jefmetdeklak Posted June 4, 2017 Share Posted June 4, 2017 (edited) 15 uren geleden, MarsM zei: De informatie op deze site klopt om te beginnen al deels niet... De Nederlandse versie was niet voor de helft geknipt, er was een set afleveringen die ca. 25 minuten duurden en een set die ca. 60 minuten duurden. Op deze site zie ik steeds 15 stuks van 25 min. vermeld, maar ik heb ze allemaal op VHS liggen en het zijn er 17 (13 + 4). Wattman en de Zingende Zwammen duurden ook ca. 25 minuten ipv ca. 60. De personen achter de stemmen kan ik zo niet herleiden, maar inderdaad: het waren belachelijk slechte tekenfilms in alle opzichten (dus niet alleen de stemmen). Inderdaad, de informatie is onvolledig. De vlaamse en lange versie van "De dolle musketiers" staat ook niet op de site maar ik heb die naast 9 andere. Van Wattman dacht ik ook dat er een lange vlaamse versie van bestond maar ik ben niet zeker. Nu ben ik wel zeker. Je komt ze niet meer vaak tegen. Hoeveel hebben jullie ervan een uur ? Kleine update: CNR Video 1992: 92400 Wattman 92500 De zingende zwammen etc Tijdens schuif af op VTM duurde een aflevering maar enkele minuten en ging het de volgende keer verder. De Vlaamse versie had 2 verschillende intro 's geloof ik, de Nederlandse verschilt maar weer een klein beetje. Inderdaad ik zou alleen informatie willen hebben rond de vlaamse lange versies aangezien de NL versie de stemacteurs wel vermeld in de tekenfilms en op de hoezen. Edited June 4, 2017 by jefmetdeklak Quote Link to post Share on other sites
MarsM Posted June 4, 2017 Share Posted June 4, 2017 Die lijsten op die site kloppen gewoon niet. $afleveringen: Wattman en Zingende Zwammen horen niet vetgedrukt. Dus 17x25 min en 9x67 min (ipv 15 en 11) $VHS info: Ook hier staat 11, maar zijn er dus 9. Weer bovenstaande 2 ook vermeld. Disky lijst klopt ook niet: Dit zijn er geen 15 maar 17. Charmante Koffiepot en Hondenparadijs ontbreken. Daarnaast is Dromendiefstal nr. 102 en niet nr. 97 (dat is de Junglebloem, en daar is geen tekenfilm van) $DVD info. Dit kan goed kloppen, volgens mij waren ze niet allemaal op losse dvd's uitgebracht. De verzamelbox waren de 13 oorspronkelijke 25min. versies, excl. de 4 die later nog kwamen (Charmante koffiepot, dromendiefstal, hondenparadijs en kleppende klipper). Deze 4 hadden bij de intro ook een grijze titel ipv een gele. Zelf heb ik nog een originele VHS tape liggen van het Zingende Nijlpaard (1 van de 9 lange / 67min. afleveringen). Die overige lange heb ik niet op VHS, alleen de 17x25 min. afleveringen. Overigens is het ook niet echt rocket-science, want je kunt ze allemaal op Youtube bekijken . Ik weet eerlijk gezegd niks van een Dolle Musketiers tekenfilm? Nooit gezien of van gehoord? Hoort dat in dezelfde serie? Quote Link to post Share on other sites
samba-boy Posted June 4, 2017 Share Posted June 4, 2017 Maar waar zijn de reeksen van 'Suske én Wiske, én Tante Sidonia, én dan natuurlijk Lambik (en Jeroooooom)'? Die theme zie ik bij geen enkele video terug. Quote Link to post Share on other sites
RM Posted June 4, 2017 Share Posted June 4, 2017 Dat was de tune van de poppenserie Quote Link to post Share on other sites
