Ga naar inhoud

Welke versie van "Hallo Vriendjes" is het leukst?  

82 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke versie van "Hallo Vriendjes" is het leukst?

    • Standaard (Aad Klaris)
      13
    • De Schatkaart (Klaris)
      28
    • De verzonken Stad (Klaris)
      33
    • Standaard (Bert Smorenburg)
      6
    • CaraÃ?¯bische versie (Klaris)
      6


Aanbevolen berichten

  • Reacties 111
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Vind de Aad Klaris versie van De Schatkaart helemaal top.

*adriaan* We beleven avonturen, oh wat spannend wordt me dat

*bas* Ja, maar d'r wordt ook veel gelachen, haha, bij het zoeken naar de schat

Is een leukere tekst dan die ze normaal hebben vind ik. Maar ja, ze zochten maar 1 keer een schat natuurlijk :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Vind de Aad Klaris versie van De Schatkaart helemaal top.

*adriaan* We beleven avonturen, oh wat spannend wordt me dat

*japie* Ja, maar d'r wordt ook veel gelachen, haha, bij het zoeken naar de schat

Is een leukere tekst dan die ze normaal hebben vind ik. Maar ja, ze zochten maar 1 keer een schat natuurlijk :)

Ik wist niet dat Japie ook meezong ;) Ik kan me dat trouwens nog wel herinneren ja, nou je het zegt. En ik heb een Griekse versie van De Verzonken Stad. Maar het verschil tussen Klaris en Smorenburg zou ik echt niet weten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Vind de Aad Klaris versie van De Schatkaart helemaal top.

*adriaan* We beleven avonturen, oh wat spannend wordt me dat

*japie* Ja, maar d'r wordt ook veel gelachen, haha, bij het zoeken naar de schat

Is een leukere tekst dan die ze normaal hebben vind ik. Maar ja, ze zochten maar 1 keer een schat natuurlijk :)

Ik wist niet dat Japie ook meezong ;) Ik kan me dat trouwens nog wel herinneren ja, nou je het zegt. En ik heb een Griekse versie van De Verzonken Stad. Maar het verschil tussen Klaris en Smorenburg zou ik echt niet weten.

Tis heel simpel. Er is maar 1 Bert Smorenburg versie. Te beluisteren op de B&A site en op die van DJ Koelkast. Aad Klaris heeft het B&A Hallo Vriendjes (te beluisteren op de site van DJ Koelkast) en daarbij voor de Verzonken Stad een Grieks klinkend Hallo Vriendjes gemaakt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Poll even aangepast

en het is Caraïbisch en niet Caribisch ;-)

Ik ga voor verzonken stad (de sfeer....)

Ook ik ga voor de Verzonken Stad, werkelijk geweldige riedeltjes.

P.s: hoort deze niet bij muziek thuis?

Errr, jah, dat was inderdaad beter geweest. Heb ik over het hoofd gezien. *harry* Foutje, moet kunnen :P (Hij blijft leuk)

Had trouwens ook mn spelfout in de poll gezien maar volgens mij kan ik dat ding niet aanpassen :) Dank je dat je het veranderd hebt :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ook ik ga voor de Verzonken Stad, werkelijk geweldige riedeltjes.

En daar sluit ik me ook bij aan. De mooiste openingsmuziek van alle B&A series. De serie wordt gelijk van een enorme hoeveelheid sfeer voorzien door die muziek. Doordat na de nabewerking de gewone Smorenburg-versie is toegevoegd is de serie een hoop van die sfeer kwijtgeraakt (ook trouwens door het verwijderen van de muziek van In Griekenland als achtergrondmuziek). :{

Als ik een tweede keus mocht doen, dan vulde ik de Schatkaartversie van Klaris in, leuk vanwege de afwijkende tekst.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Vind de Aad Klaris versie van De Schatkaart helemaal top.

*adriaan* We beleven avonturen, oh wat spannend wordt me dat

*bas* Ja, maar d'r wordt ook veel gelachen, haha, bij het zoeken naar de schat

Is een leukere tekst dan die ze normaal hebben vind ik. Maar ja, ze zochten maar 1 keer een schat natuurlijk :)

Daar ga ik volledig mee akkoord!

De Schatkaart is gewoon qua muziek de beste reeks vind ik ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Ik vind de Griekse Verzonken Stad-versie het leukst van allen, óók vanwege de leuke riedeltjes. Ik zag hem laatst weer, maar dan met de Smorenburgversie, dus niet meer de bovenstaande versie. Toen dacht ik al dat dat niet de "originele" muziek was, maar ik wist toen niet zeker of ik me nou had vergist. Maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Wel jammer dat ze hem vervangen hebben.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Daar ga ik volledig mee akkoord!

