Ga naar inhoud

Is er interesse in een nieuwe WK Darts poule?


Aanbevolen berichten

Van 14 december tot en met 1 januari is er weer het WK Darts van de PDC.

De loting is inmiddels bekend, dus we zouden een poule kunnen houden. Is er interesse in weer zo'n poule als vorig jaar?

En zijn er dingen die anders zouden moeten? 

 

Omdat er wel genoeg tijd moet zijn om het op te zetten en in te vullen hoop ik dat iedereen die wil zsm reageert. Je hebt net als vorig jaar geen kennis van darts nodig om mee te kunnen doen en je hoeft maar 1x wat in te vullen, vooraf.

Link naar bericht
Delen op andere sites
32 minuten geleden, Hinse zei:

Ik doe ook mee, ondanks weinig verstand hebbend ;) 

Volgens mij eindigen de mensen die zeggen weinig verstand de hebben doorgaans het hoogste.

Je kunt ook altijd bij bookmakers kijken natuurlijk. Een ding is zeker: Michael van Gerwen is torenhoog favoriet voor de titel.

Link naar bericht
Delen op andere sites
16 minuten geleden, djkoelkast zei:

Hangt van het toernooi af, voor het WK zijn ze altijd heel gebrand en is het verdeeld over heel veel dagen en is het via het sets-systeem.

1e ronde van het vorige toernooi was best of 11 legs, 6 legs winnen en je bent door. Dat is met sets natuurlijk heel anders.

 

Jawel, maar buiten de top 3 à top 4 is de rest redelijk gelijkwaardig en hangt het grotendeels af van de vorm van de dag. Althans, afgaande op b.v. de wereldranglijst concludeer ik dat: https://www.pdc.tv/pdc-order-of-merit Na de eerste 4 zijn de verschillen in prijzengeld niet groot en is het steeds stuivertje wisselen lijkt het.

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uur geleden, djkoelkast zei:

Volgens mij eindigen de mensen die zeggen weinig verstand de hebben doorgaans het hoogste.

Je kunt ook altijd bij bookmakers kijken natuurlijk. Een ding is zeker: Michael van Gerwen is torenhoog favoriet voor de titel.

Klinkt alsof ik dan met gemak die ... competitie... ga winnen. Ik weet er net zoveel vanaf als van breien. Niks. {|

Link naar bericht
Delen op andere sites
6 uur geleden, MarsM zei:

Tipje trouwens; op de kalender zetten en bovenaan de index showen. Dan zien de minder-regelmatige bezoekers hier dat het wordt georganiseerd. Meer kans op deelname, anders verdwijnt het topic straks snel tussen de SNES berichten ;)

Ik heb nu alleen geen tijd om het op te zetten, dus denk alvast na over je keuze, dan doe ik het net als vorig jaar: het invullen kan op Challonge, dat maakt het bijhouden voor mij ook een stuk makkelijker.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uur geleden, RM zei:

Kun je dan al wel het afvalschema plaatsen? :P

1511831145_loting.thumb.jpg.a89cac565bd2d7c9e23d340d204fa88b.jpg

 

Ik hoop morgen tijd te hebben om alles op te zetten, dan heeft iedereen 1,5 week om zijn/haar schema in te leveren. Wijzigen kan dan nog tot 13 december 23:59u

De cijfers tussen haakjes is de rang in de plaatsingslijst, hoe hoger hoe beter, maar die is wel gebaseerd op wat ze de afgelopen 2 jaar hebben verdiend. Hier is de volledige Order of Merit: https://www.pdc.tv/pdc-order-of-merit

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maar eigenlijk zeggen die rankings dus niet alles. Het zijn puur opgebouwde punten, maar wellicht zijn ze momenteel helemaal niet meer in vorm, zoals dus Taylor op plek 6 vrij hoog maar veel minder wedstrijden gespeeld dit jaar dan Barney op 9.

 

Wel is het handig om te kunnen zien wie er potentieel tegen elkaar uitkomen in ronde 2, 3, 4 enz. en hoe die blokken bij elkaar komen (via een afvalschema ipv die quarter-blokken). Maar dat zal vast nog wel volgen ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, MarsM zei:

Maar eigenlijk zeggen die rankings dus niet alles. Het zijn puur opgebouwde punten, maar wellicht zijn ze momenteel helemaal niet meer in vorm, zoals dus Taylor op plek 6 vrij hoog maar veel minder wedstrijden gespeeld dit jaar dan Barney op 9.

 

Wel is het handig om te kunnen zien wie er potentieel tegen elkaar uitkomen in ronde 2, 3, 4 enz. en hoe die blokken bij elkaar komen (via een afvalschema ipv die quarter-blokken). Maar dat zal vast nog wel volgen ;) 

Dat krijg je in de bracket zelf snel genoeg duidelijk.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zojuist, djkoelkast zei:

Dat krijg je in de bracket zelf snel genoeg duidelijk.

Bracket? Ik ken de termen niet eerlijk gezegd :P

 

Wat ik vooral bedoel is dat als je maar 1 inzending doet vóór het hele toernooi start, dat het dan wel handig is om inzichtelijk te hebben wie potentieel tegen elkaar kan uitkomen. Anders voorspel je misschien 4 halve finalisten, terwijl die alle 4 aan dezelfde kant van het afvalschema zitten (dus dan kunnen in dat geval sowieso maar 2 van die 4 de halve finale bereiken). :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
38 minuten geleden, MarsM zei:

Bracket? Ik ken de termen niet eerlijk gezegd :P

 

Wat ik vooral bedoel is dat als je maar 1 inzending doet vóór het hele toernooi start, dat het dan wel handig is om inzichtelijk te hebben wie potentieel tegen elkaar kan uitkomen. Anders voorspel je misschien 4 halve finalisten, terwijl die alle 4 aan dezelfde kant van het afvalschema zitten (dus dan kunnen in dat geval sowieso maar 2 van die 4 de halve finale bereiken). :)

 

Nee dat kan niet, je moet je voorspelling op een externe site invullen, dat is ook heel makkelijk, hetzelfde als vorig jaar.

De rest vindt gewoon plaats in het topic.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zojuist, djkoelkast zei:

 

Nee dat kan niet, je moet je voorspelling op een externe site invullen, dat is ook heel makkelijk, hetzelfde als vorig jaar.

De rest vindt gewoon plaats in het topic.

Haha, ja ok... laat maar volgens mij praten we langs elkaar :P

Ik wacht het wel af ;) . Vorig jaar was ik er niet bij, maar ik ga dit keer proberen op tijd wat in te sturen!

Link naar bericht
Delen op andere sites
12 hours ago, MarsM said:

Maar eigenlijk zeggen die rankings dus niet alles. Het zijn puur opgebouwde punten, maar wellicht zijn ze momenteel helemaal niet meer in vorm, zoals dus Taylor op plek 6 vrij hoog maar veel minder wedstrijden gespeeld dit jaar dan Barney op 9.

 

Wel is het handig om te kunnen zien wie er potentieel tegen elkaar uitkomen in ronde 2, 3, 4 enz. en hoe die blokken bij elkaar komen (via een afvalschema ipv die quarter-blokken). Maar dat zal vast nog wel volgen ;) 

Dat had ik dus ook eerder verwacht ;).

Maar goed, gelukkig hebben we nog wikipedia :P 

 

2018.thumb.png.27a77debc7a53bb22fee56bb6a9904e9.png

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...