MarsM Posted June 4, 2017 Share Posted June 4, 2017 57 minuten geleden, samba-boy zei: Maar waar zijn de reeksen van 'Suske én Wiske, én Tante Sidonia, én dan natuurlijk Lambik (en Jeroooooom)'? Die theme zie ik bij geen enkele video terug. Wat RM zei: die horen weer bij de Wies Andersen poppenserie... iets totaaaaal anders . Overigens waren die t.o.v. die belachelijke 'animatiefilms' wél sfeervol. Leuk ook om te weten is dat veel delen uit de rode reeks door Paul Geerts ná de poppenserie als strip zijn verwerkt en zijn opgenomen in de rode reeks. Volgens veel fans zijn dit juist belabberde delen in de serie, maar aan de andere kant is Krimson zo wel uitgegroeid tot de échte slechterik omdat hij in bijna alle afleveringen van de poppenserie zat (De Minilotten, Gouden Locomotief, Regenboogprinses, Laatste Dwaallicht). Quote Link to post Share on other sites
jefmetdeklak Posted June 5, 2017 Share Posted June 5, 2017 De Poppenserie was erg charmant ja Er zou ook een nog oudere poppenreeks in het zwart & wit moeten bestaan hebben. MarsM, bedoelde je dan dat wattman in het vlaamse korte versie bestaat ? Wat betreft lange versie van wattman & de zingende zwammen zijn er op dit forum ook nog personen die beweren dat deze bestaan. Zoek maar eens op wattman dan vind je het wel op die pagina. http://www.forumvoordefans.nl/viewtopic.php?p=54675&sid=b1459a5c83aff1786531f2398924a665 De dolle musketiers behoort tot dezelfde reeks en is uitgebracht voor het zingende nijlpaard, dat kan je zien op de achterkant van de hoes Quote Link to post Share on other sites
MarsM Posted June 5, 2017 Share Posted June 5, 2017 Geen 'personen' maar 1 persoon ('Quin') die dat beweert, maar op deze zelfde pagina helemaal onderaan wordt duidelijk aangegeven dat dit niet zo is. CNR verzorgde de 9 67 minuten durende tekenfilms en Disky de 17 26 minuten tekenfilms. De Zingende Zwammen en Wattman zijn als enige zowel door CNR (los in 1992) als door Disky uitgegeven, wat de verwarring kan veroorzaken. Beide versies duren echter 26 minuten. Er is blijkbaar wel een verschil in de stemmen, dat weet ik inhoudelijk niet maar zou goed kunnen want die 67 min films die door CNR werden uitgebracht hadden ook de andere Vlaamse stemmencast. Wat betreft die langere tekenfilms; Door dezelfde 'Quin' wordt beweerd dat er een Dolle Musketiers aflevering is, maar hij plaatst meteen ook een vraagteken bij z'n eigen bericht. Er is helemaal niks hierover bekend dus klinkt als het roze olifantje: tenzij iemand deze aflevering tevoorschijn kan toveren / het bewijs kan leveren bestaat dit gewoon niet. Dus als jij hem hebt ben ik heel benieuwd Overigens: een afbeelding op een hoes zegt niet zoveel. Eerder in dit Suske en Wiske draadje bespraken we nog een voorbeeld van een Paling en Ko strip die op de achterkant van een album was afgebeeld, maar uiteindelijk nooit het licht heeft gezien. Quote Link to post Share on other sites
RM Posted June 5, 2017 Share Posted June 5, 2017 13 hours ago, MarsM said: Wat RM zei: die horen weer bij de Wies Andersen poppenserie... iets totaaaaal anders . Overigens waren die t.o.v. die belachelijke 'animatiefilms' wél sfeervol. Leuk ook om te weten is dat veel delen uit de rode reeks door Paul Geerts ná de poppenserie als strip zijn verwerkt en zijn opgenomen in de rode reeks. Volgens veel fans zijn dit juist belabberde delen in de serie, maar aan de andere kant is Krimson zo wel uitgegroeid tot de échte slechterik omdat hij in bijna alle afleveringen van de poppenserie zat (De Minilotten, Gouden Locomotief, Regenboogprinses, Laatste Dwaallicht). Het waren 26 afleveringen en ook die staan allemaal op youtube Quote Link to post Share on other sites
samba-boy Posted June 5, 2017 Share Posted June 5, 2017 De verwarring kwam hierdoor: (2:10) Quote Link to post Share on other sites
jefmetdeklak Posted June 6, 2017 Share Posted June 6, 2017 Op 5-6-2017 at 11:43, MarsM zei: Wat betreft die langere tekenfilms; Door dezelfde 'Quin' wordt beweerd dat er een Dolle Musketiers aflevering is, maar hij plaatst meteen ook een vraagteken bij z'n eigen bericht. Er is helemaal niks hierover bekend dus klinkt als het roze olifantje: tenzij iemand deze aflevering tevoorschijn kan toveren / het bewijs kan leveren bestaat dit gewoon niet. Dus als jij hem hebt ben ik heel benieuwd Ik ga kan geen foto trekken van de videoband maar ik heb het wel op een blu ray staan. Als je wil probeer ik een paar screenshots van te maken. Quote Link to post Share on other sites
MarsM Posted June 6, 2017 Share Posted June 6, 2017 Zeker, ben benieuwd! En dat is ook in dezelfde stijl als die andere tekenfilms, of is dit iets heel anders? Quote Link to post Share on other sites
MarsM Posted June 8, 2017 Share Posted June 8, 2017 Ey jefmetdeklak... je bouwt de spanning wel op hoor. Blu-ray speler kwijt? (overigens ook wel iets waar ik nieuwsgierig naar was; waarom op blu-ray, die tekenfilms zijn toch sowieso niet in HD) ? Maar goed, ik wacht nog even in spanning af (zou heel verrast zijn, dus ik hoop nog steeds dat het zo is ). Tot die tijd hanteer ik voor de goede nog even onderstaand top-10 lijstje van Aardse zaken waarvan 100% zeker is dat het misschien bestaat, in alfabetische volgorde; - Atlantis - El Chupacabra - Elvis (de levende versie) - God - Monster van Loch Ness - Spaghetti-monster - Suske en Wiske tekenfilm: de dolle musketiers - The Kraken - UFO's - Yeti / Verschrikkelijke sneeuwman Quote Link to post Share on other sites
jefmetdeklak Posted June 9, 2017 Share Posted June 9, 2017 Hoi Hier zijn de screenshots. Ik heb de tekenfilms uiteraard niet in HD gekopieerd maar om ruimte te besparen en wat meer orde te hebben zet ik mijn verzameling op Blu Ray. Weet iemand trouwens of er luisterverhalen op LP,MC of CD zijn waarvan de stemmen overeenkomen ? Atlantis zou mooi zijn als ze het vinden. Maar dan zal je wel goed moeten kunnen zwemmen Quote Link to post Share on other sites
MarsM Posted June 9, 2017 Share Posted June 9, 2017 Haha nice! (ja, ik wilde je even aanmoedigen... nu niet naar Loch Ness gaan hoor... zonde van je tijd ). Het lijkt wel duidelijk een tekenfilm die geen onderdeel is van dezelfde serie, want hele andere stijl. Zijn hier de stemmen ook weer anders? Ik heb ook een hepe stapel MC luisterstrips van Suske en Wiske (stuk of 15) van verschillende lengten. Dat zijn inderdaad weer andere stemmen dan de tekenfilms. Ook bij die MC,s zelf zijn er verschillen. Quote Link to post Share on other sites
jefmetdeklak Posted June 9, 2017 Share Posted June 9, 2017 (edited) Hoe bedoel je geen onderdeel van dezelfde serie ? Het is toch door hetzelfde productiehuis gemaakt. Het gaat om de Vlaamse stemmen of zijn hier ook al verschillende stemacteurs voor gebruikt ? Dus er zijn geen luisterstrips uitgebracht met vlaamse stemmen ? Edited June 9, 2017 by jefmetdeklak Quote Link to post Share on other sites
MarsM Posted June 9, 2017 Share Posted June 9, 2017 Bij die andere tekenfilms zien de personages er heel anders uit (ook vaak met van die gerecyclede beelden). Dit oogt echt als een hele andere stijl. Inhoudelijk qua stemmen e.d. ook zou ik niet weten... ik wist überhaupt niet dat deze tekenfilm bestond Die luisterstrips zou ik eens moeten terugluisteren (behoorlijk lang geleden). Er zijn er sowieso veel tussen met Nederlandse stemmencast (Arnold Gelderman e.d.), maar ik weet niet of dat voor alle versies gold. Er zitten MC's van een uur bij (Koddige Kater uit m'n hoofd) en ook afwijkende van Walli de Walvis en De Kleine Postruiter met weer verschillende stemmen. Quote Link to post Share on other sites
jefmetdeklak Posted June 9, 2017 Share Posted June 9, 2017 Daarom ben ik nooit met die luisterstrips begonnen, veel te ingewikkeld Quote Link to post Share on other sites
djkoelkast Posted June 9, 2017 Share Posted June 9, 2017 Ik had ooit een cassettebandje met liedjes uit Suske & Wiske, o.a. de Kleppende Klipper. Zat bij mijn abonnement Wordt Vervolgd wat ik afsloot bij de Wordt Vervolgd clubdag Na wat zoeken, dit is hem: https://www.discogs.com/Suske-en-Wiske-Striphits/release/9690606 Voor mij ook (nog steeds) totaal onbekende stemmen. Quote Link to post Share on other sites
MarsM Posted June 9, 2017 Share Posted June 9, 2017 Op de meeste van die luisterstrip-tapes is de verteller in ieder geval Dick Rienstra... Quote Link to post Share on other sites
RM Posted June 9, 2017 Share Posted June 9, 2017 Ik was aan het zoeken op youtube naar luisterstrips van Suske en Wiske, maar die staan er dus niet op... Wel vond ik dit Quote Link to post Share on other sites
samba-boy Posted June 11, 2017 Share Posted June 11, 2017 Koen Crucke "...en die andere" Quote Link to post Share on other sites
MarsM Posted June 25, 2017 Share Posted June 25, 2017 Op 9-6-2017 at 03:39, djkoelkast zei: Ik had ooit een cassettebandje met liedjes uit Suske & Wiske, o.a. de Kleppende Klipper. Zat bij mijn abonnement Wordt Vervolgd wat ik afsloot bij de Wordt Vervolgd clubdag Na wat zoeken, dit is hem: https://www.discogs.com/Suske-en-Wiske-Striphits/release/9690606 Voor mij ook (nog steeds) totaal onbekende stemmen. Wat houdt 'liedjes uit' dan precies in? Het zijn stripboeken... er komen nooit liedjes bij kijken, dus hadden ze dan een verzamelcassette gemaakt met liedjes over de inhoud van deze albums ofzo? Ik verbaas me toch nog over de hoeveelheid commerciële rommel waar ik nooit weet van heb gehad Quote Link to post Share on other sites
djkoelkast Posted June 25, 2017 Share Posted June 25, 2017 5 uren geleden, MarsM zei: Wat houdt 'liedjes uit' dan precies in? Het zijn stripboeken... er komen nooit liedjes bij kijken, dus hadden ze dan een verzamelcassette gemaakt met liedjes over de inhoud van deze albums ofzo? Ik verbaas me toch nog over de hoeveelheid commerciële rommel waar ik nooit weet van heb gehad Ik heb nooit echt Suske & Wiske gelezen, ik vond er niet veel aan en nog steeds niet. Maar dan krijg je dus bijvoorbeeld dit: Quote Link to post Share on other sites
RM Posted June 25, 2017 Share Posted June 25, 2017 Jemig wat slecht Het lijkt wel op Aqua / Toy-Box Quote Link to post Share on other sites
