djkoelkast Posted May 11, 2021 Posted May 11, 2021 Nu koop ik wel eens vaker cassettebandjes in kringloopwinkels. Maar deze is wel apart. Hij zag er ongebruikt uit, maar er bleek toch iets op te staan. Meestal kom je op gebruikte kringlooptapes muziek van plaat of radio tegen. Een enkele keer een pareltje als dit: https://soundcloud.com/djkoelkast/eens-op-een-dag-word-je-wakker Maar daar wilde ik het niet over hebben. Ik vond een bandje met hele vage telefoongesprekken. Het gaat over gewonnen geld tijdens kaarten (denk ik), ene Ronald die te veel drinkt en weggewerkt moet worden wat dan mooi kan met 1000 gulden, enfin, heel vage gesprekken. Er staan er meerdere op deze tape, maar ik dacht wel leuk om gewoon met 1 te beginnen en eens zien waar dit toe leidt en wat jullie er van denken. Quote
Spiny Norman Posted May 11, 2021 Posted May 11, 2021 Zijn dit tukkers of meer richting Suriname? Komt ook wat verwijfd over. Als het niet zulk ongelofelijk ongeconcentreerd geneuzel was, dan zou ik denken dat het code was voor een drugsdeal. Het lijkt bijna alsof het typetjes zijn maar dan was het wel grappiger geweest. Er is ook totaal geen aanleiding voor het telefoontje. Ook geen aanleiding om het op te nemen. Wie weet is het per ongeluk opgenomen door een antwoordapparaat?? Een beer? Geld? Disco festival? Lotha, Jos? Ik heb zoiets heel af en toe wel eens met harde schijven. Foto's, liefdesbrieven, CV... Quote
djkoelkast Posted May 11, 2021 Author Posted May 11, 2021 Ik denk dat de man die je hoort aan de kant van de beller een antilliaans persoon is. De man aan de andere kant komt wel over als iemand die voor de mannen is, maar dat is een aanname. Er zijn nog veel meer van dit soort gesprekken op dat bandje en er is nog iets veel raarders met dingen als "ik voel me niet goeeeeeed", heel vaag. Quote
Spiny Norman Posted May 11, 2021 Posted May 11, 2021 Oh trouwens je link is foutief ingekort hierboven. Voor iedereen die wil luisteren: Quote
Spiny Norman Posted May 11, 2021 Posted May 11, 2021 Het mooiste stuk is misschien wel dit: "Oh..." "Ja." "Zo." "Ja..." "Zo." "Ja..." Wie weet hoelang ze nog zo door hadden kunnen gaan. De gebelde, mogelijk een beetje stereotype homoseksueel, moet dan de opname gemaakt hebben. Wie weet had hij last met iemand en wilde hij bewijs verzamelen. Heb je er al eens over nagedacht, om er een vette beat onder te zetten? Quote
RM Posted May 11, 2021 Posted May 11, 2021 (edited) Dit zijn de betere gesprekken 🤣. Lekker slap ouwehoeren en er is geen touw aan vast te knopen. De gesprekken gaan ook van de hak op de tak... Wie belt wie eigenlijk? Ze beginnen beiden met "ja hallo?" Edited May 11, 2021 by RM Quote
samba-boy Posted May 11, 2021 Posted May 11, 2021 6 uur geleden, djkoelkast zei: Nu koop ik wel eens vaker cassettebandjes in kringloopwinkels. Maar deze is wel apart. Hij zag er ongebruikt uit, maar er bleek toch iets op te staan. Meestal kom je op gebruikte kringlooptapes muziek van plaat of radio tegen. Een enkele keer een pareltje als dit: https://soundcloud.com/djkoelkast/eens-op-een-dag-word-je-wakker Oh mijn god. Dit is een demo voor een latere Bauer en Weber-song. Quote
djkoelkast Posted May 11, 2021 Author Posted May 11, 2021 Zojuist, samba-boy zei: Oh mijn god. Dit is een demo voor een latere Bauer en Weber-song. Is dat serieus? Quote
samba-boy Posted May 11, 2021 Posted May 11, 2021 (edited) 7 minuten geleden, djkoelkast zei: Is dat serieus? Andere tekst, maar die melodie herkende ik meteen. Edited May 11, 2021 by samba-boy Quote
Spiny Norman Posted May 13, 2021 Posted May 13, 2021 Nu weten we in ieder geval waar ze wonen. En wie de was doet. Quote
djkoelkast Posted May 13, 2021 Author Posted May 13, 2021 20 minuten geleden, Spiny Norman zei: Nu weten we in ieder geval waar ze wonen. En wie de was doet. Nou ook niet helemaal, we weten alleen dat Zoetermeer een dure stad is en Den Haag niet. Quote
Spiny Norman Posted May 13, 2021 Posted May 13, 2021 Het is alsof we naar een extreem neuzelachtige radiosoap luisteren. Quote
T4600C Posted May 16, 2021 Posted May 16, 2021 (edited) Ik heb een keer een trouwerij opnamen gemaakt in een kerk gevonden. Op minicassettes die telefoongesprekken opnamen vind je ook rare dingen. Mensen die elkaar lekker uitschelden. Of portable cassetterecorder opnamens. Iemand die zijn autoritjes opnam en de afslagen opnoemde. Aparte schimmen van iemands leven ooit. Waar zouden die personen nu zijn, en wat is hun levensverhaal? Meestal zullen we daar nooit achter komen. Edited May 16, 2021 by T4600C Quote
djkoelkast Posted May 22, 2021 Author Posted May 22, 2021 Op 11-5-2021 om 18:05, djkoelkast zei: De vertaling van gesprek #3 is: Rita voelt zich belazerd. Harold zou haar de dag ervoor bellen, maar omdat hij op de verjaardag van z’n zwager was is dat niet gebeurd. Blijkbaar zou hij haar bellen als hij iemand gesproken had, maar hij heeft die gozer al 2 weken niet gezien. Rita heeft hem, een koelie, al een keer gesproken en hij heeft haar toen beloofd langs te komen, maar is nooit verschenen. Harold gaat vanmiddag met een maat naar die koelie, maar hij heeft geen telefoon dus hij kan Rita niet meteen bellen. Als hij ‘s avonds thuis is rond een uur of 20:00 belooft hij Rita te bellen. Quote
Spiny Norman Posted May 23, 2021 Posted May 23, 2021 On 5/17/2021 at 12:27 AM, T4600C said: Ik heb een keer een trouwerij opnamen gemaakt in een kerk gevonden. Op minicassettes die telefoongesprekken opnamen vind je ook rare dingen. Mensen die elkaar lekker uitschelden. Of portable cassetterecorder opnamens. Iemand die zijn autoritjes opnam en de afslagen opnoemde. Aparte schimmen van iemands leven ooit. Waar zouden die personen nu zijn, en wat is hun levensverhaal? Meestal zullen we daar nooit achter komen. Bovenin de papierbak zag ik ooit een nostalgisch oud paspoort, distributiebonnen van de oliecrisis, en dergelijke. Het is een beetje alsof er nog voetsporen op het strand staan van iemand die al voorbij is. Nog een keertje vloed en het is weg. Quote
djkoelkast Posted May 23, 2021 Author Posted May 23, 2021 Ik heb ook nog leuke chatgesprekken van een porno-bbs Quote
T4600C Posted May 25, 2021 Posted May 25, 2021 On 5/23/2021 at 7:47 PM, djkoelkast said: Ik heb ook nog leuke chatgesprekken van een porno-bbs Ik heb QIC-80 tapes met BBS porno... gevonden (; Quote
djkoelkast Posted May 25, 2021 Author Posted May 25, 2021 2 uur geleden, T4600C zei: Ik heb QIC-80 tapes met BBS porno... gevonden (; Welk BBS was dat? Misschien sluit het aan op wat ik heb. Quote
T4600C Posted May 25, 2021 Posted May 25, 2021 (edited) 3 minutes ago, djkoelkast said: Welk BBS was dat? Misschien sluit het aan op wat ik heb. Ik weet niet meer op welke schijf ik het bandje had opgeslagen... en kort na lezen ging de band kapot. Heb recentelijk ook veel schijven verkocht dus weet niet meer of ik die bestanden nog heb. Wel allemaal hetro. Edited May 25, 2021 by T4600C Quote
T4600C Posted June 5, 2021 Posted June 5, 2021 Misschien moet ik ook een Soundcloud maken voor all mijn amateuropnamens en 78rpm toerenplaten... Quote
Keetie Posted June 5, 2021 Posted June 5, 2021 5 hours ago, djkoelkast said: Hoor ik dan wat anders dan jij hoort? Ik hoor wel een telefoongesprek. Hij praat hier wat langzamer, maar begint met; Hi Kees (of Chris) / Ik ben zo eenzaam / ik voel me niet goed / kun je langskomen? / ik geloof in God / kom je zo, Kees/Chris? / Tot zo./ Doei (of zo iets). Quote
djkoelkast Posted June 5, 2021 Author Posted June 5, 2021 "Ik voel me niet goed" En dit is geen gesprek, maar eenzijdig. Misschien de 'begroeting' van de telefoonbeantwoorder? Quote
Keetie Posted June 5, 2021 Posted June 5, 2021 Inderdaad, ik hoor een klik van een antwoordapparaat. Een heel aparte opname. ;) Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.