Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan en de Verzonken Stad - deel 3


Aanbevolen berichten

  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Ik denk dat ie in bijna alle winkels 11,99 kost. Als ik jou was zou ik zoeken zoeken zoeken of wachten, misschien komt ie nog ergens in de aanbieding in de trant van de Huilende Professor bij Basrt Smit. Maar ik denk wel dat de dvd in de meeste winkels niet goedkoper is dan 11,99.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier een lijstje van de prijzen en de winkels:

DVD

Vroom & Dreesman €11,99

Kidstoys € 12,75

Music Store € 12,99

VIDEO

Top1toys € 9,99[/b]

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hier een lijstje van de prijzen en de winkels:

DVD

Vroom & Dreesman €11,99

Kidstoys € 12,75

Music Store € 12,99

VIDEO

Top1toys € 9,99[/b]

Ik heb €11,99 betaald voor de Verzonken stad bij de V&D... Trouwens m'n complimenten voor je avatar Goffe, ik vindt hem erg mooi! *)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Trouwens m'n complimenten voor je avatar Goffe, ik vindt hem erg mooi!

bedankt, die van jouw ook.

Heb je dat plaatje gewoon kant en klaar van het internet ge-ctrl-c't en ge-ctrl-v't of heb je hem nog ff wat ge-photoshopped? Die kleurovergangen vindt ik errug leuk! ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Heb je dat plaatje gewoon kant en klaar van het internet ge-ctrl-c't en ge-ctrl-v't of heb je hem nog ff wat ge-photoshopped? Die kleurovergangen vindt ik errug leuk! ^O^

Hij heeft hem van johns site gehaald, zonder John dat te laten weten. Ere wie ere toekomt dus, John is de maker van de avatar en NIET Goffe :(

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hij heeft hem van johns site gehaald, zonder John dat te laten weten. Ere wie ere toekomt dus, John is de maker van de avatar en NIET Goffe :(

0w, nou dan gaan de complimenten naar John uit, maar Goffe heeft een goede keus gemaakt om dat plaatje te nemen... *)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Je mag vrij de avatar's van John's site gebruiken, maar dan moet je hem dat wel even zeggen, dan haalt hij die avatar eraf.

Dus het is wel zo netjes om dat even te melden ;).

Wat is het adres van John's Site? (Sorry, offtopic) }:|

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb nog iets aparts ontdekt in de nabewerkte versie van de verzonken stad (weet niet of het op de tv ook zo is maar in ieder geval wel op de DVD). Een goof is het naar mijn idee niet echt maar wel leuk om te vermelden en daarom plaats ik hem in dit gedeelte

In de scene dat *baron* het briefje met alle dingen die *japie* en *b2* in de stad moeten kopen overhandigd, vraagt *b2* waarom *baron* zo tegen *japie* schreeuwt en of *japie* misschien een beetje doof is. Vanaf dat punt zie je als je goed kijkt dat de baron ineens geheel als bevroren aan de tafel zit met zijn hand voor zijn gezicht en dit blijft zo tot er overgeschakeld wordt naar de buitenscene waarin *b2* en *japie* naar de auto lopen. Dit valt natuurlijk niet direct op omdat je op dat moment op B2 en VJ geconcentreerd moet zijn maar als je er op let is het wel heel duidelijk te zien.

Op de onbewerkte versie van CNR zie je dat deze "fout" er nog niet in zat want dan is het zo dat hoe stil de baron ook zit je toch lichte beweging ziet.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als je echt goed oplet kan je het op de DVD heel duidelijk zien.

Ik kan om het duidelijker te maken zowel even dat korte stukje van de DVD (nabewerkte versie) als van de originele videoband van CNR neerzetten dan kunnen jullie het verschil duidelijk zien. Gaat wel eventjes wat werk in zitten om de kabels weer aan te sluiten en de videobestanden niet te groot te maken want met Ulead Videostudio krijg ik vaak echt een megabestand al is het maar 1 minuut video.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als je echt goed oplet kan je het op de DVD heel duidelijk zien.

Ik kan om het duidelijker te maken zowel even dat korte stukje van de DVD (nabewerkte versie) als van de originele videoband van CNR neerzetten dan kunnen jullie het verschil duidelijk zien. Gaat wel eventjes wat werk in zitten om de kabels weer aan te sluiten en de videobestanden niet te groot te maken want met Ulead Videostudio krijg ik vaak echt een megabestand al is het maar 1 minuut video.

Ik geloof je zeker, maar het is wel raar dat ze het zo hebben gedaan...

De verzonken stad is helaas de enige serie die ik niet op video, dvd of weet ik veel wat heb dus moet ik wachten tot de aflevering op tv met kijken...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb er de hele middag aan gewerkt maar het resultaat mag er wezen. Ik heb de "fout" met Windows Moviemaker 2 in een filmpje gezet, genaamd: Bassie & Adriaan en De bevroren baron.

Je kunt het hier downloaden:

http://members.lycos.nl/djsjammie/video

Je moet dus vooral eens goed de verschillen vergelijken, bij de (1e) originele versie die op het filmpje wordt getoond zie je dat de baron stil gaat zitten maar echt geheel van zichzelf. In het 2e filmpje (van de nabewerking) zie je dat de baron echt duidelijk met de hand wordt stilgezet.

P.S. mocht dit filmpje om wat voor reden dan ook niet geplaatst mogen worden vanwege copyright dingen die erin zitten dan hoor ik het hier graag maar vooralsnog hoop ik dat jullie het een leuk filmpje vinden!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Verrek, krijg nou het heen en weer... je hebt gelijk... Waarom zouden ze dat in vredesnaam gedaan hebben?

Oh, BAs gaf aan dat filmpjes niet waren toegestaan, maar dit valt wat mij betreft onder citaatrecht, dus lekker laten staan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb er de hele middag aan gewerkt maar het resultaat mag er wezen. Ik heb de "fout" met Windows Moviemaker 2 in een filmpje gezet, genaamd: Bassie & Adriaan en De bevroren baron.

Je kunt het hier downloaden:

http://members.lycos.nl/djsjammie/video

Je moet dus vooral eens goed de verschillen vergelijken, bij de (1e) originele versie die op het filmpje wordt getoond zie je dat de baron stil gaat zitten maar echt geheel van zichzelf. In het 2e filmpje (van de nabewerking) zie je dat de baron echt duidelijk met de hand wordt stilgezet.

P.S. mocht dit filmpje om wat voor reden dan ook niet geplaatst mogen worden vanwege copyright dingen die erin zitten dan hoor ik het hier graag maar vooralsnog hoop ik dat jullie het een leuk filmpje vinden!

Leuk filmpje 8-)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Op 0:44 zie je al wel dat het beeld enigszins bevriest en 2 seconden later lijkt er ook nog wat vreemds te gebeuren. Het is in ieder geval duidelijk dat er in de nabewerkte versie met de hand aan het beeld is gewerkt.

Wat ik van de nabewerkte versie trouwens ook niet snap en ook wel een beetje flauw en tegenstrijdig met elkaar vind overkomen zijn de volgende 2 teksten onder elkaar op de hoes van de DVD:

DIGITAAL GEREMASTERD

DE ORIGINELE VERSIE

Link naar bericht
Delen op andere sites
Prachtig filmpje, leuk dat je de moeite hebt genomen om het te doen *O*

Ik poste al eerder: Ik snap niet waarom ze het hebben gedaan...

Bedankt voor alle complimenten hier. Ik snap het inderdaad ook niet want op de originele (CNR) versie zit de baron naar mijn idee van zichzelf al stil genoeg. Op de geremasterde versie is het dus echt duidelijk met de hand gedaan als je erop let, erg vaag...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Da's inderdaad een grappige ontdekking. Misschien vonden ze het qua shot beter uitkomen als het beeld van de zittende baron stil werd gezet. Ach! heel erg storend is het natuurlijk ook niet, maar wel geinig als je er goed op let.

Trouwens, over bevroren beelden gesproken. In de nabewerkte versie van De Verzonken Stad zag ik in de Koning Midas droom van Bassie dat Adriaan op het einde ook al bevroor, voordat hij van goud werd. Was dit vroeger ook al zo of werd hij tegelijk van goud en bevroren?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb dit eens bekeken maar ik zie wel dat het in deze scene een stuk minder duidelijk te zien is dan die scene met de baron. Wat me wel opvalt is dat op de DVD Adriaan als hij in goud is veranderd nog een stuk herkenbaarder is neergezet dan op de originele videoband.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb dit eens bekeken maar ik zie wel dat het in deze scene een stuk minder duidelijk te zien is dan die scene met de baron. Wat me wel opvalt is dat op de DVD Adriaan als hij in goud is veranderd nog een stuk herkenbaarder is neergezet dan op de originele videoband.

Maar bij die droom zijn het gewoon geknipte beelden die voor de film zijn geplakt... Dat zie je ook overduidelijk... :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Da's inderdaad een grappige ontdekking. Misschien vonden ze het qua shot beter uitkomen als het beeld van de zittende baron stil werd gezet. Ach! heel erg storend is het natuurlijk ook niet, maar wel geinig als je er goed op let.

Trouwens, over bevroren beelden gesproken. In de nabewerkte versie van De Verzonken Stad zag ik in de Koning Midas droom van Bassie dat Adriaan op het einde ook al bevroor, voordat hij van goud werd. Was dit vroeger ook al zo of werd hij tegelijk van goud en bevroren?

In de verzonken stad is wel meer een bevroren beeld gebruikt.

Neem bvb. in de kloof : als B&A uit de kloof komen zien ze de boeven.

Dan zie je de camera eerst gericht op B&A, dan draait hij, en midden in de draai, bevriest hij even, en dan gaat hij verder naar de boeven.

Heb er toevallig op gelet, maar vind het wel een goede manier om Bassie en Vlugge Japie op zich in 1 shot te laten zien.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

In de verzonken stad is wel meer een bevroren beeld gebruikt.

Neem bvb. in de kloof : als B&A uit de kloof komen zien ze de boeven.

Dan zie je de camera eerst gericht op B&A, dan draait hij, en midden in de draai, bevriest hij even, en dan gaat hij verder naar de boeven.

Heb er toevallig op gelet, maar vind het wel een goede manier om Bassie en Vlugge Japie op zich in 1 shot te laten zien.

Ik heb ernaar gekeken maar ik zag het beeld niet even stoppen... |:( Bedoel je dit stukje...???:

Foto ----> http://forum.bassieenadriaan.nl/album_p ... pic_id=319

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 0:44 zie je al wel dat het beeld enigszins bevriest en 2 seconden later lijkt er ook nog wat vreemds te gebeuren. Het is in ieder geval duidelijk dat er in de nabewerkte versie met de hand aan het beeld is gewerkt.

Wat ik van de nabewerkte versie trouwens ook niet snap en ook wel een beetje flauw en tegenstrijdig met elkaar vind overkomen zijn de volgende 2 teksten onder elkaar op de hoes van de DVD:

DIGITAAL GEREMASTERD

DE ORIGINELE VERSIE

Ze bedoelen gewoon dat er aan de serie niet gesleuteld is, maar dat het beeld en geluid geremastered is. Ok, ik weet dat het niet klopt, maar ze kunnen moeilijk alle veranderingen op de hoes zetten, toch?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ze bedoelen gewoon dat er aan de serie niet gesleuteld is, maar dat het beeld en geluid geremastered is. Ok, ik weet dat het niet klopt, maar ze kunnen moeilijk alle veranderingen op de hoes zetten, toch?

Kwil niet veel zeggen (dit is best off-topic), maar ik ben jaloers dat jij in Vlaardingen woont! :(

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik weet niet wat dit met De Verzonken stad te maken heeft? Ok, je zegt dat het offtopic is, maar dat kan toch ook in een pb?

Oké, maar het moest er ff uit... Excuses! Zand erover, dit vergeten we! *)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Oké, maar het moest er ff uit... Excuses! Zand erover, dit vergeten we! *)

Oke! Ontopic, ik vind deze serie het mooist nabewerkt (niet qua muziek) qua beeld, echt goed. Maar wat ik dan niet snap, waarom het beeld van de andere series niet zo mooi kon. De Verdwenen kroon is ook heel mooi, die ook.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Oke! Ontopic, ik vind deze serie het mooist nabewerkt (niet qua muziek) qua beeld, echt goed. Maar wat ik dan niet snap, waarom het beeld van de andere series niet zo mooi kon. De Verdwenen kroon is ook heel mooi, die ook.

Het zijn natuurlijk ook 2 van de geweldigste serie's (in mijn ogen...) ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Oke! Ontopic, ik vind deze serie het mooist nabewerkt (niet qua muziek) qua beeld, echt goed. Maar wat ik dan niet snap, waarom het beeld van de andere series niet zo mooi kon. De Verdwenen kroon is ook heel mooi, die ook.

Kroon mooi? Die is bijna nog korreliger dan de prof :'( Zo jammer. Maar ja, off topic en zo ;)

Ik blijf het telefoongesprek van de Baron met B2 geweldig vinden, en KROKET natuurlijk. Woei!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Het zijn natuurlijk ook 2 van de geweldigste serie's (in mijn ogen...) ^O^

Mijn favoriet is De Huilende Professor, en die heeft het lelijkste beeld, zo zie je maar weer.

[..]

Kroon mooi? Die is bijna nog korreliger dan de prof :'( Zo jammer. Maar ja, off topic en zo ;)

Nog even offtpoic, ik vind het mooi kleurrijk beeld. En wat bedoel je met korrelig?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Kroon mooi? Die is bijna nog korreliger dan de prof :'( Zo jammer. Maar ja, off topic en zo ;)

Ik blijf het telefoongesprek van de Baron met B2 geweldig vinden, en KROKET natuurlijk. Woei!

Valt toch best mee? Wel vindt ik die soort van haar onder in beeld WREED irritant! 8)7

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...