RM Posted June 25, 2017 Share Posted June 25, 2017 Overigens toch wel mooi hoe de meningen lekker uit elkaar kunnen lopen wat betreft de metamorfose; RTL Late Night (Humberto ziet niet eens wat nieuw is...) Verzameling van de grootste suske en wiske verzamelaar (die het helemaal niets vindt) En dan nog de stripvlogger, die wel heeel positief is over de metamorfose. Hierin tevens ook vanaf 06:16 informatie en afbeeldingen van die zogenaamde witte reeks Quote Link to post Share on other sites
djkoelkast Posted June 25, 2017 Share Posted June 25, 2017 29 minuten geleden, RM zei: Jemig wat slecht Het lijkt wel op Aqua / Toy-Box Nou, die hadden echt nog wel wat kwaliteit hoor Quote Link to post Share on other sites
RM Posted June 25, 2017 Share Posted June 25, 2017 2 minutes ago, djkoelkast said: Nou, die hadden echt nog wel wat kwaliteit hoor Ik neem aan dat je het dan over Aqua / Toy-Box hebt Quote Link to post Share on other sites
djkoelkast Posted June 25, 2017 Share Posted June 25, 2017 Zojuist, RM zei: Ik neem aan dat je het dan over Aqua / Toy-Box hebt Ja Quote Link to post Share on other sites
RM Posted June 25, 2017 Share Posted June 25, 2017 7 minutes ago, djkoelkast said: Ja Als je dit nummer hoort dan vind ik vooral die stukken waar die Jerom figuur zingt heel treffend en vergelijkend met die Rene uit Aqua en/of Amir uit Toy-Box (die zware stem) Quote Link to post Share on other sites
MarsM Posted June 25, 2017 Share Posted June 25, 2017 Wáárom?! Liedjes maken over de inhoud van die strips ("pas op het spookschip de kleppende klipper, het vaart zonder licht en er is niemand aan boord" hoe verzin je het ).... dit is echt nog vreemder dan rondlopen met je onderbroek op je hoofd. Toy-Box was serieus wel dolle pret in de jaren 90. Iedereen kent Tarzan, de Sailor Song en E.T. is kind of Spacey Quote Link to post Share on other sites
djkoelkast Posted June 25, 2017 Share Posted June 25, 2017 Er zitten nog veel ergere nummers tussen en zoals ik al zei zijn het totaal onbekende "zangers". Ik weet ook niet waarom dit ooit verschenen is. Ik snap al helemaal niet waarom iemand dit op Youtube heeft gezet Quote Link to post Share on other sites
MarsM Posted June 25, 2017 Share Posted June 25, 2017 Het zijn eigenlijk ook geeneens echt liedjes... ze dreunen de inhoud van de albums op met een melodietje er onder. Geen rijm, geen muzikale insteek, geen ritme. Wonderbaarlijk dat hier ooit een 'productiemaatschappij' mee bezig is geweest... mja, de commercie/marketing . Het zijn stripboeken, laat het daarbij... nee er moeten allemaal (meestal) slechte cd's, luisterstrips, video's, musicals, poppenkasten, enz. bij worden gemaakt. Quote Link to post Share on other sites
samba-boy Posted June 25, 2017 Share Posted June 25, 2017 Het hondenparadijs: "De stukken worsten vliegen in je mond". For fucks sake. Quote Link to post Share on other sites
MarsM Posted June 26, 2017 Share Posted June 26, 2017 6 uren geleden, samba-boy zei: Het hondenparadijs: "De stukken worsten vliegen in je mond". For fucks sake. Wat zeuren we nou dan toch over de nieuwe tietjes van Wiske Werpt weer een heel nieuw licht op 'De zingende zwammen'... de makers zaten blijkbaar compleet aan de paddo's Quote Link to post Share on other sites
RM Posted June 26, 2017 Share Posted June 26, 2017 Wat dacht je van de Hippe Heksen, die ik vroeger de hitsige heksen noemde En was je de voorgenomen titel de Dansende Dozen niet vergeten? Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts