast Posted December 1, 2016 Author Share Posted December 1, 2016 Dat moet zeker kunnen (en ik doe zeker mee) Quote Link to post Share on other sites
Frey Posted December 1, 2016 Share Posted December 1, 2016 De oude pool topics ook weer een beetje doorgelezen was het was echt leuk allemaal. Je hoeft er ook echt geen verstand van te hebben om mee te doen. Of het nou wielrennen is of het WK voetbal. Tuurlijk zijn er wat logische dingen om in te vullen, maar wat vooral nodig is, is een flinke dosis geluk. En hoe meer mensen er meedoen, hoe leuker het is. Quote Link to post Share on other sites
djkoelkast Posted December 1, 2016 Author Share Posted December 1, 2016 Bij de dartspool zal ik wel wat intel meegeven. En voor invullen van de lijsten ga ik geen excel gebruiken, er is een online ding waar dat heel makkelijk en handig kan Quote Link to post Share on other sites
MarsM Posted December 1, 2016 Share Posted December 1, 2016 Een Wie is de Mol pool? Of kijkt niemand dat? Is een beetje een ander soort wedstrijd-element, omdat je dan bijvoorbeeld iedere week opnieuw kunt inzetten op wie je denkt dat de Mol is en de winnaar/ verliezer wordt. Helemaal aan het eind weet je dan pas wie de meeste punten heeft gehaald Moeten deelnemers alleen wel echt wekelijks kunnen kijken en kunnen inzetten, anders heeft het geen zin Quote Link to post Share on other sites
Frey Posted December 1, 2016 Share Posted December 1, 2016 Ik kijk het zelf niet, dus dat kan het wel lastig maken als je het echt goed moet volgen ja. Quote Link to post Share on other sites
MarsM Posted December 1, 2016 Share Posted December 1, 2016 Het is een suggestie. Maar het kan een goede reden zijn om eens een seizoen te proberen ;). Je zal het vast niet vreselijk vinden. En anders is het net als wanneer je geen voetbal of darts kijkt... met zomaar gokken op bepaalde namen kan je ineens winnen Quote Link to post Share on other sites
Frey Posted December 1, 2016 Share Posted December 1, 2016 Haha, dat kan ook ja. Ik heb in ieder geval de intentie om aan alles mee te gaan doen wat er komen gaat. Quote Link to post Share on other sites
djkoelkast Posted December 1, 2016 Author Share Posted December 1, 2016 Je hoeft het niet te volgen, zolang je er nog in zit kun je 2 namen gokken. Is ook leuk om te doen Ik volg helemaal geen moltopics ofzo (dus ik zit er ook altijd naast) Quote Link to post Share on other sites
RM Posted December 2, 2016 Share Posted December 2, 2016 10 hours ago, djkoelkast said: Je hoeft het niet te volgen, zolang je er nog in zit kun je 2 namen gokken. Is ook leuk om te doen Ik volg helemaal geen moltopics ofzo (dus ik zit er ook altijd naast) Hoe bedoel je dit precies? Quote Link to post Share on other sites
djkoelkast Posted December 2, 2016 Author Share Posted December 2, 2016 Just now, RM said: Hoe bedoel je dit precies? Je mag bij een molcontest elke week gokken op een mol en een winnaar. Zolang die 2 er nog in zitten ben je een ronde verder. Dus ook zonder Wie is de mol te volgen kun je uit de lijst kandidaten 2 willekeurige namen plukken en zolang die namen nog niet zijn afgevallen kun je door en hoef je niet speciaal te kijken Quote Link to post Share on other sites
RM Posted December 2, 2016 Share Posted December 2, 2016 Aah dus dat bedoel je met 2 namen; winnaar en mol Je kunt het ook uitbreiden door de verliezer te voorspellen elke week Quote Link to post Share on other sites
djkoelkast Posted December 2, 2016 Author Share Posted December 2, 2016 Maar dan wel voor bonuspunten en dat je dan niet afvalt als je het fout hebt, als er met afvallers gewerkt gaat worden. Je zou kunnen zeggen: als jouw mol er uit is val je af (of krijg je nog halve punten, dat kan ook) Quote Link to post Share on other sites
RM Posted December 2, 2016 Share Posted December 2, 2016 Dan zou je een nieuwe mol moeten kiezen. Je kunt ook werken met een punten systeem dat je punten kunt verdienen per aflevering. Bijvoorbeeld als je de mol in aflevering 1 al goed hebt 10 punten, vanaf aflevering 2 krijg je 9 punten, enz. Quote Link to post Share on other sites
RM Posted December 2, 2016 Share Posted December 2, 2016 MarsM en ik hebben inmiddels onze ideeen bij elkaar gelegd voor een Wie is de Mol 2017 pool en we hebben daarbij een leuk concept liggen. Eentje waarbij iedereen kans maakt, zowel een trouwe kijker als iemand die het nooit eerder heeft gezien. Mits er voldoende animo voor is (het is natuurlijk het spannendst als er veel users meedoen) ga ik er tijd insteken om het concept uit te werken. Quote Link to post Share on other sites
Frey Posted December 2, 2016 Share Posted December 2, 2016 (edited) Ben wel benieuwd wat het precies gaat worden dan. Zou ook wel graag willen weten welke mensen er allemaal mee zouden willen doen aan toekomstige contests en pools. Met een handjevol kom je er niet. Edited December 2, 2016 by Frey Quote Link to post Share on other sites
djkoelkast Posted December 2, 2016 Author Share Posted December 2, 2016 Het is zo, met 2 of 3 deelnemers is het wat lastiger. Dus meer users naar het forum trekken en de mensen die er zijn laten meedoen Quote Link to post Share on other sites
Frey Posted December 3, 2016 Share Posted December 3, 2016 Is er al een invulschema voor de darts pool? Quote Link to post Share on other sites
djkoelkast Posted December 4, 2016 Author Share Posted December 4, 2016 Dat is zo goed als af, ik zal zsm het topic gaan maken en ik moet nog wat administratieve dingen regelen op het forum Quote Link to post Share on other sites
MarsM Posted April 18, 2018 Share Posted April 18, 2018 (edited) Zou leuk zijn als er weer eens één komt... de laatste is heel lang geleden? Hoe denkt de rest hierover / wie zou eens willen organiseren? Edited April 19, 2018 by MarsM Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts