Ga naar inhoud

Funfacts voor info.bassieenadriaan.nl


Aanbevolen berichten

2 geluidsweetjes:

De verzonken Stad:

Het geluid van de krekels (onderandere in de kloof) zijn er later overheen gezet, als je goed luistert hoor je dat het af en toe even stopt en weer opnieuw begint.

De Diamant:

Het geluid bij de brand van de caravan is een loop. (loop = stukje geluid dat zich de hele tijd herhaalt) luister goed, dan hoor je elke 6-7 seconden het begin van een gil.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 196
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Nog een leuk weetje, uit aflevering 4 van de Plaaggeest:

Als Douwe zegt 'Die ene hendel naar voren, en die andere naar links!', staat er een man met een baard naast Douwe. Die man met die baard is Mar De Baan, een hele bekende Vlaardinger.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

De dierentuin die B&A bezoeken in De Diamant is Artis. je kunt dit o.a. zien aan de (veel te) kleine roofdierhokken.

De olifant die op een gegeven moment in beeld komt (met de scheve slagtanden) is de beroemde olifant Murugan. Deze olifant is op 4 juni 2003 op 50-jarige leeftijd gestorven in Artis.

Link naar bericht
Delen op andere sites
De dierentuin die B&A bezoeken in De Diamant is Artis. je kunt dit o.a. zien aan de (veel te) kleine roofdierhokken.

De olifant die op een gegeven moment in beeld komt (met de scheve slagtanden) is de beroemde olifant Murugan. Deze olifant is op 4 juni 2003 op 50-jarige leeftijd gestorven in Artis.

Laat ik nou altijd gedacht hebben dat het Blijdorp was... (Rotterdam en zo). Dank voor de info ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb een leuk puntje over de Huilende Professor (zie ook het Huilende Professor Topic).

Deze serie is op video opgenomen. Hierdoor is de beeldkwaliteit minder goed dan die van de omliggende series, die zijn namelijk op film opgenomen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Op de bloopers van de Reis door Europa 6 zie je het gestuntel van twee figuranten die een hek moeten neerzetten en verplaatsen. Dat moest natuurlijk realistisch en vlekkeloos verlopen, maar deze is erin blijven zitten: In aflevering 12, 00:37:57 zetten er ook twee mannen een hek neer, en degene in het blauwe jasje gaat tijdens het wegrennen op zijn plaat.

Vond het geen GOOF, vandaar hier bij de trivia. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

De race scene in de serie 'Het geheim van de Sleutel' is opgenomen met hulp van de Slotemakers Anti-Slipschool vernoemd naar de legendarisch Rob Slotemaker. Rob Slotemaker, de eigenaar van de slipschool en de leermeester van vele Nederlandse coureurs waarvan Jan Lammers de bekendste is, was iemand die onlosmakelijk verbonden is met de geschiedenis van circuit Zandvoort. (Rob Slotemakerbocht red.)

Link naar bericht
Delen op andere sites
De race scene in de serie 'Het geheim van de Sleutel' is opgenomen met hulp van de Slotemakers Anti-Slipschool vernoemd naar de legendarisch Rob Slotemaker. Rob Slotemaker, de eigenaar van de slipschool en de leermeester van vele Nederlandse coureurs waarvan Jan Lammers de bekendste is, was iemand die onlosmakelijk verbonden is met de geschiedenis van circuit Zandvoort. (Rob Slotemakerbocht red.)

Helaas is rob Slotemaker overleden, hij overleed na een crash op zandvoort.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik weet niet zo goed wat dit is (een goof of een trivia): In het liedje Uno Dos Tres spreken B en A het Spaanse woord voor fles (botella) helemaal verkeerd uit. Je zegt "boteija" maar hun zeggen botielja.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik weet niet zo goed wat dit is (een goof of een trivia): In het liedje Uno Dos Tres spreken B en A het Spaanse woord voor fles (botella) helemaal verkeerd uit. Je zegt "boteija" maar hun zeggen botielja.

Ligt dat niet gewoon aan het dialect? ;) Maar ja, als jij het zegt... *voegt maar toe*

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik weet niet zo goed wat dit is (een goof of een trivia): In het liedje Uno Dos Tres spreken B en A het Spaanse woord voor fles (botella) helemaal verkeerd uit. Je zegt "boteija" maar hun zeggen botielja.

Dan kunnen we nog wel even doorgaan....

engels:

dok (dog)

striet (street)

duits:

leglen (lacheln)

wijnen (weinen)

etc. etc.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dan kunnen we nog wel even doorgaan....

engels:

dok (dog)

striet (street)

duits:

leglen (lacheln)

wijnen (weinen)

etc. etc.

Dat is ook weer waar... hm, wat te doen, wat te doen...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat is ook weer waar... hm, wat te doen, wat te doen...

Oke jullie hebben gelijk maar ik weet wel zeker dat als je tegen een Engelsman dok zegt dat hij best weet dat je dog bedoelt. Maar als je tegen een Spanjaard botielja zegt snapt hij het zeker weten niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Oke jullie hebben gelijk maar ik weet wel zeker dat als je tegen een Engelsman dok zegt dat hij best weet dat je dog bedoelt. Maar als je tegen een Spanjaard botielja zegt snapt hij het zeker weten niet.

Okay, da's een goof. Spaans is sowieso raar :s

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Okay, da's een goof. Spaans is sowieso raar :s

Idd moeilijkste vak dat ik heb. Maar ik heb het gekozen omdat het me opzich wel leuk leek ( |:( ) en omdat ik nu geen Tekenen heb.. en als ik ergens een hekel aan heb is het.. afijn jullie snappen het ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

In de serie " Bassie en Adriaan en de reis door Europa", aflevering 12, in Luxemburg:

Als Bassie en Adriaan de rivier zijn overgestoken, vlak nadat het stuwmeer leeg loopt, lopen ze berg op richting de elektriciteitscentrale. Dan zie je Bassie ineens met 'n oranje pruik en 'n donkerdere rode neus. Het verschilt met alle andere scenes van de serie. De pruik en de neus in de rest van deze aflevering, nadat ze het pakje op de toren vinden, is hetzelfde. De groene strik is op de berg (van de elektriciteitscentrale) nog hetzelfde als de rest van de afleveringen. Daarna is hij echter van 'n groene, glimmende stoffen.

Groetjes

Sander :+

( Je ziet precies dezelfde kleding op de foto van de hoesjes van de CD: Bassie en Adriaan met de titel: "Op reis door Europa" ).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog een leuk weetje, als jullie dat nog niet wisten:

In de serie ' de Verdwenen Kroon' heeft Martijn Passchier een groot aantal stemmen ingesproken, waaronder:

De politieagent die er op wijst dat de auto van Adriaan zo snel door de stad heen rijdt.. De radiostem die vertelt dat de boeven ontsnapt zijn uit de gevangenis. De stem van de politieman die contact opneemt met het hoofdbureau om te zeggen dat de boot Avie (lees aviejuh, m'n toetsenbord doet vreemd :{ ) gestolen is.

Groetjes

Sander

Link naar bericht
Delen op andere sites
In de serie " Bassie en Adriaan en de reis door Europa", aflevering 12, in Luxemburg:

Als Bassie en Adriaan de rivier zijn overgestoken, vlak nadat het stuwmeer leeg loopt, lopen ze berg op richting de elektriciteitscentrale. Dan zie je Bassie ineens met 'n oranje pruik en 'n donkerdere rode neus. Het verschilt met alle andere scenes van de serie. De pruik en de neus in de rest van deze aflevering, nadat ze het pakje op de toren vinden, is hetzelfde. De groene strik is op de berg (van de elektriciteitscentrale) nog hetzelfde als de rest van de afleveringen. Daarna is hij echter van 'n groene, glimmende stoffen.

Groetjes

Sander :+

( Je ziet precies dezelfde kleding op de foto van de hoesjes van de CD: Bassie en Adriaan met de titel: "Op reis door Europa" ).

Weet je toevallig ook waarom?

Link naar bericht
Delen op andere sites

De titel van aflevering 4 van De Huilende Professor lijkt ook een beetje veranderd te zijn na de nabewerking. De aflevering heette altijd 'Op het spoor van Joris' deze titel werd ook op Fok! ooit genoemd en staat zo op de site van Wonderer.

De titel is nu echter gewijzigd in: 'Joris op het spoor'.

Link naar bericht
Delen op andere sites
De titel van aflevering 4 van De Huilende Professor lijkt ook een beetje veranderd te zijn na de nabewerking. De aflevering heette altijd 'Op het spoor van Joris' deze titel werd ook op Fok! ooit genoemd en staat zo op de site van Wonderer.

De titel is nu echter gewijzigd in: 'Joris op het spoor'.

Ik heb het gewoon overgenomen van FOK hoor... dus kan best dat het fout is en dat het altijd al Joris op het spoor was.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hmm, ik weet niet of dit onder funfacts hoort, maarre...

Is het jullie al opgevallen dat Adriaan op een gegeven moment zijn haar is gaan verven? (Wonderer, nou niet in huilen uitbarsten... ;) )

In de Kroon zie je goed dat Adriaan behoorlijk grijzende slapen heeft, terwijl dat in latere series mooi egaal bruin is. Weer later heeft Adriaan besloten te stoppen met verven.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hmm, ik weet niet of dit onder funfacts hoort, maarre...

Is het jullie al opgevallen dat Adriaan op een gegeven moment zijn haar is gaan verven? (Wonderer, nou niet in huilen uitbarsten... ;) )

In de Kroon zie je goed dat Adriaan behoorlijk grijzende slapen heeft, terwijl dat in latere series mooi egaal bruin is. Weer later heeft Adriaan besloten te stoppen met verven.

Wrom zou ik gaan huilen :?

Oh ja. Ja, dat had iemand ergens al es geschreven (in het ouder worden topic geloof ik), maar ik weet niet goed waar ik het zou moeten zetten. En aan de andere kant, niemand hoeft daar echt op gewezen te worden, wel? Dat merken ze zo ook wel ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb het gewoon overgenomen van FOK hoor... dus kan best dat het fout is en dat het altijd al Joris op het spoor was.

Ah ok, wellicht dat het op FOK al verkeerd stond. Ik zag het namelijk pas nadat ik de titel op FOK had gezien, daarvoor viel het me niet op.

Link naar bericht
Delen op andere sites
De boot waar vandaan *bas* vuurpijlen schiet in de huilende *professor* heet de Gefion

Hoe weet je dit? En is dit 100%? Vind het dan wel grappig dat het schip uit de Schatkaart Gefioen heet :D Of is dat ook Gefion??

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hoe weet je dit? En is dit 100%? Vind het dan wel grappig dat het schip uit de Schatkaart Gefioen heet :D Of is dat ook Gefion??

Het is 100% en in de schatkaart heet het schip Gefioen, maar de gelijkenis is treffend.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hoe weet je dit? En is dit 100%? Vind het dan wel grappig dat het schip uit de Schatkaart Gefioen heet :D Of is dat ook Gefion??

Hier is dat goed te zien: ;)

*robin* Drie minuten zijn ingegaan. Hoor Adriaan op radio.

*bas* Zeg maar tegen Adriaan dat we over 3 minuten gaan starten.

D74808F3.JPG

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hier is dat goed te zien: ;)

*robin* Drie minuten zijn ingegaan. Hoor Adriaan op radio.

*bas* Zeg maar tegen Adriaan dat we over 3 minuten gaan starten.

D74808F3.JPG

Dankje Uncle Ar. Is op een ander moment ook nog te zien d8 ik.

PS. dit is mijn 400e post *O*

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik denk dat ze dan in de Schatkaart even snel een naam voor een schip moesten hebben en dat ze die maar genomen hebben omdat ze die nog wisten :Y

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik denk dat ze dan in de Schatkaart even snel een naam voor een schip moesten hebben en dat ze die maar genomen hebben omdat ze die nog wisten :Y

Ik denk niet dat er iets "even snel" gebeurt als Aad een script schrijft... ik bedoel, ze moeten dat hele schilderij maken, dan heb je wel meer dan vijf minuten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik denk niet dat er iets "even snel" gebeurt als Aad een script schrijft... ik bedoel, ze moeten dat hele schilderij maken, dan heb je wel meer dan vijf minuten.

Ik vermoed ook dat Aad best wel over een naam heeft nagedacht. Gefioen klinkt wel mooi oud, past prima bij dat schip.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja het is niet snel gebeurd en er is natuurlijk overal over nagedacht maar ik kan me niet voorstellen dat het toeval is ;) Maar waarom ook niet? Het is een goede, mooie naam voor een oud schip. Niet te lang zodat ze het duidelijk konden schilderen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dan wordt het: Griffioen + Gefion = Gefioen (ofzo 8)7 )

dat is ook mijn verklaring, denk dat ik even een mailtje stuur naar *adriaan* ik vroeg me dit namelijk al veel langer af.

edit: Kep tog maar afgezien van een mail, lijkt mij een te 'kleine' vraag.

en de verklaring die ik vermoed klinkt logisch O}

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Weer iets ontdekt in Het geheim van de Schatkaart. Niet echt een goof, dus even in dit topic gepost.

In de leader van De Schatkaart zie je de Honda Prelude met de caravan aan komen rijden. Opvallend is dat in het gras bandensporen te zien zijn en de Honda het spoor van die bandensporen volgt.

Zou die scène een paar keer overgedaan zijn?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Weer iets ontdekt in Het geheim van de Schatkaart. Niet echt een goof, dus even in dit topic gepost.

In de leader van De Schatkaart zie je de Honda Prelude met de caravan aan komen rijden. Opvallend is dat in het gras bandensporen te zien zijn en de Honda het spoor van die bandensporen volgt.

Zou die scène een paar keer overgedaan zijn?

Had ik ook al gezien. Ik zou niet weten waarom die scène nou over zou moeten? Zo moeilijk is het toch niet om even naar voren te rijden met een auto + caravan? :P

Of misschien deed de koplamp het niet, waardoor het oog weigerde? ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Had ik ook al gezien. Ik zou niet weten waarom die scène nou over zou moeten? Zo moeilijk is het toch niet om even naar voren te rijden met een auto + caravan? :P

Of misschien deed de koplamp het niet, waardoor het oog weigerde? ;)

Omstanders, geluid... redenen zat waarom een scene over moet. Extra footage zelfs.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Had ik ook al gezien. Ik zou niet weten waarom die scène nou over zou moeten? Zo moeilijk is het toch niet om even naar voren te rijden met een auto + caravan? :P

Of misschien deed de koplamp het niet, waardoor het oog weigerde? ;)

Misschien reed Adriaan te ver door? :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Had ik ook al gezien. Ik zou niet weten waarom die scène nou over zou moeten? Zo moeilijk is het toch niet om even naar voren te rijden met een auto + caravan? :P

Misschien hadden ze wel last van dingen erom heen, omstanders ofzo. Je ziet in de leader ook een fietser voorbij komen, die tijdens het 'knipoogje' van de Prelude ineens een stukje vooruit schiet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
2 geluidsweetjes:

De verzonken Stad:

Het geluid van de krekels (onderandere in de kloof) zijn er later overheen gezet, als je goed luistert hoor je dat het af en toe even stopt en weer opnieuw begint.

De Diamant:

Het geluid bij de brand van de caravan is een loop. (loop = stukje geluid dat zich de hele tijd herhaalt) luister goed, dan hoor je elke 6-7 seconden het begin van een gil.

In De Verdwenen Kroon zit ook zoiets, namelijk het geluid van de vogels in de eerste aflevering, als Bassie aan het voetballen is met Lara en Adriaan komt vertellen dat hij boodschappen gaat doen. Je hoort dan vogels op de achtergrond, maar er zit ook een vreemd soort gefluit doorheen. Je hoort vier fluittoontjes die een beetje aflopen, maar op één of andere manier lijkt het of er een mens staat te fluiten (of er moet een papagaaiachtige vogel in de buurt zijn, want het is duidelijk anders dan het fluiten van een vogel die gewoon in het wild voorkomt). Na de fluittoontjes hoor je een soort van triller (dit kan wel een echte vogel zijn). Dit stukje geluid wordt steeds herhaald in de scènes bij de caravan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

In De Verdwenen Kroon zit ook zoiets, namelijk het geluid van de vogels in de eerste aflevering, als Bassie aan het voetballen is met Lara en Adriaan komt vertellen dat hij boodschappen gaat doen. Je hoort dan vogels op de achtergrond, maar er zit ook een vreemd soort gefluit doorheen. Je hoort vier fluittoontjes die een beetje aflopen, maar op één of andere manier lijkt het of er een mens staat te fluiten (of er moet een papagaaiachtige vogel in de buurt zijn, want het is duidelijk anders dan het fluiten van een vogel die gewoon in het wild voorkomt). Na de fluittoontjes hoor je een soort van triller (dit kan wel een echte vogel zijn). Dit stukje geluid wordt steeds herhaald in de scènes bij de caravan.

Heeft dat niet iets te maken met het verwijderde Aad Klaris vrolijk?

Link naar bericht
Delen op andere sites

De huilende professor, aflevering 5

De stem van de chef is volgens mij van Bas van Toor.

De stem van de vrouwelijke spion (waar bassie alles verteld van hun geheime opdracht) heeft de stem van Adriaan als ze iets doorgeeft tegen haar baas.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Plaaggeest, aflvering 6:

Die kerel in de speedboat is geen Jaap Stobbe. Volgens mij is het dezelfde man als die de heftruck bediende/

Link naar bericht
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...