De Schatkaart is gewoon qua muziek de beste reeks vind ik ^O^

helemaal mee eens, van smorenburgs muziek is gewoon een stuk minder leuk, erg jammer dat ze de achtergrond muziekjes hebben verwijdert en/of verandert. :N:N:N:N

Link naar bericht
Delen op andere sites
schatkaart is leuk , zo is hallo vriendje's onstaan

naar het zoeken van de schat ...

"Hallo vriendjes" bestond toch al, aangezien de shorties in 1983 zijn opgenomen en daar voor het eerst deze opening gebruikt werd :)

Of bedoel je alleen de toevoeging "bij het zoeken van de schat!" ?

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
Natuurlijk de schatkaart versie van Klaris.Ik vind zelf de Aad Klaris versie zoiezo het beste, maar dat was de enige waarbij er een andere tekst was.

De verzonkenstad tune heeft ook een andere tekst :P;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

De Verzonken Stad met stip en daarna gevolgd door de Kroon en daarna die van de Schatkaart.

Maar dat komt omdat ik de Schatkaart gewoon niet zo leuk vind als de Kroon en de Verzonken Stad, waarschijnlijk omdat de Aad-Baron erin zat en er gewoon minder vuur in zat, naar mijn mening dan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

De schatkaart is de beste, die anderen vind ik vervelend.

Ik snap niet dat ze die van de schatkaart niet altijd gedaan hebben.

Ook de beste serie, die Adriaan-Baron is echt SUPERB!

Dat had ie blijvend moeten doen...

Link naar bericht
Delen op andere sites
De schatkaart is de beste, die anderen vind ik vervelend. Ik snap niet dat ze die van de schatkaart niet altijd gedaan hebben.

Ze kunnen natuurlijk moeilijk telkens weer ''bij het zoeken naar de schat'' zingen als het avontuur over een kroon of steen of Europa gaat. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ze kunnen natuurlijk moeilijk telkens weer ''bij het zoeken naar de schat'' zingen als het avontuur over een kroon of steen of Europa gaat. ;)

Bij de Verzonken Stad was het ook zeer goed en leuk gedaan : Ons Griekse Avontuur.

Maar bij bv Amerika gaat dat niet : Ons Amerikaanse avontuur is 2 lettergrepen te lang.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Bij de Verzonken Stad was het ook zeer goed en leuk gedaan : Ons Griekse Avontuur.

Maar bij bv Amerika gaat dat niet : Ons Amerikaanse avontuur is 2 lettergrepen te lang.

Ons Yankee avontuur :Y

Behalve dan dat ze niet in de buurt van de Yankee Area (New England) komen, alleen in NYC.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik kies voor de Schatkaart Tune, omdat deze begintonen overweldigender zijn... O} Oke, leg ik uit. Moet je de Klaris versie van Europa maar eens beluisteren en dan de Schatkaart versie...dan begrijp je het wel ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
Die fluit en die bass samen ja. Alle tunes zijn trouwens goed!

Inderdaad. Maar ook die nagalmen, veel meer echo erin!

Ik was vroeg wel eens in zo'n bui dat wanneer de serie op tv kwam en ik het opnam dat ik de tv op het allerhardst zette en dan telkens opnieuw die begintonen van het intro afspeelde. Nu kan het met me surround setje van m'n pc :D Maar nu weer ontopic :) Het blijft dus gewoon de beste, naar mijn mening.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zie dat ik nog geen reactie heb geplaatst :P.

Ik vind de Schatkaart tune van Klaris nog steeds de beste. Als ik er nu naar luister op de muzieksite vind ik de Europa qua kwaliteit wel beter, maar de Schatkaart tune knalt er toch beter boven uit dan Europa _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik zie dat ik nog geen reactie heb geplaatst :P.

Ik vind de Schatkaart tune van Klaris nog steeds de beste. Als ik er nu naar luister op de muzieksite vind ik de Europa qua kwaliteit wel beter, maar de Schatkaart tune knalt er toch beter boven uit dan Europa _O_

Ben ik het helemaal mee eens. Letterlijk en figuurlijk ''knallen'' ja :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik had ook nog geen reactie geplaatst zie ik. Maar ik ga ook al voor de Schatkaarttune. Gewoon leuke tekst en ik heb de Schatkaart vroeger vaak op video gekeken dus hij is voor mij erg herkenbaar.

Trouwens de tune van de Schatkaart wordt ook meegezongen door een stel kinderen of vergis ik me?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik had ook nog geen reactie geplaatst zie ik. Maar ik ga ook al voor de Schatkaarttune. Gewoon leuke tekst en ik heb de Schatkaart vroeger vaak op video gekeken dus hij is voor mij erg herkenbaar.

Trouwens de tune van de Schatkaart wordt ook meegezongen door een stel kinderen of vergis ik me?

Nee dat is niet zo. Volgens mij wel in de allereerste versie van Bassie & Adriaan, het theme wat op de eerste LP stond geloof ik, maar niet in de Schatkaart.

Link naar bericht
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...