Ga naar inhoud

Funfacts voor info.bassieenadriaan.nl


Aanbevolen berichten

  • Reacties 196
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Dit is geen fout in de serie, maar van de site. Altijd blijven lachen uit de sleutel, gaat niet zo: "Heb je soms problemen, problemen groot of klein", maar "Heb je soms problemen, die onplezierig zijn". Ik zeg het maar even...

Nou volgens mij is dit wel goed hoor, want ik heb het nummer zelf en daar zingen ze wel gewoon "Problemen groot of klein". Maar misschien is het in de serie anders, maar dat lijkt me niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nou volgens mij is dit wel goed hoor, want ik heb het nummer zelf en daar zingen ze wel gewoon "Problemen groot of klein". Maar misschien is het in de serie anders, maar dat lijkt me niet.

Welke cd is dat? Ik heb de cd-box, en daar staan de originele nummers op.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Welke cd is dat? Ik heb de cd-box, en daar staan de originele nummers op.

:+ Laat Uncle Ar het maar weer oplossen: ;)

Er zijn twee versies van ''Altijd Blijven Lachen''

Versie #1 (origineel uit de Sleutel) = Heb je ook problemen, die onplezierig zijn......

Versie #2 (nieuwe versie) = Heb je soms problemen, problemen groot of klein......

En nu weer lief zijn voor elkaar. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

:+ Laat Uncle Ar het maar weer oplossen: ;)

Er zijn twee versies van ''Altijd Blijven Lachen''

Versie #1 (origineel uit de Sleutel) = Heb je ook problemen, die onplezierig zijn......

Versie #2 (nieuwe versie) = Heb je soms problemen, problemen groot of klein......

En nu weer lief zijn voor elkaar. :P

*bas*: Oke, kapitein!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

:+ Laat Uncle Ar het maar weer oplossen: ;)

Er zijn twee versies van ''Altijd Blijven Lachen''

Versie #1 (origineel uit de Sleutel) = Heb je ook problemen, die onplezierig zijn......

Versie #2 (nieuwe versie) = Heb je soms problemen, problemen groot of klein......

En nu weer lief zijn voor elkaar. :P

*;

Maar ik moet zeggen, ik vind die tweede versie beter. Ach, het is waar je aan gewend bent. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Het verbaasd me eigenlijk dat deze er nog niet tussenstaat, hij is notabene nog op Fok! genoemd in een van de vele B&A-topics:

Degene die het 'aan de binnenkant van de oogjes bekijken' heeft verzonnen is Jaap Stobbe, B&A wilden van die droomwolkjes, maar die bleken niet haalbaar te zijn, ofzo. (ik weet niet eens of het waar is, heb het ook maar op Fok! gelezen)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb nog wat leuke feitjes:


    [*:87nn3mtw] De auto die gebruikt word in het eerste gedeelte van de shorty waar B&A boodschappen gaan doen (waar Bassie zijn gordel niet om heeft) was toenertijd de privé auto van Bassie (honda prelude, jawel). Doordat Bassie zijn hoofd te hard stootte kwam er een barst in de ruit en moest de scène over met een andere auto
    [*:87nn3mtw] Zowel Bassie ald Adriaan hebben privé een Honda Prelude gehad (alleen dan zonder stippen en ogen ;) )

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bassie en Adriaan - op Reis door Europa

aflevering 6, in Italie:

Jullie hadden al gezien dat de taart die Bassie vangt niet echt is. Je ziet het ook duidelijk, omdat Bassie de taart in de roushes van de blouse van Adriaan duwt, als hij terug trekt zie je geen slagroom op zijn blouse.

De bakker die met de taart door de straat loopt dat is Bas, maar dat wisten jullie ook al. Maar nu het volgende: Het shot dat je ziet tussen de bakker en de vangst van Bassie, dat is ook geen taart. Maar wat is het wel ;)

Groetjes,

Sander

Link naar bericht
Delen op andere sites
Maar nu het volgende: Het shot dat je ziet tussen de bakker en de vangst van Bassie, dat is ook geen taart. Maar wat is het wel ;)

Nu je het zegt, ik vond het altijd al een vreemd shot van die 'vliegende taart, ben nu wel erg benieuwd wat het dan is. Hopelijk wordt er snel ee screenshot neergezet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Geloof me, het is Bas van Toor.

En dat shot van die taart, is geen taart... Maar wat zou het nou wel zijn, simpel denken.

Groetjes,

Sander

Een muntje? Of een flessedop of zo?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Geloof me, het is Bas van Toor.

En dat shot van die taart, is geen taart... Maar wat zou het nou wel zijn, simpel denken.

Groetjes,

Sander

Stiekem toch een taart? :P (flauw, ik weet het)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Deze heb ik al gemeld in het autobuffs-topic, maar het is best leuk om het bij trivia te zetten (bij aflevering 8 in het geheim van de sleutel):

De Morgan 4/4 (sportwagen die Adriaan 'leent') bestaat nog steeds.

Hier nog meer info over de auto (gevonden via de kenteken demo op http://www.a2sp.nl ):

Kenteken: 66-VF-78

Merk: MORGAN

Type: 4/4 1600

Aantal wielen: 4

Aantal deuren: 2

Aantal cylinders: 4

Brandstof: Benzine

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Leuke trivia uit de Reis Vol Verrassingen: :YAflevering 13 & 14.

02:02:05 uur = De man die in Cypres Gardens op de achtergrond

voorbij komt lopen als B100 en de Baron wankelen na hun ontploffing is

precies dezelfde persoon die zo geschrokken kijkt als Bassie Adriaan een

oplawaai geeft tijdens de Cowboyshow = 02:15:31 uur.

Dat is opzich wel héél toevallig. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Op het vliegtuig waarmee Bassie en Adriaan naar Rome reizen is een afbeelding te zien van een mannetje met een voetbal als hoofd en een lijf in de kleuren van de Italiaanse vlag. Dit mannetje was het logo van het Wereldkampioenschap voetbal 1990 in Italië.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Weer een leuk infotje!

Mijn vader heeft vroeger met Bassie en Adriaan gewerkt

En hij heeft info van Bassie gekregen, Dat de moeder van

Bassie in de shortie voorkomt!, Jaja.. Als Bassie een mevrouw

wilt helpen met oversteken, Maar die vrouw wou helemaal

niet oversteken, maar naar die bus!, Nou ik weet zeker dat

jullie nu weten wie dat is :Y De moeder van Bassie en Adriaan!!,

Me pa vertelde ook dat ze 2 Jachtluipaarden had, Net zoals

André Du Lord Die ging ze s'avonds uitlaten, En hij vond het

zo lachen.. Zo pff.. Einde post ;) , Heb wat typvingers gekregen

Link naar bericht
Delen op andere sites
Leuke trivia uit de Reis Vol Verrassingen: :YAflevering 13 & 14.

02:02:05 uur = De man die in Cypres Gardens op de achtergrond

voorbij komt lopen als B100 en de Baron wankelen na hun ontploffing is

precies dezelfde persoon die zo geschrokken kijkt als Bassie Adriaan een

oplawaai geeft tijdens de Cowboyshow = 02:15:31 uur.

Dat is opzich wel héél toevallig. :P

Ja en dat is OOK de man die een handlanger van de Baron speelt in Luxemburg.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
Shorty Bassies verjaardag

Gino (collega van Bassie) wordt gespeeld door Jaap Stobbe (ofwel Douwe uit de Plaaggeest)

Kweenie hoe je aan die info komt... ik zit net te kijken en Gino is ongeveer een kop groter dan Bassie, dus net iets langer dan Adriaan. Maar Douwe is minstens 185, zo niet langer. Dus dat kan nooit...

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Guus Verstraete jr. slaat weer toe! :P

De beste man blijkt nu in elke B&A-serie die hij regisseerde minstens 1 bijrolletje te hebben, want ik heb hem nu gespot in de Sleutel:

in aflevering 3 (op de DVD is het te zien op 51:34) staat hij in het winkeltje op het vliegveld naast B&A, vlak voor ze "Raar maar waar" zingen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het Geheim van de Schatkaart:

In het clubgebouw van de B&A-boys hangt een poster met de boodschap dat je waardevolle spullen niet in de kleedkamer moet laten hangen.. In de Verdwenen Kroon zie ik echter ook zo'n poster hangen achter Adjudant van der Steen in het politiebureau.. Toeval of niet...

Tijdens de achtervolgingsscene in Het Geheim van de Schatkaart, als ze hebben ingebroken in het huis van de baas van Lara loopt Vlugge Japie als laatste richting de wagen. Op een gegeven moment zie je hem achter over de kofferbak van de auto lopen, hij gebruikt daar voor 'n klein opstapje en hij gooit eerst nog met 'n smak zijn koffernaast de auto.

(Staat inmiddels ook bij trivia, ik wist echter niet dat deze nog niet bekend was..)

Link naar bericht
Delen op andere sites

In de Verzonken Stad:

Als B&A naar het brillenrek zit te kijken op Thira lijkt het wel of Adriaan het beginstukje van Dreigende Tubbler fluit.

En even later hoor je de Dreigende Tubbler!

Maar toen de serie werdt opgenomen hoor je Jean-Michel Jarre met Argepiator.

Link naar bericht
Delen op andere sites
In het clubgebouw van de B&A-boys hangt een poster met de boodschap dat je waardevolle spullen niet in de kleedkamer moet laten hangen.. In de Verdwenen Kroon zie ik echter ook zo'n poster hangen achter Adjudant van der Steen in het politiebureau.. Toeval of niet...

Deze poster ken ik nog wel: "Maak van je sportdag geen stropdag" . het was een campagne voor sportverenigingen, aangezien er tamelijk veel uit kleedkamers gestolen werd bij sportverenigingen. Het productieteam van de series van B&A heeft waarschijnlijk de posters aangevraagd bij de politie.

Maakte de series destijds wel gelijk actueler. Iedereen kende de posters en ook bij B&A waren ze te zien.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Denemarken:

ALs Bassie zegt dat de denen zo lang zijn en adriaan zegt waar de inwoners van Jelling mee bezig zijn, staan ze voor een kerkje.

deat kerkje staat in het centrum van Jelling, zo'n 2 km van het meer waar de boot ligt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Ik zat even de trivia van de Verdwenen Kroon te bekijken en ik zag daar, bij aflevering 7, een punt staan dat niet klopt.

Adriaan vloekt! Als Robin in de tweede versnelling gaat lezen, zegt Adriaan: "Ho ho, ho, rustig, jezus!" Het is niet heel duidelijk verstaanbaar, maar het is er wel.

Aad heeft op 1 juli zelf duidelijk gemaakt dat hij nooit in de series gevloekt heeft. Wat hij zo waarschijnlijk zei is "Ho ho, ho, rustigjes!"

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...
in shorty #6: Een (on)rustig dagje vissen

lijkt het alsof Adriaan ,(nadat hij in het water gevallen is) en in de boot staat, een wet suite aan heeft dus een soort duikpak.

Die heb ik bij goofs gezet... (discontinuiteit)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het vliegtuig van de reis vol verrassingen is gekocht in pijnacker en de winkel heet Quartel (een modelbouwzaak die best bekend is in Nederland)

Hoe weet je dat?

Link naar bericht
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...