Ga naar inhoud

Funfacts voor info.bassieenadriaan.nl


Aanbevolen berichten

  • Reacties 196
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Tip 2: In de Reis vol Verassingen:

Bassie heeft het in de eerste aflevering 3 keer over "Baron van Neemwegge"

*bas* Ik vraag me toch af; wat is er met Baron van Neemwegge gebeurdt?

EDIT: *harry* Spellingsfoutje moet kunnen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tip 2: In de Reis vol Verassingen:

Bassie heeft het in de eerste aflevering 3 keer over "Baron van Neemwegge"

*bas* Ik vraag me toch af; wat is er met Baron van Neemwegge gebeurdt?

EDIT: *harry* Spellingsfoutje moet kunnen.

Dit is wel een heel raar foutje :P het is:

Wat is er met Baron van Neemwegge gebeurd? (voltooid deelwoord ;) )

Overigens komt de Baron wèl een paar keer op de TV. Is het niet zo dat Bassie het daar van weet?

Link naar bericht
Delen op andere sites

In De Huilende Professor schiet Bassie op klaarlichte dag vuurwerk af en ziet de Professor op hetzelfde moment schitterend siervuurwerk in het donker (dit staat al op de site), echter: in een eerdere aflevering (ik dacht deel 3) is dit vuurwerk ook al op een monitor te zien (beeld staat dan stil).

Link naar bericht
Delen op andere sites
Overigens komt de Baron wèl een paar keer op de TV. Is het niet zo dat Bassie het daar van weet?

Ik denk eigenlijk niet dat B&A hetzelfde zien als wij. Volgens mij zijn voor hen de gedeelten met de boeven eruit geknipt of zo (voor zover het uberhaupt logisch is, er waren immers geen camera's bij |:( ). Ergo, zij zien geen beelden waar zijzelf niet in voorkomen.

Ja, ik weet het, slaat nergens op.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik denk eigenlijk niet dat B&A hetzelfde zien als wij. Volgens mij zijn voor hen de gedeelten met de boeven eruit geknipt of zo (voor zover het uberhaupt logisch is, er waren immers geen camera's bij |:( ). Ergo, zij zien geen beelden waar zijzelf niet in voorkomen.

Ja, ik weet het, slaat nergens op.

Ik heb het over het politiebericht wat op de TV komt waar ook de boeven naar kijken...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb het over het politiebericht wat op de TV komt waar ook de boeven naar kijken...

Oops ;)

Is dat niet later pas? Bassie verzucht in de eerste aflevering dat hij wel eens zou willen weten waar die Baron van Neemwegge uithangt. En pas na die inbraak komen ze op tv, toch? Wat ook weer een goof is, want hoe weet de politie dat de Baron een groen pak draagt?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja dat is waar de politie heeft wel HEEL recente foto's!

En daar kun je wel eens gelijk in hebben...

Weten ze het echt niet van een eerdere serie?

Ik heb toevallig net de eerste aflevering van Amerika gezien, en dat is het punt waar Bassie zich afvraagt waar de Baron is. Alleen B100 komt op TV, in de serie. Ze gaan die inbraak pas plegen NA het avontuur in Curacao, IIRC, want dan hebben ze geen geld meer door tickets en whatnot.

Natuurlijk heeft Adriaan wel een vaag vermoeden... no way dat alleen de Baron zenuwachtig wordt als die twee in de buurt zijn >:)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog iets grappigs gezien in Het Geheim van de Schatkaart:

Als de ontsnapping van *japie* en *b2* op de radio wordt omgeroepen, wordt er eerst gezegd dat de beruchte diamantdief B2, die dankzij B&A gevangen was, één van de ontsnapte boeven is. Bassie maakt, als hij dat gehoord heeft een opmerking over B2, de nieuwslezer op de radio wacht ondertussen keurig tot Bassie uitgepraat is en vervolgt daarna zijn bericht.

Toch aardig van die man om Bassie te laten uitpraten :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nog iets grappigs gezien in Het Geheim van de Schatkaart:

Als de ontsnapping van *japie* en *b2* op de radio wordt omgeroepen, wordt er eerst gezegd dat de beruchte diamantdief B2, die dankzij B&A gevangen was, één van de ontsnapte boeven is. Bassie maakt, als hij dat gehoord heeft een opmerking over B2, de nieuwslezer op de radio wacht ondertussen keurig tot Bassie uitgepraat is en vervolgt daarna zijn bericht.

Toch aardig van die man om Bassie te laten uitpraten :)

Ja, best triest is dat ;) Komt wel vaker voor. Die radio-uitzendingen zijn nog vager dan de tv uitzendingen...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bij de Kroon staat de radio niet eens aan en begint spontaan het bericht om te roepen :P

Daarna is de radio ook weer uit, zonder dat Bassie aan de knoppen zit (Adriaan is er dan niet)

Nee, de radio stond al wel aan. Je hoort muziek op de achtergrond als Bassie aan Lara vraag waar Adriaan nou blijft. Na het politiebericht is de muziek opeens verdwenen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik heb pas de reis door europa weer gekeken en het viel mij op hoeveel verschillende kaarten van europa adriaan heeft. hij gebruikt telkens een andere als bassie vraagt waar dat land op de kaart van europa ligt. vind ik een beetje dom, aan één kaart heb je toch genoeg lijkt mij

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik heb pas de reis door europa weer gekeken en het viel mij op hoeveel verschillende kaarten van europa adriaan heeft. hij gebruikt telkens een andere als bassie vraagt waar dat land op de kaart van europa ligt. vind ik een beetje dom, aan één kaart heb je toch genoeg lijkt mij

Die staat er inderdaad al op. Ik vraag me ook af waarom. Misschien maakte Bassie die kaarten steeds kwijt ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik heb pas de reis door europa weer gekeken en het viel mij op hoeveel verschillende kaarten van europa adriaan heeft. hij gebruikt telkens een andere als bassie vraagt waar dat land op de kaart van europa ligt. vind ik een beetje dom, aan één kaart heb je toch genoeg lijkt mij

Volgens mij doen Bassie en Adriaan beiden hun eigen onderzoek. Bassie onderzoekt de slagroomtaarten en Adriaan onderzoekt de landkaarten ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

De bakker die in de Reis door Europa, aflevering 6 (Italië) uitglijdt over een bananenschil en de gewenste

slagroomtaart bij Bassie bezorgt, is ook Bas van Toor. Kijk maar goed en probeer die snor weg te denken. ;)

Dan ga je op een gegeven moment Vlugge Japie herkennen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
De bakker die in de Reis door Europa, aflevering 6 (Italië) uitglijdt over een bananenschil en de gewenste

slagroomtaart bij Bassie bezorgt, is ook Bas van Toor. Kijk maar goed en probeer die snor weg te denken. ;)

Dan ga je op een gegeven moment Vlugge Japie herkennen.

Ik zal de volgende keer op zijn oren letten :P

Je kunt trouwens wel goed zien dat die taart nep is :Y

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het feit dat die taart ook niet echt vloog hoeft vanzelfsprekend ook geen betoog :+

Op de DVD staat zelfs nog een blooper waar hij de taart niet vangt. Kun je nagaan... ;)

Dat kinderen dat leuk vinden... ik kan er met mijn pet niet bij :?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Op de DVD staat zelfs nog een blooper waar hij de taart niet vangt. Kun je nagaan... ;)

Dat kinderen dat leuk vinden... ik kan er met mijn pet niet bij :?

Wat, datie een taart wenst, en datie die dan krijgt van een bakker die uit moet glijden? Lijkt mij juist wel humor die een klein kind weet te waarderen :@:?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Wat, datie een taart wenst, en datie die dan krijgt van een bakker die uit moet glijden? Lijkt mij juist wel humor die een klein kind weet te waarderen :@:?

Nee, meer dat het zo overduidelijk nep is, maar ik bedenk me net dat een kind dat natuurlijk niet ziet.

Ik hoor ook steeds van alle kanten dat kinderen herhaling en voorspelbaarheid machtig vinden. Kan ik me aan de ene kant wel voorstellen, maar ik kan me niet herinneren dat ik dat vroeger ook vond. Ik kan me uberhaupt weinig herinneren van toen ik kind was, maar dat terzijde ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nee, meer dat het zo overduidelijk nep is, maar ik bedenk me net dat een kind dat natuurlijk niet ziet.

Ik hoor ook steeds van alle kanten dat kinderen herhaling en voorspelbaarheid machtig vinden. Kan ik me aan de ene kant wel voorstellen, maar ik kan me niet herinneren dat ik dat vroeger ook vond. Ik kan me uberhaupt weinig herinneren van toen ik kind was, maar dat terzijde ;)

Kinderen lachen juist niet om de humor die wij nu eigenlijk inzien. Wanneer de Baron in de Kroon boos wordt omdat B&A hem belachelijk staan te maken voor de geheime ingang, dan snappen die dat niet zo. Terwijl ze hierom wel dubbel liggen, net om de mop van Bassie over de Flamingo (alsie zijn andere poot intrekt..) of over Adriaan die op een aap lijkt.

Mijn jeugdtijd ligt helaas ook al tever achter me, maar ik herinner me dat ik dat toen ook grappig vond, en sommige humor nu pas echt waardeer, terwijl ik vroeger stijf stond van de spanning, hehe, dat waren tijden O+

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Kinderen lachen juist niet om de humor die wij nu eigenlijk inzien. Wanneer de Baron in de Kroon boos wordt omdat B&A hem belachelijk staan te maken voor de geheime ingang, dan snappen die dat niet zo. Terwijl ze hierom wel dubbel liggen, net om de mop van Bassie over de Flamingo (alsie zijn andere poot intrekt..) of over Adriaan die op een aap lijkt.

Mijn jeugdtijd ligt helaas ook al tever achter me, maar ik herinner me dat ik dat toen ook grappig vond, en sommige humor nu pas echt waardeer, terwijl ik vroeger stijf stond van de spanning, hehe, dat waren tijden O+

Ik denk inderdaad dat die indirecte humor het voor ons leuk maakt, en dat de kinderen (ergo, de doelgroep) dubbel liggen om die voorspelbare humor. Zonder die tongue-in-cheek humor zou er voor ons denk ik weer weinig aan zijn.

Om dit on topic te houden: wisten jullie dat Lara en Joeri (ofwel Yuri) zijn vernoemd naar karakters uit de film Dr. Zhivago? ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik denk inderdaad dat die indirecte humor het voor ons leuk maakt, en dat de kinderen (ergo, de doelgroep) dubbel liggen om die voorspelbare humor. Zonder die tongue-in-cheek humor zou er voor ons denk ik weer weinig aan zijn.

Om dit on topic te houden: wisten jullie dat Lara en Joeri (ofwel Yuri) zijn vernoemd naar karakters uit de film Dr. Zhivago? ;)

Hehe, dat heb ik zojuist vernomen op je site, ja 8-)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik denk inderdaad dat die indirecte humor het voor ons leuk maakt, en dat de kinderen (ergo, de doelgroep) dubbel liggen om die voorspelbare humor. Zonder die tongue-in-cheek humor zou er voor ons denk ik weer weinig aan zijn.

Om dit on topic te houden: wisten jullie dat Lara en Joeri (ofwel Yuri) zijn vernoemd naar karakters uit de film Dr. Zhivago? ;)

Dat heb ik laatst toevallig ergens op internet gelezen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog een opvallend feitje: In De Schatkaart wijkt *bas* even van zijn gebruikelijke tekst af.

Als Adriaan zich van zijn riemen heeft ontdaan in de grot op Lanzarote zingt de clown: 'Hieperdepiep zat op de stoep'.

Trouwens, het schiet me nu te binnen dat hij ook een keer 'Happerdepap zat op de stap' zong. ben alleen even de serie kwijt waarin hij dat zong.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nog een opvallend feitje: In De Schatkaart wijkt *bas* even van zijn gebruikelijke tekst af.

Als Adriaan zich van zijn riemen heeft ontdaan in de grot op Lanzarote zingt de clown: 'Hieperdepiep zat op de stoep'.

Trouwens, het schiet me nu te binnen dat hij ook een keer 'Happerdepap zat op de stap' zong. ben alleen even de serie kwijt waarin hij dat zong.

Ja, ik kan me alle twee de instanties herinneren. Ik weet ook niet meer waar dat "Happerdepap zat op de stap" inzit... professor?

Ik heb Adriaan trouwens nooit zo vrolijk gezien als toen ze die maan vonden. Hij stond zelfs te springen. Nou ja, hij zakte zo'n beetje door zijn knieen, echt springen was het niet ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja, ik kan me alle twee de instanties herinneren. Ik weet ook niet meer waar dat "Happerdepap zat op de stap" inzit... professor?

Ik heb Adriaan trouwens nooit zo vrolijk gezien als toen ze die maan vonden. Hij stond zelfs te springen. Nou ja, hij zakte zo'n beetje door zijn knieen, echt springen was het niet ;)

Hij was zo blij dat ie de maan gevonden had samen met bassie na lang zoeken en raadseltjes oplossen en nog is na een tijd van teleurstelling (in nederland (brandje etc etc,)) dan neem ik aan dat je toch wel een beetje blij mag zijn als je eindelijk die maan gevonden hebt

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog een leuk funfact: Het hotel waar B&A verblijven in "Het Geheim van de Schatkaart" wordt slechts 1 maal van de voorkant opgenomen. Ik meen mij een "wazige" sfeer te herinneren.

Nog een leuk funfact: "De Geheimzinnige Opdracht": in Luxemburg haalt B100 1 keer een andersoortige telefoon uit zijn jas (een ronder model), wanneer HH, Baron en hijzelf vanaf die heuvel het "Plan Geniaal" in de gaten houden. Ook maakt de telefoon 1 keer een ander geluidje. In de Nederland-aflevering maakt B100's telefoon als hij hem de allereerste keer opneemt een ander geluidje dan normaal.

Nog een leuk funfact: B3 en B4 komen in "Het Geheim van de Sleutel" ook enkele keren in beeld.

Nog een leuk funfact: Robin heeft in (bijna) alle series in een andere stem.

*b2* Waar is de tram?

Link naar bericht
Delen op andere sites

En daar komt ook nog eens bij dat de trivia's ervoor dienen om je als lezer te laten denken Oh ja? Dat wist ik niet. Dat B3 en

B4 tijdens de Sleutel in beeld komen en dat *robin* elke serie een andere stem heeft, is gewoon logisch te zien/horen. Daar zou ik eerder een sarcastische Joh, meen je dat nou? reactie op geven, snappie? ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Wat auto trivia:

Geheim van de sleutel:

De Datsun Laurel 200L van de boeven heeft het kenteken 96-TF-91

Diamant:

De Datsun Laurel 200L van de boeven heeft het kenteken DR-66-PF

Reis vol Verrassingen:

De grijze auto waarmee B&A op Curaçao rondrijden is een Toyota Corolla Tercel met het kenteken L 70-89

De rode auto waarmee ze in Washington rijden is een Ford Tempo met het kenteken 31167

De rode Ford Tempo waarmee ze in het westen van de VS rijden heeft het kenteken 3CNK971

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat auto trivia:

Geheim van de sleutel:

De Datsun Laurel 200L van de boeven heeft het kenteken 96-TF-91

Diamant:

De Datsun Laurel 200L van de boeven heeft het kenteken DR-66-PF

Reis vol Verrassingen:

De grijze auto waarmee B&A op Curaçao rondrijden is een Toyota Corolla Tercel met het kenteken L 70-89

De rode auto waarmee ze in Washington rijden is een Ford Tempo met het kenteken 31167

De rode Ford Tempo waarmee ze in het westen van de VS rijden heeft het kenteken 3CNK971

Car-buff? ;)

Maar die rooie auto in Washington en San Francisco is dus NIET dezelfde?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Car-buff?

Maar die rooie auto in Washington en San Francisco is dus NIET dezelfde?

inderdaad.. :P

Ik dacht eerst ook dat het dezelfde auto was, maar na het bestuderen van de nummerborden blijkt dit niet zo te zijn. Het zou ook wel erg veel moeite zijn geweest om die auto helemaal van oost naar west te rijden , bedenk ik me nu.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het raadsel op de schatkaart:

Op één van de eilanden waar vogels blaffen is een gebroken lans.

Als je bovenaan de lans staat met het ei in de rug, zie je een kleine maan wanneer de grote maan het water meegenomen heeft.

Dat is de plaats waar de x staat.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Funfact: een aantal scenes met de auto (liedje 'In de lente') zijn opgenomen in de gemeente Hardinxveld-Giessendam

hardinx.jpg

Funfact die ik al eerder noemde: Het hotel waar Bassie & Adriaan in verwacht worden in Bassie & Adriaan en de diamant om hun beloning te bewonderen heet: 'Het beschimmelde paard'.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Funfact: een aantal scenes met de auto (liedje 'In de lente') zijn opgenomen in de gemeente Hardinxveld-Giessendam

hardinx.jpg

Funfact die ik al eerder noemde: Het hotel waar Bassie & Adriaan verwacht worden om hun beloning te bewonderen heet: 'Het beschimmelde paard'.

Veel van die scene's zijn ook opgenomen in de Zuidbuurt (waar ik wel eens fiets).

Link naar bericht
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...