Ga naar inhoud

Dokter Beeldbuis | Weten wat je gezien hebt? Check het hier!


Aanbevolen berichten

Op 31-10-2020 om 03:02, samhomsma zei:

Weet er iemand waar ik de serie Niemand de deur uit zou kunnen zien. ik heb deze komedie nog nooit gezien en ben er toch wel erg benieuwd naar 

Niet helemaal de bedoeling van dit topic, maar vooruit, voor het gemak:

 

 

Overigens voor mij met gemak 1 van de minste comedyseries die ik gezien heb.

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 13-11-2020 om 17:52, Keetie zei:

Je hebt volkomen gelijk: ze hebben niets met elkaar te maken. Kleine Toet stamt uit de oudheid als prentenboek en film; Theodoor uit de jaren 90 van de vorige eeuw als animatie afleveringen van een kwartier - als ik het goed onthouden heb. ;) En ze lijken totaal niet op elkaar!

 

theodore.jpg.39ef979c710f2b10ccd89ad43acc3a91.jpg

Ik heb dit topic lang gemist! Je bent er al aardig mee vooruit gekomen, maar Theodoor Sleepboot kwam zo rond... 2002 bij KRO's Kindertijd? Herinner me dit daadwerkelijk te hebben gezien. Heerlijk onschuldige kinder-TV.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 year later...

Doctor Beeldbuis, je hebt meer dan een jaar vakantie gehad, maar ik wil nu toch weten: op welke datum was Evert van Bethem de gastpresentator bij  "De leukste thuis"?

 

En b.v. dank uiteraard voor alle aanwijzingen!

aangepast door Spiny Norman
Link naar bericht
Delen op andere sites
14 uur geleden, Spiny Norman zei:

Op welke datum was Evert van Bethem de gastpresentator bij  "De leukste thuis"?

Dat was ergens in de tweede reeks, uitgezonden in voorjaar '91. Een serie van 8 afleveringen, beginnend met Carry Tefsen als gastpresentatrice en dus elke week een andere gastpresentator.

 

Ik zou willen zeggen dat Evert plaatsnam in de aflevering van 26 april 1991 (mede omdat kranten destijds de nieuwe serie aankondigde met een reeks gasten die volgens hun op volgorde stond), maar er waren in de kranten van toen 8 afleveringen aangekondigd en slechts 6 gasten bekend, dus dit kan afwijken. Hier ga ik dus nog extra voor je naar kijken :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
40 minutes ago, samba-boy said:

Dat was ergens in de tweede reeks, uitgezonden in voorjaar '91. Een serie van 8 afleveringen, beginnend met Carry Tefsen als gastpresentatrice en dus elke week een andere gastpresentator.

 

Ik zou willen zeggen dat Evert plaatsnam in de aflevering van 26 april 1991 (mede omdat kranten destijds de nieuwe serie aankondigde met een reeks gasten die volgens hun op volgorde stond), maar er waren in de kranten van toen 8 afleveringen aangekondigd en slechts 6 gasten bekend, dus dit kan afwijken. Hier ga ik dus nog extra voor je naar kijken :)

Klinkt heel waarschijnlijk. Ik kan ook nog eens kijken, of er geen teletekstsignaal doorkomt... :) Maar ik heb de band net weer opgeborgen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
14 hours ago, samba-boy said:

Kan inmiddels met zekerheid bevestigen (met daarvoor dank aan mijn doktersassistenten :+), 26 april '91 is definitief de juiste datum voor De Leukste Thuis met Evert Van Benthem :)

Ah mooi werk dokter. Alles begint met de juist diagnose! :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...

Doet de dokter ook dingen diagnosticeren, die in het buitenland zijn opgelopen?

 

De buren (Ilja Richter, Disco bij ZDF) hadden ooit deze acteur te gast:

 

 

Nu heeft ZDF wel 22 november 1982 als datum, maar dat is een compilatie voor het einde van de serie. Maar wat mij dus verbaast, is dat je NIET kan vinden, wanneer dit oorspronkelijk op TV was.

IMDb, Delpher, enkele Duitse alternatieven... niemand weet het antwoord.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 months later...

Eerder deze week had ik een leuke casus van iemand die op zoek was naar een specifieke uitzending van Waku Waku. Met behulp van een paar oude Kippa-foto's met een bijschriftje, wat oude TV-gidsen en mijn bescheiden deductietalent, konden we de datum vastpinnen op 7 december 1998.

 

...Maar helaas konden we uiteindelijk weinig met die informatie: de uitzending is niet bewaard gebleven. 1998. Zucht.

Link naar bericht
Delen op andere sites
5 hours ago, samba-boy said:

Eerder deze week had ik een leuke casus van iemand die op zoek was naar een specifieke uitzending van Waku Waku. Met behulp van een paar oude Kippa-foto's met een bijschriftje, wat oude TV-gidsen en mijn bescheiden deductietalent, konden we de datum vastpinnen op 7 december 1998.

 

...Maar helaas konden we uiteindelijk weinig met die informatie: de uitzending is niet bewaard gebleven. 1998. Zucht.

Oh nou jammer zeg. Hooguit zou een gast van die week thuis een kopie nog moeten hebben én je moet die dan kunnen vinden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 2-4-2020 om 00:48, samba-boy zei:

Ik neem je allereerst mee naar 2017, naar een topic uit het Spelshow-forum. Stiekem de allereerste (en tot op heden nog steeds onopgeloste) TV-puzzel.

 

 

@djkoelkast

 

 

Een follow-up voor deze post: Wellicht 'Quatro'? Was voor de jeugd, niet zozeer gericht op louter spreekwoorden maar vragen die daar mee speelden kwamen zéker wel voor, en met een grote rechthoek in het beeld. Quatro had tot 1998 een ander decor dan het latere, futuristische waarmee het programma in 2000 overging naar Zappelin.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 8 months later...

Een eigen, nieuwe opdracht: 'Doemie Knoopielos', gespeeld door Piet Bambergen. Mijn familie kwam hier recentelijk mee aanzetten, dat ze dit in de 80s(?) een keer hebben gezien bij TROS Sport(?) en hij daarin de bondscoach van Cyprus of Griekenland speelde. Zonnebril op, en pas halverwege de sketch had mijn familie door dat het Bambergen was _O-

 

Ik heb Delpher en B&G al uitgespeeld, maar helaas geen enkel aanknopingspunt kunnen vinden. Oftewel, als iemand Dokter Beeldbuis eens kan helpen, ik hou me aanbevolen :D

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)
Op 18-5-2023 om 18:00, Keetie zei:

HA! Bizar, en zo snel ook! :D_O_ De dank is groot, groot plezier in huize Samba :D

 

Een beetje een beschaming voor mijn vak, want dit had ik natuurlijk zelf ook moeten kunnen vinden. Maar ja, sport is nou nooit écht mijn ding geweest... Leuk item wel, altijd mooi om (voor mij) nieuw spul van die Bambergen te zien. Oprecht, dank :)

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 7 months later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...