Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan en de Verzonken Stad - deel 3


Aanbevolen berichten

DAT vind ik inderdaad ook een prima einde, maar daarvoor, dat de boeven zich overgeven...

Toch grappig dat je het zegt...zo dacht ik er ook over toen ik die scene voor het eerst zag. Ik vond het helemaal geen leuk einde, de boeven die zichzelf bij de politie aangeven. Zo hoort dat niet, dacht ik toen. Je kunt je voorstellen dat dat gevoel bij het einde van de volgende serie nog iets groter was, daar was ik helemaal teleurgesteld toen bleek dat de boeven gewoon vrij rond bleven lopen :P

Inmiddels heb ik met die twee scenes niet meer zo'n moeite, maar toch ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

[..]

Toch grappig dat je het zegt...zo dacht ik er ook over toen ik die scene voor het eerst zag. Ik vond het helemaal geen leuk einde, de boeven die zichzelf bij de politie aangeven. Zo hoort dat niet, dacht ik toen. Je kunt je voorstellen dat dat gevoel bij het einde van de volgende serie nog iets groter was, daar was ik helemaal teleurgesteld toen bleek dat de boeven gewoon vrij rond bleven lopen :P

Inmiddels heb ik met die twee scenes niet meer zo'n moeite, maar toch ;)

Haha, dat is wel

Daarbij kan je het overgeven van de baron ook als een soort geniale actie noemen, omdat hij nu niet letterlijk door B&A gevangen wordt genomen, en dus is hij nu minder vernedert dan tijdens de kroon en schatkaart! ;)

maar daar hebben we al vaker over gespeculeerd

Link naar bericht
Delen op andere sites

B&A praten, de boeven horen hun, en dan zegt de baron nog:

Hou op met dat geschreeuw zo kan ik niet horen was ze zeggen, of iets in die trend, maar hij zegt dat ze hard, dat als zij B&A horen, B&A hun op dat moment ook hadden moeten horen...

Geen goof, wel een beetje raar...

Link naar bericht
Delen op andere sites
B&A praten, de boeven horen hun, en dan zegt de baron nog:

Hou op met dat geschreeuw zo kan ik niet horen was ze zeggen, of iets in die trend, maar hij zegt dat ze hard, dat als zij B&A horen, B&A hun op dat moment ook hadden moeten horen...

Geen goof, wel een beetje raar...

Maar ja... De Baron hoort B&A altijd al op kilometers afstand! Denk maar eens aan de Reis door Europa, als ze in Spanje zijn. De Baron, HH en B100 staan dan achter die kratten met sinaasappels en de Baron hoort dan precies waar B&A het over hebben en wat ze zeggen. Terwijl hun op dat terras zitten. Ook een beetje vreemd... :? Maar ja, dan kunnen we wel bezig blijven! O}

Link naar bericht
Delen op andere sites
ja en in het bos bij Amerika;

*bas* die bomen zijn zo groot, als je er met 10 man achter staat zien ze je nog niet!

*baron* en 3 man zie je al helemaal niet... 8)7

Wat klopt daar dan niet aan?

weer ontopic: Ik vind b2 hier wel het beste en grappigst vergeleken met de andere series. Hij is hier echt goed.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik vind b2 hier wel het beste en grappigst vergeleken met de andere series. Hij is hier echt goed.

Hier ben ik het helemaal mee eens. B2 is in de Verzonken Stad wat brutaler (zowel tegen Japie als de baron) en ook veel grappiger. Vooral zijn ruzie met Japie over dat Japie doof is, is erg grappig !

Ik vond dat trouwens dat tevens Vlugge Japie en de Baron in deze serie het beste op dreef waren.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Wat klopt daar dan niet aan?

weer ontopic: Ik vind b2 hier wel het beste en grappigst vergeleken met de andere series. Hij is hier echt goed.

Nou... de baron praat niet zachter dan Bassie maar Bassie hoort de baron niet en de baron Bassie wél...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Wat klopt daar dan niet aan?

weer ontopic: Ik vind b2 hier wel het beste en grappigst vergeleken met de andere series. Hij is hier echt goed.

het gaat er niet om of het klopt, het was een voorbeeld van waar de baron weer iets verstond wat Bassie en Adriaan zeiden, terwijl ze heel ver weg waren (net als het voorbeeld met de sinaasappels)

en ook bij Amerika aflevering 12:

*bas* Ik ben zo benieuwd wat mijn verrassing is...

*baron* Clowntje...je verrassing komt er aan!

maar nu weer ontopic, want het gaat nu over Europa en Amerika...

Inderdaad is het leuk dat B2 in de Verzonken Stad wat brutaler wordt ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nou... de baron praat niet zachter dan Bassie maar Bassie hoort de baron niet en de baron Bassie wél...

Ja, maar als ik op een terras zit hoor ik meerdere mensen praten, dan let ik er niet op wie wat zegt. Maar als je specifiek op één persoon gaat letten kan je horen wat die zegt. Dus misschien hoort Bassie de Baron wel, maar heeft hij dus niet door dat het de Baron is. Daarintegen hoort de Baron wel wat Bassie zegt. Maar op zo'n lange afstand iemand kunnen verstaan is inderdaad wel apart... O}

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja, maar als ik op een terras zit hoor ik meerdere mensen praten, dan let ik er niet op wie wat zegt. Maar als je specifiek op één persoon gaat letten kan je horen wat die zegt. Dus misschien hoort Bassie de Baron wel, maar heeft hij dus niet door dat het de Baron is. Daarintegen hoort de Baron wel wat Bassie zegt. Maar op zo'n lange afstand iemand kunnen verstaan is inderdaad wel apart... O}

Haha je hebt wel gelijk, maar ze waren echt maar met zijn 5en in het bos volgens mij... maar ach... doet er niet toe, het is geen goof vind ik, alleen een beetje raar...

Nu weer ONtopic...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind het volgende heel raar: Mijn DVD is op een gegeven moment niet meer zuiver, mijn DVD van de verzonken stad dan...

En op welk moment? Juist... precies het moment als Nickelodeon. Het moment waar normaal de aflevering werd afgebroken begint deze ook te haperen en slaat hij af...

Ik heb 3 DVDspelers thuis, waarvan 1 van echt goede kwaliteit en daar werkt hij wel, maar bij die andere 2 niet... Raar...

(Conclusie kan zijn dat Nick een slechte DVD speler had ;) )

Link naar bericht
Delen op andere sites
Mijn DVD is op een gegeven moment niet meer zuiver, mijn DVD van de verzonken stad dan...

En op welk moment? Juist... precies het moment als Nickelodeon. Het moment waar normaal de aflevering werd afgebroken begint deze ook te haperen en slaat hij af...

Ik heb 3 DVDspelers thuis, waarvan 1 van echt goede kwaliteit en

Da's wel heel apart!

Misschien is dat inderdaad hetzelfde probleem wat Nick had. Dan kan het dus in de opname zitten. Maar bij Nick werd de aflevering uiteindelijk wel een paar keer compleet uitgezonden. Misschien heeft er een verkeerde partij dvd's bijgezeten en heeft Nick nu wel de juiste.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Da's wel heel apart!

Misschien is dat inderdaad hetzelfde probleem wat Nick had. Dan kan het dus in de opname zitten. Maar bij Nick werd de aflevering uiteindelijk wel een paar keer compleet uitgezonden. Misschien heeft er een verkeerde partij dvd's bijgezeten en heeft Nick nu wel de juiste.

Dat lijkt me wel erg vreemd. Bij Nickelodeon zenden ze de serie in aparte afleveringen uit, dus ze kunnen bijna niet de consumenten dvd hebben.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dat lijkt me wel erg vreemd. Bij Nickelodeon zenden ze de serie in aparte afleveringen uit, dus ze kunnen bijna niet de consumenten dvd hebben.

Tja dat is ook weer zo. Maar misschien hebben ze de afleveringen gemaakt van een dvd. Helemaal zeker zullen we het toch niet weten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Da's wel heel apart!

Misschien is dat inderdaad hetzelfde probleem wat Nick had. Dan kan het dus in de opname zitten. Maar bij Nick werd de aflevering uiteindelijk wel een paar keer compleet uitgezonden. Misschien heeft er een verkeerde partij dvd's bijgezeten en heeft Nick nu wel de juiste.

Ja ik weet het niet, maar hij doet het op één DVD speler wel, en op die andere begint hij een partij te haperen...

}:|

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja ik weet het niet, maar hij doet het op één DVD speler wel, en op die andere begint hij een partij te haperen...

}:|

Speel je ze op een laptop/pc af of op een DVD-speler. Want een laptop/pc kan nog wel eens vreemde dingen doen bij mij.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...
griekenland_mykonos_steeg.jpg

Deze foto kwam mij erg bekend voor, van deze serie...

Dit is in Mykonos, maar ik weet niet zeker of dit beeld erin voor komt? Weet iemand het wel :? ?

Is dat niet het straatje waar b&a doorheen rennen als ze de boeven hebben gezien in het spiegeltje van het brillenrekje???

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Is dat niet het straatje waar b&a doorheen rennen als ze de boeven hebben gezien in het spiegeltje van het brillenrekje???

dat dacht ik ook, maar dat is op Santorini en dit op Kreta

Nou kan dat natuurlijk best, maar toch vreemd want de rest is wél allemaal op Santorini opgenomen...

Link naar bericht
Delen op andere sites
volgens mij heeft nick niet de consumenten dvd, aan het begin komt immers altijd wat er de vorige afl. gebeurde aan het einde wat er er volgende afl. zal gaan gebeuren

Dat kan men bij Nick ook extra erbij gemaakt hebben, maar ik denk ook dat ze niet de consumenten-DVD hebben.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Die straatjes daar lijken enorm op elkaar, het is allemaal voor een groot gedeelte smal en wit. :P;)

Mykonos is trouwens toch een eilandje van de Cycladen, boven Naxos (waar een hoog punt van 1000 meter ligt)? Daar hebben ze volgens mij niet gefilmd hoor...

lijkt me ook niet... misschien dat die site een grapje maakt :9

neej het zou wel niet zijn... heb ik me vergist... O}

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...
[..]

wat wil je daarmee zeggen?

je reageert zo offtopic als het maar zijn kan :(

je doet het alleen maar om dit topic omhoog te schoppen

wat een waanzin }:|

ik kan em dan wel omhoog schieten maar het kan wel het eiland zijn waar B&A wakker worden.

want dit eiland is ook onbewoond dus wie weet

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

ik kan em dan wel omhoog schieten maar het kan wel het eiland zijn waar B&A wakker worden.

want dit eiland is ook onbewoond dus wie weet

*b2oud* ooh dan verstond ik je verkeerd... was dat even schrikken :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik krijg over enkele dagen de dubbelvideo van *bas* en *adriaan* en De verzonken stad van Arcade uit 1999 binnen.

Ik begreep dat bij de versie van De verzonken stad uit deze dubbelbox zowel muziek van Klaris en Smorenburg zit maar hoe die bij deze versie is ingedeeld weet ik niet precies en ik kan het nu ff niet zo snel vinden hier. Is er iemand die deze dubbelbox ook heeft en me hier meer over kan vertellen?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik krijg over enkele dagen de dubbelvideo van *bas* en *adriaan* en De verzonken stad van Arcade uit 1999 binnen.

Ik begreep dat bij de versie van De verzonken stad uit deze dubbelbox zowel muziek van Klaris en Smorenburg zit maar hoe die bij deze versie is ingedeeld weet ik niet precies en ik kan het nu ff niet zo snel vinden hier. Is er iemand die deze dubbelbox ook heeft en me hier meer over kan vertellen?

Band 1 begint gewoon met Smorenburg muziek. Dit gaat door tot na het liedje "Vriendelijk zijn" en dan is alles weer Klaris. Er is geen eindtune. Bij band 2 is geen begintune. Het is echter wel gewoon Klaris, totdat Bassie & Adriaan het boevenhuis gaan doorzoeken. Dan klinkt er een Smorenburg deuntje. Daarna is het weer Klaris en de eindtune is dan weer Smorenburg.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Band 1 begint gewoon met Smorenburg muziek. Dit gaat door tot na het liedje "Vriendelijk zijn" en dan is alles weer Klaris. Er is geen eindtune. Bij band 2 is geen begintune. Het is echter wel gewoon Klaris, totdat Bassie & Adriaan het boevenhuis gaan doorzoeken. Dan klinkt er een Smorenburg deuntje. Daarna is het weer Klaris en de eindtune is dan weer Smorenburg.

Klinkt wel interessant. Zal wel weer een leuke uitbreiding op m'n collectie zijn die ik binnenkort als foto's zal posten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Klinkt wel interessant. Zal wel weer een leuke uitbreiding op m'n collectie zijn die ik binnenkort als foto's zal posten.

op zich wel, maar het begin van de verzonken stad als smorenburg is wel erg jammer... maar beter iets dan niets toch :D

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

op zich wel, maar het begin van de verzonken stad als smorenburg is wel erg jammer... maar beter iets dan niets toch :D

bedoel je de begintune..????

als je die van smorenburg beluisterd is er inderdaad niks aan klaris was veel mooier,

kwam je gelijk in de griekse sfeer terecht en had je ook gewoon zin in de film/serie

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

bedoel je de begintune..????

als je die van smorenburg beluisterd is er inderdaad niks aan klaris was veel mooier,

kwam je gelijk in de griekse sfeer terecht en had je ook gewoon zin in de film/serie

ik heb die van klaris nooit met beeld gezien, vind persoonlijk die van smorenburg ook wel iets hebben, maar duidelijk minder dan die van klaris...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

ik heb die van klaris nooit met beeld gezien, vind persoonlijk die van smorenburg ook wel iets hebben, maar duidelijk minder dan die van klaris...

Hoe bedoel je nooit met beeld gezien? En die van Smorenburg is minder dan Klaris, maar als je die van Klaris niet kent, is die van Smorenburg erg goed, denk ik, zelf heb ik altijd Klaris gehad.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hoe bedoel je nooit met beeld gezien? En die van Smorenburg is minder dan Klaris, maar als je die van Klaris niet kent, is die van Smorenburg erg goed, denk ik, zelf heb ik altijd Klaris gehad.

tja wat kan ik meer zeggen dan nooit met beeld gezien

Ik heb de tune wel met klaris-muziek vaak gehoord, klinkt beter dan die van smoor

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb zowel de CNR banden met de Klaris-versie als de DVD met de Smorenburg-versie met de begintune van De verzonken stad. Hoewel ik de Klaris-tune natuurlijk het allerbeste vind, vind ik de Smorenburg-tune toch ook wel iets hebben want dat Thema Opdracht aan het begin is ook wel iets wat er goed bij past.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb zowel de CNR banden met de Klaris-versie als de DVD met de Smorenburg-versie met de begintune van De verzonken stad. Hoewel ik de Klaris-tune natuurlijk het allerbeste vind, vind ik de Smorenburg-tune toch ook wel iets hebben want dat Thema Opdracht aan het begin is ook wel iets wat er goed bij past.

Maar het unieke was juist dat series geheel eigen leaders hadden, de schatkaart met andere tekst, de verzonken stad geheel andere muziek. Maar nu hebben al de series de koude sfeerloze smorenburg leaders, iets wat toch de sfeer in de series vermindert.

Link naar bericht
Delen op andere sites

geen 1 deel 2 van deze serie (nieuwere versie) heeft een begintune. opzich wel vreemd maar het is niet anders. bij mij is dat ook niet op de dubbelbox met die griekse styl maar als je kijkt op de CNR banden dan zit er als het goed is wel weer een tune op

*adriaan* dat is vreemd

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...